مقالات

ماندگاری لیفت با نخ چقدر است | ماندگاری لیفت صورت با نخ

ماندگاری لیفت با نخ

لیفت با نخ چقدر دوام دارد؟ لیفت صورت با نخ چقدر ماندگاری دارد؟ یکی از برترین روش ها برای جوانسازی و زیبایی پوست صورت استفاده از لیفت پوست با نخ می باشد، اما سوالی که در اینجا مطرح می‌شود؛ آن است که بسیاری از افراد تمایل به انجام این روش دارند و قصد دارند، بدانند که ماندگاری لیفت با نخ چه مدت می باشد و آیا برای قسمتهای مختلف صورت دوام و ماندگاری متفاوتی وجود دارد یا چه عواملی موجب می‌شود که ماندگاری لیفت با نخ در برندهای مختلف نخ ها کلاژن ساز، متفاوت باشد؟ برای پاسخ به این پرسش ها می توانید ادامه این مطلب را دنبال کنید.

لیفت با نخ چقدر ماندگاری دارد؟

به طور کلی ماندگاری لیفت با نخ محدوده بین ۱۲ تا ۱۸ ماه را شامل می‌شود، اما با توجه به مواردی ممکن است این طول مدت کوتاه تر یا بلندمدت تر شود. خوب است در ادامه توضیح کوتاهی در مورد لیفت با نخ داشته باشیم.

معمولاً نخ های مورد استفاده در این روش از نوع نخ های جذبی و حساسیت زدا میباشد که موجب بروز عفونت‌های حساسیت های مختلف در افراد نگردد، اما برخی از پزشکان به خصوص برای قسمت هایی از صورت همچون چانه یا گونه ترجیح می‌دهند از نخ های دائمی و غیر قابل جذب استفاده کنند که هر کدام از آن ها مزایا و معایب خاص خود را دارند.

پزشک به کمک کانولا سوزن های حاوی نخ ها را به زیر پوست و جایی که قرار است لیفت صورت انجام شود، هدایت می کند. سپس با خارج کردن نخ ها تا جایی که کشیدگی پوست به اندازه مطلوب برسد، اقدام می‌کند و سپس با خارج کردن سوزن ها و گره زدن انتهای نخ ها به کار خود خاتمه می دهد.

پس از آن پزشک با دست اقدام به تنظیم نخ ها در زیر پوست و جابجایی آن می کند و همچنین اگر در دو طرف صورت انجام شود؛ مانند لیفت در گونه یا لیفت چانه یا لیفت ابرو و چشم ها از قرینه بودن اعضا نیز اطمینان حاصل می‌کنند و بعد از انجام این روش، فرد به سرعت می تواند آثار حاصل از لیفت را در صورت خود را به سرعت مشاهده کند.

پس از لیفت با نخ به علت افزایش ترشح و کلاژن و الاستین سازی در زیر پوست موجب از بین رفتن چین و چروک و صاف شدن پوست نیز می گردد و اگر پزشک از نخ های جذبی در این روش استفاده کند، معمولاً این نخ ها به مدت شش ماه در زیر پوست باقی خواهد ماند و بعد از آن به علت ترشحات زیاد کلاژن و الاستین در این منطقه حدود یک سال یا یک سال و نیم بعد از بین رفتن نخ نیز پوست به حالت اولیه باقی می ماند و پس از آن شروع به بازگشت به حالت اولیه می کند و اگر از نخ های غیر قابل جذب استفاده کند تا زمانی که نخ در زیر پوست قرار دارند، به شکل اولیه خود باقی می ماند، اما مشکلی که در اینجا وجود دارد، پس از مدتی سلول های تولید کننده کلاژن و الاستین خاصیت خود را از دست می‌دهند و در حالی که پوست شما به کمک نخ لیفت شده است، در قسمت‌های دیگر صورت شاهد افتادگی پوست می شوید و ظاهر ناپسندی را برای شما به وجود خواهد آورد. بنابراین می‌توان گفت حداکثر زمان ماندگاری لیفت با نخ بین یک تا دو سال خواهد بود.

ماندگاری لیفت گونه با نخ چقدر می باشد؟

مهمترین مواردی که در ماندگاری لیفت گونه با نخ تاثیر گذار می باشد، میزان مهارت، دقت و تجربه پزشکی می باشد که به انجام لیفت پوست شما اقدام می‌کند و از آنجا که انتخاب نخ مناسب برای لیفت به خصوص لیفت گونه و همچنین استفاده از نخ اورجینال و میزان کشیدگی مناسب می‌تواند همگی در ماندگاری لیفت با نخ تاثیر گذار باشد، اگر شما به پزشکی مراجعه کنید که مهارت کافی را نداشته باشد یا از نخ‌های اصل و اورجینال برای لیفت شما استفاده نکند، علاوه بر این که منجر به بروز حساسیت‌های پوستی و عفونت در زیر پوست شما می گردد، موجب می شود که لیفت شما حتی از یک سال هم کمتر دوان می آورد و هزینه زیادی را متحمل خواهید شد.

معمولاً لیفت گونه با نخ مدت ۱۸ ماه دوام و ماندگاری دارد، در صورتی که سعی کنید از پزشک متخصص این امر بهره گیرید که علاوه بر تجربه و مهارت کافی، نخ ها و برندهای آن را به خوبی بشناسد و تشخیص دهد که در لیفت گونه بهتر است از چه نخی استفاده کند که علاوه بر ماندگاری بیشتر، موجب افزایش کلاژن و الاستین سازی در این منطقه گردد و با حجیم سازی گونه های شما و ایجاد تقارن بین دو طرف صورت چهره زیباتری را به شما هدیه دهد.

ماندگاری لیفت بینی با نخ

یکی از ماندگارترین انواع لیفت برای صورت را میتوان به لیفت بینی با نخ اطلاق کرد. به علت بافت پوستی کمتری که در این قسمت از صورت قرار دارد و بیشتر به صورت غضروف می باشد، لذا کشیدن اجزای بینی راحت تر صورت می گیرد و در نتیجه ماندگاری لیفت بینی با نخ بیشتری نیز خواهد داشت.

البته به شرط آنکه فرد بعد از انجام لیفت بینی و مراقبت های بعد از آن را به درستی انجام دهد، ماندگاری آن نیز طولانی تر خواهد بود. معمولاً با لیفت بینی با نخ می توان موجب داشتن پل بینی بلندتر، کشیده‌تر، باریک تر و تیز، باعث صاف کردن پل بینی و نوک بینی تیز تر یا حتی چرخش نوک بینی می گردد.

لیفت گردن با نخ چقدر ماندگاری دارد؟

گردن معمولاً به دلیل وسعت و وسعت ای که دارد و همچنین میزان افتادگی پوست، نیاز به دقت و ظرافت بیشتری برای انجام لیفت دارد و معمولاً هرچه ظرافت و دقت بیشتری در این خصوص صورت بگیرد، بر میزان ماندگاری لیفت گردن با نخ تاثیر گذار تر خواهد بود.

از طرف دیگر با توجه به اینکه پزشک از نخ جذبی یا غیر جذبی استفاده کند، نیز می‌توان میزان ماندگاری آن را تخمین زد، ولی از آنجا که نخ های غیر جذبی عوارض زیادی دارند، معمولاً از نخ های قابل جذب برای همه اجزای صورت به خصوص گردن استفاده می شود و پزشک با قرار دادن نخ هایی بیشتر در زیر گردن موجب ماندگاری آن می گردد. معمولاً به طور متوسط میزان ماندگاری لیفت در قسمت گردن بین یک تا دو سال می باشد.

ماندگاری لیفت ابرو با نخ چقدر است؟

لیفت ابرو با نخ نیز به علت حساسیت پوستی منطقه به خصوص پوست اطراف چشم، دارای حساسیت زیادی می باشد و از آنجا که پزشک مجبور است به علت حساسیت پوست اطراف این منطقه از نخ هایی ظریفتر و باریک تر استفاده کند.

به همان میزان در ماندگاری لیفت با نخ تأثیرگذار خواهد بود. معمولاً ماندگاری لیفت ابرو و لیفت اطراف چشم بین ۱۲ تا ۱۸ ماه  می باشد و پس از حدود دو هفته از انجام لیفت، شروع به کلاژن سازی در این منطقه می گردد که علاوه بر لیفت ابرو موجب از بین بردن چین و چروک ها و تیرگی های اطراف چشم می شود.

لیفت شقیقه با نخ چقدر ماندگاری دارد؟

در مورد ماندگاری لیفت شقیقه نیز می توان گفت از آنجا که فضای کمتری برای کشیدگی و لیفت وجود دارد، معمولا پزشکان سعی می‌کند از نخ های ضخیم تری در این قسمت استفاده کنند که همین ضخیم بودن نه تنها موجب ماندگاری بیشتر لیفت در آنها می‌گردد، بلکه سرعت جذب آن توسط بافت های پیوندی در زیر پوست کمتر خواهد شد.

 

ماندگاری لیفت با نخ به چه مواردی بستگی دارد؟

ماندگاری لیفت با نخ به طور کلی به موارد مختلفی بستگی دارد که از جمله مهمترین این موارد می‌توان به میزان مهارت پزشک، نوع نخ های استفاده شده و برند آن در لیفت صورت، تعداد نخ های استفاده شده در این روش، تاثیر سن در ماندگاری لیفت با نخ و رعایت مراقبت های بعد از لیفت توسط فرد و همچنین میزان خاصیت کشسانی پوست اشاره کرد که در ادامه به توضیحات مختصری درباره هر یک خواهیم پرداخت:

-میزان خاصیت کشسانی پوست

یکی از نکاتی که معمولاً در پس سایر نکات مهم میزان ماندگاری لیفت با نخ موثر می باشد، میزان خاصیت کشسانی یا الاستیسیته پوست می باشد. به همین دلیل است که برای افراد بالای ۶۰ سال انجام لیفت با نخ چندان توصیه نمی گردد یا در صورت انجام این روش احتمال موفقیت با درصد کمتری می باشد.

علت آن هم عدم توانایی پوست در سنین بالا برای کشیده شدن پوست توسط نخ ها می باشد و به علت چین و چروک و افتادگی های عمیقی که در این سنین وجود دارد، معمولاً خاصیت کشسانی پوست نیز مزید بر علت میشود و لیفت ناموفقی را بر جای خواهد گذاشت.

-میزان مهارت پزشک متخصص

میزان مهارت پزشک متخصص برای انجام لیفت نیز در میزان ماندگاری لیفت با نخ بر هیچ کس پوشیده نیست. اگر پزشک مهارت کافی را در بر داشته باشد، علاوه بر انتخاب نخ های صحیح و برندهای اصل و اورجینال برای انجام لیفت، دقیقا

می‌داند که برای هر قسمت از صورت از نخ با چه ضخامتی باید استفاده کند. علاوه بر این به خوبی می داند که با انجام چه کارهایی و استریل کردن دقیق وسایل خود می تواند از بروز عفونت و در نتیجه لیفت ناموفق جلوگیری کند و این میزان مهارت پزشک می تواند از یکی از نکات مهم در ماندگاری لیفت محسوب گردد.

-تعداد نخ‌های استفاده شده برای لیفت

شاید از نظر شما تعداد مغز های استفاده شده در لیزر در میزان ماندگاری لیفت نخ تاثیری نداشته باشد، اما خوب است بدانید معمولاً پزشکان برای کشیدن و لیفت به خصوص قسمت هایی از صورت همچون گونه، چانه نیاز به قرار دادن نخ های بیشتری در زیر پوست به وسیله سوزن کانولا هستند که هرچه تعداد آنها بیشتر باشد، علاوه بر کشیدگی بهتر پوست و مو موجب سرشکن کردن وزن بافت پوستی به این نخ ها می‌شود. در نتیجه موجب تولید بیشتر الاستین و کلاژن توسط نخ ها در بافت پوست می گردد و به این ترتیب لیفت مستحکم تر و مقاوم تری را در بر خواهد داشت.

-نوع نخ استفاده شده برای لیفت

یکی از موارد مهمی که در میزان ماندگاری لیفت با نخ تاثیر گذار می باشد، نوع نخ یا برند مورد استفاده در آن می باشد. معمولا در لیفت صورت با نخ دوره تولید پروتئین طبیعی در زیر پوست بعد از دوهفته آغاز می گردد و پس از حدود ۶ ماه به اوج فعالیت خود می رسد و بعد از ۶ ماه این فعالیت به مرور کمتر می شود و سپس نخ جذب بافت پوستی میشود و کلاژن و الاستین تولید شده در این زمان منجر به قرار گرفتن صورت و کاهش افتادگی می گردد.

معمولا اکثر نخ هایی که در روش لیفت با نخ مورد استفاده قرار می گیرند، قابل جذب هستند. برخی از این نخ ها به صورت ساده می باشند و برخی ها به صورت شیاردار می باشند که به بافت زیر پوستی به صورت محکم میچسبند و مانع از حرکت نخ و تولید الاستین و کلاژن بیشتری می گردد.

از جمله این موارد می توان به نخ های پلی دی اکسان یا pdo اشاره کرد که معمولا ماندگاری و دوام این نخ ها ۶ ماه می باشد و علاوه بر لیفت پوست منجر به تحریک فرآیند نئو کلاژنز و تولید الاستین و کلاژن در زیر پوست می شود که پرکاربردترین انواع نخ لیفت می باشد. دو نوع دیگر از این نخ ها که جدید تر هستند و ماندگاری آنها حدود یک سال می باشد، فرآیند لیفتینگ پس از جذب نخ را مدت‌ها ادامه می دهد، شامل نخ های پلی لاکتیک اسید و نخ پلی کاپرو لاکتان می باشد.

-تاثیر سن در ماندگاری لیفت با نخ

سن افراد از جمله موارد مهمی است که در ماندگاری لیفت با نخ تاثیر زیادی دارد. معمولاً انجام لیفت بین سن ۲۰ تا ۶۰ سالگی توصیه می گردد، زیرا قبل از ۲۰ سالگی پوست در نهایت فعالیت خود برای تولید کلاژن و الاستین می باشد و مشکلاتی از جمله افتادگی پوست و چین و چروک کمتر دیده می شود، مگر آن که فردی به واسطه بیماری‌های پوستی خود دچار این مشکلات گردد.

بعد از سن ۶۰ سالگی نیز به دلیل کاهش قدرت سلول های ترشح کننده کلاژن و الاستین و همچنین کاهش کشسانی پوست، امکان انجام لیفت با نخ ضعیف می باشد و در صورت انجام آن ماندگاری کوتاه مدت تری دارد. بنابراین می توان گفت سن از جمله نکات مهمی است که در میزان ماندگاری لیفت با نخ تاثیر عمده ای خواهد داشت.

-رعایت مراقبتهای بعد از لیفت صورت با نخ

افرادی که به انجام لیفت با نخ می پردازند، با رعایت نکات و موارد بعد از انجام لیفت می‌تواند تا حد زیادی موجب افزایش ماندگاری لیفت با نخ گردند و همچنین از بروز عفونت ها و مسائل اینچنینی بعد از لیفت خودداری کند.

از جمله این عوامل می توان عدم ماساژ محدوده و خشک کردن آن با حوله نرم و پنبه ای به صورت ضربه ای، قرار نگرفتن در زیر تابش مستقیم خورشید، عدم استفاده از برنزه کردن صورت همچون سولاریوم، عدم استفاده از مواردی همچون اپیلاسیون در منطقه همگی می‌توانند از جمله عواملی باشد که در میزان ماندگاری لیفت تاثیرگذار خواهد بود.

خلاصه مطلب ماندگاری و دوام لیفت صورت با نخ

روش جوانسازی لیفت با نخ را می‌توان یکی از جدیدترین و ایمن ترین روش ها برای لیفت، کشیدگی و زیبایی و جوانسازی دانست که ماندگاری لیفت به عوامل متعددی بستگی دارد که در این مقاله به آنها پرداخته شد.

5/5 - (1 امتیاز)
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *