مقالات

انواع نخ لیفت صورت چیست؟

انواع نخ لیفت صورت

انواع نخ لیفت صورت چیست؟ همانطور که می‌دانید در روش لیفت صورت با نخ، پزشک پس از بررسی قسمت های مورد نیاز برای انجام لیفت، به انتخاب نخ صحیح برای ان قسمت پرداخته و با انجام بی حسی موضعی با استفاده از سوزن های ظریف و مخصوص نخ ها را در زیر پوست و در جای مناسب خود قرار می دهد، سپس پزشک با کشیدن نخ ها به سمت بالا موجب رفع افتادگی پوست می گردد و پس از آن با چک کردن جای نخ و تنظیم دقیق آن مانع از حرکت نخ در زیر پوست می گردد.

در انتها پزشک با خارج کردن سوزن ها، انتهای نخ را گره زده و روند انجام لیفت به پایان می رسد. در این بین انتخاب صحیح انواع نخ های لیفت می تواند تا حد زیادی به خروجی مناسب و موفقیت امیز این روش کمک کند

همانطور که پیشتر ارائه شد، انتخاب صحیح انواع نخ لیفت صورت در روند لیفت صحیح و استاندارد تا حد زیادی مداخله گر می باشد و پزشک می بایست علاوه بر توانایی در انتخاب قطر و ظرافت نخ ها برای قسمت های مختلف صورت، بتواند از نوع و برند مناسبی از نخ ها نیز در این روش بهره بگیرد. به این ترتیب می تواند مدعی باشد که لیفت صحیح و استانداردی بر پایه نخ های مناسب ارائه داده است. در ادامه به توضیحات مختصری درباره برترین نخ های لیفت خواهیم پرداخت:

نخ Tightening Thread

این نوع نخ به علت ظرافت زیادی که دارد، معمولا در قسمت هایی که دارای حساسیت زیادی هستند؛ مانند زیر چشم یا افتادگی و رفع افتادگی پلک مورد استفاده قرار می گیرند و گاهی هم برای از بین بردن چین و چروک و تحریک کلاژن سازی استفاده میشود و نقشی در لیفت پوست نخواهد داشت. بنابراین آنها به صورت دو کاره هم برای لیفت صورت و هم برای جوانسازی صورت مورد استفاده قرار می گیرد و به علت ظرافت بیش از حد آن معمولاً در نواحی حساس پوست صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد و جنس آن اغلب از نوع پروتئین می باشد.

لیفت صورت با نخ خاردار یا نخ کاگ

پر کاربرد ترین انواع نخ لیفت صورت شامل نخ کاگ یا همان نخ خاردار می باشد که از لحاظ جنس و کیفیت تفاوتی با سایر نخ های برند معتبر ندارد، اما از لحاظ ظاهری دارای خارهای روی سطح می باشد و موجب می شود هنگام قرار دادن این نخ ها در زیر پوست کاملاً به بافت های پوستی بچسبد و به همین دلیل لیفت مستحکمتری را هنگام انجام این روش ایجاد می کند و همین امر موجب افزایش قیمت این نخ نسبت به سایر نخ ها شده است.

از طرف دیگر این نخ برای چسبندگی بسیار بیشتری نسبت به سایر نسخه ها می باشد، لذا میزان الاستین و کلاژن شده توسط هورمونهای الاستین سازی نیز هنگام استفاده از آن بیشتر خواهد بود. در نتیجه تاثیر و نتیجه بهتری را شامل می گردد. معمولا از این نوع نخ برای از بین بردن چین و چروک خط اخم و خط لبخند و لیفت شکم و باسن مورد استفاده قرار می گیرد.

نخ سیلوئت

نخ سیلوئت را بدون شک می توان از رنج متوسط رو به بالا در انواع نخ لیفت صورت دانست. آنها کاملا استریل و بهداشتی می باشند و در انواع ضخامت های مختلف تولید می گردد. این نوع نخ از جنس اسید پلی لاکتیک تهیه می گردد که کاملاً با بدن هماهنگ است و توسط بافت های بدن قابل جذب می باشد. نتیجه خروجی بعد از استفاده از این نخ را می توان به سرعت مشاهده کرد و معمولاً برای از بین بردن خط اخم، خط لبخند و اصلاح خط فک مورد استفاده قرار می گیرد.

نخ سیلوئت

نخ سیلوئت

نخ پلی دی اکسان pdo

نخ های پلی دی اکسان یا همان pdo که به طور قطع می توان پرکاربردترین انواع نخ های لیفت صورت در این روش دانست، معمولاً کاربردهای زیادی در جراحی های مختلف نیز دارد که از آن جمله می‌توان در جراحی‌های زایمان و جراحی های قلب و عروق نیز نام برد. این نخ از جنس فلامینت سنتیک است و به همین دلیل کاملاً توسط بافت های بدن قابل جذب می باشد و بدون عوارض جانبی می باشد و به همین دلیل و قیمت مناسب آن، معمولا اکثر کلینیک ها و پزشک ها از نخ pdo برای لیفت صورت استفاده می کنند.

نخ‌های لیفت ترکیبی

نخ های لیفت ترکیبی که از ترکیب دو نوع ویژگی های نخ های جذبی و نخ های غیر قابل جذب تشکیل می شود. بعد از انجام لیفت برخی از قسمت‌های این نخ کاملا جذب پوست می شود و برخی از قسمت‌های این نخ برون جذب باقی می ماند و نیاز به کشیدگی بیشتر صورت را دارد و همچنین در زیر پوست تا آخر عمر باقی می ماند، مگر آنکه با مراجعه به پزشک این نخ ریمو گردد.

نخ‌های لیفت غیرقابل جذب

معمولا استفاده از نخ های لیفت غیرقابل جذب توسط پزشکان کمتر مورد استفاده قرار می گیرد، زیرا این نخ ها به هیچ عنوان جذب بافت بدن نمی‌شود و پس از مدت گذشت مدت زمانی در زیر پوست کاملا احساس می‌گردد و تنها برای موارد محدودی که نیاز به لیفت های بسیار مستحکم؛ مانند لیفت چانه یا لیفت گردن وجود دارد، از این نخ ها استفاده می کنند و اگر فرد علاقه‌ای به استفاده از آن در طول سالیان آینده نداشته باشد، می‌تواند آنها را از زیر پوست خارج کند.

نخ‌های لیفت جذبی

 همانطور که از نام آن برمی آید از نظر نوع مواد تشکیل دهنده کاملاً با بدن سازگار است، زیرا از ترکیباتی تشکیل می‌شود که در بدن افراد به صورت طبیعی وجود دارد‌ بنابراین بعد از مدت گذشت مدت‌ زمانی کاملاً توسط بافت های بدن جذب می گردد و هیچ گونه حساسیت واکنشی نسبت به این نخ ها وجود ندارد.

نخ‌های لیفت جذبی

نخ‌های لیفت جذبی

نخ امبدینگ

امبدینگ یا نخ چربی سوز که معمولاً بهترین نوع نخ برای افرادی می باشد که علاوه بر لیفت صورت نیاز به از بین بردن چربی های بعضی نقاط صورت دارند، معمولا از این نوع نخ استفاده می شود و کاملاً با بدن سازگار می باشد. این نوع نخ بعد از گذشت مدت زمانی جذب بافت های بدن می گردد و بدون نیاز به هرگونه روش جراحی باز و یا رژیم لاغری افراد می توانند با استفاده از این موضوع موجب سوزاندن چربی های صورت خودگردند.

البته از این نوع نخ در سایر قسمت های بدن برای چربی سوزی نیز مورد استفاده قرار میگیرد و مدت زمان لازم برای جذب آن در بدن حدود ۳ هفته می باشد. از این نوع نخ علاوه بر زیبایی در روش‌های درمانی مانند دیسک مهره های گردن، فواصل مهره ها و دردهای مزمن مورد استفاده قرار می گیرد.

نخ‌های پیچ‌دار

معمولا برخی از افراد علاوه بر لیفت صورت نیاز به حجم سازی برخی مناطق صورت نیاز دارند. برای این منظور پزشکان معمولاً از نخ پیچ دار استفاده می کنند که علاوه بر لیفت صورت، باریک شدن، تو رفتگی یا حتی حجم دهندگی به بعضی قسمت‌های صورت را شامل میشود.

این نخ از ترکیب نخ های دیگر به وجود می آیند که معمولاً دور سوزن ها بافته می شود و با قرار دادن سوزن در زیر پوست و رها کردن سوزن ها نخ در آنجا باقی مانده و با کشیدن آن معمولاً برخی قسمت‌های صورت دچار فرورفتگی می‌شود، اما استفاده از این نوع نخ ها برای انجام حجم دهی به صورت نیاز به تجربه و مهارت بسیار بالای پزشکی دارد و از این رو آنها به نخ های چند پیچی نیز شهرت دارد.

نخ‌های نرم یا معلق

نخ های نرم یا معلق که با نام های تکی نیز شهرت دارد، معمولا از جنس pdo می باشد و به علت جنس نرم و لطیفی که دارد، معمولاً برای افرادی که دارای پوست های بسیار حساسی هستند، مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع نخ ها به علت لطافت زیاد آنها، کلاژن سازی زیادی را انجام نمی دهد و برای افرادی که دارای پوست نرم و لطیفی هستند و تنها دچار افتادگی در برخی قسمت‌های صورت هستند، بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

آیا نخ های لیفت قابل جذب هستند؟

به طور کلی انواع نخ های لیفت صورت به دو دسته جذبی و غیر جذبی تقسیم می گردد و با توجه به تجربه پزشکان و یا هزینه جانبی ان ها برای مشتریان مورد استفاده قرار می گیرد. نخ های جذبی قیمتی بالاتر دارند و از طرف دیگر بهترین نوع نخ برای انجام لیفت می باشند.

به طور کلی هدف از انجام لیفت با نخ در این است که علاوه بر کشیدگی صورت با نخ توسط پزشک و رفع افتادگی، با تحریک کلاژن و الاستین سازی بیشتر در بافتی که نخ به کار رفته است، موجب رفع چین و چروک ها و ارایهدپوستی جوان و شاداب باشد، لذا این امر توسط نخ جذبی کاملا انجام می گردد و کیفیت نخ به کهر رفته در میزان موفقیت لیفت تاثیر بسزا و ویژه ای دارد.

بنابراین پزشکان ترجیح می دهند از انواع نخ لیفت جذبی در انجام این روش استفاده کنند تا علاوه بر داشتن تاثیرات جانبی همچون افزایش کلاژن سازی، ظاهری زیباتر از زیر پوست را شامل گردد و در صورت عدم تمایل به لیفت برای مشتری پس از حداکثر ۶ ماه نخ ها جذب شده و می توانند مجددا ترمیم نمایند.

از طرف دیگر وجود نخ های دائمی و غیر جذبی به مدت طولانی در زیر پوست سایر قسمت های صورت به مرور دچار افتادگی می گردند و موجب ایجاد ظاهری ناخوشایند برای پوست می گردد و از طرف دیگر ریسک ابتلا به عفونت و از دست دادن توانایی سلول های کلاژن ساز نیز وجود خواهد داشت.

آیا نخ های لیفت قابل جذب هستند؟

آیا نخ های لیفت قابل جذب هستند؟

کدام نخ ها برای لیف بهتر است؟

پزشکان مختلف با توجه به قسمتهای مختلف به صورت نیاز به لیفت دارد و میزان حساسیت آنها از نخ های مختلف با ضخامت های مختلف و برندهای مختلفی استفاده می کنند. برخی از پزشکان تنها از یک برند نخ استفاده می‌کنند و تنها به آن اعتماد دارند و برخی از پزشکان با توجه به صلاحدید و خودشان از برندهای مختلفی مورد استفاده قرار می دهند.

به طور کلی با توجه به نوع لیفت بهتر است از نخ جذبی برای لیفت صورت استفاده کنید، زیرا یکی از مهمترین ویژگی های لیفت صورت با نخ استفاده از ویژگی تحریک بافت کلاژن ساز و الاستین ساز در اثر ورود نخ به بافت میانی پوست می باشد و نخ های جذبی این کار را دقیقاً انجام می دهند و علاده بر این بعد از حدود شش ماه کاملا جذب پوست می شود.

قبل از جمع شدن خود به اندازه کافی الاستین مورد نیاز برای لیفت صورت و از بین بردن چین و چروک ها، تولید کرده است و هیچ عوارضی نیز برای پوست ندارد، زیرا این تنها از موادی ساخته شده است که همگام با پوست بدن می‌باشد و به این ترتیب بهتر است که از انواع نخ لیفت صورت جذبی یا نیمه جذبی به جای نخ های دائمی مورد استفاده قرار بگیرد. از دیگر مزیت‌های نخ های جذبی در آن است که دیگر نیاز به بیرون کشیدن نخ ها از میان بافت بعد از اتمام دوره لیفت نخواهد بود و بعد از گذشت چند ماه خود به خود جذب بافت پوستی خواهد شد.

ماندگاری نخ های لیفت چقدر میباشد؟

بیشتر ارائه شد برای انجام لیفت صورت از انواع نخ لیفت صورت استفاده می کنند و با توجه به پزشک و مهارت وی و همچنین نوعی کلینیک و نخ هایی که در آن معمولاً مورد استفاده قرار می دهند، می تواند از نخ های مختلفی در عمل لیفت صورت استفاده کنید.

خوب است بدانید که به طور کلی ماندگاری روش لیفت بانخ نسبت به روش‌های جراحی برای لیفت قسمت های مختلف صورت کمتر میباشد و ماندگاری کوتاه تری دارد و با توجه به پوست و بخصوص سن متقاضی می‌تواند تایم مختلفی را برای ماندگاری لیفت با نخ در نظر بگیرید.

 به طور معمول بین ۱ تا ۲ سال میتوان ماندگاری لیفت صورت با نخ را تخمین زد و پس از آن فرد می‌بایست به انجام ترمیم لیفت با نخ بپردازد یا به استفاده از روش های دیگر روی بیاورد، ولی به طور کلی استفاده مداوم از لیفت صورت با نخ توصیه نمی گردد و بهتر است هر ۵ الی ۶ سال یکبار از لیفت صورت با نخ استفاده کنند.

استفاده بیش از حد از این روش موجب از بین رفتن بافت های زیر پوستی می گردد و از طرف دیگر از آنجا که معمولاً نخ های لیفت موجب تحریک کلاژن و الاستین سازی پوست می گردد، با استفاده دائم و مستمر از این روش هورمون های کلاژن ساز دچار تخریب و نابودی می گردد و از طرف دیگر این روش تا زمانی که آنها جذب بافت بدن نشده باشند و برای تحریک کلاژن و الاستین سازی مقاومت کنند.

می تواند لیفت را روش موفق دانست و پس از آن عمل لیفت صورت از بین خواهد رفت و به شکل قبل خود بازخواهد گشت. بنابراین لیفت صورت با نخ جزء روش های غیر تهاجمی می باشد که ماندگاری طولانی مدتی نسبت به روش‌های جراحی باز نخواهد داشت.

4.7/5 - (4 امتیاز)
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *