مقالات

لیفت بینی با نخ | اصلاح فرم بینی با نخ

لیفت بینی دائمی

یکی از جدیدترین روش ها در سال 1401 برای تغییرات موثر در تغییر اجزاری صورت، استفاده از روش لیفت بینی با نخ یا اصلاح فرم بینی با نخ می باشد که روشی غیر تهاجمی، مقرون به صرفه و بسیار کم عارضه میباشد. با استفاده از این روش منجر به جوانسازی و کاهش چین و چروک ها و اصلاح عیوی صورت میگردد.

افرادی که دچار عیوب مختصر در فرم بینی؛ به خصوص در نوک بینی می باشد و این ایرادات مربوط به ساختار کلی و داخلی بینی نمی باشد و همچنین علاقه مند به سر بالا کردن نوک بینی هستند، می توانند بدون استفاده از روش‌های جراحی و یا روش های ترمیمی جراحی که بسیار دردناک و پرهزینه هستند، از روش لیفت بینی با نخ استفاده کنند.

در این روش که با استفاده از سوزن های بسیار ظریف کانولا و نخ لیفت انجام می گیرد، منجر به ایجاد تغییراتی در نوع و شکل و فرم بینی می گردد و موجب زیباتر شدن بینی می گردد. البته خوب است بدانید که این روش دائمی نیست و بعد از مدت نهایتاً دو سال می بایست برای ترمیم آن اقدام کنید. برای اینکه با روش لیفت دماغ با نخ بیشتر آشنا شوید و اطلاعات مربوط به آن را کسب کنید، ادامه این مطلب را مطالعه نمایید.

لیفت بینی با نخ چقدر ماندگاری دارد؟

همانطور که می‌دانید در روش لیفت بینی با نخک از نخ های قابل جذب استفاده می‌شود که معمولاً پس از گذشت مدت زمانی معمولاً حداکثر ۴۸ ماه، این نخ ها جذب بافت پوست شده و پس از گذشت یک تا یک و نیم سال بعد از انجام روش لیفت دیگر تاثیری برای به شما نخواهد داشت و به حالت اولیه خود باز می گردد و اگر تمایل به انجام مجدد این روش دارید، باید برای جلسه ترمیمی اقدام کنید.

بنابراین نتایج لیفت بینی با نخ به صورت دائمی نمی باشد و در روش های دیگر لیفت بینی همچون فیلر بینی نیز معمولاً نهایتا یک تا یک و نیم سال باقی خواهد ماند و اگر به دنبال داشتن تغییرات و لیفت بینی خود به صورت دائمی هستید، تنها می توانید با روش جراحی باز به این مهم دست پیدا کنید.

لیفت دماغ

لیفت دماغ

لیفت بینی با نخ بهتر است یا ژل؟

معمولا برای انجام لیفت بینی از روش های مختلفی استفاده می شود. برترین روش، استفاده از جراحی باز میباشد که به علل مختلف؛ از جمله بیهوشی، درد شدید، خونریزی و مشکلات پس از آن افراد بسیاری که دارای مشکلات سطحی و جزئی بر روی بینی خود هستند، تمایل به انجام روشهای جراحی ندارند.

به خصوص افرادی که بعد از عمل جراحی باز به جراحی ترمیمی برای ترمیم بینی خود نیازمند، به علت درد بیش از حد، تمایلی به انجام روش جراحی باز ندارند، می توانند از روش هایی همچون لیفت بینی با نخ یا ژل استفاده کنند، اما اینکه لیفت بینی با نخ موثر تر و بهتر است یا لیفت با ژل؟ خوب است بدانید که درصد زیادی از آن به تخصص و مهارت پزشک مربوطه و موادی که استفاده می کنند، دارد. اگر از ژل های با کیفیت و مناسب استفاده نشود، امکان حرکت ژل و پهن شدن لبه های بینی بسیار وجود دارد.

به خصوص در اثر ماساژ های مختلفی که بر روی بینی انجام می‌شود، امکان رخداد این عامل برای افراد بسیار زیاد است. همچنین افرادی که به واسطه کار خود همواره سر خود را باید پایین نگه دارند و به مطالعه بپردازند، فیلر بینی زیاد مناسب به نظر نمی‌رسد، اما با انجام لیفت بینی با نخ علت اینکه نخ ها کاملاً کشیده و فیکس می شوند و همچنین در اثر تحریک کلاژن و الاستین سازی بافت زیر پوست بینی موجب لیفت بیشتر و همچنین ماندگاری بیشتری دارد، لذا توصیه می گردد در صورت لزوم از روش لیفت بینی با نخ به جای ژل استفاده شود.

قیمت لیفت بینی با نخ در تهران

قیمت و هزینه لیفت بینی با نخ به موارد مختلفی از جمله مقدار نخ مورد استفاده در این روش، اصلاحاتی که باید بر روی بینی انجام شود که اصلاحات به صورت جزئی روی پوست یا باید اصلاحات زیر پوستی انجام شود، تعداد جلساتی که معمولاً برای انجام لیفت مورد نیاز باشد، شهرت، مهارت و تجربه پزشک متخصص برای انجام لیفت بینی، تجهیزات و امکاناتی که کلینیک در اختیار شما قرار می‌دهد و… همگی می توانند از علل تعیین کننده قیمت و هزینه لیفت نخ باش.

سعی کنید قبل از توجه به هزینه و قیمت حتماً کلینیک معتبر و با کیفیتی را انتخاب کنید که از اصالت و اورجینال بودن نخ ها و همچنین مهارت پزشک های کلینیک کاملا اطمینان پیدا کنید. علاوه بر این می توان با اطمینان گفت انجام روش لیفت بینی با نخ نسبت به روش‌های جراحی باز بینی علاوه بر این که دارای خطر و ریسک پایین تر می باشد، بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

 

لیفت بینی استخوانی با نخ

لیفت بینی استخوانی با نخ

اصلاح فرم بینی به روش لیفت با نخ

افرادی که دارای مشکلات سطحی و جزئی بر روی بینی خود هستند و یا تمایل دارند که نوک بینی آنها به صورت سر بالا باشد، می‌توانند به جای استفاده از روش های پرخطر، پرهزینه و پر ریسک جراحی باز از روش لیفت بینی با نخ استفاده کنند.

در این روش که به اصلاح فرم بینی بدون جراحی نیز شهرت دارد. با توجه به عوارض و خطرات جانبی کم آن پزشک با استفاده از سوزن های مخصوص نخ های قابل جذب را در زیر پوست بینی وارد می‌کند و با کشیدن نخ ها، فرم مناسبی را برای بینی فراهم می‌کند.

در این روش نیاز به بیهوشی، شکستن استخوان بینی و برداشتن پوست نخواهد بود. بنابراین دوره نقاهتی نیز وجود نخواهد داشت و معمولاً فرد بعد از انجام این روش می‌تواند به انجام کارهای روزمره خود بپردازد. بنابراین می‌توان روش لیفت بینی با نخ را یکی از روش‌های مقرون به صرفه، غیرتهاجمی و کم عارضه دانست که معمولاً علاوه بر متناسب کردن فرم بینی، موجب به افزایش کلاژن و الاستین سازی در سطح پوست بینی نیز می گردد.

لیفت بینی برای چه افرادی مناسب است؟

  • خانم های باردار
  • افرادی که قبلا از فیلر بینی استفاده کردند و به علت ماساژ بینی دچار پهن شدن بینی شده اند.
  • افرادی که قبل از جراحی باز بینی استفاده کردند و از فرم کلی بینی خود راضی نیستند و به علت مشکلات مربوط به هزینه و جراحی ترمیمی دردآور و سنگین از روش لیفت بینی با نخ استفاده می کنند.
  • افرادی که دارای بیماری های خود ایمنی هستند.
  • افرادی که دارای اختلالات خونریزی هستند و قادر به استفاده از جراحی های باز برای جراحی بینی خود نمی باشند.
  • افرادی که دارای دیابت می باشند و معمولا زخم های ناشی از جراحی بینی در آنها بسیار سخت و طولانی مدت التیام پیدا می کند.
  • افرادی که تمایل به انجام جراحی های بینی و بیهوشی نیستند.

لیفت بینی با نخ برای چه افرادی مناسب نمی باشد؟

معمولا تمام افراد می‌توانند برای ترمیم آسیب های سطحی بینی خود از روش لیفت دماغ با نخ استفاده کنند، اما افرادی که دارای مشکلات اساسی و ساختاری در بینی خود هستند؛ از جمله مشکلات می توان به پولیپ بینی، قوز یا برآمدگی بر روی بینی و یا افرادی که دارای پوست های بسیار ضخیم بر روی بینی خود هستند، نمی‌توانند از روش لیفت بینی با نخ استفاده کنند، زیرا این روش تنها مشکلات مختصر بینی همچون فرورفتگی یا برآمدگی مختصر به خصوص در لبه‌های بینی مناسب است و برای تغییرات و اصلاحات ساختاری و بنیادی در بینی مناسب نخواهد بود.

کوچک شدن بینی با نخ

کوچک شدن بینی با نخ

انواع نخ لیفت بینی

  • نخ تک رشته ای یا PDO که با نام مونو فلایمنت نیز شناخته می گردد.
  • نخ کاگ که به علت شیار هایی که بر روی نخ وجود دارد، از سایر نخ ها تأثیرگذار تر میباشد.
  • نخ چندرشته‌ای
  • نخ مارپیچ

انواع روش های لیفت و اصلاح فرم بینی

1-لیفت بینی با نخ

از بهترین روش های لیفت بینی استفاده از لیفت دماغ با نخ می باشد که استفاده از این روش به خصوص برای افرادی که قبلا جراحی زیبایی بینی را انجام داده اند و از فرم کلی بینی خود ناراضی هستند، می‌تواند به روش بسیار موثر می باشد.

در این روش پزشک با قرار دادن نخ ها در داخل بینی از طریق سوزنهای کانولا باعث کشیدن بینی به فرم دلخواه می گردد که معمولاً در این روش درد خونریزی وجود ندارد و بلافاصله بعد از انجام این روش نتایج حاصل را می توان مشاهده کرد.

2-لیفت بینی با تزریق ژل

استفاده از روش لیفت بینی با تزریق فیلر به خصوص برای افرادی که دارای افتادگی بینی هستند یا تنها قسمتهای کوچکی از بینی آنها دچار اختلالاتی مانند برآمدگی یا فرورفتگی می باشد، می‌تواند مثمر ثمر باشد. استفاده از این روش برای افرادی که دارای مشکلات ساختاری در بینی خود؛ مانند پولیپ یا برآمدگی قوز روی بینی خود هستند، نمی‌تواند کاربردی داشته باشد و برای برطرف کردن مشکلات اساسی بینی در واقع کاربردی ندارد.

در این روش با استفاده از ژل های مورد تایید که معمولاً حاوی هیالورونیک اسید می باشد، در قسمت های دارای مشکل بینی تزریق می گردد. این مواد علاوه بر برطرف کردن مشکلات بینی، به علت تحریک کلاژن و الاستین سازی در این منطقه مشکلات پوستی روی بینی را نیز از بین خواهد برد.

۳-لیفت بینی با جراحی

با وجود اینکه روش لیفت بینی با جراحی دارای مشکلاتی از جمله خونریزی، بیهوشی، درد‌های بسیار مزمن و مشکلات بعد از عمل و همچنین هزینه بالا مواجه است، اما به این دلیل که روش جراحی تنها روش دائمی زیبایی بینی می باشد، تعداد زیادی از افراد به انجام این روش اقدام می‌کنند.

جراحی باز بینی معمولا به دو نوع باز و بسته انجام می‌شود که با توجه به تخصص و مهارت پزشک صورت می گیرد و در روش بسته بیشتر برای ترمیم اختلالات و مشکلات کوچک بینی استفاده میشود و روش جراحی باز به طور کلی پوست بینی برداشته می‌شود و با تراشیدن استخوان های روی بینی و همچنین از بین بردن پولیپ بینی منجر به ترمیم اختلالات بینی می گردد. از روش لیفت بینی با جراحی برای از بین بردن تمامی مواردی که در بینی مشاهده می شود؛ همچون بینی آسیب‌دیده، بینی ترمیمی، بینی اصلاحی و بینی نژادی استفاده می شود.

عوارض لیفت بینی با نخ

عوارض لیفت بینی با نخ

عوارض لیفت بینی با نخ

  • تورم، کبودی و موج دار شدن پوست در خصوص قسمت هایی که نخ در زیر بینی قرار گرفته است.
  • کشیده شدن بیش از حد
  • بیش از حد بالا قرار گرفتن نوک بینی
  • درد
  • خونریزی از بینی به مدت دو یا سه روز بعد از انجام این روش
  • غیر دائمی بودن این روش
  • نیاز به ترمیم مجدد
  • عفونت
  • گز گزشدن پوست
  • بی حسی در پوست؛ به خصوص در نقاطی که سوزن وارد بینی شده است.
  • قابل لمس بودن نخ از روی پوست

مزایای لیفت بینی با نخ

  • روش غیر تهاجمی میباشد.
  • روش کاملا ایمن
  • دارای تاثیراتی طولانی مدت
  • برای افرادی که دارای جراحی بینی زیبایی بوده اند، اما در قسمت هایی از بینی یا نوک بینی دچار مشکلات مختصر هستند.
  • عدم نیاز به بیهوشی
  • عدم نیاز به بستری
  • عدم نیاز به استفاده از دارو های متعدد بعد از انجام روش
  • درد بسیار کم
  • عدم خونریزی
  • عدم پانسمان
  • علاوه بر فرم دهی به بینی، به علت تولید کلاژن در بینی منجر به از بین رفتن کک و مک ها و مشکلات اینچنینی بر روی پوست بینی می گردد.
  • بسیار مناسب برای خانم های باردار
  • مناسب برای افرادی که دارای اختلالات خونریزی هستند و قادر به استفاده از جراحی های باز و اتاق عمل نیستند.

بهترین مرکز لیفت بینی در تهران

برای انجام لیفت بینی با نخ بهتر است سراغ کلینیک هایی بروید که علاوه بر داشتن متخصصین کاملاً آگاه و با تجربه، از نخ های با کیفیتی در این روش استفاده کنند و بتوانند مشکلات بینی شما را به خوبی تشخیص دهند و در واقع نتیجه خروجی کار را طبق علاقه مندی شما و استانداردهای موجود ایجاد کنند. بهتر است قبل از مراجعه به کلینیک برای انجام این روش دو یا چند مرکز لیفت را با یکدیگر مقایسه کنید تا از بهترین و با کیفیت ترین کلینیکی که با قیمت مناسب به انجام این کار می پردازد، آگاه شوید.

هزینه لیفت بینی با نخ چقدر است

هزینه لیفت بینی با نخ چقدر است

آیا امکان عفونت در لیفت بینی وجود دارد؟

معمولاً بروز عفونت هنگام لیفت بینی با نخ کمتر مشاهده می‌شود، اما به علل مختلف به خصوص عدم رعایت مراقبت های بعد از لیفت بینی با نخ امکان بروز عفونت در این زمینه وجود دارد.

اگر افراد بعد از انجام لیفت با نخ بلافاصله استحمام کنند یا برای خشک کردن صورت خود از روش کشیدن حوله روی صورت استفاده کند، علاوه بر جابجایی نخ بر روی بینی ممکن است موجب بروز عفونت هایی در آن گردد یا اگر افراد بلافاصله بعد از انجام این روش ورزش های سنگین کنند یا به استخر یا مکان های عمومی بروند و همچنین بهداشت فردی خود را رعایت نکنند، از موارد لوازم آرایشی استفاده کنند و.. می‌توانند موجب ورود عفونت در این منطقه گردد.

علاوه بر این عدم رعایت بهداشت و استریل کردن لوازم مورد نیاز هنگام انجام لیفت بینی با نخ در کلینیک مربوطه نیز یکی از علل شایع در عفونت های بعد از انجام ا این روش خواهد بود.

خلاصه مطلب اصلاح فرم بینی به روش لیفت با نخ

افرادی که دارای مشکلات سطحی و غیر ساختاری بینی خود هستند، بخصوص افرادی که در گذشته جراحی بازبینی را انجام دادند و به علت مشکلات کوچکی در سطح بینی خود، نیاز به انجام جراحی ترمیمی دارند، ولی مایل به بیهوشی مجدد و تحمل درد زیاد نیستند، می توتنند با استفاده از روش غیرتهاجمی و غیر دائمی لیفت بینی با نخ به از بین بردن مشکلات سطحی بینی خود بپردازند. دقت داشته باشید که در روش لیفت بینی با نخ نمی توان مشکلات اساسی و ساختاری بینی همچون پولیپ یا رفع قوز بینی را انجام داد.

4.6/5 - (14 امتیاز)
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *