مقالات

لیفت ابرو با نخ کاگ و عوارض لیفت با نخ در سال 1401 + عکس

لیفت ابرو با نخ در تهران

یکی از جدیدترین روش ها برای کاهش چین و چروک های اطراف چشم و لیفت ابرو، استفاده از روش لیفت صورت با نخ  می باشد. در این روش کاملا غیر تهاجمی و بدون درد علاوه بر اینکه موجب لیفت ابرو و از بین رفتن چین و چروک اطراف پیشانی و خطوط پنجه کلاغی می گردد، باعث کشیده شدن یا درشت تر شدن چشم نیز می گردد و از انجا که ابروان نقش مهمی در زیبایی افراد ایفا می کند، تا حد زیادی می تواند موجب زیبایی و جوانسازی افراد گردد.

در این مقاله سعی داریم در مورد روش لیفت ابرو با نخ و مزایا و عوارض ان توضیحاتی را ارائه دهیم. لیفت ابرو را می توان یکی از روش‌های غیر تهاجمی در جوانسازی و زیبایی پوست دانست که با استفاده از این روش دیگر نیازی به جراحی های پرهزینه و پر ریسک برای از بین بردن چین و چروک اطراف ابرو و چشم نخواهد بود و به این ترتیب افتادگی ابرو اصلاح می‌گردد.

از طرف دیگر لیفت با نخ که معمولا از نخ های بخیه جذبی برای بالا بردن پوست یا همان لیفت پوست مورد استفاده قرار می گیرد که علاوه بر سفت کردن و بالا بردن پوست، موجب تحریک کلاژن سازی در آن قسمت از پوست اطراف ابرو شده و به این ترتیب تا زمانی که نخ ها در زیر پوست قرار دارند، با استفاده از تحریک کلاژن سازی باعث از بین رفتن چین و چروک و صاف شدن پوست می گردد و به این ترتیب موجب کم تر به نظر رسیدن سن افراد می گردد.

پزشک با بی حس کردن منطقه مورد نظر، سوزن هایی را که حاوی نخ های PDO می باشد را به زیر پوست محل مورد نظر انتقال داده و با توجه به وسعت محل ممکن است از سوزن های بیشتر یا از روش دو سوزنه استفاده کند و با کشیدن سر دیگر نخ به میزان لازم پوست را کشیده و لیفت می کند و سپس در جای خود نخ را فیکس خواهد کرد. پس از این روش عمدتا نخ از زیر پوست احساس می گردد و تا زمانیکه نخ ها در زیر پوست قرار دارند و کاملا جذب پوست نشده اند، روند لیفت ابرو ادامه خواهد داشت.

لیفت ابرو با نخ کاگ

یکی از جدیدترین و بهترین روشهای لیفت ابرو استفاده از روش لیفت ابرو با نخ کاگ میباشد. نخ کاگ کاملا تجزیه پذیر میباشد که به طور معمول بوسیله کانولا یا سوزن ها لایه بیرونی پوست قرار داده می‌شود و نخ ها کاملا به زیر پوست منتقل می‌شوند. استفاده از لیفت با نخ کاگ موجب تحریک کلاژن سازی پوست میشود و حدود ۶ ماه پس از این درمان، پوستی لطیف و شفاف خواهید داشت.

اگه بخواهید در مورد نخ کاگ بیشتر بدانید از موادی با نام پلی دی اکسانون ساخته می شود که کاملا قابل جذب می باشد و به صورت زیست سازگار هستند. با استفاده از روش لیفت صورت و روش با نخ کاگ عوارض جانبی کمتری را هنگام لیفت ابرو دریافت خواهید کرد و در واقع جز روش های ایمن می باشد.

لیفت ابرو با نخ دو سوزنه

لیفت ابرو تنها برای افرادی که با افزایش سن دچار چین و چروک با افتادگی شده اند، نمی باشد و در افرادی که به صورت ژنتیکی و ارثی دارای ابروانی افتاده و بدون حالت هستند و در کنار شقیقه دچار چین و چروک های ریز هستند، نیز می تواند روش بسیار خوبی در جوانسازی و لیفت پوست ابروی آن ها ایفا کند. همانطور که از نام این روش بر می آید، در لیفت با نخ دو سوزنه، به علت قرار دادن دو ردیف نخ در قسمت مربوطه تاثیر گذاری لیفت دو برابر خواهد شد.

در روش لیفت ابرو با نخ دو سوزنه پزشک دو ردیف نخ را در زوایای مختلف با استفاده از سوزن مخصوص در زیر پوست ابرو قرار می دهد و به این ترتیب دو طرف نخ قابل کشیدگی است و لیفت بهتری در این روش صورت می گیرد. البته هزینه این روش نسبت به روش های معمولی لیفت، به علت حساسیت کار بالاتر می باشد.

عوارض لیفت با نخ

عوارض لیفت با نخ

لیفت ابرو با نخ معلق

نخ هایی که برای لیفت ابرو مورد استفاده قرار می گیرند، به طور کلی به دو دسته نخ های معلق و نخ های ثابت تقسیم می گردند. لیفت ابرو با نخ معلق یا Free Floating Thread پزشک با استفاده از نخ معلق به کمک بی‌حسی موضعی وارد منطقه شده و نتیجه آن بین ۱ تا ۲ سال می باشد. در این روش پوست اضافه ناشی از لیفت برداشته نمی‌شود و دچار کبودی و عوارض پس از آن کمتر خواهد بود، اما نتیجه و ماندگاری آن نسبت به لیفت با نخ ثابت کمتر می باشد.

لیفت ابرو با نخ ثابت

در روش لیفت ابرو با نخ ثابت ماندگاری آن نسبت به لیفت با نخ معلق معمولاً بالاتر می باشد و برعکس روش نخ معلق پوست اضافی ناشی از لیفت کاملاً برداشته می‌شود و به این ترتیب کبودی، قرمزی، درد و تورم بعد از انجام لیفت بیشتر است و عوارض بیشتری را به خود خواهد گرفت، اما ماندگاری آن نسبت به روش نخ معلق بیشتر است و معمولاً بین ۴ تا ۵ سال ماندگاری خواهد داشت.

چرا باید ابرو ها رو لیفت کرد؟

افرادی که دارای ابروانی بدون حالت و افتاده به ویژه در قسمت آرک یا دم ابرو هستند، برای رفع افتادگی ابروهای خود و حالت دهی به آن می توانند از روش ایمن و کم خطر لیفت با نخ استفاده کنند.

علاوه بر این، افرادی که به علل مختلف از جمله افزایش سن و یا ژنتیک دارای پوست افتاده و دارای چین و چروک به خصوص در اطراف شقیقه و یا اطراف ابروان خود هستند، برای از بین بردن این چین و چروک ها که منجر به افتادگی ابرو و پلک می گردد و زیبایی چشمان را تحت تاثیر قرار خواهد داد، بهتر است از روش هایی همچون لیفت ابرو استفاده کنند.

به عبارت دیگر هدف از لیفت ابرو با نخ را می توان جوانسازی و لیف چین و چروک ها و اصلاح بدفرمی ابرو و چشم ها بیان کرد که موجب تغییر در حالت چشم و ابرو و افزایش زیبایی افراد خواهد گشت.

مراقبت های بعد از لیفت ابرو با نخ

  • -به مدت ۲۴ ساعت از رفتن درون وان یا استخر قرار نگیرید.
  • – به مدت حداقل دو هفته از جویدن آدامس خودداری کنید.
  • – به مدت یک هفته از خوردن غذاهای سفت خودداری کرده و از غذاهای نرم و آبکی استفاده کنید.
  • – به مدت ۴۸ ساعت استفاده از کرم ها و مواد شیمیایی در موضع مورد عمل لیفت خودداری کنید.
  • -تا ۲۴ ساعت از قرار گرفتن در زیر دوش آب گرم خودداری کنید.
  • -به مدت یک ماه بعد از انجام لیفت از ماساژ یا کشیدن موضوع مورد نظر خودداری کنید.
  • -برای نوشیدن مایعات از نی استفاده نکنید.
  • -سعی کنید سر خود را در زاویه ۴۵ درجه بالاتر از سطح قلب قرار دهید.
  • – به مدت دو هفته بعد از انجام لیزر از ورزش های شدید و سنگین خودداری کنید.
  • -برای کاهش عوارض کبود شدن بعد از عمل لیفت در محل قرارگیری نخ و سوزن ها، می توانید از کمپرس آب سرد استفاده کنید.
قیمت لیفت ابرو

قیمت لیفت ابرو

مزایا و فواید کشیدن ابرو با نخ

مزایا و فواید کشیدن ابرو با نخ نسبت به سایر روش های جراحی صورت دارای فواید بیشتری می باشد که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نتایج طبیعی لیفت

مهمترین فایده لیفت ابرو با نخ را می توان نتایج طبیعی آن اشاره کرد و بعد از انجام لیفت صورت به شکل طبیعی باعث رفع چین و چروک شده و نسبت به روش‌های دیگر مانند تزریق ژل یا فیلر موجب جمع شدن قسمتی از صورت به صورت غیر طبیعی نخواهد شد و شکل یا ویژگی صورت را تغییر نخواهد داد.

  • ایمنی بالا

از مزایای کشیدگی ابرو با نخ می‌توان به ایمنی بالای آن اشاره کرد. همانطور که میدانید قسمت چشم ها و ابرو دارای حساسیت زیادی می باشد و استفاده از روش‌های پر ریسکی؛ مانند جراحی‌های باز ممکن است به برخی قسمت‌های صورت یا عصب صورت آسیب‌های جبران‌ناپذیری وارد کند، ولی با استفاده از این روش به راحتی می توان بدون هیچگونه عوارضی قسمتهای افتاده ابرو را لیفت کرد.

  • ریکاوری سریع

استفاده از روش لیفت ابرو دارای ریکاوری سریع می باشد و فرد پس از انجام این روش بعد از گذشت ۲۴ ساعت قادر به انجام کارهای روتین و روزمره خود می باشد و در واقع دوره نقاهت کمی را در خواهد داشت و نیاز به مراقبت های ویژه و خاصی نخواهد داشت.

  • هزینه مناسب

از ویژگی های مهم لیفت برای ابرو نسبت به سایر روش های زیبایی ابرو می توان هزینه مناسب با آن اشاره کرد و معمولاً در کلینیک های مختلف دارای هزینه های متفاوتی می باشد، اما تقریباً در یک رنج قیمتی می باشد و علت آن هم عدم نیاز به وسایل پیشرفته و تکنولوژی های دقیق اتاق عمل می باشد.

هزینه و قیمت لیفت ابرو با نخ

انجام لیفت با نخ نسبت به سایر روش‌های زیبایی ابرو مانند پروتز، فیلر یا از همه مهمتر جراحی لیفت به صورت باز و با بیهوشی، دارای هزینه و قیمت کمتر می باشد و دلیل آن هم کاملاً مشخص است، زیرا از ابزار کاملاً ساده و در دسترس ای برای انجام لیفت استفاده می شود.

معمولاً در جراحی لیفت ابرو نیازی به بیهوشی های عمومی تکنسین اتاق عمل، شرایط بستری و تیم کامل جراحی ندارد و از طرف دیگر دردسر استفاده از در این روش نسبت به سایر روشهای زیبایی بسیار کمتر خواهد بود و معمولا به صورت سرپایی انجام می‌شود و همین موارد موجب قیمت و تفاوت چشمگیر روش لیفت ابرو با نخ با سایر روش‌های جراحی زیبایی می گردد.

لیفت چشم با نخ

لیفت چشم با نخ

عوارض لیفت ابرو با نخ

  • -تغییرات محدود

استفاده از روش لیفت با نخ به علت دارا بودن تغییرات محدود نمی‌توان انتظار تغییر چشمگیر و آنچنانی داشته باشید و پزشک با استفاده از لیفت صورت با نخ می‌تواند موجب از بین رفتن اصلاح عیوب ظاهری ابرو گردد و برای چین و چروک های بسیار عمیق و یا افتادگی های ناشی از سوختگی یا تصادفات نمی‌توان بر روی لیفت صورت با نخ حساب کرد.

  • -کبودی مختصر در محل سوزن ها
  • -قرمزی و تورم در برخی افراد با پوست های حساس
  • -قابل لمس بودن نخ های قرار گرفته در زیر پوست
  • -ماندگاری محدود حدودا بین ۲ تا ۳ سال تا زمان جذب نخ ها
  • -درد محدود در ناحیه لیفت ابرو

لیفت ابرو با نخ چگونه انجام می شود؟

در این پاراگراف به این می پردازیم که لیفت ابرو با نخ چگونه انجام می شود؟ لیفت با نخ به ویژه برای افرادی که دارای چین و چروک ها بر روی پیشانی بین دو ابرو و خطوط پنجه کلاغی در کنار چشم های خود هستند یا حتی افرادی که دارای چین و چروک در کنار شقیقه خود هستند، می‌تواند صورت بگیرد و با رفع چین و چروک ها موجب لیفت و افزایش قوس ابرو به ویژه در قسمت آرک یا دم ابرو می گردد.

برای انجتم این روش پزشک با بررسی چین و چروک های محل ابرو و استفاده از بی حسی موضعی در محلی که قرار است لیفت ابرو انجام شود، موجب کمتر شدن درد و ناراحتی حین انجام لیفت می گردد. سپس به کمک کانال یا سوزن نخ مخصوص که معمولا از نوع نخ هایPDO می باشند، وارد لایه زیرین پوست می کند.

بعد از اینکه نخ را دقیقاً در جای خود مستقر کرد، به کمک دست شروع به کشیدن نخ ها تا جایی می کند که پوست اجازه می دهد و موجب رفع چین و چروک ها و لیفت ابرو گردد. سپس پزشک سوزن ها را از زیر پوست خارج می‌کند و انتهای نخ را گره زده و نخ اضافه را قطع میکند.

عکس لیفت ابرو

عکس لیفت ابرو

لیفت ابرو با نخ چقدر ماندگاری دارد؟

از آنجا که برای انجام لیفت ابرو با نخ‌های pdo جراحی قابل جذب استفاده می شود تا زمانی که این نخ ها در زیر پوست قرار دارد، موجب تحریک کلاژن سازی و لیفت و کشیده شدن پوست می گردد و پس از جذب نخ توس پوست، موجب بازگشت به حالت قبلی خواهد شد.

ماندگاری این روش با توجه به پوست های مختلف بین دو تا سه سال می باشد و با اینکه لیفت با نخ جزو روش های ایمن و کم خطر محسوب می‌گردد، اما تکرر آن به دفعات زیاد توصیه نمی گردد و شما می‌توانید به مدت هر ۵ سال یکبار به انجام این روش بپردازید.

لیفت ابرو با نخ مناسب چه افرادی است؟

  • – افرادی که دارای ابروهایی به سمت پایین می باشد و دارای قوس طبیعی و زیبایی نمی باشند.
  • – افرادی که دارای چین و چروک بین دو ابرو می باشند.
  • – افرادی که به علت افتادگی ابرو موجب افتاده شدن پلک و ایجاد پوست اضافه در پشت پلک شده اند.
  • – افرادی که دارای چین و چروک در روی پیشانی خود به ویژه چین و چروک افقی می باشند.

بهترین و مناسب ترین سن برای لیفت ابرو با نخ

بهترین و مناسب ترین سن برای انجام لیفت ابرو با نخ  می توانند اقدام کنند، اما به علت اینکه در چین و چروک های بسیار عمیق یا افتادگی های ناشی از سوختگی ها یا تصادفات انجام لیفت با نخ کاربردی ندارد، بنابراین برای افزایش سن به صورت طبیعی یا ارثی و ژنتیکی برای مردان و زنان بین ۴۰ تا ۷۰ سال می‌تواند روش بسیار مناسبی به عنوان جایگزین روش جراحی پر ریسک و پرهزینه محسوب گردد.

استفاده از لیفت ابرو با نخ علاوه بر افرادی که دارای چین و چروک در اطراف ابرو خود و بین دو ابرو می باشند، برای افرادی که دارای افتادگی پلک، ایجاد پوست اضافه بر روی پلک چشم، افتادگی و عدم دارا بودن قوس طبیعی در ابرو می باشند، نیز می‌تواند گزینه بسیار مناسبی محسوب گردد و با استفاده از این روش موجب لیفت، کشیدگی و حتی تغییر حالت چشم و ابروی خود خواهن شد.

4.4/5 - (5 امتیاز)
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *