مقالات

حقایق پنهانی در مورد اندولیفت صورت

حقایق پنهانی در مورد اندولیفت صورت

یکی از روش هایی که در جوانسازی و سفت کردن پوست صورت و یا حتی بدن، تاثیر بسزایی دارد، روش اندولیفت می باشد. اندولیفت دارای نتایج موثری است که با همراه شدن دوران نقاهت کم و عدم بستری، توانسته است علاقمندان زیادی را به خود جلب کند. برای اینکه بدانید اندولیفت صورت چگونه انجام می شود حقایق پنهانی در مورد اندولیفت صورت آماده کردیم، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

اندولیفت چگونه انجام می شود؟

اندولیفت که یکی از تاثیر گذارترین روش های لیفت پوست و جوانسازی محسوب میگردد، جز روش های کم تهاجم و بعضا غیر تهاجمی است که نیاز به مراقبت های خاصی بعد از عمل ندارد و تنها کافیست از مرطوب کننده ها و یا ترمیم کننده های پوستی جهت رفع زخم های ایجاد شده توسط فیبرها استفاده گردد.

در این روش که میتوان هم با بی حسی موضعی و هم بدون آن انجام داد، میکروفیبرهایی با ضخامت کم( در حد یک تار مو) وارد لایه هیپودرم یا همان لایه های عمیق پوستی میگردند و از این طریق، میکروکانال هایی را برای جذب بهتر و تاثیرگذاری سریعتر لیزر فراهم میکنند. لیزر با ایجاد حرارت منجر به تولید کلاژن بیشتر در ان منطقه شده و همچنین سلول های چربی مقاوم و غیر ضرور را از بین میبرد.

طول موج لیزر توسط متخصص و بر اساس نوع مشکل پوستی شما و میزان افتادگی و چین و چروک ها تنظیم میگردد. در اثر گرمای تولید شده میزان ترشح کلاژن در زیر پوست به مرور افزایش پیدا کرده و موجب بهبود عملکرد متابولیکی در سلول های پوستی میگردد.

تاثیر اندولیفت بر روی پوست

حال که دانستید اندولیفت صورت چگونه انجام می شود، خوب است با مزایا و تاثیراتی که این تکنیک بر روی پوست شما میگذارد، به طور خلاصه ـآشنا شوید.

  • جوان سازی پوست
  • لیفت و بالا بردن افتادگی پوست
  • از بین بردن چین و چروک های سطحی تا عمیق
  • از بین بردن جای جوش و زخم
  • از بین بردن فرور فتگی های پوستی
  • ترمیم خطوط ایجاد شده بر روی پوست بدن یا صورت
  • رفع مختصر تیرگی پوست
  • از بین رفتن چربی های غیر مفید زیر پوستی

اندولیفت صورت برای چه کسانی مناسب است؟

معمولا افراد، فارغ از نوع جنسیت پس از سن سی سالگی به مرور با کاهش میزان کلاژن تولید  شده در ز یر پوست و همچنین تاثیر ویژه ای که نوع لایف استایل آن ها بر پوست و بدن آن ها دارد، به تدریج دچار افتادگی و بروز چین و چروک بر روی پوست خود و به ویژه پوست صورت میگردند. این روند تا پایان عمر فرد با وی همراه است و اگر از ان پیشگیری نشود، ممکن است با سرعت بیشتری طی شود.

با  انجام روش اندولیفت که نوعی روش کم تهاجمی است، میتوان با کمترین میزان صدمه به لایه سطحی پوست، موجب تقویت تولید کلاژن توسط سلول های پوستی گردید و به این ترتیب موجب جوانسازی پوست  شود.

بنابراین افرادی که دارای چین و چروک های سطحی تا عمیق هستند و دارای افتادگی پوست در اثر افزایش سن یا برخی بیماری ها می باشند، بهترین گزینه برای درمان آن ها، استفاده از تکنیک اندولیفت خواهد  بود.

اندولیفت صورت برای چه سنی مناسب است؟

اندولیفت از جمله روش هایی است که میتوان مدعی شد محدود به سن یا جنسیت خاصی نبوده و افراد  در تمامی سنین می توانند از این روش برا ی بهبود عملکرد پوستی و جوانسازی آن بهره بربرند. بهترین سن برا ی انجام این روش، بین 30 تا 60 سالگی خواهد بود و پس از ان نیز به علت کاهش توانایی سلول ها در کلاژن سازی، تاثیر کمتری را بر روی پوست خواهد داشت.

اندولیفت برای چه افرادی مناسب نیست؟

همانطور که پیشتر ارائه شد و روند اندولیفت صورت چگونه انجام می شود، برا ی شما تشریح شد، باید بدانید که این روش با وجود کم تهاجمی بودن و عدم نیاز به مراقبتهای خاص پس از عمل، برای برخی افراد و گروه ها مناسب نخواهد بود و بهتر است انجام این ر وش با تشخیص پزشک متخصص انجام پذیرد. از جمله افراد و گروه هایی که بهتر است انجام این روش را به تاخیر بیاندازند، شامل:

  • خانم های باردار
  • خانم های شیرده
  • افرادی که دارای مشکلات پوستی عمیق هستند.
  • افراد دارای زگیل یا تبخال فعال
  • افراد دارای ضعف سیستم ایمنی بدن
  • افرادی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده میکنند.

تاثیرگذاری اندولیفت چقدر است؟

اندولیفت همانند برخی دیگر از روش های زیبایی و جوانسازی پوستی که به سطح پوست آسیبی وارد نمی شود و ترمیم پوست از لایه های عمیق آن آغاز میگردد، دارای زمان طولانی تری برا ی مشاهده اثربخشی این روش خواهد بود.

معمولا پس از گذشت دو ماه از اندولیفت، روند جوانسازی و تولید کلاژن و از بین رفتن سلول های چربی غیر ضرور در زیر پوست آغاز شده و این موارد پس از گذشت 6 ماه به اوج خود می رسد. بنابراین بهتر است برا ی دریافت نتایج این روش کاملا صبور باید و منتظر مشاهده اثرگذاری آن پس از 6 ماه بر روی پوست خود باشید.

ماندگاری اندولیفت صورت چقدر است؟

میزان ماندگاری روش اندولیفت تا حد زیادی به نوع پوست فرد و میزان تخصص و مهارت پزشک بستگی دارد. به طور معمول ماندگاری روش اندولیفت صورت با توجه به فاکتورهای یاد شده، بین 18 تا 24 ماه متغیر است. حتی ممکن است این میزان ماندگاری به علت همگام شدن افتادگی و چین و چروک ها با برخی موارد ژنتیکی و بیماری های پوستی، تا 12 ماه کاهش یابد.

بنابراین بهتر است که برای ماندگاری بیشتر و طولانی تر این روش بر روی پوست خود در درجه اول به پزشک متخصص و متبحری در این زمینه مراجعه نمایید و پس از آن از کرم های ترمیم کننده تجویزی به طور مناسب استفاده نمایید تا روند ماندگاری آن بر روی پوست صورت طولانی تر گردد.

از اندولیفت در کدام نواحی صورت استفاده می شود؟

اندولیفت از جمله روش های زیبایی پوست است که به کمک لیزر از طریق میکروفیبرهایی با ضخامت بسیار کم به لایه های عمیق پوست ارسال شده و با از بین بردن سلول های چربی غیر ضرورو، همچنین تقویت کلاژن سازی و از طرفی بهبود گردش خون در زیر پوست به مرور موجب افزایش عملکرد متابولیکی پوست و لیفت آن میگردد. از این روش میتوان در تمامی مناطق پوست صورت؛ به خصوص نواحی میانی و پایینی صورت مورد استفاده قرار داد. پزشکان متخصص و مجرب از این تکنیک در اطراف چشم و روی پیشانی نیز استفاده میکنند.

مضرات اندولیفت بر روی پوست

با نحوه اندولیفت صورت چگونه انجام می شود و مزایای آن به خوبی آشنا شده اید. ممکن است این سوال برا ی شما پیش آید که آیا این روش دارای خطرات و مضراتی برای پوست افراد خواهد بود یا خیر؟

باید بدانید که روش اندولیفت از جمله تکنیک های کم خطر و کم عارضه ای است که با حداقل آسیب به سطح پوست، موجب جوانسازی و بهبود عملکرد پوستی میگردد. با  اینحال ممکن است در افراد مختلف با تفاتهای پوستی و تنوع آن، دچار برخی آسیب های احتمالی گردند. از جمله این آسیب ها میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • زخم سطحی در ناحیه فیبرها
  • کبودی مختصر
  • التهاب
  • خارش

خلاصه مطلب

در این مطلب سعی شد در مورد اینکه اندولیفت صورت چگونه انجام می شود و حقایقی در مورد آسیب ها و مزایای آن اشاره گردد تا با دید بازتری بتوانید بهترین روش را برای بازیابی و التیام پوست خود انتخاب نمایید.

4.8/5 - (6 امتیاز)
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *