مقالات

ماساژ صورت بعد از هایفو

ماساژ صورت بعد از هایفو

مراقبت های بعد از هایفو بسیار راحت و ساده میباشد و به علت همین راحتی، بسیاری از افراد شاغل و همچنین افرادی که زمان و علاقه زیادی به انجام مراقبت های بعد از روش های زیبایی را ندارند، تمایل به انجام هایفوتراپی صورت دارند. انجام ماساژ در برخی روش های زیبایی؛ مانند بوتاکس میتواند بسیار خطرناک و حتی مرگ آور باشد، اما در هایفو انجام ماساژ چه خطراتی به دنبال دارد؟ آیا مجاز با انجام ماساژ صورت بعد از هایفو میباشیم؟

فواید ماساژ صورت

یکی از روش هایی که منجر به از بین بردن خستگی روزانه و ایجاد پوستی سرحال و شاداب برای افراد میکند، ماساژ صورت می باشد . انجام ماساژ صورت هم به صورت ابتدایی و توسط خود افراد درمنزل انجام می شود و هم به صورت تخصصی و حرفه ای تحت عنوان فیشیال پوست درکلینیک ها و مطب های تخصصی پوست و حتی سالن های زیبایی صورت میگیرد.

درتمامی این موارد ماساژ صورت جز جدایی ناپذیر جوانسازی پوست است. ماساژ صورت علاوه بر جوانسازی و زیبایی پوست، منجر به افزایش گردش خون در زیر پوست، افزایش کلاژن سازی، تسکین درد، افزایش اکسیژن رسانی به پوست، ریلکسی عضلات صورت و… میگردد که به نوبه خود میتواند درافزایش چشمگیر زیبایی پوست نقش آفرینی کند.

ماساژ پوستی بعد از هایفو

آیا ماساژ صورت بعد از هایفو نیز همانند سایر روش های زیبایی همچون تزریق ژل، فیلر، بوتاکس و… خطرناک می باشد و افراد مجاز به استفاده از ماساژ پوستی نمی‌باشند؟ باید بدانید که پاسخ این سوال قطعا “خیر” است. روش هایفوتراپی از جمله معدود روش هایی است که افراد پس ازآن میتوانند به انجام ماساژ صورت به شکل روتین، حرفه ای و یا مبتدی بپردازند و مشکلی برای فرد به وجود نخواهد آورد.

دلیل آن هم کاملا واضح است، چرا که در روش هایفو هیچ ماده خارجی به پوست تزریق نمی‌گردد و بنابراین تحریک پوست توسط انجام ماساژ نمیتواند خطری برای فرد در بر داشته باشد. البته با توجه به اینکه پوست برخی افراد ممکن است دارای حساسیت هایی باشد، ترجیحا بهتر است به انجام ماساژ حدود 72 ساعت پس از هایفوتراپی بپردازند.  به این ترتیب امکان بروز هرگونه حساسیت و یا التهابات احتمالی پوست را از بین خواهند برد و به خنک سازی بیشتر و عمیق تر پوستی پس از هایفو کمک خواهند کرد.

چه زمانی پس از هایفو مجاز به انجام ماساژ هستیم؟

به طور کلی متخصصین پوست توصیه میکنند که انجام ماساژ صورت بعد از هایفوتراپی را به حدد 48 تا 72 ساعت پس از هایفو تراپی موکول نمایید. با وجود آنکه این روش هیچ عوارضی ندارد و برای انجام هایفو نیاز به گذشت زمان نمیباشد، اما پزشکان بر این باورند که به علت التهابات احتمالی ناشی از افزایش دما در زیر پوست پس از هایفو، همزمان با انجام ماساژ درمانی و افزایش گردش خون و در نتیجه افزایش حرارات پوستی، ممکن است به بروز تحریکات پوستی منجر گردد.

البته معمولا این نکته در افرادی با پوست های بسیار حساس رخ م دهد و افراد معمولی مععولا درگیر چنین عارضه ای پس از ماساژ نخواهند شد. با اینحال بهتر است که انجام ماساژ را به چند روز پس از هایفو انتقال دهید.

خطرات ناشی از انجام ماساژ پس از هایفوتراپی

همانطور که اشاره شد؛ انجام ماسازژصورت بعد از هایفو هیچ عوارض خاصی برای افراد نخواهد داشت. دقت داشته باشید که انجام ماساژ بعد از هایفو خطر زیادی برای افراد ندارد و تنها ممکن است برخی عوارض محدود را شامل گردد. بنابراین به علت تنوع پوستی افراد مختلف و التهابات احتمالی ممکن است منجر به بروز برخی از عوارض هایفو ذیل گردد:

  • قرمزی
  • التهاب
  • تورم
  • درد کم
  • خارش
  • احساس گز گز شدن
  • بروز جوش

 

چه کسانی نباید ماساژ صورت انجام دهند؟

چه کسانی نباید ماساژ صورت انجام دهند؟

 

چه کسانی نباید ماساژ صورت انجام دهند؟

با وجود مزایای زیادی که انجام ماساژ پوست برای افراد دارد، با اینحال برخی از افراد، به خصوص کسانیکه به انجام برخی روش های زیبایی اقدام کرده اند، مجاز به انجام ماساژ پوستی نمیباشند. از جمله آنها می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • افرادی که تزریق بوتاکس داشته اند؛ هرگونه جابجایی و تغییر محل مایع تزریق شده در روش بوتاکس، میتواند منجر به از بین رفتن بینایی و حتی مرگ شود.
  • افرادی که به تزریق فیلر پرداخته اند؛ ماساژ صورت منجر به جابجایی مواد تشکیل دهنده فیلر در زیر پوست میگردد.
  • افرادی که به تزریق ژل پرداخته اند؛ این تزریق که برای حجم دهی پوست مورد استفاده قرار میگیرد، در مواردی پس از ماساژ به روان شدن ژل و حتی تخلیه آن منجر میگردد.
  • افرادی که به لیفت صورت با نخ پرداخته اند، از آنجا که این نخ در زیر پوست قرار گرفته اند، هرگونه ماساژ اشتباه، منجر به جابجایی نخ ها در زیر پوست میگردد.

آیا انجام مراقبت های بعد از هایفو ضروری است؟

باید بدانید که خوشبختانه هایفوتراپی جز معدود روش ها ی زیبایی- درمانی است که نیاز به دوره نقاهت ندارد و حتی بدون رعایت کردن نکات و مراقبت های بعد از هایفو، میتوانید تاثیرات شگرف آن را بر روی پوست خود مشاهده نمایید. با این وجود رعایت مراقبت های کم و کوتاه توصیه شده پس از هایفو تا حد زیادی میتواند منجر به تسریع در بهبود عملکرد و نتیجه حاصل از هایفوتراپی گردد.

به عبارت دیگر با توجه به اینکه هایفو دارای مراقبت های سخت و پر د ردسری نمی‌باشد، رعایت و انجام آن ها برای تمامی مراجعین امکان پذیر است و افراد میتوانند بدون هیچ هزینه ای به انجام این مراقبت ها بپردازند. بنابراین میتوان گفت که انجام مراقبت های بعد از هایفو به هیچ عنوان ضروریتی ندارد، اما رعایت آن ها موجب سپری کردن سریع تر طول دوره درمان این روش خواهد شد.

مهمترین مراقبت های بعد از هایفوتراپی

  • اجتناب از شستشوی صورت با آب خیلی داغ
  • عدم استفاده زیاد از مواد شوینده و یا اسکراب ها
  • عدم مراجعه به سونا یا جکوزی
  • استفاده از کرم های رطوبت رسان
  • استفاده ازکرم های ترمیم
  • عدم قرار گرفتن در زیر نور خورشید به صورت مستقیم
  • اجتناب از انجام فعالیت های ورزشی سنگین
  • عدم استفاده از ماساژ به مدت 72 ساعت بعد از هایفو
  • استفاده ازکیسه های یخ به صورت موضعی و لحظه‌ای

خلاصه مطلب

یکی از مواردی که ممکن است برای مراجعین هایفوتراپی رخ دهد، سوال در زمینه امکان انجام ماساژ درمانی یا فیشال های پوستی بعد از انجام هایفوتراپی است. باید بدانید که انجام ماساژ درمانی بعد از هایفو بلامانع است و بهتر است انجام آن را به حدود 48 تا 72 ساعت بعد از هایفو انتقال دهید.

4.9/5 - (15 امتیاز)
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *