مقالات

عوارض احتمالی اندولیفت چیست؟

اندولیفت صورت از روش های جدید و بسیار تاثیرگذاری در لیفت پوست می باشد که به خصوص برای افراد بین 30 تا 60 سالگی دارای اثرات چشمگیری می باشد. این تکنیک از روش های کم تهاجمی و کم عارضه در زمینه زیبایی پوست است. با این وجود، ممکن است برخی آسیب های جزیی برای پوست را در بر داشته باشد. برای آشنایی بیشتر در مورد عوارض احتمالی اندولیفت صورت به شکل تخصصی، با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

اندولیفت چه عوارضی دارد؟

اندولیفت به علت استفاده از سیستم گرمایشی لیزر و همچنین عدم برش سطح بیرونی پوست، معمولا عوارض محدود و ناچیزی را به دنبال دارد. آسیب های لیزر معملا بر روی سلول های چربی در لایه های هیپودرم پوست و همچنین برخی سلول های پوستی دیگر به منظور افزایش سطح کلاژن سازی و تسریع روند جوانسازی پوست خواهد بود.

لذا چنین تخریب های سلولی در ظاهر افراد قابل مشاهده نخواهد بود و تنها ممکن است برخی عوارض  اندولیفت صورت آن هم به صورت محدود به شکل کبودی، تورم و التهاب در سطح پوست در نقاط ورود فیبرها صورت پذیرد.

ماندگاری تکنیک اندولیفت صورت

ماندگاری روش اندولیفت به موارد متعدد و گوناگونی بستگی دارد که از جمله مهمترین این موارد میتوان به دقت و تبحر پزشک متخصص و نوع مشکل پوستی شما و از همه مهمتر سن افراد اشاره کرد. هر چه پزشک دقت بالاتری در کانتورینگ و تقارن سازی بین دو طرف صورت در استفاده از لیزر را داشته باشد و بتواند زاویه سازی مناسبی را انجام دهد، ظاهر زیباتر وو ماندگاری طولانی تری خواهد داشت. با اینحال با توجه به موارد یاد شده و نوع پوست افراد و همچنین مراقبت هایی که فرد پس از اندولیفت بر روی صورت خود اعمال میکند، بین 18 تا 24 ماه ماندگاری خواهد داشت.

مضرات اندولیفت صورت چیست؟

از جمله عوارض اندولیفت صورت میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • تورم
  • کبودی
  • التهاب پستی
  • تغییر رنگ مختصر پوست به مدت دو الی سه هفته
  • ضعف عضلات محل درمان
  • عدم تقارن سازی مناسب
  • عدم کانتورینگ متناسب

نحوه مراقبت بعد از اندولیفت

همانطور که میدانید مراقبت بعد از عمل های زیبایی می تواند تا حد زیادی منجر به تاثیرگذاری سریع تر بر روی پوست و همچین کاهش عوارض آن گردد. اگرچه در روش اندولیفت نیاز به انجام مراقبت های خاص و مدونی نخواهد بود، بهتر است برخی اقدامات پس از این روش انجام شود تا دوره درمانی شما سریعتر طی گردد و به نتیجه دلخواه برسید.

از جمله مهمترین مراقبت های بعد از این روش که منجر به کاهش عوارض اندولیفت صورت میگردد، شامل مواردی همچون عدم قرار گیری در زیر اشعه نور خورشید، عدم استفاده از لوازم آرایشی، استفاده از کرم های ترمیم کننده، استفاده از پمادهای تسکین دهنده زخم، استفاده از شوینده های ملایم و … می باشد.

مضرات اندولیفت برای خانم باردار چیست؟

از جمله گروه های واکنش پذیر به انجام اندولیفت، می توان خانم های باردار را نام برد. البته هنوز موارد روشن و ثابت شده ای در  زمینه آسیب های احتمالی بر روی زنان باردار ر اثر انجام اندولیفت ارائه نشده است. با  اینحال به علت استفاده از لیزر و احتمال بروز ناهنجاری خای مختلف بر روی جنین و همچنین به علت تغییرات هورمونی فراوانی که در این دوره در بدن مادر رخ میدهد، موجب عدم تاثیرگذاری این روش شده است.

در برخی موارد موجب بروز برخی بیماری ها و خطراتی از آن ها برای مادران باردار خواهد شد. لذا اکثر متخصصین این امر بر این باورند که بهتر است انجام اندولیفت صورت را به دوره بعد از بارداری و حتی دوران بعد از شیردهی و تثبیت فعالیت هورمونی بدن مادر به تعویق انداخت.

چه افرادی نمیتوانند از اندولیفت استفاده کنند؟

تکنیک اندولیفت صورت دارای محدودیت سنی و جنسی خاصی نیست و اکثر افراد میتوانند از این روش برای ترمیم التهابات پوستی خود و رفع افتادگی و چین و چروک ها بهره ببرند. تنها برای برخی از گروه ها پر خطر بهتر است انجام اندولیفت صورت نگیرد و یا حداقل انجام آن را به دوران پس از بهبودی بیماری فعلی خود منتقل نمایند. از جمله این افراد میتوان به :

  • خانم های باردار و شیرده
  • افراد دارای آلرژی های پوستی بسیار شدید
  • افراد دارای پوست های بسیار حساس به لیزر
  • افراد دارای زگیل و تبخال موضعی فعال
  • افراد دارای ضعف سیستم ایمنی بدن
  • افرادی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده  یکنند.

اشاره کرد.

ضررهای اندولیفت برای پوست صورت چیست؟

همانطور که پیشتر ارائه شد؛ غالبا این روش دارای آسیب های سطحی پوست نبوده و به تحریک سلول های چربی و کلاژن ساز در لایه های عمیق پوستی میپردازد. از این جهت نمیتوان ضرر و یا عوارض بالایی را در این روش برشمرد. تنها به علت تفاوت های پوستی و واکنش هایی که پوست های متفاوت به لیزر و حرارت ناشی از آن را دارند، ممکن است برخی عوارض محدود همچون کبودی، التهاب و خارش و حساسیت در منطقه مورد درمان را برشمرد.

از طرف دیگر ممکن است به علت عدم تبحر و مهارت پزشک، منجر به عدم تقارن در دو طرف صورت؛ به خصوص اطراف فک گردد که در اینگونه موارد نیاز به درمان مجدد وجود خواهد داشت.

هزینه اندولیفت پوست

خوب است بدانید که تکنیک اندولیفت به علت اینکه روشی نوین در زیبایی و جوانسازی پوستی است، دارای قیمت و هزینه بالاتری نسبت به سایر روش ها میباشد. با توجه به عوارض اندولیفت صورت که کاملا محدود هستند و ممکن است با توجه به نوع پوست فرد دارای برخی آسیب های جزیی گردد، میتوان گفت که هزینه بالای این درمان کاملا منطقی و توجیه پذیر خواهد بود.

به طور کلی هیزنه انجام این روش با توجه به نوع پوست، وسعت محل درمان، میزان افتادگی و چین و چروک های پوستی، نوع کلینیک و محل جغرافیایی آن، مهارت و شهرت پزشک متخصص می تواند مبالغ متفاوتی را در بر داشته باشد.

خلاصه مطلب

با وجود آنکه اندولیفت صورت را میتوان از روش‌های کم عارضه در جوانسازی پوستی دانست، با توجه به تفاوت ها ی پوستی و نوع واکنش هایی که به تغییرات در اثر لیزر درمانی دارند، ممکن است برخی عوارض را شامل گردند. در این مطلب سعی شد به مهمترین موارد راجع به عوارض اندولیفت صورت پرداخته شود.

3.7/5 - (10 امتیاز)
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *