مقالات

معرفی چندین روش مناسب برای جوانسازی پوست آقایان

جوانسازی پوست مردان

جوانسازی پوست آقایان

آیا متوجه علائم پیری در صورت خود شده‌اید؟ چین و چروک، خطوط ریز و از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست همگی با افزایش سن در مردان نیز بروز می‌کنند. این بدان معنا نیست که شما باید آن‌ها را به‌سادگی بپذیرید. جوانسازی پوست آقایان می‌تواند به روش‌های مختلف انجام شود. این روش‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا ظاهری جوان‌تر داشته باشید و پوست خود را برای نتایج ماندگار تقویت کنید.

جوانسازی پوست آقایان

جوانسازی پوست آقایان با روش‌های بهینه

صنعت زیبایی معمولاً برای زنان طراحی شده است، اما تقریباً تمام افراد به ظاهر خود اهمیت می‌دهند و اگر بخواهند شایسته مراقبت حرفه‌ای هستند. مردان نیز مانند زنان بسیاری از علائم پیری صورت را تجربه می‌کنند که با فناوری امروزی قابل درمان است. اکنون ابزارها و گزینه‌های درمانی بیشتری برای هدف قرار دادن علائم پیری یا سایر مشکلات پوستی در دسترس است. از طرفی چندین گزینه درمانی نیز می‌تواند مواردی مانند آسیب ناشی از نور خورشید و لکه‌های ناشی از افزایش سن را بهبود ببخشد.

جوانسازی پوست آقایان با تعدیل کننده‌های عصبی

برای جوانسازی صورت مردان، می‌توان از تعدیل کننده‌های عصبی مانند بوتاکس کمک گرفت. آن‌ها می‌توانند گزینه‌ای عالی برای کاهش چین و چروک‌ها و خطوط ظریف یا نرم کردن چین و چروک‌های ایجاد شده باشند. بوتاکس با فلج کردن یا شل کردن ماهیچه‌هایی که باعث ایجاد چین و چروک‌ها می‌شوند، می‌تواند ظاهری صاف‌تر و شاداب‌تر به‌وجود آورد. بوتاکس بیشتر روی پیشانی، بین ابروها و اطراف چشم استفاده می‌شود. این یک روش سریع و نسبتا راحت است که می‌تواند در مطب پزشک انجام شود.

یکی از مزایای بوتاکس برای جوانسازی پوست آقایان این است که زمان بهبودی نسبتاً کوتاهی دارد. اکثر مردان می‌توانند بلافاصله پس از درمان به فعالیت‌های عادی خود بازگردند. البته نباید فعالیت بدنی شدید مانند ورزش داشته باشند. نتایج معمولاً در عرض چند روز ظاهر می‌شوند و می‌توانند برای 3-4 ماه باقی بمانند.

هنگامی‌که برای درمان بوتاکس مراجعه می‌کنید، پزشک پوست شما را تمیز کرده و ممکن است برای کاهش هر گونه ناراحتی از کرم بی‌حس‌کننده استفاده کند. آ‌ن‌ها از یک سوزن بسیار ظریف برای تزریق مقادیر کمی ‌بوتاکس به عضلات مورد نظر استفاده می‌کنند. این روش معمولا کمتر از 30 دقیقه طول می‌کشد. برخی از افراد تورم یا قرمزی را در محل‌های تزریق تجربه می‌کنند، اما این عوارض معمولا در عرض چند ساعت برطرف می‌شوند. پس از درمان، تقریباً بلافاصله می‌توانید به فعالیت‌های عادی خود بازگردید. ممکن است به شما توصیه شود که از ماساژ دادن یا دست زدن به محل‌های تزریق، ورزش کردن و از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید خودداری کنید.

در حالی که بوتاکس به‌عنوان یکی از روش‌های جوانسازی پوست آقایان ایمن و موثر است، اما انتخاب یک پزشک واجد شرایط و با تجربه برای انجام این کار اهمیت زیادی دارد. یک پزشک خوب می‌تواند درمان را با توجه به نگرانی‌ها و اهداف خاص شما انجام دهد و این اطمینان را در شما به‌وجود آورد که بهترین نتایج ممکن را دریافت می‌کنید.

جوانسازی پوست آقایان با پرکننده‌های پوستی

برای جوانسازی پوست آقایان، پرکننده‌های پوستی یک انتخاب محبوب هستند، چرا که آن‌ها حجم و صافی پوست صورت را برمی‌گردانند. با افزایش سن، پوست به طور طبیعی حجم خود را از دست می‌دهد که این موضوع می‌تواند منجر به چین و چروک، خطوط ریز و ظاهری فرورفته شود. پرکننده‌های پوستی، درمان‌های تزریقی هستند که می‌توانند مناطقی را که حجم از دست داده‌اند، حجیم کرده و ظاهری جوان‌تر و باطراوت به پوست ببخشند.

برای جوانسازی پوست آقایان فیلرهای پوستی مختلفی در دسترس هستند که هر کدام خواص و فواید منحصر به فردی دارند. برخی از آن‌ها برای افزایش حجم و لیفت پوست طراحی شده‌اند، در حالی که برخی دیگر برای صاف کردن چین و چروک‌ها و خطوط ریز فرموله شده‌اند. پزشک شما می‌تواند بهترین پرکننده پوست را برای نگرانی‌ها و اهداف شما پیشنهاد دهد. بسیاری از افراد برای کاهش چین و چروک از پرکننده‌های پوستی زیر چشم استفاده می‌کنند.

روش تزریق فیلرهای پوستی معمولاً سریع و ساده است. پزشک پوست شما را تمیز کرده و یک کرم بی‌حس‌کننده را روی محل تزریق استفاده می‌کند. سپس از یک سوزن بسیار ظریف برای تزریق فیلر به نواحی مورد نظر استفاده می‌کند. این روش اغلب کمتر از 30 دقیقه زمان می‌برد. نتایج حاصل از پرکننده‌های پوستی می‌توانند برای چندین ماه دوام داشته باشند. همچنین ممکن است برای حفظ نتایج مورد نظر به درمان‌های لمسی نیاز باشد. شما می‌توانید تاثیر پرکننده‌های پوستی را بلافاصله بعد از درمان مشاهده کنید.

جوانسازی صورت مردان

جوانسازی پوست آقایان با لایه‌برداری شیمیایی صورت

لایه‌برداری شیمیایی صورت می‌تواند باعث جوانسازی پوست آقایان شود. این روش نوعی لایه‌برداری است که می‌تواند بافت و رنگ پوست را بهبود بخشد. در این روش‎، لایه‌های بیرونی پوست را از بین می‌برند و پوست صاف‌تر و سالم‌تر خواهد شد. لایه‌برداری شیمیایی گزینه‌ای ایده‌آل برای مردانی است که بر روی پوست خود، علاوه بر چین و چروک دارای سطح ناهموار نیز هستند. لایه‌برداری شیمیایی همچنین می‌تواند به کاهش اسکار، آکنه، ‌هایپرپیگمانتاسیون و لکه‌های پیری کمک کند.

برای جوانسازی صورت مردان لایه برداری‌های شیمیایی متعددی در دسترس است که هر کدام مزایای خاص خود را دارند. قدرت لایه‌برداری به نوع و غلظت اسید مورد استفاده و همچنین عمق لایه‌برداری بستگی دارد.

برای لایه‌برداری شیمیایی، پزشک پوست شما را تمیز کرده و لایه‌برداری را روی نواحی خاصی اعمال می‌کند. ممکن است در طول درمان احساس گزگز یا سوزش داشته باشید. طول درمان به قدرت لایه‌برداری و اندازه ناحیه تحت درمان بستگی دارد. پس از درمان، ممکن است پوست شما برای چند روز قرمز و حساس باشد. پزشک دستورالعمل‌های خاصی را برای مراقبت‌های بعدی به شما می‌دهد تا به بهبودی شما کمک کند. نتایج حاصل از لایه‌برداری شیمیایی می‌تواند چندین ماه باقی بماند و ممکن است برای حفظ نتایج مورد نظر نیاز به درمان‌های لمسی باشد.

جوانسازی پوست مردان با درمان‌های لیزری

لیزر درمانی گزینه مناسب برای مردانی است که به دنبال حفظ خاصیت ارتجاعی پوست، بهبود رنگ و بافت پوست خود هستند. این درمان‌ها از انرژی لیزر برای هدف قرار دادن مواردی مانند چین و چروک، خطوط ریز، آسیب‌های ناشی از نور خورشید و رنگ ناهموار پوست استفاده می‌کنند. لیزر درمانی‌های مختلفی وجود دارند که هر کدام مزایای خاص خود را دارند. اگر به دنبال لیزر درمانی هستید، ابتدا به ظاهر مورد نظر خود فکر کنید. در زیر چند گزینه وجود دارد که مردان اغلب برای جوانسازی و کاهش علائم پیری استفاده می‌کنند.

برای جوانسازی پوست آقایان می‌توان از لیزر CO2 کمک گرفت. بازسازی پوست با لیزر، معمولاً با استفاده از لیزر CO2 یا لیزر اربیوم انجام می‌شود. این لیزر، درمانی است که می‌تواند بافت و رنگ پوست را با برداشتن لایه‌های بیرونی بهبود بخشد. این درمان اغلب برای درمان چین و چروک‌های عمیق، اسکارها و رنگ ناهموار پوست استفاده می‌شود. جوانسازی پوست آقایان با لیزر CO2 یک درمان فشرده‌تر است که برای بهبودی به مدتی استراحت نیاز دارد. مردان اغلب به‌دنبال گزینه‌های درمانی هستند که بهبودهای ظریف‌تری را ارائه می‌دهند و این گزینه امکان سفارشی‌سازی عالی میزان کار را فراهم می‌کند.

نحوه‌ی جوانسازی پوست آقایان در روش لیزر درمانی CO2 بدین صورت است که ابتدا پزشک ناحیه مورد نظر را تمیز کرده و در طول درمان از کرم بی‌حس‌کننده استفاده می‌کند. سپس از لیزر برای برداشتن لایه‌های بیرونی پوست کمک می‌گیرد. ممکن است در طول درمان احساس سوزش یا گزگز داشته باشید. طول درمان بستگی به منطقه تحت درمان و شدت عوارض متفاوت است. پس از درمان، پوست شما قرمز و حساس می‌شود و باید مراقبت‌های ویژه‌ای برای محافظت از آن در برابر آفتاب و سایر عوامل تحریک‌کننده انجام دهید. پزشک دستورالعمل‌های خاصی را برای مراقبت‌های بعدی به شما می‌دهد تا به شما در بهبود و به حداقل رساندن ناراحتی پوستی کمک کند. نتایج حاصل از لایه‌برداری پوست با لیزر CO2 می‌تواند چشمگیر باشد، اما ممکن است چندین درمان برای دستیابی به نتایج مطلوب مورد نیاز باشد.

جوانسازی پوست آقایان با میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن یک روش درمانی غیر تهاجمی برای جوانسازی پوست آقایان ‌است که از ذرات ریز برای لایه‌برداری لایه‌های بیرونی پوست استفاده می‌کند. این روش یک انتخاب محبوب برای مردانی است که به دنبال بهبود بافت و تن پوست، کاهش خطوط و چین و چروک و به حداقل رساندن اسکار، آکنه و‌ هایپرپیگمانتاسیون هستند.

در طول درمان، پزشک پوست شما را تمیز کرده و از یک دستگاه دستی برای پاشیدن ذرات ریز روی پوست استفاده می‌کند. ذرات به آرامی‌ سطح پوست را ماساژ می‌دهند و لایه‌های بیرونی پوست را از بین می‌برند.

جوانسازی پوست آقایان با روش IPL

نور پالس شدید (IPL)   یا  Photofacial  یک دستگاه نور باند پهن است که از طول موج‌های متعدد برای درمان رنگ پوست، بافت، اندازه منافذ، خطوط و چین و چروک‌های ظریف استفاده می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که درمان‌های   IPL DNA  پوست شما را به سمت یک الگوی ژنومی ‌جوان‌تر تغییر می‌دهند.

جوانسازی پوست مردان با میکرونیدلینگ/درماپن

میکرونیدلینگ روشی برای جوانسازی پوست آقایان است که آزمایش شده و اخیراً با پیشرفت تکنولوژی محبوبیت گسترده‌ای پیدا کرده است. میکرونیدلینگ از طریق فرآیند بازسازی کلاژن عمل می‌کند. در این روش، پوست با میکروسوزن‌ها سوراخ شده و کلاژن جدید در این مناطق آسیب‌دیده ساخته می‌شود. میکرونیدلینگ به روشی مشابه لیزرهای تکه‌تکه یا پیکسیله عمل می‌کند.

میکرونیدلینگ را می‌توان برای بهبود رنگ و جوانسازی پوست آقایان، بهبود بافت و اندازه منافذ، درمان خطوط ریز و چین و چروک استفاده کرد. برای حفظ جوانی پوست، میکرونیدلینگ را می‌توان به صورت دوره‌ای به‌عنوان بخشی از یک برنامه مراقبت از پوست انجام داد.

جوانسازی صورت مردان با هایفوتراپی

هایفوتراپی یکی از موثرترین روش‌های غیرتهاجمی‌ برای جوانسازی پوست مردان است که در اعماق 4.5-13 میلی‌متری پوست اعمال می‌شود. در این اعماق، هیچ روش دیگری همچون لیزر، IPL، فرکانس رادیویی فرکشنال یا پلاسما برای جوانسازی کار نمی‌کند. این درمان به لایه‌های عمیق بافت / سطح SMAS می‌رسد و برای بلند کردن و بهبود فوری وضعیت پوست استفاده می‌شود. این روش را می‌توان برای کل صورت و دکلته اعمال کرد. از این درمان، نتایج بسیار خوبی با تخریب جزئی چربی زیر جلدی در قسمت‌هایی مانند ناحیه شکم، ران یا حذف سلولیت نیز به دست آمده است.

هایفوتراپی برای زنان و مردان در تمام سنین مناسب است. افراد جوان‌تر، به‌عنوان مثال افرادی با شیارهای نازولبیال یا پوست شل نیز می‌توانند این درمان را انجام دهند. این روش به هیچ وجه محدود‌کننده نیست و می‌توان روال روزمره زندگی را بعد از عمل ادامه داد. هایفوتراپی جایگزین مناسبی برای افرادی است که به دلایل مختلف از لیفت جراحی خودداری می‌کنند. این روش بسته به وسعت ناحیه درمان حدود 30 تا 70 دقیقه طول می‌کشد. درمان بدون درد است و در صورت افزایش حساسیت مراجعه‌کننده می‌توان از بی‌حسی‌موضعی استفاده کرد.

در این روش جوانسازی پوست آقایان، اپراتور امواج بلند را ارسال می‌کند. این امواج، امواج سونوگرافی هستند و تا عمق 4.5-13 میلی‌متر (بسته به پروب) یعنی محل جراحی لیفت ارسال می‌شوند. در این وضعیت، پوست شروع به تشکیل کلاژن جدید می‌کند و به‌وضوح کشیده و سفت می‌شود. مزیت این نوع درمان این است که کلاژن‌سازی حتی پس از درمان نیز ادامه دارد. از همه مهم‌تر اینکه درمان بدون آسیب رساندن به سطح پوست انجام می‌شود، بنابراین هایفوتراپی یکی از موثرترین‌ روش‌ها در زمینه درمان‌های غیر تهاجمی‌ است. این نتایج درمانی برای چندین سال باقی می‌ماند.

جوانسازی پوست مردان با اندولیفت صورت

اندولیفت صورت به‌عنوان یک روش ترکیبی برای جوانسازی پوست آقایان معرفی می‌شود. در این روش، کانتور صورت و جوانسازی پوست هر دو با هم ادغام می‌شوند. اندولیفت نتایج رضایت‌بخشی را به‌خصوص برای افرادی که شلی پوست و بافت چربی اضافی دارند، ارائه می‌دهد. استفاده از این روش، چربی اضافی موضعی را در قسمت میانی صورت، پایین صورت و ناحیه گردن از بین می‌برد و پوستی را که افتاده است سفت می‌کند. با این نوع روش جوانسازی صورت مردان، می‌توان ظاهر خطوط افقی در ناحیه گردن را کاهش داد، خط فک را مشخص‌تر کرد، تغییر شکل ناشی از از دست دادن خاصیت ارتجاعی زیر چشم را تا حد زیادی از بین برد، خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش ‌داد و کیفیت پوست را بهبود بخشید. پس از درمان با اندولیفت، حل شدن بافت چربی در ناحیه و کلاژن‌سازی، بهبودی فوری حاصل می‌شود و در نتیجه سفت شدن 3 تا 6 ماه آینده ادامه می‌یابد.

جوانسازی پوست مردان

جمع‌بندی

​ جوانسازی پوست آقایان باعث افزایش اعتمادبه‌نفس آن‌ها می‌شود. برای این نوع جوانسازی می‌توان لایه‌برداری شیمیایی یا فیزیکی، میکرونیدلینگ، اندولیفت، هایفوتراپی، بوتاکس و… انجام داد. هر کدام از این روش‌ها مزایای بسیاری دارند. البته بهتر است مراجعه‌کنندگان با توجه به اهداف مدنظر، آن‌ها را انتخاب کنند.

امتیاز به این صفحه
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *