مقالات

کرم ترمیم کننده بعد از هایفو چیست؟

کرم ترمیم کننده بعد از هایفو

یکی از سوالات پر تکرار مراجعین برای انجام هایفوتراپی صورت آن است که آیا استفاده از کرم ترمیم کننده بعد از هایفو الزامی می باشد و در صورت استفاده از آن چه مزایایی برای پوست خواهد داشت و آیا سرعت ترمیم هایفو را افزایش خواهد داد یا خیر؟

چرا باید از کرم ترمیم کننده بعد از هایفوتراپی استفاده کنیم؟

برای اینکه بدانید کرم ترمیم کننده بعد از هایفو برای چه افرادی مناسب است و اینکه لزومی درتهیه و استفاده آن بعد از انجام این تکنیک زیبایی پوست وجود دارد یا خیر، خوب است بدانید که کرم ترمیم کننده به طور کلی برای التیام و بهبود زخم ها و آسیب های سطحی پوست در اثر عدم رعایت روتین پوستی وایجاد سوختگی ها یا خراش های سطحی تا متوسط بر روی پوست می باشد.

برخی روش های زیبایی؛ مانند بوتاکس، تزریق ژل، لیفت با نخ، انجام لیزر،مزوتراپی، میکرودرم، مزونیدلینگ و… که دارای جای زخم و یا تزریق و همچنین کبودی، تورم و التهاب میباشند، استفاده از کرم ترمیم کننده می تواند بسیار موثر باشد و تا حد زیادی مانع از ایجاد عوارض پوستی بر روی فرد گردد.

ترکیبات کرم ترمیم کننده

کرم های ترمیم کننده مختلفی در بازار از انواع داخلی و خارجی وجود دارند که هرکدام میتواند تاثیرات ویژه ای بر روی پوست افراد مختلف داشته باشند. معمولا ترکیبات این نوع کرم ها بر پایه گیاهی و یا شیمیایی هستند که استفاده از کرم های ترمیم کننده گیاهی؛ به خصوص برای افرادی که دارای پوست های حساسی هستند، به شدت توصیه میگردد. از جمله مهمترین ترکیبات کرم های ترمیم کننده پوستی میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • کلاژن؛ که به صورت طبیعی در بدن موجود است و موجب بهبود بافت پوستی میگردد.
  • آنتی اکسیدان ها؛ که معمولا درکرم های ترمیم کننده به صورت استفاده از روغن های طبیعی زیتون، نارگیل، کرچک، آلوئه ورا و… وجود دارد.
  • گلیسیرین؛ که زود جذب بوده و باعث رطوبت رسانی به پوست میگردد.

استفاده از کرم مرطوب کننده پس از هایفوتراپی

همانطور که گفته شد؛ استفاده از کرم ترمیم کننده پس از انجام بسیاری روش های زیبایی که دارای عوارضی همچون زخم، کبودی، التهاب، قرمزی، خارش ، خشکی پوست و … هستند؛ به شدت توصیه میگردد.

  چاقی صورت با هایفو | آیا هایفو باعث چاقی صورت میشود؟

لیکن استفاده از کرم ترمیم کننده بعد از هایفو لزومی ندارد، چرا که هایفوتراپی را میتوان از معدود روش های زیبایی دانست که هیچگونه عوارض ظاهری و سطحی بر روی پوست ندارد و با تاباندن اشعه اولتراسوند  ر روی پوست، این امواج در سطح میانی پوست تجمع یافته و با گرم کردن آن ناحیه، منجر به تحریک کلاژن سازی و از بین بردن سلول های چربی غیر مفید میگردد.

لذا این امواج هیچ عارضه ای ب رروی پوست همچون زخم، بریدگی، کبودی و .. ایجاد نمیکند که الزامی درتهیه و مصرف کرم ترمیم کننده داشته باشد. با  این وجود افرادی که دارای پوست حساس و مستعد جوش زدن بعد از انجام هایفو هستند، میتوانند با مشورت با متخصص مربوطه به استفاده از این نوع کرمها بعد از هایفو بپردازند.

از طرف دیگر با وجود اینکه هیچگونه نیازی به استفاده از این نوع کرم ها بعد از هایفو وجود  ندارد، اگر اشخاصی تمایل به استفاده از آن را دارند، هیچگونه منع استفاده ای برا آنها وجود نخواهد داشت و میتوانند به مدت کوتاهی برای جلوگیری از بروز عوارض هایفو استفاده نمایند.

 

فواید استفاده از کرم ترمیم کننده

فواید استفاده از کرم ترمیم کننده

فواید استفاده از کرم ترمیم کننده

از آنجا که کرم های ترمیم کننده دارای انواع مختلفی میباشند و هر کدام؛ ترکیبات مختلفی را دارا هستند، لذا هر کرم ترمیم کننده میتواند مزایا و ویژگی های خاص خود را داشته باشند. معمولا یک کرم ترمیم کننده جامع که تمامی افراد با مشکلات پوستی مختلف بتوانند از آن برای تخفیف و التیام عوارض خود استفاده کنند، وجود ندارد. بنابراین بهتر است با مراجعه به پزشک متخصص و دریافت مشاوره نسبت به تهیه و خرید این نوع کرم اقدام نمایید.

  انواع نخ لیفت صورت چیست؟

از جمله فواید و مزایای کرم ترمیم کننده میتوان به ضد عفونی کردن پوست، التیام جای زخم و جای جوش، از بین بردن لکه های پوستی، ز بین بردن خشکی پوست، مبارزه با خشکی های شدید پوستی و اگزما، رطوبت رسانی به پوست، از بین بردن کک و مک های پوستی، رفع قرمزی و التهابات پوستی، کمک به ساخت کلاژن بیشتر در پوست، جوانسازی پوستی و کاهش چین و چروک ها دانست.

چه افرادی بعد از هایفو میتوانند از کرم ترمیم کننده استفاده کنند؟

با اینکه استفاده از کرم ترمیم کننده بعد از هایفو لزومی ندارد، اما  با این وجود  به علت تفاوت های پوستی و همچنین تشخیص پزشک مربوطه ممکن است برای افراد زیر نیاز به استفاده از این نوع کرم ها احساس شود:

  • افرادی که دارای پوست های حساس و اصلاحا “آلرژیک” هستند.
  • افرادی که قبلا از روش هایفو استفاده کرده اند و دچار پوست ملتهب شده اند.
  • افرادی که دارای جوش های فعال بر روی پوست محل درمان هستند.
  • افرادی که احتمال بروز تبخال بعد از هایفو دارند.
  • افرادی که به دفعات در معرض نور خورشید قرار میگیرند.
  • افرادی که دچار استرس در مورد بروز قرمزی یا خارش بعد ا زهایفو هستند.
  • افرادی که با صلاحدید پزشک، احتمال تورم و التهاب در پوست آن ها وجود خواهد داشت.

استفاده از کرم ترمیم کننده بعد از هایفو بهتر است یا کرم آبرسان

این موضوع که چه نوع کرم یا پمادی بعد از انجام هایفوتراپی میتواند برای فرد بهتر یا ضروروی باشد، تا حد زیادی به تشخیص پزشک متخصص و همچنین نوع پوست فرد بستگی دارد. به طور کلی کرم ترمیم کننده معمولا حاوی گلیسرین و هیالورونیک اسید می باشد که وظیفه آبرسانی وهیدراته کردن پوست را بعهده دارند، اما کرم های آبرسان پوست، معمولا فاقد ترکیبات ترمیم کنندگی پوست میباشند.

  هایفوتراپی گردن | رفع چین و چروک های گردن با هایفو

بنابراین اگر نیاز به استفاده از کرم های ابرسان و یا ترمیم کننده را دارید، پیشنهاد ما استفاده از کرم ترمیم کننده می باشد. اگر استفاده از کرم ترمیم کننده برای پوست شما ضروریتی ندارد، تنها استفاده از کرم های آبرسان درجهت هیدراته نگه داشتن پوست به صورت روتین و روزمره بعد از هایفو توصیه میگردد.

خلاصه مطلب

استفاده از کرم ترمیم کننده بعد از هایفو برای افرادی که دارای پوست های مستعد و آلرژیک نیستند، الزامی نیست، اما اگر این افراد تمایل به استفاده از این نوع کرم را داشته باشند، منعی در جهت استفاده از آن بعد از هایفو، وجود نخواهد داشت. دقت داشته باشید که به علت تنوع کرم های ترمیم کننده، بهتر است طبق نظر متخصص مربوطه نسبت به خرید و استفاده آن اقدام نمایید.

5/5 - (15 امتیاز)
بازگشت به لیست

۱۲ نظر در “کرم ترمیم کننده بعد از هایفو چیست؟

  1. ترمه گفت:

    سلام اقای دکتر
    ایا نخ های جوانساز باعث پرتر شدن صورت میشوند؟
    اگر به عنوان درمان تکمیلی همراه هایفو نخ جوانساز هم استفاده شود چطور؟ میتواند جلوی لاغر شدن صورت را بگیرند؟

    1. admin گفت:

      سلام
      خیر
      استفاده همزمان این دو ، باعث سفت تر و صاف تر شدن صورت می‌شود و تاثیری در پر کردن صورت ندارد
      برای پر کردن صورت از تزریق مزوژل های آبرسان و یا چربی بهتر است استفاده شود

  2. ناشناس گفت:

    سلام من ۳روزه هایفو کردم هنوز صورتم ورم داره زیر یکی از چشامم گزگز میکنه

    1. دکتر رفیعی گفت:

      سلام عزیز
      خیلی طبیعیه و برطرف میشه

  3. فاطمه گفت:

    سلام و عرض ادب من چهار روز پیش هایفو کردم و صورتم وحشتناک جوش زده دکتر برام محلول کلیندامایسین و یه کرم دست ساز داده ولی میترسم جا ولکه ی جوش بمونه ؟ آیا بر طرف میشه اگه راهکاری هست ممنون میشم ،مرسی

    1. دکتر رفیعی گفت:

      سلام فاطمه جان
      حتمن از ضد آفتاب استفاده کنید ، برطرف میشه

  4. فاطمه گفت:

    سلام و عرض ادب من چهار روزه هایفو کردم صورتم وحشتناک جوش زده می ترسم لکه اش بمونه دکتر بهم یه محلول کلیندامایسین و کرم دست ساز داده ، آیا لک و جای جوش می‌ره ؟؟

    1. admin گفت:

      سلام و عرض ادب
      پس از انجام هایفو صورت، ممکن است برخی عوارض مانند جوش‌ها و قرمزی‌های موقت در پوست به وجود بیاید. این عوارض معمولاً در مدت زمان کوتاهی از بین می‌روند، اما ممکن است در برخی افراد بیشتر از دیگران وجود داشته باشند.

      استفاده از محلول کلیندامایسین (Cleansing) و کرم دست ساز می‌تواند به کنترل جوش‌ها و کاهش التهاب و قرمزی‌ها کمک کند. کلیندامایسین یک آنتی‌بیوتیک است که به کنترل عفونت‌های پوستی کمک می‌کند و کرم دست ساز هم می‌تواند به ترمیم و تسکین پوست کمک کند.

      با ادامه استفاده از این محصولات و درمان مراقبت از پوست، معمولاً جوش‌ها و قرمزی‌ها در مدت زمان کوتاهی بهبود می‌یابند و احتمالاً لکه‌های پس از جوش نیز کاهش خواهند یافت. اما برای اطمینان بیشتر و راهنمایی دقیق‌تر، بهتر است با پزشک خودتون مشورت کنید.

    2. نازی گفت:

      سلام آقای دکتر
      من کلینیک دیگه‌ای تو شهر خودم هایفو انجام دادم، روی صورتم قسمت لپ از کنار گوش تا پایین فک تماما زخم شده، اما زخم ها روی سطح پوست نیستن و با لمس پوستم صافه فقط زخم مانند دیده میشه. آیا پوستم آسیب جدی دیده؟ چیکار باید بکنم؟

      1. دکتر رفیعی گفت:

        سلام
        به پزشک تون مراجعه کنید ولی در نظر داشته باشید که اینها عوارض گذرای هایفو هستند

  5. فریبا گفت:

    سلام من بعد از هافوتراپی صورتم قرمز شده وملتهبه یک روز گذشته اما همچنان قرمزه آیا باید درمانی انجام بدهم .با تشکر

    1. admin گفت:

      سلام خانم فریبای عزیز
      امیدوارم خوب باشید. ما در قسمت مقالات سایت چندتا مطلب مفید داریم درخصوص مواردی که بعد از هایفوتراپی باید انجام دهیم، توصیه میکنیم حتما بخونید و انجام بدید و نگران نباشید حتما التهاب خوب میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *