مقالات

10 روش درمان گودی زیر چشم با روش‌های بدون عارضه

درمان گودی زیر چشم با روش‌های بدون عارضه

داشتن پوست تیره به همراه گودی زیر چشم بر ظاهر شما تاثیر می‌گذارد. گودی زیر چشم به دلیل افزایش سن، عادات و سبک زندگی، استراحت نکردن کافی و قرار گرفتن در معرض نور خورشید ایجاد می‌شود. اگرچه درمان‌ گودی زیر چشم در پزشکی انحصاری دارد، اما می‌توانید این عارضه را به روش خانگی نیز از بین ببرید و با کمترین تلاش درمان گودی زیر چشم انجام دهید. در این مقاله هر 2 روش درمانی خانگی و کلینیکی برای از بین بردن گودی زیر چشم آورده شده است.

روش‌های خانگی درمان گودی زیر چشم

درمان گودی زیر چشم می‌تواند به روش خانگی انجام شود. در این نوع روش از درمان‌های طبیعی برای بهبود گودی زیر چشم استفاده می‌شود.

1. خواب

خواب یک درمان خانگی واقعی، اولیه و موثر برای از بین بردن گودی زیر چشم است. همانطور که قبلا ذکر شد، فرورفتگی چشم نشان‌دهنده این است که بدن شما نیاز به استراحت و خواب خوب دارد. خواب سالم در واقع یک داروی پیشگیرانه عالی برای دور ماندن از بیماری‌های بسیار است. خواب کافی داشته باشید تا به‌تدریج گودی زیر چشم شما بهبود پیدا کند. برای زمان خواب و زمان بیدار شدن خود برنامه‌ریزی کنید و به آن روال پایبند باشید.

2. روغن بادام برای از بین بردن گودی زیر چشم

هنگامی که چشمان شما گود افتاده باشد، پوست دور چشم بسیار ظریف خواهد شد. در این حالت، احتمال از دست دادن مواد مغذی پوست زیر چشم بیشتر است. برای خلاص شدن از شر فضای توخالی زیر چشم باید پوست را تغذیه کنید. روغن بادام را چند بار در روز زیر چشم بمالید. روغن بادام سرشار از ویتامین E  است  و این ویتامین مواد مغذی بسیاری برای پوست دارد.

3. آب سیب‌زمینی خام

سیب‌زمینی خام به‌اندازه خیار برای درمان گودی زیر چشم مناسب و مفید است. سیب‌زمینی‌ها را برش بزنید و حدود 20 دقیقه روی محل موردنظر قرار دهید. از طرف دیگر، می‌توانید آب سیب‌زمینی خام را مستقیماً روی گودی زیر چشم بمالید. با این کار، پوست نرم می‌شود و بهبودی قابل توجهی در لکه‌های رنگدانه زیر چشم مشاهده خواهد شد.

4. چای کیسه‌ای

چای کیسه‌ای برای از بین بردن گودی زیر چشم موثر است، چون سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و فلاونوئیدهای غنی بوده و باعث تقویت گردش خون می‌شود. تیرگی و گودی زیر چشم با تقویت گردش خون بهبود پیدا می‌کند.

درمان گودی زیر چشم به کمک چایی

5.  درمان گودی زیر چشم با ضد آفتاب مرطوب‌کننده

هرگز بدون استفاده از کرم ضد آفتاب مرطوب‌کننده در معرض نور خورشید قرار نگیرید. برای جلوگیری از آسیب بیشتر به چشم‌های فرورفته، روی چند کرم ضد آفتاب مرطوب‌کننده با کیفیت خوب سرمایه‌گذاری کنید.

6. چوب صندل

چوب صندل یک ماده طبیعی است که پوست را تغذیه می‌کند. این چوب برای از بین بردن گودی زیر چشم مناسب است، زیرا رنگ پوست را بهبود می‌بخشد و به پوست درخشندگی می‌دهد. برای برطرف کردن گودی زیر چشم می‌توانید خمیر چوب صندل را روی حلقه‌های تیره دور چشم بمالید یا از روغن‌ چوب صندل استفاده کنید.

7. پاشیدن آب سرد

از دیگر ترفندهای تقویت گردش خون در پوست صورت می‌توان به استفاده از آب سرد اشاره کرد. فقط کافی است مقداری آب سرد به صورت خود بپاشید.

8. خیار

هیچ درمانی برای از بین بردن گودی زیر چشم هرگز بدون استفاده از خیار کامل نمی‌شود. با قرار دادن برش‌های خیار روی چشم‌ها کمی استراحت کنید و با چشمانی شاداب و پر انرژی از خواب بیدار شوید.

9.هیدراته و مرطوب بمانید

بین آبرسانی و رطوبت‌رسانی تفاوت وجود دارد، اما پوست شما برای سالم ماندن به هر دو نیاز دارد. پوست زیر چشم نیز مانند پوست صورت نیاز به آبرسانی و رطوبت دارد. هیدراتاسیون به پوست اجازه می‌دهد تا آب را از درون به سطح پوست بکشد و شما را ملزم به مصرف منظم و روزانه آب می‌کند. مرطوب‌کننده رطوبتی را به پوست اضافه کرده و بدین صورت کمک می‌کند تا پوست رطوبت خود را حفظ کند.

10.صورت خود را ورزش دهید

ورزش نیز می‌تواند روشی برای از بین بردن گودی زیر چشم باشد. پوست اطراف چشم شما به اندازه پوست دیگر نواحی بدن انعطاف‌پذیر است. ممکن است بتوانید با گذاشتن انگشت خود روی پلک پایینی و سپس پلک زدن به مدت چند دقیقه، به سفت شدن پوست یا کاهش تورم آن کمک کنید. این تمرین می‌تواند به حرکت مایع جمع شده در پوست زیر چشم کمک کند و درمانی برای از بین بردن گودی زیر چشم باشد.

روش‌ های کلینیکی درمان گودی زیر چشم

درمان‌های کلینیکی نیز می‌توانند راه‌های موثر و پرطرفدار برای از بین بردن گودی زیر چشم باشند.

بلفاپلاروستی

یکی از مواردی است که برای حذف بخشی از پوست زیر چشم توصیه می‎شود. این جراحی درمانی موثر برای از بین بردن گودی زیر چشم است.

پرکننده‌های صورت

یکی از رایج‌ترین روش‌های از بین بردن گودی زیر چشم، استفاده از فیلرهای تزریقی صورت است. این روش غیر تهاجمی اغلب برای افرادی که در مورد انجام جراحی تهاجمی‌تر مردد هستند، انتخاب ارجح است. فیلرهای صورت اغلب حاوی اسید هیالورونیک هستند که به طور طبیعی در بدن وجود دارد. این نوع فیلر به دلیل ظاهر ظریف و نامرئی بودن در زیر پوست، برای درمان گودی زیر چشم مناسب است.

مناسب‌ترین فیلر صورت برای از بین بردن گودی زیر چشم، به نظر پزشک بستگی دارد. به طور کلی، بهبودی پس از تزریق فیلر سریع است و با حداقل ناراحتی همراه است. برخی از بیماران ممکن است دچار کبودی در پوست ظریف اطراف چشم شوند. برای اکثر افراد، این کبودی در عرض یک هفته پس از عمل فروکش می‌کند. برای کمک به روند بهبود، می‌توانید از کمپرس‌های سرد استفاده کنید و استراحت کافی داشته باشید.

حدود دو هفته پس از تزریق، فیلر «ته نشین شده» می‌شود و ظاهر نهایی خود را نشان می‌دهد. برای افرادی که به دنبال نتایج چشمگیرتر هستند، ممکن است فیلر اضافی در جلسات درمانی بعدی مورد نیاز باشد. با این حال، همیشه توصیه می‌شود که در جلسه اولیه خود با مقادیر کمتری از فیلر شروع کنید و در صورت تمایل مقدار آن را به‌تدریج افزایش دهید.

برای اکثر افرادی که فیلرهای صورت را برای درمان گودی زیر چشم انتخاب می‌کنند، نتایج معمولاً بین شش تا دوازده ماه باقی می‌ماند. فراتر از این دوره، برای حفظ ظاهر جوان خود باید تزریق فیلر بیشتری انجام دهید. با این حال، مدت زمان نتایج شما به عوامل شخصی مختلفی بستگی دارد، مانند:

  • مقدار فیلری که برای تزریق انتخاب می‌کنید
  • سن شما و میزان گودی زیر چشم
  • سلامت پوست شما

پیوند چربی صورت (تزریق چربی اتولوگ)

پیوند چربی راه‌حلی پایدارتر و طبیعی‌تر برای درمان گودی زیر چشم است. این روش اگرچه تهاجمی‌تر از تزریق فیلر مصنوعی است، اما نتایج طولانی‌تر و حتی دائمی را به همراه دارد. فرآیند پیوند چربی صورت شامل برداشت چربی ناخواسته از ناحیه مورد نظر بدن، اغلب معده است. این چربی «مازاد» به دقت پردازش شده و به ناحیه اطراف چشم تزریق می‌شود. در نتیجه ظاهر چشم‌های فرورفته را بهبود می‌بخشد.

نتایج نهایی پیوند چربی صورت برای از بین بردن گودی زیر چشم تقریباً ۳ تا ۴ ماه طول می‌کشد تا به طور کامل ایجاد شود. این مدت زمان مورد نیاز برای اتصال مجدد چربی پیوندی به منبع خون بدن شماست. واقعیت امر این است که تمام سلول‌های چربی پیوندی از عمل پیوند زنده نمی‌مانند. با این وجود، نتایج در بین افراد متفاوت است و گاهی اوقات ممکن است به درمان‌های بیشتری نیاز باشد.

انتخاب پیوند چربی صورت برای درمان گودی زیر چشم مزایای زیادی دارد:

  • نتایج طولانی مدت، اغلب دائمی
  • نتایج ظریف و طبیعی به نظر می‌رسد و به‌خوبی احساس می‌شود
  • بهبودی سریع و حداقل زمان برای استراحت
  • مزیت اضافی کاهش چربی در نواحی مشکل‌دار مانند ران یا معده
  • کاهش سیاهی زیر چشم به دلیل لایه محافظ چربی

اسید هیالورونیک

مصرف محصولات حاوی اسید هیالورونیک نیز از دیگر روش‌های مهم رطوبت‌رسانی به پوست است. این ماده با قدرت فوق‌العاده می‌تواند خاصیت کشسانی پوست را افزایش داده و پوست را پرتر نشان دهد. اسید هیالورونیک با توجه به ویژگی‌هایی که دارد، برای از بین بردن خطوط ریز و چین و چروک پوست نیز موثر است.

لیزر اندولیفت صورت

یکی از روش‌های کلینیکی برای درمان گودی زیر چشم، لیزر اندولیفت صورت است. این روش درمانی نیاز به جراحی و بیهوشی ندارد. این روش جزء روش‌های کمتر تهاجمی شناخته شده و به کمک لیزر انجام می‎شود. به کمک اندولیفت صورت می‌توان انقباض و افتادگی پوست را برطرف کرد.

هایفوتراپی

یکی از درمان‌های موثر برای گودی زیر چشم، هایفوتراپی است. این درمان کمتر تهاجمی است و درد ندارد. هایفوتراپی امواج فراصوت را به بافت عمیق پوست ارسال کرده و از این طریق سبب تحریک روند کلاژن‌سازی بدن می‌شود. این دستگاه برای نواحی دکلته، گردن و صورت قابل استفاده است.

جمع‌بندی

درمان گودی زیر چشم به روش‌های مختلف خانگی و کلینیکی انجام می‌شود. در روش‌های خانگی می‌توان از آب سرد، چوب صندل، خیار، روغن بادام، آب سیب‌زمینی خام، اسید هیالورونیک و … استفاده کرد. در روش‌های کلینیکی نیز اقداماتی مانند هایفوتراپی، اندولیفت صورت، پیوند چربی، بلفاپلاروستی، تزریق‌های شل‌کننده و… گزینه مناسبی هستند.

امتیاز به این صفحه
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *