مقالات

اقدامات و مراقبت های بعد از هایفوتراپی که باید انجام دهید!

مراقبت های بعد از هایفوتراپی

یکی از برترین روش ها در از بین بردن چین و چروک و افتادگی پوست و همچنین سایر مشکلات سطحی و عمیق پوست، “هایفوتراپی صورت می‌باشد. با توجه به اینکه در این روش از امواج کم خطر و ایمن اولتراسوند بر روی پوست استفاده می‌شود، لذا عوارض و خطرات بسیار کمی را برای فرد درمانجو دربر دارد. با اینحال برای تاثیرگذاری بیشتر این روش بر پوست و زودبازده تر شدن آن بهتر است مراقبت های بعد از هایفو صورت را بدانید و آن ها را رعایت کنید تا روند جوانسازی پوست شما سرعت پذیرد.

مراقبت های بعد از هایفو صورت

برای اینکه بتوانید روند تاثیرگذاری هایفو صورت را تسریع بخشید و با کمترین عوارض بتوانید کارهای روتین و روزمره خود را به درستی انجام دهید، مراقبت‌های بعد از هایفو صورت را به شکل اصولی و صحیح آن به کار ببرید. دقت داشته باشید این مراقبت‌ها، تنها مختص به بعد از هایفو نمی باشد و بهتر است قبل از اقدام به درمان و حین آن و پس از هایفوتراپی اصول مراقبتی پوست را کاملا رعایت کنید تا موجب تاثیرگذاری بیشتر  و صحیح تر این تکنیک در جوانسازی پوست شما گردد که در ادامه به نکات مختصری در این زمینه خواهیم پرداخت.

اقدامات قبل از هایفوتراپی

  • عدم قرارگیری در معرض تابش مستقیم نور خورشید به مدت دو هفته قبل از انجام هایفو
  • عدم استفاده از روش‌های برنزه کردن پوست به مدت یکماه قبل از هایفوتراپی
  • عدم استفاده از ویتامین سی و یا ویتامین آ به مدت یک هفته قبل از هایفو
  • عدم استفاده از آنتی بیوتیک‌ها به علت ایجاد حساسیت پوستی به نور به مدت یک هفته قبل از هایفو
  • عدم استفاده از وکس و اصلاح صورت به مدت دو روز قبل از هایفو

اقدامات روز هایفوتراپی

  • حضور برای انجام هایفو با پوستی تمیز و غیر آلوده
  • عدم استفاده از کرم‌ها و لوازم آرایش
شستن صورت بعد از هایفوتراپی

شستن صورت بعد از هایفوتراپی

اقدامات بعد از هایفوتراپی صورت

حال که با مراقبت های قبل و حین انجام هایفوتراپی صورت آشنا شدید، خوب است در مورد مراقبت های بعد از هایفو صورت نیز اطلاعاتی داشته باشید. در واقع هر چه این اقدامات را بیشتر رعایت کرده و آنها را جز روتین پوستی خود حداقل به مدت یکماه پس از هایفو قرار دهید، تاثیرگذاری بیشتری را بر روی پوست خود احساس خواهید کرد و نتیجتا سریعتر به پوستی جوان و شاداب دست خواهید یافت. از جمله مراقبت‌های بعد از هایفوتراپی صورت می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • شستن صورت بعد از هایفو

یکی از مهمترین اقداماتی که معمولا در مطب پزشک متخصص پس به آن اشاره می شود شستن صورت بعد از هایفو می باشد. که صورت خود را با آب بشوئید. شاید نکته خاصی در این جمله مستتر نباشد، اما خوب است بدانید که نوع شستشو و درجه حرارت آب تا حد زیادی می‌تواند بر تاثیرگذاری هایفوی پوستی شما موثر باشد.

دقت داشته باشید که تا 48 ساعت پس از هایفوی صورت خود را بدون استفاده از مواد شوینده پوستی با آب ولرم بشویید و با حوله ای نرم خشک نمایید. پس از 48 ساعت می‌توانید پوست خود را با شوینده های ملایم شستشو نمایید. بهتر است تا یک هفته پس از هایفوتراپی از رفتن به استخر، جکوزی و سونا جدا خودداری نمایید.

  •  کرم ترمیم کننده بعد از هایفو صورت

یکی از مواردیکه جز مراقبت های بعد از هایفو صورت می‌باشد، استفاده ازکرم‌ها و محلول‌های پوستی است که توسط فرد متخصص هایفوتراپیست به شما تجویز می‌گردد. برخی از افراد به صورت خودسرانه به مصرف کرم ترمیم کننده بعد از هایفو روی می‌آورند.

دقت داشته باشید که از آنجا که در این روش امواج صوتی به درون پوست نفوذ می‌کند و هیچ آثار و عوارض نامطلوبی را بر روی پوست شما نخواهد گذاشت و لذا هیچ کرم و محلول ترمیم کننده ای نیاز نخواهد بود و استفاده از این کرم‌ها می‌تواند تا حد زیادی از پیشروی طبیعی این روش در پوست شما جلوگیری کند.

تنها در مواردیکه فرد دارای پوست بسیار حساس باشد و دچار سوزش یا خارش مختصر پس از هایفو در منطقه نفوذ امواج داشته باشد، در صورت صلاحدید پزشک مربوطه، مجاز به استفاده از کرم‌های ترمیم کننده خواهند بود. استفاده ازکرم‌های مرطوب کننده و آبرسان اصل نیز می‌تواند در بهبود پوستی شما موثر باشد، لذا استفاده از این نوع کرم‌ها را توصیه می‌نماییم.

  • نوشیدن آب بعد از هایفو

معمولا پزشکان توصیه می‌کنند که بعد از درمان هایفوتراپی در طول روز آب بیشتری بنوشند. نوشیدن آب را می‌توان یکی از مراقبت‌ های بعد از هایفو دانست. چرا که در حین انجام هایفوتراپی به علت تاباندن امواج دستگاه بر روی پوست، این امواج در لایه میانی پوست نفوذ کرده و با تولید حرارت موجب تخریب جزیی سلولی می‌گردد که بدن در اثر آن با تولید کلاژن بیشتر موجب ترمیم پوستی و جوانسازی آن می‌گردد. از طرف دیگر نوشیدن آب بیشتر، علاوه بر اینکه موجب بازگرداندن رطوبت از دست رفته پوست می‌گردد، روند کلاژن سازی پوستی را نیز تسریع می‌بخشد.

  • نحوه خوابیدن بعد از هایفوتراپی

    نحوه خوابیدن بعد از هایفوتراپی

     نحوه خوابیدن بعد از هایفو صورت

از آنجا که بعد از انجام هایفوتراپی هیچگونه جای زخم، بریدگی و خراش بر روی پوست وجود ندارد، لذا نوع خوابیدن افراد نمی‌تواند تاثیری در پوست شما  و روند درمان داشته باشد. با اینحال بهتر است تا حدود یک هفته پس از انجام هایفو به صورت مستقیم بر روی پوست خود نخوابید تا موجب بروز التهابات احتمالی نگردد.

  • ماساژ صورت بعد از هایفو

همانطور که می‌دانید بعد از انجام برخی روش های زیبایی ماند تزریق فیلر یا ژل، انجام ماساژ درمانی به هیچ وجه توصیه نمی‌گردد، اما ماساژ صورت بعد از هایفو اینگونه نیست و شما می‌توانید از ماساژ بهره ببرید. به علت اینکه انجام ماساژ ممکن است موجب تحریکات سلولی گردد، لذا توصیه می‌گردد تا حدود یک هفته بعد از انجام هایفو به ماساژ موضع نپردازید.

  • ورزش بعد از هایفوتراپی

با آنکه انجام فعالیت های ورزشی همواره توصیه می‌گردد، اما بعد از انجام هایفوتراپی به علت حساس بودن پوست و امکان ایجاد التهابات پوستی در اثر تعریق زیاد، بهتر است از انجام فعالیت های شدید ورزشی پرهیز نمایید. تا حدود یک هفته از رفتن به استخر، شنا و جکوزی خودداری نمایید و پس از آن انجام فعالیت های روتین و مختصر ورزشی بلامانع است.

خلاصه مطلب

با انجام مراقبت های بعد از هایفو صورت می‌توانید تا حد زیادی موجب تسریع تاثیرگذاری این روش شده و به این ترتیب روند درمانی شما نیز سریع تر پیش خواهد رفت. مراقبت‌های بعد از هایفوتراپی صورت نسبت به سایر روش‌ها را می‌توان ا ز راحت ترین نوع اقداماتی دانست که معمولا افراد به صورت روزانه آنها را انجام می‌دهند.

4.7/5 - (4 امتیاز)
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *