مقالات

نحوه خوابیدن بعد از هایفو

نحوه خوابیدن بعد از هایفوتراپی

معمولا پس از انجام بسیاری از روش های زیبایی، مراقبت های مخصوص توسط پزشک توصیه میگردد که فرد می بایست جهت بهبود سریع تر روند پوستی خود، آن ها را به دقت رعایت کند که یکی از مهمترین این موارد نحوه خوابیدن افراد است. افرادی که به انجام تکنیک هایفوتراپی برای کاهش چین و چروک ها و لیفت پوست خود می پردازند، نیز تمایل دارند بدانند که آیا نحوه خوابیدن بعد از هایفو تاثیری در پسرفت یا پیشرفت این تکنیک زیبایی دارد یا خیر؟ برای اینکه نکات بیشتری در مورد این موضوع بدانید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

چرا نحوه خوابیدن در برخی روش های زیبایی اهمیت دارد؟

در روش های زیبایی که به تزریق یا جایگذاری مواد شیمیایی در زیر پوست میپردازند و به خصوص در تکنیک لیفت پوست با نخ، میتواند نحوه خوابیدن فرد در نوع پیشرفت درمانی وی تا حد زیادی موثر باشد. در واقع در این گونه روش ها توصیه میگردد فرد به هیچ عنوان بر روی صورت خود نخوابد و حتی الامکان به پهلو نیز قرار نگیرد که مواد تزریق شده امکان جابجایی پیدا نکنند. بهترین روش خوابیدن پس از انجام این نوع تکنیک ها خوابیدن به پشت است و تا جای امکان سر بالاتر از بدن قرار بگیرد. قرار دادن ملحفه ای تمیز در زیر سر نیز میتواند از ورود میکروب های احتمالی به محل های بخیه یا دارای خونریزی جلوگیری نماید.

آیا نحوه خوابیدن پس از هایفو دارای اهمیت است؟

از آنجا که هایفوتراپی تکنیکی مدرن و بدون درد، خونریزز، بخیه ، زخم و برش می باشد و تنها با تاباندن اشعه فراصوت به پوست موجب تحریک کلاژن سازی میگردد و از طرف دیگر هیچ نوع مواد خارجی شیمیایی و دیگر موارد به صورت تزریق نمیگردد، نیازی به ارائه راهکاری برای نحوه خوابیدن بعد از هایفو وجود ندارد. این افراد میتوانند با خیال راحت و طبق معمول و روتین همیشگی خود استراحت کرده و نیاز به قرار دادن سر در وضعیت خاصی نمیباشد. در واقع روش هایفوتراپی علاوه بر اینکه جز ایمن ترین و برترین روش ها در جوانسازی پوست می باشد، به همان میزان دارای مراقبت های بعدی کاملا راحت و روتینی می باشد که میتواند روشی مناسب به خصوص برای کارمندان و افرادی باشد که دارای مشغله زیادی هستند و امکان انجام روتین ها و مراقبت های پوستی زیادی بعد از انجام روش های زیبایی را ندارند.

آیا خواب راحت میتواند تاثیری در پیشرفت هایفوتراپی داشته باشد؟

به طور قطع نمیتوان منکر این قضیه شد که خوابیدن راحت و بدون دغدغه میتواند تا حد زیادی بر روی سلامت پوست افراد تاثیر بگذارد. خواب راحت موجب تولید کلاژن بیشتر در بدن میگردد که این ماده در زیبایی و جوانسازی پوستی تاثیر شگرفی دارد. لذا خوابیدن راحت میتواند موجب بهبود روند و پروسه تکمیلی هایفوتراپی نیز گردد. چرا که هدف اصلی انجام هایفوتراپی در آن است که با تحریک کلاژن سازی در لایه درم پست، منجر به جوانسازی پوست، از بین بردن چین و چروک ها، از بین رفتن لک های پوستی نیز گردد و خواب راحت و بی دغدغه نیز خود عامل مهی در تولید بیشتر کلاژن و کمک به سلامت پوست میباشد. بنابراین هر دوی آنها در یک سو هستند و هر دو در کنار یکدیگر موجب افزایش سلامت پوستی خواهد گردید.

آیا بلافاصله بعد از انجام هایفوتراپی میتوان خوابید؟

با توجه به اینکه روش هایفوتراپی نوعی تکنیک غیر تهاجمی و بدون درد و التهاب است، پس میتوان به طور قطع بعد از انجام این روش به استراحت پرداخته و به طور معمول روزانه خود بخوابید. در واقع این روش دارای دوره نقاهت میباشد و مراقبت های پس از آن نیز دارای پیچیدگی خاصی نیست و همین که فرد بتواند دور از نور مستقیم خورشید قرار بگیرد و از وارد شدن ضربه سنگین به صورت جلوگیری کرده و پوست را تحت دمایی بالا قرار ندهد، در واقع توانسته است به خوبی از پوست خود بعد از هایفو مراقبت به عمل آورد.

نحوه خوابیدن بعد از هایفوتراپی

نحوه خوابیدن بعد از هایفوتراپی

انجام چه فعالیت هایی بعد از هایفو محدود می گردد؟

با توجه به اینکه بعد از انجام هایفوتراپی میتوان بلافاصله به انجام کارهای روتین خود پرداخت و هیچ فاصله ای در این بین وجود نخواهد  اشت، با اینحال می بایست برخی نکات مهم را پس از این تکنیک رعایت کنید تا علاوه بر اینکه تاثیر ان روش را سریع تر مشاهده نمایید، مانع از بروز التهاب احتمالی بر روی پوست خود گردید.

  • تا حد امکان از شستشوی صورت با آب گرم و در دمای بالا خودداری کنید.
  • از قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید پرهیز نمایید.
  • از استفاده مواد آرایشی سنگین پرهیز نمایید.
  • اجتناب از انجام ورزش های سنگین

چرا روش هایفوتراپی نیاز به دوره نقاهت ندارد؟

علاقمندان به انجام روش هایفوتراپی در جهت زیبایی پوست و لیفت پوست به خوبی میدانند که این روش هیچگونه دوره نقاهتی ندارد و افراد میتوانند با خیال راحت پس از انجام این تکنیک به انجام کارهای خود بپردازند. حتی خوابیدن بعد از هایفو تاثیر چندانی در روند و طول دوره درمان هایفو نخواهد داشت. در واقع از آنجا که در روش هایفو از امواج ایمن اولتراسوند که مشابه امواج سونوگرافی است، بر روی پوست با طول موج های متفاوت تابانده می شود، (این تفاوت طول موج با توجه به تشخیص پزشک متخصص و نوع مشکل پوستی فرد مراجعه کننده تعیین میگردد.) این امواج در سطح میانی پوست تجمع یافته و با ایجاد حرارتی بین 60 تا 70 درجه موجب تخریب جزیی سلولی در این ناحیه شده و باعث می شود سیستم ایمنی بدن در جهت مقابله با آن به تولید کلاژن بیشتری بپردازد. این تولید کلاژن در عرض دو تا سه هفته پس از انجام هایفو رخ میدهد و موجب لیفت پوست، از بین رفتن چین و چروک ها، از بین بردن لک های پوستی، روشن شدن پوست، از بین بردن جای جوش و… میگردد. بنابراین هایفوتراپی بدون هیچگونه ایجاد درد، خونریزی، زخم، کبودی و یا التهاب موجب جوانسازی پوست میگردد و دقیقا به همین دلیل هیچ دوره نقاهتی نخواهد داشت.

خلاصه مطلب

هایفوتراپی از جمله معدود روش های زیبایی است که نیاز به انجام مراقبت های خاصی بعد از آن ندارد و حتی نحوه خوابیدن بعد از هایفو نمیتواند تاثیری درکاهش روند درمانی این روش گردد.

5/5 - (1 امتیاز)
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *