مقالات

چه کسانی نباید هایفو انجام دهند؟

هایفو صورت برای چه کسانی مناسب نیست؟

شاید برای شما هم سوال شده باشد که چه کسانی نباید هایفو انجام دهند ؟ با آنکه هایفوتراپی صورت را یکی از برترین و ایمن ترین روش‌ها در زیبایی صورت و از بین بردن مشکلات سطحی تا متوسط پوستی می‌دانند، اما باز هم به علل مختلف از جمله سن افراد، میزان و علت مشکلات پوستی مانند زخم، عفونت و یا آکنه های کیستی در ناحیه مورد نظر و یا ایمپلنت فلزی و در بعضی از موارد نوع پوست افراد ممکن است انجام این روش زببایی پوستی برای آنان توصیه نگردد که تعیین آن توسط پزشک متخصص صورت می‌گیرد.

برای آنکه دقیقتر بدانید هایفوی صورت برای چه کسانی مناسب نیست، مطالعه این مطلب را به شما توصیه می‌کنیم.

اول از همه؛ هایفو صورت چیست؟

یکی از برترین روش ها در از بین بردن مشکلات پوستی؛ به خصوص رفع چین و چروک های پوستی و همچنین رفع افتادگی پوست، استفاده از روش هایفوتراپی است. در این روش با استفاده از امواج کم خطر اولتراسوند که از خانواده امواج سونوگرافی می‌باشد، به پوست تابانیده می‌شود، درجه و عمق این امواج با تشخیص پزشک مربوطه صورت می‌گیرد.

این امواج با نفوذ در لایه میانی یا همان لایه درم پوست به تولید حرارت پرداخته و با این حرارت ایجاد شده، موجب شکست و آسیب سلولی جزیی می‌گردد. در اثر این اسیب سلولی، بدن به ایجاد مقاومت و بازسازی آن منطقه پرداخته و باتولید کلاژن بیشتر سعی در بازسازی خواهد داشت. در نتیجه علاوه بر اینکه پوست کاملا شفاف و جوانسازی می‌شود، از افتادگی پوست نیز جلوگیری به عمل می‌آید.

روش هایفوتراپی بر خلاف سایر روش‌های زیبایی هیچگونه جای زخم، برش، خونریزی و خون مردگی ندارد و فرد بلافاصله پس از انجام این روش، می‌تواند به امور روتین روزمره خود بپردازد و در واقع فاقد دوره نقاهت می‌باشد. تاثیرگذاری این روش پس از حدود دو یا سه هفته بعد از هایفو صورت می‌گیرد.

عوارض هایفوتراپی صورت چیه؟

برای اینکه بدانیم چه کسانی نباید هایفو صورت را انجام دهند، خوب است با برخی عوارض این روش آشنا شوید. البته دقت داشته باشید که روش هایفوتراپی در  بین سایر روش های زیبایی صورت از ایمنی و تاثیرگذاری بیشتری برخوردار است، اما با این وجود با توجه به نوع پوست افراد و میزان مهارت فرد اپراتور انجام دهنده هایفو می‌تواند عوارض محدودی را نیز شامل گردد.

  • ایجاد درد جزئی در ناحیه نفوذ امواج به پوست
  • قرمزی در ناحیه نفوذ امواج به پوست
  • خارش
  • تغییر رنگ پوست
  • کبودی جزئی

 

 

موارد منع هایفوتراپی ! چه کسانی نباید هایفو انجام دهند ؟

همانطور که پیشتر ارائه شد، انجام هایفوی صورت معمولا ممنوعیت خاصی ندارد و تنها در برخی شرایط شامل ممنوعیت هایفوتراپی صورت می‌گردد. این شرایط شامل موارد ذیل می‌باشد:

چه کسانی نباید هایفو انجام دهند

موارد منع هایفوتراپی

  • سن

یکی از مواردیکه قبل از انجام هایفوتراپی می‌تواند در نتیجه آن تاثیرگذار باشد، سن افراد است. معمولا توصیه می‌گردد که روش هایفوتراپی را در بین سنین 30 تا 50 سالگی انجام دهند که علاوه بر پیشگیری از بروز چین و چروک‌های پوستی، منجر به درمان مشکلات پوستی نیز گردد. سنین بالاتر از آن به علت اینکه توانایی پوست در تولید کلاژن کاهش پیدا می‌کند، لذا متخصصین توصیه نمی‌کنند که از این روش در درمان بیماری و مشکلات پوستی خود استفاده نمایند و بهتر است از سایر روش‌ها کمک بگیرند، زیرا عدم تولید کلاژن مورد نیاز در این روش، از نفوذ و تاثیرگذاری این تکنیک کاسته و نتایج مناسبی را در بر نخواهد داشت.

  • مشکلات پوستی

یکی دیگر از موارد منع هایفوتراپی دارا بودن برخی مشکلات پوستی حاد و قابل انتشار درفرد می‌باشد. همانطور که در مقدمه هم گفتیم کسانی که به عفونت یا زخم عفونی و یا آکنه یا آکنه های کیستی در ناحیه مثلا صورت دچار شده اند و یا ایمپلنت فلزی دارند نمی توانند هایفو در این نواحی انجام بدهند.

از دیگر این موارد می‌توان به دارا بودن خال گوشتی عمیق، دارا بودن تبخال یا herpes در موضع درمان، دارا بودن زخم‌های فعال و یا دارای خونریزی در محل درمان، دارا بودن بیماری‌های نقص ایمنی و یا بیماریهای سیتماتیک در بدن، دارا بودن آکنه‌های فعال بر روی موضع محل درمان درحین انجام هایفوتراپی می‌باشد.

از طرف دیگر افرادی که دارای ایمپلنت در دهان هستند جز کسانی هستند که نباید هایفو انجام دهند، و ترجیحا از این روش بهره نبرند.

  • نوع دستگاه هایفو

دقت داشته باشید که هایفوتراپی دارای امواج متفاوتی می‌باشد و دارای دستگاه‌های مختلفی در زمینه بیماریهای پوستی متفاوت می‌باشد.

لذا توجه داشته باشید که حتما به مرکز هایفوتراپی مجرب و با کیفیتی مراجعه نمایید که پزشک متخصص بتواند در درجه اول بیماری پوستی شما را به درستی تشخیص دهد و بتواند مشاوره مناسبی در زمینه استفاده از روش های مختلف بازیابی و اصلاح پوست به شما ارائه دهد و هدف وی تنها به دست آوردن ویزیت بیمار نباشد.

در بسیاری از موارد، نیاز به استفاده از هایفوتراپی برای درمان مشکلات پوستی و جود نداشته و تنها با درمان های ساده موجب از  بین رفتن آن مشکلات خواهد گردید.

پزشک می‌تواند با توجه به تجربه و اطلاعات خود کاملا تشخیص دهد که استفاده ازکدام روش درمانی- زیبایی برای فرد موثرتر است.

چه کسانی نباید هایفو انجام دهند

چه کسانی نباید هایفو انجام دهند

  • هایفو برای زنان باردار و شیرده

تا کنون هیچ مطالعات علمی و معتبری دال بر اینکه استفاده از روش هایفو برای زنان بارار یا شیرده مضر می‌باشد، ارائه نشده است، اما با اینحال بسیاری از متخصصین بر این باور هستند که بهتر است استفاده از  تمامی روش‌های زیبایی و درمانی پوست را به اختتام دوره شیردهی و بارداری اختصاص دهید.

با وجود اینکه این روش جز کم خطرترین و ایمن ترین روش ها محسوب می‌گردد، اما بهتر است استفاده از آن را به دوره بعد از بارداری خود موکول نمایید.

  • پایین بودن سطح سلامت بدن

افرادی که دارای بیماری‌های زمینه ای می‌باشند و همچنین دارای نقص ایمنی بدن و احتمال بروز حساسیت‌های شدید و مختلف در بدن خود بر اثر استفاده از روش هایفوتراپی را دارند، بهتر است از این روش استفاده نکنند. سایر افرادی که انجام هایفو برای آنها چنان توصیه نمی‌گردد، شامل موارد زیر می‌گردد:

  • افرادی که دارای ضعف سیستم ایمنی بدن هستند.
  • افرادی که داری فلج بل یا فلج عضلانی موقت صورت هستند.
  • افراد دارای بیماری‌های پوستی شدید
  • افراد دارای تبخال فعال و حاد
  • افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای قلب و عروق
  • افراد دارای بیماری‌های تیروئید
  • افاراد دارای بیماری صرع
  • افاراد دارای بماری‌های خونی
  • افراد دارای تزریقات سیلسیکونی در بدن
  • افراد دارای عفونت‌های پوستی

نتیجه گیری در مورد اینکه، چه کسانی نباید هایفو انجام دهند؟

به طور کلی برای اینکه بدانید چه کسانی نباید هایفو انجام دهند ، می بایست بدانید انجام هایفوتراپی صورت برای افرادی که دارای بیماری‌ها و مشکلات پوستی سطحی تا متوسط پوستی می‌باشند، بسیار مناسب است و به ویژه افرادی که دارای سن بین 30 تا 50 سالگی هستند و برای از بین بردن چین و چروک‌های پوستی و رفع افتادگی پوست نیاز به انجام روش‌های زیبایی دارند را توصیه می‌کنیم.

چرا که این روش از ایمن‌ترین و امن‌ترین روش‌های درمانی و زیبایی پوستی محسوب می‌گردد. با این وجود برخی افراد که دارای بیماری‌های زمینه ای و ضعف سیستم ایمنی بدن هستند، دارای زخم و تبخال‌های فعال بر ناحیه پوست خود می‌باشند، دارای بیماری‌ها و عفونت‌های پوستی شدیدی هستند، بهتر است از  این روش برای درمان چین و چروک‌ها و یا افتادگی پوستی خود بهره نگیرند. چرا که دراثر تاباندن امواج اولتراسوند این دستگاه، احتمال تشدید بیماری آنها وجود خواهد داشت.

خلاصه مطلب

با وجود اینکه روش هایفوتراپی پوست، از امن‌ترین روش‌های زیبایی و درمانی پوست تلقی می‌گردد، انجام این روش برای برخی افراد توصیه نمی‌گردد. برای اینکه اطلاعات کاملی در زمینه منع انجام هایفو صورت داشته باشید، این مطلب را برای شما گردآوری کرده‌ایم.

4.8/5 - (9 امتیاز)
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *