مقالات

شستن صورت بعد از هایفو

شستن صورت بعد از هایفو

یکی از حساسیت های ذهنی مراجعین به کلینیک های زیبایی در جهت جوانسازی پوست به کمک روش هایفو، در آن است که آیا بعد از انجام این روش می‌توان صرت را شستشو داد و به طور کلی برای شستن صورت بعد از هایفو از چه مواد شوینده ای باید استفاده کرد و میزان درجه حرارات آب برای این منظور چگونه باید باشد که در روند ترمیمی پوست خللی ایجاد ننماید. اگر شما هم جز افرادی هستید که این نکات برای شما جای سوال است، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

آیا روش هایفوتراپی، موجب افزایش دمای بدن میگردد؟

برای پاسخ به این پرسش خوب است مروری بر فرآیند انجام هایفوتراپی صورت داشته باشیم. در روش هایفو، فرد متخصص با توجه به نوع پوست و میزان مشکلات پوستی فرد، به تنظیم عمق اشعه دستگاه میپردازد و آن را به پوست می تاباند. عمق اشعه باید به گونه ای باشد که درون لایه درم پوست نفوذ کرده و در آنجا تجمع یابد.

این تجمع اشعه ها موجب افزایش دما و حرارت تا 60 االی 70 درجه شده و همین موضوع موجب تخریب جزیی سلولی در ناحیه درم میگردد. سپس بدن به طور طبیعی برای مبارزه با این تخریب سلولی، به تولید کلاژن بیشتر در این منطقه پرداخته و به مرور موجب کاهش چین و چروک ها و رفع افتادگی پوست میگردد. بنابراین افزایش حرارت پوست کاملا اجتناب ناپذیر بوده ؛ اما این موضوع به معنای افزایش دمای کلی دمای بدن نخواهد بود.

آیا پس از هایفوتراپی میتوان صورت را شستشو داد؟

به دلیل اینکه مراقبت های پوستی قبل و بعد در روش های زیبایی، با هم متفاوت است، لذا یکی از سوالات پر تکرار بسیاری از مراجعین در این حوزه آن است که شستشوی صورت بعد از هایفو امکانپذیر می باشد و مانعی برای انجام آن وجود دارد یا خیر! خوب است بدانید از آنجا که در روش هایفو هیچگونه برش، خونریزی، زخم، بریدگی و جای بخیه وجود ندارد، لذا شستشوی صورت نمیتواند هیچ مانعی داشته باشد.

حتی ممکن است پزشک توصیه کند که فرد در مطب بلافاصله پس از انجام هایفو پوست خود را با آب ولرم در جهت خنک سازی پوستی و پایین آوردن درجه حرارت پوست را شستشو دهد. دقت داشته باشید که درجه حرارت آب بسیار تاثیر گذار است و نباید از آب خیلی خنک یا آب خیلی گرم برای شستشو بهره ببرید. بنابراین به طور قطع میتوان گفت که شستشوی پوست بعد از هایفو هیچ منعی ندارد و فرد میتواند بدون نیاز استفاده از شوینده ها به شستشوی ملایم پوست خود به کمک آب بپردازد.

نکات مهم در زمینه شستشوی صورت بعد از هایفو

همانطور که گفته شد؛ شستشوی صورت بعد از هایفو هیچ منعی ندارد. به شرط آنکه فرد برخی ملاحظات پوستی را حین و پس از شستشو رعایت کند. از جمله آنها میتوان به این موارد اکتفا کرد که سعی کنید پوست خود را با آب ولرم و حتی الامکان بدون استفاد ازمواد شوینده بشویید.

آب خیلی سرد یا خیلی گرم موجب بروز تحرکات پوستی شدید میگردد. در صورت نیاز به استفاده از شویند، سعی کنید از شوینده های بسیار ملایم؛ همچون شامپو بچه استفاده کنید یا از پزشک خود بخواهید که شوینده مناسبی برای شما تجویز نماید. از طرف دیگر حین شستشو از ماساژ دادن پوست خود بپرهیزید و بلافاصله پوست را با حوله ای نرم ،خشک نمایید و از کرم های مرطوب کننده یا آبرسان معمولی برای پوست خود استفاده نمایید.

آیا شستشوی صورت قبل از هایفو لزومی دارد؟

از آنجا که انجام هایفوتراپی همراه با زخم و بریدگی نمیباشد، لذا امکان احتمال عفونت دراثر پوست کثیف وجود نخاهد داشت، اما با اینحال به علت تاباندن اشعه های دستگاه بر روی پوست، ممکن است وجود هرگونه آلودگی یا لوازم آرایش بر روی پوست، منجر به تحریک پوست  وبروز آلرژی گردد. بنابراین بهترین و امن ترین پیشنهاد درآن است که سعی کنید با پوست تمیز و عاری از میکروب و وجود لوازم وکرم های آرایشی برای انجام هایفو اقدام نمایید و مانع از بروز احتمالی واکنش های آلرژیک بر روی پوست خود گردید.

شستن صورت بعد از هایفوتراپی

شستن صورت بعد از هایفوتراپی

نحوه شستشوی صورت بعد از هایفو

برای شستشوی صورت بعد از هایفو بهتر است نکات زیر را رعایت نمایید تا روند ترمیم پوستی خود را سریعتر پیش ببرید.

  • شستشوی پوست به کمک آب ولرم (عدم استفاده ا زآب خیلی خنک یا آب خیلی گرم)
  • عدم نیاز به شستشوی پوست با شوینده ها
  • در صورت استحمام، پوست خود را با شوینده های ملایم پوستی؛ همچون شامپو بچه بشویید.
  • عدم استفاده از شوینده های قوی
  • سعی کنید پوست خود را بعد از شستشوی ملایم با یک حوله پنبه ای نرم و تمیز، خشک نمایید.
  • استفاده از آبرسان و مرطوب کننده پوستی
  • استفاده از کرم های ترمیم کننده پوستی، در صورت تجویز پزشک

مراقبت های بعد از هایفوتراپی

  • عدم استفاده از اسکراب ها
  • عدم استفاده از فیشال پوستی و بخار آب داغ
  • عدم استفاده از سونا و جکوزی به مدت 48 ساعت بعد از هایفو
  • عدم انجام ورزش های سنگین به مدت 48 ساعت بعد از هایفو
  • عدم استفاده از شوینده های بسیار قوی
  • عدم استفاده از اصلاح و وکس صورت، حداقل به مدت 72 ساعت بعد از هایفو
  • اجتناب از ماساژ صورت

نحوه خنک کردن صورت بعد از هایفو

از آنجا که امواج اولتراسوند مورد استفاده در روش هایفوتراپی، موجب  افزایش دمای پوست درحدود 60 تا 70 درجه میگردد، لذا عملیات خنک سازی پس از هایفو میتواند بسیار مهم تلقی گردد. معمولا متخصصین مربوطه بعد از انجام این روش به ارائه کیسه های یخ کوچک به مراجعین میکنند که با قرار دادن لحظه ای برروی پوست محل درمان و برداشتن آن در طی چند نوبت موجب کاهش دما می‌گردند.

از طرف دیگر؛ شستشوی صورت بعد از هایفو نیز بلامانع می باشد و فرد میتواند بلافاصله بعد از انجام این روش، از آب ولرم برای خنک سازی و متعادل کردن دمای پوست خود بهره ببرد. دقت داشته باشید که از قرار دادن پک های یخ به مدت طولانی بر روی پوست خودداری نمایید، چراکه ممکن است منجر به بروز برخی التهابات پوستی گردد.

ضرورت های مهم بعد از هایفوتراپی

چهار نکته کلیدی و مهم پس از هایفو وجود دارد که افراد با رعایت آن میتوانند به تسریع روند درمانی پوست خود کمک نمایند. نکته ها شامل موارد ذیل است:

  • عدم استفاده از آب گرم و یا آب سرد در شستشوی پوستی
  • عدم استفاده از شوینده های قوی و یا بهره گیری از فیشال های پوستی و اسکراب پوست
  • صبور بودن در طی روند درمان یهایفو به مدت دو تا سه هفته پس از هایفوتراپی
  • اجتناب از انجام فعالیت ها و ورزش های سنگین

خلاصه مطلب

شستشوی صورت بعد از هایفو میتواند منجر به خنک سازی و تعادل دمایی پوست گردد. لذا شستن پوست بر خلاف شایعات موجود، نه تنها ضرری ندارد، بلکه موجب بهبود التهابات احتمالی پوست نیز خواهد شد.

5/5 - (10 امتیاز)
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *