مقالات

روش های لاغر کردن صورت و ساختن صورت استخوانی

ساختن صورت استخوانی و لاغر کردن صورت و صورت استخوانی مردانه

چگونه صورت استخوانی داشته باشیم؟

یکی از معیارهای زیبایی که امروزه در بیشتر فرهنگ‌ها مورد توجه قرار گرفته است، داشتن صورت استخوانی است. شاید شما نیز جزو آن دسته افرادی باشید که به دنبال اضافه وزن، دچار چاقی صورت شده‌اید. به طور معمول کاهش یا افزایش وزن می‌تواند روی قسمت‌های مختلف بدن از جمله صورت تاثیر‌گذار باشد.

در این مقاله قصد داریم راهکارهایی را توضیح دهیم که تاثیر زیادی در استخوانی شدن صورت و افزایش جذابیت شما دارند. بنابراین، اگر به دنبال راهکارهای لاغر کردن صورت هستید ما را تا انتهای این مقاله دنبال کنید.

6 روش کاربردی برای ساختن صورت استخوانی

صورت گرد و گونه‌های تپل سبب می‌شود که چهره شما مسن‌تر به نظر برسد. بنابراین، بیشتر افراد به دنبال روش‌هایی برای لاغری صورت هستند. بهتر است برای بهبود سلامت بدن از روش‌های کاهش وزن سالم کمک بگیرید. در ادامه به بررسی روش‌هایی می‌پردازیم که به شما در ساختن یک صورت استخوانی جذاب کمک می‌کند.

ساختن صورت استخوانی با یوگا

1.      ساختن صورت استخوانی با یوگای صورت

یوگا ورزشی است که برای ذهن، بدن و روح شما مفید است. اما، آیا می‌دانستید که برای صورت شما نیز معجزه می‌کند؟ یوگای صورت سبب تامین اکسیژن در ماهیچه‌های صورت می‌شود و گردش خون را در نواحی مختلف آن بهبود می‌بخشد. انجام این کار همچنین سبب کاهش افتادگی، سفت شدن و درخشان شدن پوست می‌شود.

صورت انسان از ماهیچه‌های زیادی تشکیل شده است که معمولا از همه آن‌ها استفاده نمی‌کنیم. ورزش صورت  علاوه‌بر بازسازی پوست، از ایجاد چین‌و‌چروک جلوگیری می‌کند. از‌‌طرف‌دیگر انجام مکرر تمرینات صورت در دراز مدت، سبب استخوانی شدن صورت شما می‌شود.

با بالا رفتن سن، پوست صورت استحکام خود را از دست می‌دهد و دچار افتادگی می‌شود. ورزش صورت می‌تواند پوست شما را جوان، سفت و شاداب کند. بنابراین، باید یاد بگیرید که چگونه پوست صورت خود را با ورزش سفت‌تر و درخشان‌تر کنید.

اگر به‌دنبال لاغر کردن صورت هستید، باید تمرینات یوگا را 3 تا 5 بار در هفته و هر بار حدود 20 دقیقه انجام دهید. در‌صورتی‌که فرصت شما کمتر از 20 دقیقه است می‌توانید مدت زمان تمرینات را به 10 دقیقه کاهش دهید.

چند تمرین مناسب برای لاغر کردن صورت

  1. گونه‌های خود را با هوا پر کنید و سپس هوا را از یک سمت به سمت دیگر حرکت دهید تا عضلاتتان کشیده شود.
  2. لب‌های خود را از وسط جمع کنید و به طور متناوب از یک طرف به طرف دیگر تکان دهید.
  3. در‌حالی‌که دندان‌های خود را به هم فشار می‌دهید لبخند بزنید.
  4. زبان را به سقف دهان فشار دهید و گردن‌تان را دراز کنید. انجام این کار باعث کشیدگی عضلات در زیر چانه شما می‌شود.

2.      استخوانی شدن صورت با رژیم غذایی مناسب

وقتی به‌ طور کلی وزن کم کنید، صورت هم خود به خود لاغرتر می‌شود. یکی از روش‌هایی که می‌توانید برای کاهش وزن بدن و استخوانی شدن صورت استفاده کنید، پیروی از رژیم غذایی سالم است. هنگامی که به دنبال کاهش وزن و بهبود کلی ظاهر خود هستید، در مورد رژیم‌های غذایی محبوب تحقیق می‌کنید.

شما می‌توانید از هر استراتژی ممکن برای کاهش وزن استفاده کنید. اما، همه چیز به کمتر خوردن بر می‌گردد. بنابراین، برای لاغر کردن صورت باید کالری کمتری مصرف کنید. علاوه‌بر این باید روی خوردن غذاهای سالم و کاهش مصرف قند و چربی تمرکز کنید.

ممکن است فکر کنید که باید چربی ر به طور کل را از رژیم غذایی خود حذف کنید. اما، روش منطقی‌تر این است  که کربوهیدرات را کم کنید و به جای آن از میوه‌ها، سبزیجات، غلات و چربی‌های سالم استفاده کنید. کاهش وزن باعث سوزاندن چربی در سراسر بدن می‌شود. با‌این‌حال رژیمی که به‌طور خاص چربی صورت را مورد هدف قرار دهد وجود ندارد.

3.       تاثیر هیدراته نگه داشتن بدن در ساخت صورت استخوانی

یکی از راهکارهایی که می‌توانید برای لاغر کردن صورت بکار ببرید، حذف نوشیدنی‌های شیرین از رژیم غذایی‌تان است. بنابراین، بهتر است به جای نوشابه از آب استفاده کنید. مطالعات نشان می‌دهد که نوشیدن یک لیوان آب قبل از غذا باعث می‌شود که خیلی زود سیر شوید. از‌طرف‌دیگر نوشیدن آب سبب افزایش متابولیسم بدن می‌شود. بنابراین، کمک می‌کند که کالری بیشتری در طول روز بسوزانید.

4.      برای استخوانی شدن صورت ورزش کنید

همانطور که گفتیم کاهش وزن می‌تواند به لاغر کردن صورت کمک کند. برای کاهش وزن علاوه‌بر پیروی از یک رژیم غذایی مناسب، لازم است که ورزش کنید. با ورزش کردن می‌توانید در طول روز کالری بیشتری بسوزانید و از‌طرف‌دیگر به حفظ تناسب اندام خود کمک کنید.

برای ورزش کردن حتما لازم نیست به باشگاه بروید و تمرینات قدرتی انجام دهید. بلکه، تنها با یک ساعت پیاده‌روی در روز می‌توانید به کاهش وزن و تناسب اندام خود کمک کنید. البته یادتان باشد که پیاده‌روی باید شما را به چالش بکشد و سبب بالا رفتن ضربان قلب شود. علاوه‌بر پیاده‌روی می‌توانید ورزش‌هایی مانند دوچرخه سواری، شنا و دویدن را نیز امتحان کنید.

5.      استخوانی شدن صورت با روش اندولیفت

اگر به دنبال یک راه‌حل سریع برای ساختن صورت استخوانی هستید می‌توانید از روش اندولیفت صورت استفاده کنید. اندولیفت یک روش غیر ‌‌جراحی است که برای سفت کردن پوست، کاهش چربی و بهبود بافت صورت استفاده می‌شود. به کمک این روش می‌توان جلوه‌ای برجسته و کانتور شده در قسمت میانی و پایینی صورت ایجاد کرد. به‌همین‌دلیل می‌توان از اندولیفت به‌عنوان یکی از روش‌های ساخت صورت استخوانی نام برد.

در این روش درمانی از لیزر برای تحریک لایه‌های عمیق پوست و ذوب چربی‌های صورت در نواحی مورد نظر استفاده می‌شود. انرژی لیزر از طریق یک سیم فیبر نوری بسیار نازک از زیر پوست عبور می‌کند. در نتیجه این فرآیند، پوست صورت سفت‌تر شده و تولید کلاژن در آن فعال می‌شود.

اکثر بیماران از اندولیفت در تمام نقاط صورت از جمله گونه‌ها، خط فک، گردن و زیر چانه استفاده می‌کنند. بعد از این روش ممکن است نواحی تحت درمان دچار قرمزی و تورم شوند. اما، این عوارض معمولا بعد از دو هفته از بین می‌روند.

نتایج این روش زیبایی فوری نیست و به تدریج ظرف چند هفته پس از درمان ایجاد می‌شود. به‌طور معمول، نتایج اولیه پس از 8 الی 10 هفته و نتایج نهایی بعد از 6 ماه ظاهر می‌شود. ماندگاری روش اندولیفت معمولا به مدت 2 تا 3 سال است و بعد از این زمان ممکن است نیاز به تکرار داشته باشد.

لاغر کردن صورت به کمک تغذیه

6.      استخوانی شدن صورت با بوکال فت

بوکال فت همان عمل استخوانی کردن صورت است که با برداشتن چربی از گونه انجام می‌شود. در این عمل زیبایی یک برش در قسمت داخلی دهان ایجاد می‌شود که جای زخمی در صورت باقی نمی‌گذارد. در روش بوکال فت جراح پلاستیک با برداشتن چربی در ناحیه گونه به قسمت پایین صورت شکل باریک‌تری می‌دهد.

چربی باکال به بافت چربی در زیر استخوان گونه گفته می‌شود که اندازه آن در افراد مختلف متفاوت است. هرچه اندازه این چربی بیشتر باشد حالت صورت گردتر به نظر می‌رسد. بنابراین، با برداشتن چربی باکال استخوان‌های گونه مشخص‌تر شده و حالت گردی چهره کمتر می‌شود.

از آنجایی که چربی باکال دوباره رشد نمی‌کند، نتایج عمل بوکال فت طولانی مدت است. با‌ وجود‌ این، افزایش و کاهش وزن می‌تواند بر میزان ماندگاری این روش تاثیر گذار باشد. برای برداشتن چربی باکال می‌توان از روش‌های دیگر جراحی زیبایی صورت مانند لیپوساکشن گونه نیز استفاده کرد.

روش بوکال فت مانند سایر روش‌های زیبایی ممکن است با برخی عوارض و خطرات همراه باشد. بنابراین، بهتر است زمانی از عمل استخوانی کردن صورت استفاده کنید که از روش‌های طبیعی نتیجه نگرفته باشید.

صورت استخوانی مردانه با ورزش

با وجود این‌که ملاک‌های زیبایی از دید هر فردی متفاوت است اما کمتر کسی هست که به زاویه فک و صورت استخوانی علاقه‌ای نداشته باشد. مخصوصا مردان بیشتر از زنان به داشتن این ویژگی علاقه نشان می‌دهند. عده‌ای بر این باورند که داشتن صورت استخوانی ژنتیکی است. برخلاف تصور این افراد، انجام برخی روش‌ها می‌تواند به استخوانی شدن صورت و برجسته کردن گونه‌ها کمک کند.

یکی از روش‌هایی که می‌تواند به استخوانی شدن صورت مردان کمک کند ورزش است. در واقع داشتن فعالیت بدنی منظم در کنار یک رژیم غذایی متعادل، به آقایان کمک می‌کند که به این فرم دلخواه صورت برسند.

صورت استخوانی مردانه

بهترین مدل مو برای صورت استخوانی زنانه

موی چتری و لایه‌ای دو مورد از مدل‌ موهای مناسب برای صورت استخوانی زنانه است. مدل موی چتری سبب عریض‌تر شدن چهره و برجستگی بیشتر گونه‌ها در فرد می‌شود. این مدل مو اصلا مناسب صورت‌های گرد و تپل نیست. اما، سبب پوشاندن نقص در چهره افرادی با صورت لاغر و استخوانی می‌شود.

در‌صورتی‌که به مدل موی چتری علاقه‌ای ندارید یا فکر می‌کنید برای سن و سال شما مناسب نیست می‌توانید از مدل موی لایه‌ای استفاده کنید. به این ترتیب با قرار گرفتن لایه‌های بلند و کوتاه مو در اطراف صورت، فرم آن عریض‌تر به نظر می‌رسد.

خلاصه کلام

داشتن صورت استخوانی یکی از مواردی است که چهره شما را در نظر دیگران جذاب‌تر می‌سازد. به همین دلیل افراد زیادی به دنبال روش‌های لاغری صورت و برجسته کردن گونه‌های خود هستند. ما در این مقاله 6 روش را با شما به اشتراک گذاشتیم که به استخوانی شدن صورت و افزایش جذابیت شما کمک می‌کند. بنابراین، اگر  به صورت ژنتیکی از این موهبت برخوردار نیستید می‌توانید از این روش‌ها(مانند اندولیفت صورت) برای لاغر کردن صورت خود استفاده کنید.

امتیاز به این صفحه
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *