مقالات

اندولیفت بینی چیست؟

اندولیفت بینی کوچک کردن بینی

اندولیفت بینی چیست؟

اندولیفت بینی، یک روش کم‌ تهاجم و غیر جراحی است که می‌توانید با آن شکل و اندازه بینی را تغییر دهید. درواقع این روش برای افرادی مناسب است که از فرم بینی خود ناراضی هستند، اما از انجام جراحی ترس دارند. البته اندولیفت صورت یک متد جدید در علم پزشکی است که برای جوانسازی و لیفت صورت انجام می‌شود و اندولیفت بینی یکی از حالت‌های آن به‌شمار می‌آید. در ادامه همراه ما باشید تا به‌طورکامل با نحوه انجام اندولیفت بینی، مزایا، معایب و … آشنا شوید.

اندولیفت برای کدام قسمت‌های بدن قابل انجام است؟

اندولیفت نام یک درمان است که برای رفع افتادگی پوست، جوانسازی و کشیدن پوست انجام می‌شود و اندولیفت بینی یکی از حالت‌های آن به‌شمار می‌آید و می‌توان از آن برای سایر قسمت‌های بدن نیز استفاده کرد که این قسمت‌ها شامل:

  • گونه‌ها
  • پلک‌های چشم
  • غبغب
  • اطراف دهان
  • گردن
  • خط فک
  • چانه
  • افتادگی زیر چشم

از آنجایی که هدف از نوشتن این مقاله آشنایی با درمان اندولیفت بینی است، در ادامه با سایر نکات مربوط به این درمان آشنا خواهیم شد.

اندولیفت بینی روشی برای کوچک کردن بینی

هدف از انجام اندولیفت بینی چیست؟

اندولیفت بینی، یک روش غیر جراحی است که با کمک لیزر انجام می‌شود و عملکرد آن در تقویت ساختار پوست بینی و رفع شلی پوست اثر دارد. در این روش، فیبرهای میکرونوری که بسیار نازک هستند، استفاده می‌شوند و نئوکلاژن‌های پوست را فعال می‌کنند. درواقع هدف متخصص از انجام این روش، بازسازی لایه‌های سطحی و حتی عمقی پوست بینی است. البته بعد از برخورد فیبرهای میکرونوری با پوست بینی، کلاژن‌سازی نیز تحریک می‌شود و به کاهش افتادگی بینی کمک می‌کند.

اندولیفت برای کوچک شدن بینی چگونه انجام می‌شود؟

از آنجایی که اندولیفت بینی یک روش غیر جراحی است، به بیهوشی نیاز ندارد و شما به‌عنوان متقاضی نباید هیچ‌گونه اقدام خاصی قبل از آن انجام دهید. بنابراین در ابتدا شما باید توسط پزشک معاینه شوید تا مشاوره‌های اولیه انجام شود و پزشک زمانی را برای عمل شما در نظر بگیرد.

در ادامه، پزشک از فیبرهای میکرونوری استریل که یکبار مصرف هستند و اندازه‌ای نازک‌تر از تار مو دارند استفاده می‌کند و آن‌ها را در زیر پوست بینی (هیپودرم) قرار می‌دهد. سپس پزشک با کمک اشعه لیزر مخصوص، تونل‌هایی اطراف میکروفیبرها ایجاد خواهد کرد که این تونل‌ها اثری مشابه با لیفت بینی دارند. نگران اشعه لیزر در این بخش نباشید، زیرا این اشعه ناراحتی خاصی ایجاد نمی‌کند و شما برای مدت‌زمان کوتاهی این حس را تجربه خواهید کرد و با گذشت چند ساعت شرایط به‌طور کامل مانند قبل خواهد شد.

فیبرهای میکرونوری که به پوست بینی وارد می‌شوند، بازسازی پوست را انجام می‌دهند و از آنجایی که ساخت کلاژن نیز تحریک می‌شود، پوست بینی سفت و تقویت خواهد شد. چربی‌های اضافه‌ای که اطراف بینی شما وجود دارد و باعث ظاهر بد بینی شما شده‌اند نیز بعد از اندولیفت بینی از بین می‌روند.

اثرگذاری این روش بسیار سریع است، به‌طوری‌که پس از به پایان رسیدن پروسه درمان، افتادگی نوک بینی کاملا برطرف می‌شود و به‌دلیل حذف چربی‌های اضافه، بینی باریک‌تر به‌نظر خواهد رسید. این موارد از جمله نتایج فوری اندولیفت بودند، اما این روش نتایج دائمی و بلندمدت نیز دارد. پس از عمل، کلاژن‌سازی در لایه‌های عمیق‌تر پوست بیشتر می‌شود که این ویژگی به لیفت بینی منجر خواهد شد.

در روند انجام این عمل، هیچ‌گونه برشی روی بینی ایجاد نمی‌شود، بنابراین بیمار نقاهت، درد یا ناراحتی خاصی را پس از عمل تجربه نخواهد کرد. از طرفی مدت‌زمان پروسه درمان کوتاه است و بسته به میزان تغییر، این زمان بین 15 تا 30 دقیقه خواهد بود. نگران کارهایی که باید انجام دهید نیز نباشید، زیرا چند ساعت بعد از اندولیفت بینی می‌توانید فعالیت‌ روزانه خود را بدون مشکل شروع کنید.

چه افرادی می‌توانند اندولیفت بینی انجام دهند؟

اگر روی پل بینی شما کمی برآمدگی وجود دارد یا از افتادگی نوک بینی خود ناراضی هستید و اعتمادبه‌نفس شما به‌دلیل فرم بینی که دارید پایین آمده است، کاندیدای مناسبی برای اندولیفت بینی خواهید بود. البته توصیه می‌شود حتما پیش از انجام این عمل برای کوچک شدن بینی، توسط یک متخصص معاینه شوید تا مشخص شود که شما فرد مناسبی برای این عمل هستید و به نتیجه‌ای که می‌خواهید از طریق این روش می‌رسید یا خیر!

این عمل برای برخی از افراد منع شده است که خانم‌های باردار، خانم‌های شیرده و افرادی که درگیر بیماری‌های خودایمن یا بیماری‌های عفونی و پوستی هستند در این گروه قرار می‌گیرند.

ماندگاری نتیجه اندولیفت بینی چند وقت است؟

نتیجه اولیه اندولیفت بینی بلافاصله بعد از عمل قابل مشاهده است و شما متوجه لیفت و باریک شدن بینی خواهید شد. بعد از این عمل ساخت کلاژن نیز زیاد می‌شود و به‌مرور زمان شما بهبود را حس خواهید کرد. مدت‌زمان ماندگاری این درمان حداقل 12 ماه است، اما این ماندگاری به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که شامل:

  • سن
  • جنسیت
  • شرایط کلی بدن
  • مهارت و تخصص پزشک
  • مراقبت‌های بعد از اندولیفت

البته اگر از نتیجه درمان راضی بودید، می‌توانید این درمان را در بازه زمانی کوتاهی تکرار کنید تا نتیجه ماندگاری بیشتری پیدا کند. اگر از نتیجه راضی نبودید، می‌توانید بعد از یکسال که نتیجه اندولیفت بینی از بین می‌رود، دیگر درمان را انجام ندهید.

مزایا اندولیفت بینی

اندولیفت بینی یک درمان با نتایج فوق‌العاده کاربردی و سریع است که مزایا مختلفی دارد که این مزایا عبارتند از:

  • اندولیفت بینی بدون بیهوشی است.
  • هزینه‌ کمتری نسبت به سایر روش‌های زیبایی بینی دارد.
  • در حین انجام اندولیفت هیچ برش و بخیه‌ای روی پوست ایجاد نخواهد شد، بنابراین اسکار و جای جراحی باقی نمی‌ماند.
  • این درمان بدون خونریزی است و احتمال عفونت کردن محل درمان وجود ندارد.
  • به‌دلیل تحریک کلاژن‌سازی، پوست بینی سفت می‌شود و عملکرد متابولیک سلول‌ها بهبود پیدا می‌کند.
  • بعد از انجام اندولیفت بینی، نتیجه در لحظه قابل مشاهده است و ماندگاری بالایی دارد و نیازی به تمدید مجدد در کوتاه‌مدت نخواهد بود.
  • بعد از انجام اندولیفت بینی، دوران نقاهت خاصی وجود ندارد و فرد می‌تواند پس از چند ساعت کارهای روتین خود را انجام دهد.

آیا اندولیفت بینی عارضه جانبی دارد؟

اندولیفت بینی یک درمان با مزایای زیاد است، اما آیا تابه‌حال عارضه خاصی از آن گزارش شده است؟ عوارض مربوط به اندولیفت به ندرت بروز پیدا می‌کنند، اما امکان دارد متقاضی بعد از درمان علائمی مانند کبودی و تورم را تجربه کند یا برخی از افراد بعد از انجام این عمل متوجه تغییر رنگ یا سوختگی پوست شوند. در بدترین حالت ممکن است عضلات اطراف دهان ضعیف شوند که تابه‌حال چنین گزارشی به عنوان عارضه اندولیفت بینی ثبت نشده است و اگر شما درمان را به یک فرد متخصص بسپارید، احتمال بروز این عوارض به حداقل خواهد رسید.

هزینه درمان اندولیفت بینی چقدر است؟

هزینه اندولیفت بینی ثابت و مشخص نیست، زیرا بسته به اصلاحاتی که فرد تقاضای آن‌ها را دارد درمان انجام می‌شود. علاوه‌بر آن موارد دیگری نیز می‌توانند روی هزینه این درمان نقش داشته باشند؛ برای مثال پزشکی که درمان را انجام می‌دهد یا موقعیت مطب پزشک همگی از جمله مواردی هستند که می‌توانند هزینه درمان را کاهش یا افزایش دهند. از همین رو اگر هزینه دقیق این درمان برای شما اهمیت دارد، به پزشک مراجعه کنید تا مشاوره و بررسی لازم صورت گیرد و براساس آن هزینه درمان مشخص شود.

توصیه می‌شود به‌دلیل کاهش هزینه‌ها به‌سراغ یک پزشک که از تخصص لازم برخوردار نیست نروید، زیرا ممکن است روند درمان به‌درستی طی نشود و به‌دنبال آن عوارض مختلفی پیش آید. از همین رو باید برای درمان بهترین کلینیک و پزشک را پیدا کنید و با خیال راحت برای درمان آماده شوید.

کلام آخر

اندولیفت بینی یک روش کم تهاجم و غیرجراحی است که می‌توان با آن عیب و ایرادات کم و جزئی بینی را رفع کرد، بنابراین اگر افتادگی بینی دارید یا پل بینی شما برآمدگی دارد و اعتمادبه‌نفس شما را پایین آورده است، می‌توانید با این درمان و صرف زمان و هزینه کم تمام این مشکلات را برطرف کنید و نگران عوارض و عواقب این درمان نباشید، زیرا می‌توانید با گذشت چند ساعت از درمان تمام فعالیت‌های خود را از سر بگیرید.

امتیاز به این صفحه
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *