مقالات

روش کار اندولیفت غبغب چگونه است؟

ازبین بردن غبغب با اندولیفت غبغب مزایا

همزمان با افزایش سن میزان پروتئین‌های سفت کننده پوست همچون کلاژن افزایش پیدا می‌کنند که ممکن است به ظهور غبغب و به مرور زمان چربی‌های موجود در بدن می‌توانند باعث شل شدن پوست و افتادگی آن شوند. یکی از بخش‌های مهمی از بدن که تاثیر زیادی روی ظاهر افراد دارد و افتادگی آن می‌تواند تاثیر بدی روی ظاهر افراد داشته باشد و باعث افزایش سن شود، غبغب است.

غبغب که در زیر گلو قرار گرفته است تاثیر زیادی روی فرم چهره دارد و در صورتی که حجم آن افزایش پیدا کند و یا دچار افتادگی شود، نیاز به انجام روش‌های زیبایی خواهد بود. اندولیفت غبغب یکی از روش‌های جدید برای کاهش افتادگی ناحیه غبغب است که با کمک لیزر انجام می‌شود. اگر می‌خواهید بیشتر در مورد اندولیفت غبغب بدانید و با نحوه عملکرد، مزایا و عوارض این روش آشنا شوید این مقاله را از دست ندهید.

افتادگی غبغب چیست و چرا اتفاق می‌افتد؟

غبغب ناحیه‌ای در زیر گلو بوده که در افراد جوان دارای فرم بسیار جذابی است. زیبایی غبغب روی زیبایی فرم صورت تاثیر بسیار زیادی دارد و حتی می‌تواند باعث زاویه‌دار نشان دادن چانه شود. با این حال همزمان با افزایش سن، احتمال افتادگی غبغب بسیار افزایش پیدا می‌کند. دلیل این موضوع می‌تواند ژنتیک، چاقی و اضافه وزن، چربی‌های اضافه و مشکلات مختلف دیگری نیز باشد؛ اما اصلی‌ترین دلیل افتادگی غبغب در سنین بالا کاهش میزان کلاژن در پوست و افزایش چربی‌های اضافه است.

با افزایش سن میزان پروتئین مقاوم کننده پوست به نام کلاژن کاهش پیدا می‌کند. همین موضوع باعث کاهش خاصیت ارتجاعی پوست شده و نواحی مختلف پوست دچار چین و چروک‌های ریزی می‌شوند که هر کدام تاثیر زیادی روی زیبایی چهره و سن افراد دارند. البته افتادگی غبغب بیشتر از اینکه مربوط به کاهش میزان کلاژن باشد، مربوط به افزایش چربی است. به همین خاطر برای رفع افتادگی غبغب باید از روش‌های استفاده کرد که میزان چربی آن ناحیه را به حداقل می‌رسانند.

از بین بردن غبغب به کمک اندولیفت دکتر رفیعی

اندولیفت غبغب؛ روشی نوین برای از بین بردن افتادگی غبغب

لیفت غبغب ساده‌ترین روش برای از بین بردن افتادگی غبغب است که با روش‌های مختلفی از جمله اندولیفت انجام می‌شود. روش اندولیفت صورت روشی نوین برای از بین بردن چربی‌های اضافه در زیر پوست و تحریک پروتئین‌های سفت کننده پوست است که با کمک یک لیزر نوری انجام می‌شود. در روش اندولیفت یک میکروفایبر نوری به داخل پوست ارسال می‌شود تا نور لیزر مورد نیاز را برای رفع افتادگی غبغب ارسال کند. این نور با طول موج خاص باعث می‌شود تا افتادگی پوست برطرف شود و شاهد جوانسازی پوست باشیم.

در حال حاضر روش اندولیفت یک روش نوین برای جوانسازی چهره است که هیچ عارضه خاصی را به همراه ندارد. برای رفع افتادگی غبغب و کاهش حجم آن می‌توان به کلینیک‌های تخصصی در زمینه انجام اندولیفت مراجعه کرد و این روش جوانسازی را در عرض 1 الی 2 ساعت انجام داد و تا ماه‌ها شاهد زیبایی فرم صورت بود.

تاثیر اندولیفت ناحیه غبغب

نحوه اثرگذاری اندولیفت غبغب چگونه است؟

در روش اندولیفت ابتدا بیمار روی تخت دراز می‌کشد و پزشک توضیحات لازم را به او می‌دهد. سپس یک فیبر نوری بسیار کوچک و به اندازه ضخامت تار مو وارد غبغب فرد می‌شود. این فیبر نوری طول موجی به اندازه 1470 نانومتر ایجاد می‌کند که می‌تواند تاثیر زیادی روی چربی‌ها و کلاژن سازی داشته باشد. پزشک با حرکت دادن این فیبر نوری روی تمامی بخش‌های غبغب طول موج مورد نظر را وارد می‌کند تا اثربخشی اندولیفت به راحتی قابل مشاهده باشد.

همانطور که توضیح دادیم اندولیفت غبغب روشی نوین با کمک لیزر است که می‌تواند تاثیر زیادی روی حذف چربی‌ها و تولید کلاژن به همراه داشته باشد. بنابراین نحوه اثرگذاری این روش حذف چربی‌های اضافه و تولید کلاژن است که در ادامه بیشتر در مورد آن‌ها صحبت می‌کنیم.

· حذف چربی‌های اضافه

چربی‌های اضافه اولین عامل به وجود آمدن افتادگی غبغب هستند که می‌توان با حذف آن‌ها شاهد کاهش حجم غبغب و فرم گرفتن آن بود. اندولیفت با طول موج مشخصی که دارد، می‌تواند چربی‌های اضافه ناحیه غبغب را ذوب کند. به همین خاطر افرادی که به دلیل چاقی و اضافه وزن با افتادگی ناحیه غبغب مواجه شده‌اند، می‌توانند با اطمینان خاطر شاهد کاهش چربی‌های اضافه در زیر چانه خودشان با روش اندولیفت باشند.

·  تحریک تولید کلاژن

همزمان با ذوب شدن چربی‌های اضافه در ناحیه غبغب، می‌توان شاهد تولید کلاژن بود. کلاژن ماده‌ای موثر روی افزایش خاصیت ارتجاعی پوست بوده و می‌تواند نقش مهمی را در جوانسازی پوست به همراه داشته باشد. به همین خاطر همانطور که چربی‌های اضافه آب می‌شوند، کلاژن بیشتری نیز در ناحیه غبغب تولید می‌شود تا خاصیت ارتجاعی پوست این ناحیه مانند خاصیت ارتجاعی افراد جوان با کلاژن بالا شود.

مزایای استفاده از روش اندولیفت غبغب

لیفت غبغب می‌تواند تاثیر زیادی روی زیبایی چهره داشته باشد. در کنار انواع روش‌های لیفت غبغب، روش اندولیفت توانسته به یکی از بهترین روش‌ها برای جوانسازی چهره و رفع افتادگی غبغب تبدیل شود. به ویژه اینکه این روش بدون بیهوشی و خونریزی انجام می‌شود و فقط در عرض 1 الی 2 ساعت می‌توانید از این روش کمک بگیرید. در ادامه به مزایای استفاده از روش اندولیفت برای غبغب اشاره می‌کنیم.

کم تهاجمی و بدون ایجاد برش

اندولیفت غبغب روشی کمی تهاجمی است که بدون نیاز به ایجاد برش در ناحیه غبغب انجام می‌شود. تنها یک سوزن به ضخامت یک تار مو وارد ناحیه غبغب می‌شود و کل کار رفع افتادگی ناحیه غبغب را انجام می‌دهد.

زمان بهبودی بسیار کوتاه

اندولیفت غبغب بدون زمان بهبودی است و می‌توانید پس از انجام آن به سر کار بروید و یا کارهای روزمره خودتان را انجام دهید. این موضوع یکی از اصلی‌ترین برتری‌های اندولیفت نسبت به سایر روش‌های لیفت غبغب است.

بدون خونریزی در ناحیه غبغب

با توجه به اینکه در روش اندولیفت غبغب سوزن بسیار نازکی وارد ناحیه غبغب می‌شود، یا اصلا خونریزی در ناحیه غبغب رخ نمی‌دهد، یا فقط خونریزی بسیار محدود ایجاد می‌شود که اصلا نگران‌کننده نیست.

بدون نیاز به بیهوشی

اندولیفت غبغب بدون نیاز به بیهوشی انجام می‌شود و افراد می‌توانند با آسودگی خاطر پس از انجام این عمل جوانسازی پوست به منزل بروند.

هزینه مقرون به صرفه

نسبت به سایر روش‌های لیفت غبغب، اندولیفت بسیار کم هزینه‌تر و مقرون به‌صرفه‌تر است. به همین خاطر افرادی که قصد صرف هزینه زیادی برای لیفت ناحیه غبغب خودشان ندارند، می‌توانند از این روش استفاده کنند.

نحوه اثرگذاری اندولیفت غبغب چگونه است؟

میزان ماندگاری نتایج اندولیفت ناحیه غبغب چقدر است؟

بسیاری از افرادی که از روش اندولیفت غبغب استفاده می‌کنند، در مورد میزان ماندگاری نتایج اندولیفت ناحیه غبغب سوال می‌پرسند؟ واقعیت این است که این روش دارای نتایج دائمی نبوده و ممکن است پس از گذشت 3 الی 6 ماه شاهد بازگشت بخشی از افتادگی غبغب خودتان باشید. البته میزان ماندگاری نتایج لیفت غبغب با این روش وابسته به شرایط جسمی هر فرد، میزان متابولیسم و چربی سوزی او است و نمی‌توان بدون توجه به این موارد زمان قطعی را برای مراجعه مجدد فرد تعیین کرد.

بهتر است که خودتان یک بررسی دقیق روی مدت زمان ماندگاری اندولیفت غبغب داشته باشید. به طوری که پس از انجام اندولیفت فرم غبغب خود را بررسی کنید و پس از گذشت 3 ماه هر ماه میزان تغییر را مشاهده نمایید. هر زمانی که مجددا غبغب شما دچار افتادگی شد و زیبایی صورت شما را تحت تاثیر قرار داد، نیاز به مراجعه مجدد برای اندولیفت خواهید داشت. این زمان را یادداشت کنید تا برای مراجعه بعدی نیز برنامه‌ریزی نمایید.

آیا اندولیفت غبغب درد دارد؟

بسیاری از افرادی که قصد انجام اندولیفت ناحیه غبغب را دارند، نگران درد این روش هستند. اندولیفت بدون نیاز به بیهوشی و بی حسی انجام می‌شود. البته در صورت نیاز پزشک می‌تواند از پمادهای بی حسی برای کاهش درد در ناحیه غبغب استفاده کند؛ اما در اکثر مواقع افراد یا دردی را در حین اندولیفت احساس نمی‌کنند یا آنقدر درد برای آن‌ها محدود است که می‌توانند به راحتی آن را تحمل کنند.

البته دردی که در اثر اندولیفت در ناحیه غبغب احساس می‌شود، می‌تواند بر اساس آستانه درد هر فرد با فرد دیگر متفاوت باشد. میزان حساسیت اعصاب بدن نیز روی درد به وجود آمده در اثر اندولیفت موثر هستند. با این حال حتی اگر در حین انجام اندولیفت دردی را احساس کنید، هیچ جای نگرانی نیست. چون این درد بسیار محدود بوده و قابل تحمل توسط شما است.

اقدامات قبل از اندولیفت در ناحیه غبغب

برای اینکه اندولیفت غبغب را بدون هیچ عارضه‌ای انجام دهید، باید قبل از مراجعه به مطب پزشک یک سری اقدامات ساده را نیز انجام دهید. بهتر است که حتما قبل از مراجعه به مطب ناحیه غبغب خودتان را با آب و صابون بشویید تا هیچ آلودگی روی پوست نماند. همچنین تا 2 هفته قبل از انجام این روش از داروهای رقیق کننده خون استفاده نکنید و اگر مجبور به مصرف این داروها هستید با پزشک مشورت نمایید.

مراقبت‌های بعد از اندولیفت غبغب برای جلوگیری از عوارض

اگرچه اندولیفت غبغب عوارض خاصی را به همراه ندارد و به صورت سرپایی انجام می‌شود، اما اگر با مراقبت‌های بعد از اندولیفت آشنایی نداشته باشید ممکن است شاهد یک سری عوارض محدود نیز باشید. حتما برای جلوگیری از عوارض اندولیفت ناحیه غبغب به نکات زیر پس از انجام اندولیفت توجه کنید.

  • برای جلوگیری از ایجاد تورم و کبودی در ناحیه صورت خودتان از کمپرس یخ استفاده کنید. بدین صورت که مقداری یخ را داخل پلاستیک بریزید و با یک حوله روی ناحیه غبغب قرار دهید.
  • پس از انجام اندولیفت ناحیه غبغب هرگز از مشروبات الکلی و سیگار استفاده نکنید.
  • تا 72 ساعت پس از انجام اندولیفت در ناحیه غبغب، استفاده از داروهای رقیق کننده خون و هر داروی دیگری بدون مشورت پزشک ممنوع است.
  • تا 24 ساعت پس از اندولیفت ناحیه غبغب از محصولات آرایشی و بهداشتی در ناحیه صورت خودتان استفاده نکنید.
  • در صورتی که پزشک دارو یا پماد خاصی را برای استفاده در ناحیه غبغب به شما توصیه کرده است، حتما آن‌ها را مورد استفاده قرار دهید.

آیا اندولیفت غبغب عوارضی دارد؟

اکثر روش‌های جوانسازی نوین از جمله اندولیفت بدون عارضه خاصی قابل انجام هستند. به ویژه اینکه این روش‌ها کم تهاجمی هستند و بدون نیاز به بیهوشی و جراحی انجام می‌شوند. اندولیفت غبغب نیز جزء روش‌های جوانسازی با کمترین عارضه است که می‌توانید با خیالی آسوده آن را برای زیبایی صورت و جوان کردن چهره خودتان انجام دهید.

تنها عارضه‌ای که ممکن است در اثر لیفت غبغب با روش اندولیفت رخ بدهد، به وجود آمدن تورم و التهاب در ناحیه اندولیفت شده است که پس از گذشت چند روز این مشکل نیز برطرف شده و نیازی به نگرانی است. از طرفی اندولیفت غبغب بدون نیاز به مراقبت طولانی‌مدت است و دوره بهبودی بسیار کوتاهی دارد. حتی بسیاری از افراد پس از انجام این روش جوانسازی پوست می‌توانند به کارهای روزمره خودشان ادامه دهند.

آیا همه افراد می‌توانند از روش اندولیفت غبغب استفاده کنند؟

اندولیفت غبغب به دلیل کم تهاجمی و در دسترس بودن به یکی از بهترین روش‌های رفع افتادگی ناحیه غبغب تبدیل شده است و این روزها بسیاری از افراد متقاضی انجام این روش جوانسازی پوست هستند. خوشبختانه همه افراد در بازه‌های سنی مختلف می‌توانند از این روش برای جوانسازی صورت استفاده کنند؛ اما برخی از افراد نیز برای انجام این روش با محدودیت‌های خاصی مواجه هستند.

اولین گروه از افرادی که بهتر است از روش اندولیفت استفاده نکنند یا حداقل برای انجام آن با پزشک متخصص پوست مشورت کنند، افرادی‌اند که دارای آکنه‌ها و جوش‌های پوستی فعال در ناحیه غبغب و صورت خودشان هستند. برای جلوگیری از تشدید آکنه‌ها و یا بروز عفونت پوستی در اثر اندولیفت حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.

دومین گروه از این افراد نیز بانوان باردار و شیرده هستند که مجاز به انجام اندولیفت نیستند. اگرچه مشخص نشده است که اندولیفت می‌تواند روی جنین و نوزاد چه تاثیری داشته باشد، اما احتیاط شرط عقل است و توصیه می‌شود که بانوان عزیز باردار و شیرده از این روش استفاده نکنند.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد اندولیفت غبغب که یکی از روش‌های جدید برای رفع افتادگی ناحیه غبغب است با شما صحبت کردیم. اگر می‌خواهید مشکل افتادگی ناحیه غبغب خود را برطرف کنید، کافیست که به یک کلینیک معتبر برای انجام اندولیفت صورت مراجعه کنید. این روش کم تهاجمی بدون هیچ نگرانی در هر سنی قابل انجام است و تاثیر بسیار خوبی نیز روی زیبایی پوست خواهد گذاشت.

امتیاز به این صفحه
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *