مقالات

ماساژ صورت بعد از هایفوتراپی برای کلاژن سازی

ماساژ صورت بعد از هایفوتراپی برای کلاژن سازی

داشتن پوست خوب در زیبایی صورت بسیار تاثیرگذار است، به‎همین دلیل امروزه بسیاری از افراد برای جلوگیری از چین و چروک از روش‎های مختلفی استفاده می‏کنند. یکی از روش‎های بسیار کاربردی برای از بین بردن چین و چروک و جوانسازی پوست صورت، هایفوتراپی است. مهم‎ترین مزیت هایفوتراپی نسبت به سایر روش‎ها، طول درمان کوتاه آن است.

برای انجام هایفوتراپی نیازی نیست که شما چندین بار به پزشک مراجعه کنید، شما با یک یا دو جلسه به‎بهترین نتیجه دست خواهید یافت. اما همه این موارد در گرو رعایت مراقبت‎های بعد از هایفوتراپی است، که مهم‏ترین آن ماساژ صورت برای هایفوتراپی است. اگر می‎خواهید اطلاعاتی درباره ماساژ صورت برای کلاژن سازی بعد از هایفوتراپی کسب کنید تا پایان با ما همراه باشید.

 هایفوتراپی چیست؟

در یک دهه اخیر بسیاری از افراد برای ازبین بردن چین‌وچروک صورت خود، مجبور به عمل زیبایی بودند. اما امروزه روش‎های مختلفی برای رفع چین‌وچروک صورت وجود دارد، که یکی از بهترین روش‎ها هایفوتراپی صورت است. هایفوتراپی یکی از جدیدترین تکنیک‎هایی است که بدون هیچ عارضه‎ای اقدام به جوانسازی و رفع چین و چروک پوست شما خواهد کرد. استفاده از این تکنیک کاملا بدون درد است و برای لیفت، سفتی و آبرسانی پوست مورد استفاده قرار می‎گیرد. هایفوتراپی برای لیفت گونه، ابرو پلک، پیشانی، چانه و درمان سلولیت استفاده می‎شود.

بهترین ماساژ صورت برای هایفوتراپی چیست؟

ماساژ صورت یک روش درمانی است که در زیبایی صورت بسیار تاثیر دارد و از پیری زودرس پوست جلوگیری می‎کند. ماساژ صورت برای هایفوتراپی می‏تواند در یک کلینیک زیبایی و توسط افراد متخصص انجام گیرد. ماساژ مناسب هایفوتراپی شامل تحریک نقاطی روی صورت، گردن و شانه است. برای ماساژ صورت از انواع  لوسیون و روغن استفاده می‎کنند .همچنین رولر صورت یا ابزارهای صاف نیز برای  ماساژ، مورد استفاده قرار می‏گیرد.

معمولا ماساژ صورت بادست انجام می‏گیرد، اما روش‎های دیگری نیز با دستگاه‎های مکانیکی نیز وجود دارد که بامقداری روغن یا لوسیون انجام می‎شود. درواقع این مواد برای آرام کردن و بهتر حرکت کردن دستگاه در نواحی ظریف صورت، استفاده می‌شود. بنابراین ماساژ صورت، برای جوانسازی و آرامش بخشیدن به عضلات صورت است که به زیبایی پوست بسیار کمک می‏کند.

ماساژ مناسب هایفوتراپی چگونه انجام می‎شود؟

اگر شما می‎خواهید از روش ماساژ صورت برای هایفو استفاده کنید. پیشنهاد می‏کنیم انجام اینکار را به افرادی که در این زمینه تخصص دارند بسپارید، زیرا آن‏ها از مهارت کافی برای ماساژ برخوردار هستند. ماساژ پوست یک روش مطمئن برای حفظ جوانی و سلامت پوست است. استفاده از روغن‌های طبیعی مانند روغن نارگیل، بادام، خردل، رزماری، آووکادو، آرگان و زیتون حاوی انواع مواد مغذی برای پوست است که باعث شادابی پوست خواهد شد.

درواقع استفاده از این روغن‎ها برای ماساژ صورت باعث جلوگیری از افتادگی پوست می‎شود. بنابراین ماساژ صورت را می‎توان روشی برای جلوگیری از افتادگی پوست دانست. همچنین می‎توانید علاوه‎بر صورت، باماساژ صحیح سایر بخش‎های پوست از افتادگی‌ آن ناحیه جلوگیری کنید.

ماساژ صورت بعد از هایفوتراپی یکی از روش‏هایی است که افراد بعد از هایفوتراپی به‌صورت حرفه‏ای یا مبتدی آن را انجام می‎دهند. ماساژ صورت کاملا بی‌ضرر است، زیرا در روش هایفوتراپی هیچ ماده‎ای به پوست تزریق نمی‌شود. بنابراین تحریک پوست بااستفاده از ماساژ نمی‎تواند خطری برای شما داشته باشد.

همچنین باید به این نکته توجه کنید که برخی از افراد ممکن است پوستی حساس داشته باشند. درنتیجه ماساژ مناسب هایفوتراپی برای چنین افرادی باید 72 ساعت بعد از هایفوتراپی انجام شود تا هرگونه حساسیت پوستی را از بین ببرد و به خنک سازی پوست بعد از هایفو کمک کند.

انجام ماساژ بعد از هایفوتراپی چه خطراتی ممکن است داشته باشد؟

همانطور که بیان کردیم ماساژ صورت بعد از هایفوتراپی هیچ خطر یا عوارضی برای پوست شما نخواهد داشت. اما شما باید به این نکته توجه کنید که ماساژ بعد از هایفو ممکن است برای برخی از افراد عوارض محدودی داشته باشد. بنابراین به‏دلیل تنوع پوستی در افراد مختلف ممکن است باعث بروز برخی عوارض مانند  قرمزی، التهاب، تورم، درد کم، خارش، احساس گز گز شدن و بروز جوش شود.

ماساژ صورت چه مزایایی دارد؟

یکی از روش‏های بسیار مناسب برای جلوگیری از چین و چروک پوست صورت، ماساژ صورت است که همراه باانواع روغن‏های گیاهی یا لوسیون‎ها انجام می‎شود. ماساژ صورت یک روش تضمینی و بدون هیچ‏گونه عوارض جانبی است. یکی از مزایای ماساژ صورت، بهبود عضلات پوست است. درواقع زمانی‏که عضلات صورت بامواد مخصوص ماساژ داده می‎شود، پوست حالت ارتجاعی پیدا می‎کند و همین امر باعث تحریک کلاژن سازی پوست خواهد شد. برخی از مزیت‏های ماساژ صورت به‏شرح زیر است:

  • چین و چروک صورت را کاهش می‏دهد و باعث می‌شود زیبایی چهره شما چندبرابر شود.
  • استفاده از غلتک برای ماساژ صورت، تاثیر خوبی برروی جریان خون پوست دارد و باعث بهبودی ظاهر پوست شما می‏شود.
  • ماساژ صورت استرس، سردرد و خستگی چشم را می‎تواند برطرف کند.
  • ماساژ صورت باعث درخشانندگی پوست می‎شود.
  • سیاهی زیر چشم را کاهش خواهد داد.
  • اگر روی پوست شما زخمی باشد، ماساژ صورت در بهبودی آن بسیار موثر است. زیرا ماساژ باعث افزایش جریان خون می‎شود و این جریان خون به شل شدن بافت‎های اطراف ناحیه آسیب دیده و صاف شدن برجستگی‏ها کمک می‎کند.
  • محققان به این نتیجه رسیده‎اند که ماساژ صورت می‌تواند به کاهش درد، خارش پوست و بهبودی زخم‏ها کمک کند.
  • درصورتی که سینوس در مرحله حاد نباشد، ماساژ صورت می‎تواند برای کاهش فشار سینوس و گرفتگی بسیار موثر باشد، زیرا می‎تواند به تسکین سردرد و تقویت گردش خون کمک کند.

چه کسانی نباید ماساژ صورت انجام دهند؟

با وجود مزیت‏های بسیاری که ماساژ صورت برای پوست دارد، اما برای برخی از افراد استفاده از این تکنیک پیشنهاد داده نمی‎شود. از جمله آن‏ها می‌توان به افرادی که بوتاکس تزریق کرده‎اند اشاره کرد؛ زیرا هرگونه تغییر محل مایع تزریق شده در بوتاکس، می‎تواند باعث از بین رفتن بینایی و حتی مرگ شود.

به افرادی که تزریق ژل انجام داده‏اند نیز ماساژ صورت پیشنهاد داده نمی‎شود. زیرا تزریق ژل برای حجم دهی پوست مورد استفاده قرار می‎گیرد و گاهی ماساژ به روان شدن ژل و حتی تخلیه آن منجر می‎شود. ماساژ صورت برای افرادی که تزریق فیلر انجام داده‏اند نیز پیشنهاد نمی‎شود، زیرا ماساژ صورت باعث جابه‎جایی مواد تشکیل دهنده فیلر در زیر پوست می‎شود. همچنین ماساژ صورت برای افرادی که لیفت صورت با نخ انجام داده‏اند، مناسب نیست. زیرا نخ در زیر پوست قرار می‎گیرد و ماساژ اشتباه، باعث جابه‎جایی نخ‎ها در زیر پوست می‎شود.

نتیجه ‎گیری

هایفوتراپی یک روش بسیار کارآمد برای کاهش چین و چروک پوست است. این روش درمانی در بافت زیرپوست نفوذ می‏کند و باعث تولید و ترشح کلاژن می‎شود. هدف اصلی استفاده از این روش کاهش سرعت پیری است، بنابراین برای افراد جوان‌تر، نتیجه بهتری خواهد داشت.  درواقع این روش یک فرآیند غیر تهاجمی است که هیچ عوارضی برای پوست شما نخواهد داشت. مهم‏ترین موضوعی که در این روش درمانی وجود دارد، مراقبت‎های بعد از هایفوتراپی است.

پیشنهاد می‏کنیم اگر قصد ماساژ صورت برای هایفوتراپی را دارید انجام اینکار را به افرادی که در این زمینه تخصص دارند بسپارید تا به پوست شما آسیب وارد نشود و نتیجه مطلوبی را کسب کنید. پیشنهاد می‏کنیم برای اطلاعات بیشتر در این زمینه به سایت مطب دکتر رفیعی مراجعه کنید. دکتر رفیعی با بکارگیری پزشکان متخصص و کادر متعهد توانسته است، خدمات بسیار خوبی را در زمینه پوست و مو به مشتریان خود ارائه دهد .

امتیاز به این صفحه
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *