مقالات

آیا ورزش بعد از هایفوتراپی منعی دارد؟

ورزش بعد از هایفوتراپی

معمولا قبل و بعد از انجام تمامی روش های زیبایی که درکلینیک های تخصصی انجام میگردد، دارای توصیه ها و مراقبت های مهم در زمینه همان روش میباشد. مسلما رعایت هر کدام از این مراقبت ها میتواند در بهبود سریع تر و همچنین عدم بروز عوارض پس از آن به فرد مراجعه کننده کمک نمایید. یکی از این نوع مراقبت ها؛ شامل ورزش کردن و انجام فعالیت های فیزیکی است که حتی در برخی روش ها انجام ورزش کاملا منع شده است. انجام ورزش بعد از هایفوتراپی نیز دارای محدودیت های مختصری است که میتوانید در این مطلب با آن آشنا گردید.

اهمیت اقدامات بعد ازهایفوتراپی

با وجود آنکه هایفوتراپی جز روش های ایمن و کم عارضه ای میباشد که دوره نقاهت نداشته و افراد حتی بدون رعایت مراقبت ها و الزامات بعد ازهایفو میتوانند نتایج هایفو را مشاهده نمایند، با اینحال توصیه میگردد با رعایت اقدامات بعد ازهایفو روند بهبود پوستی سریعتری را تجربه نمایند. انجام ورزش بعد از هایفو پس از 24 ساعت بلامانع است. اگر جز افرادی هستید که تاکید زیادی برانجام فعالیت های ورزشی و روزانه خود دارید، در صورتیکه پوست حساس و آلرژیکی ندارید، میتوانید به انجام فعالیت های ورزشی بسیار سبک اقدام ورزید.

نکته: انجام اقدامات توصیه شده بعد از هایفوتراپی تا حد زیادی مانع از بروز عوارض احتمالی و نادر بعد از این روش خواهد شد.

انجام ورزش پس از هایفو

افرادی که به انجام هایفوتراپی مبادرت  می ورزند، تمایل دارند درمورد مراقبت ها و اقدامات پس ازهایفو بیشتر بدانند. یکی از این نوع مراقبت ها؛ شامل عدم انجام ورزش و فعالیت های فیزیکی سنگین که منجر به تعریق زیاد میگردد، می باشد. افرادی که روزانه ورزش می‌کنند؛ به خصوص افرادی که به صورت حرفه ای دارای فعالیت های ورزشی هستند، باید بدانند با وجود اینکه هایفوتراپی روشی بدون دوره نقاهت است، اما انجام فعایت های ورزشی سنگین میتواند منجر به بروز حساسیت های پوستی برای فرد گردد. لذا بهتر است انجام ورزش را به چد روز پس ازهایفو انتقال دهند.

مضرات انجام ورزش بلافاصله بعد ازهایفوتراپی

همواره از تاثیرات و فواید ورزش و فعالیت فیزیکی در طی روز شنیده ایم، اما اگر این فعالیت ها با انجام برخی روش های زیبایی پوستی همزمان گردند، ممکن است موجب بروز برخی بیماری ها  و حساسیت های پوستی برای افراد گردد. در روش هایفوتراپی با وجود آنکه هیچ زخم و بریدگی در سطح پوست مشاهده نمیشود و فرد نیاز به گذراندن دوره نقاهت خاصی ندارد، بهتراست انجام ورزش را حداقل به 24 ساعت پس ازهایفو موکول کنند تا دچار عوارض و مضرات زیر نگردند:

  • بروز قرمزی دراثر تعریق زیاد
  • بروز جوش در نواحی مورد درمان
  • بروز خارش
  • بروز عرق سوزی؛ به خصوص در هایفو گردن و غبغب
  • احساس گزگز شدن پوست

انجام چه ورزش هایی پس ازهایفو بلامانع است؟

آیا ورزش ها و فعالیت هایی وجود دارند که انجام آنها پس از هایفو بلامانع باشد و فرد بتواند روتین ورزشی خود را ادامه دهد؟ به طور کلی انجام ورزش ها و فعالیت هایی که موجب تعریق و تحریک پوست به واسطه افزایش جریان خون و همچنین عرق سوزی میگردد، بعد ازهایفو توصیه نمیگردد. چرا که این نوع ورزش ها میتواند روند بهبود پوستی شما را به تعویق بیاندازد.

اگر جز افرادی هستید که در طی ورزش، به ندرت دچار تعریق می‌شوید و یا نوع ورزش شما به گونه ای است که موجب عرق ریزی زیادی نمیگردد، میتوانید به انجام آن مبادرت ورزید. به طور کلی متخصصین توصیه میکنند انجام فعالیت های ورزشی خود را به حداقل 24 ساعت پس از هایفو انتقال دهید.

انجام یوگا بعد از هایفوتراپی

یکی از سوالات پر تکراری که مراجعین از پزشکان درمورد نوع مراقبت ها بعد ازهایفو دارند، ان است که انجام ورزش بعد ا زهایفو، به خصوص یوگا امکان پذیر است یا خیر! باید بدانید که ورزش یوگا در طی دم و بازدم های صحیح و طولانی همراه با حرکات کششی صورت می‌گیرد، درنتیجه آن سوخت و ساز بالا رفته و دچار خستگی بدن میگردید. در طی این افزایش سوخت وساز بدن، ناخودآگاه فرد دچار تعریق نیز می‌گردد وهمین تعریق میتواند منجر به ایجاد التهابات پوستی برای فردی که به انجام هایفوتراپی اقدام کرده است، گردد. بنابراین بهتر است انجام هرگونه فعالیت ورزشی را به حداقل 24 ساعت پس از هایفو موکول نمایید.

محدودیت های ورزشی بعد ازهایفو

به طور کلی انجام فعالیت های ورزشی بعد ازهایفو بلامانع است و افراد میتوانند کارهای روزانه خود را انجام دهند و حتی به انجام ورزش هایی که منجر به تعریق زیاد نمیگردد، مبادرت ورزند. بنابراین دقت داشته باشید که اگر دارای پوستی حساس و آلرژیک هستید و ممکن است با انجام ورزش بعد ازهایفو دچار التهابات احتمالی پوست؛ همچون سوزش، خارش، قرمزی، گز گز شدن و ایجاد جوش گردند، توصیه می شود از انجام فعالیت های فیزیکی خودداری نمایید. در غیر اینصورت هیچ محدودیت خاصی برای افراد وجود نخواهد داشت.

نکات مهم در مورد فعالیت های بعد از هایفوتراپی

  • اجتناب از انجام فعالیت های فیزیکی سنگین بلافاصله پس از هایفو
  • اجتناب از انجام ماساژ صورت
  • اجتناب از انجام ورزش های هوازی و تعریق ساز
  • اجتناب از انجام فعالیت در زیر نور مستقیم آفتاب
  • اجتناب از انجام ورزش های محدود و سبک همراه با  استفاده از کرم های آرایشی

چه افرادی می‌توانند بعد ازهایفو ورزش کنند؟

به طور کلی انجام فعالیت های ورزشی محدود و سبک بعد از هایفوتراپی هیچ منعی ندارد و اگر بتوانید همین فعالیت ها را به 24 ساعت پس از دوره هایفو انتقال دهید، مسلما فواید بیشتری برای شما خواهد داشت. با اینحال اگر جز افرادی هستید که به راحتی تعریق نمی‌کنید و انجام فعالیت های ورزشی موجب کشیدگی پوست، تحریک و التهاب آن نمیگردد، میتوانید به انجام فعالیت های ورزشی سبک بعد ا زهایفو بپردازید و هیچ مشکلی برای شما ایجاد نخواهد کرد.

خلاصه مطلب

انجام ورزش بعد از هایفوتراپی به دلیل احتمال ایجاد التهاب در افراد با پوست حساس و آلرژیک توصیه نمی گردد. سایر افرادی که دارای پوست معمولی می‌باشند، می توانند با گذشت ۲۴ ساعت پس ازهایفو به انجام فعالیت های ورزشی خود بپردازند.

4.5/5 - (8 امتیاز)
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *