مقالات

اندولیفت بهتر است یا هایفو همه آنچه باید بدانید تا بهتر انتخاب کنید!

اندولیفت-یا-هایفو

با افزایش سن و کاهش میزان کلاژن سازی پوست، نیاز به رسیدگی پوست در افراد بیشتر حس می گردد و تنها با استفاده از روش های گیاهی و نوع لایف استایل نمی توان مانع از روند پیری پوست شد. بنابراین استفاده از روش های زیبایی و جوانسازی پوست به شدت توصیه میگردد. از جمله این روش ها که جز روش های غیر تهاجمی جوانسازی پوست محسوب می گردد؛ شامل هایفوتراپی می باشد. استفاده از روش اندولیفت نیز می تواند جز روش های تکمیلی تمامی روش های زیبایی نیز محسوب گردد. حال با مقایسه این دو ر وش و اینکه اندولیفت بهتر است یا هایفو می توانید تا حد زیادی با بهترین روش مناسب پوست خود آشنا شوید.

مقایسه اندولیفت و هایفو

در هر دو روش اندولیفت و هایفو برای جوانسازی و لیفت پوست استفاده می شود که هر دوی این روش ها موجب افزایش کلاژن سازی پوستی میگردند که خود منجر به جولنسازی بی نقص پوست به خصوص در افراد بالای سی سال می‌شود. با استفاده از این روش ها افراد می توانند تا حد کمی انتظار از بین رفتن چربی های زیر پوستی را در اثر حرارت تولید شده داشته باشند. برای اینکه بدانید اندولیفت بهتر است یا هایفو، در ادامه توضیحات کامل تری از نحوه عملکرد هرکدام از این روش ها ارائه خواهد شد.

  • اندولیفت

اندولیفت از ترکیب دو کلمه Endo  و Lift ایجاد شده است. این روش کم تهاجمی جز روش های نوین زیبایی قرار گرفته است که با استفاده از فیبر وری بسیار ظریف و نازک(نزدیک به یک تا رمو) در زیر پوست قرار داده می شود. محل قرار گیری این فیبر در جایی بین لایه چربی و درم پوست بوده که نیاز به سوراخ شدن پوست نداشته و بدون خونریزی است.

پس از آن لیزر دایود به فیبر نوری ذکر شده متصل شده و از طریق تاباندن امواج لیزر در زیر پوست به صورت مستقیم منجر به افزایش کلاژن سازی و از بین رفتن چربی های غیر مفید در زیر پوست میگردد. از روش اندولیفت معمولا در ناحیه دو سوم پایینی صورت مورد استفاده قرار گرفته و به علت بی خطر بودن آن، تقریبا در رده روش های زیبایی و جوانسازی غیر تهاجمی قرار داده شده است. روش اندولیفت معمولا بین 2 تا 3 سال ماندگاری دارد.

  • هایفوتراپی

در روش هایفوتراپی بر خلاف اندولیفت؛ از لیزر درمانی استفاده نمی‌شود و هیچ جسم خارجی به پوست تزریق نمی گردد. از این رو این روش را جز ایمن ترین روش های جوانسازی پوست بر می شمارند که به کمک امواج اولتراسوند که شبیه به امواج کم خطر مورد استفاده در سونوگرافی است، می باشد.

این امواج به پوست تابانده شده و در جایی نزدیک به لایه درم پوست تجمع یافته و با ایجاد حرارتی معادل 50 تا 70 درجه سانتیگراد منجر به از بین رفت محدود بافت سلولی در آن ناحیه و همچنین از بین رفتن سلول های چربی میگردد. با از بین رفتن برخی از سلول ها، بدن به طور طبیعی با  افزایش کلاژن سازی به ترمیم سلول ها ی پوستی می پردازد که در نتیجه آن موجب کاهش چین و چروک و لیفت پوست می‌شود. روش هایفو معمولا بین 12 و نهایتا 18 ماه ماندگاری دارد.

مزایای روش اندولیفت

پیشتر توضیحاتی کلی در مورد دو روش اندو و هایفو ارائه شد؛ اما برای داشتن مقایسه ای کامل بین این دو روش و اینکه اندولیفت بهتره یا هایفو، بهتر است با مزایای آن ها نیز اندکی آشنا شوید.

  • بدون درد
  • بدون خونریزی
  • بدون ایجاد برش بر روی پوست
  • روشی کم تهاجمی
  • دقت بالا در درمان نسبت به روش های تهاجمی
  • بدون نیاز به بیهوشی و یا بی حسی قوی
  • بدون نیاز به بستری و انجام آن به صورت سرپایی
  • کم خطر
  • ایمن
  • زودبازده
  • ماندگاری بالا

مزایای هایفوتراپی

با مزایای و کاربردهای هایفوتراپی در همین سایت مقالات زیادی صحبت به میان آمده است، اما اگر قصد داشته باشیم به صورت مختصر و جامع در مورد مزایای آن اشاره کنیم؛ شامل موارد ذیل خواهد بود:

  • استفاده از امواج کم خطر سونوگرافی در درمان
  • بدون درد
  • بدون جای برش
  • بدون ایجاد زخم
  • بدون خونریزی
  • بدون نیاز به استفاده از بیهوشی یا حتی بی حسی
  • عدم نیاز به بستری
  • بدون نیاز به استفاده از مراقبت های خاص بعد از انجام این روش
  • دارای نتایج زودبازده
  • بدون دوره نقاهت
  • بدون ایجاد کبودی بر روی پوست
  • عدم ایجاد لکه بر روی پوست

میزان ماندگاری اندولیفت و هایفو

یکی از مواردی که تا حد زیادی در تعیین اینکه اندولیفت بهتر است یا هایفو، آگاهی از میزان ماندگاری اندولیفت یا هایفو است. خوب است بدانید معمولا متخصصین پوست بر این باور هستند که میزان ماندگاری روش ها و تکنیک های مختلف زیبایی و جوانسازی تا میزان زیادی به نوع پوست افراد بستگی دارد. هر چه فرد دارای سن کمتری باشد و میزان مشکلات پوستی وی کمتر باشد، مسلما علاوه بر اینکه تاثیرگذاری بیشتری بر روی پوست آن ها خواهد داشت و بهبود بیشتری را نظاره گر خواهید بود، میزان ماندگاری بیشتری را نیز دارا خواهد بود. به طور کلی می توان گفت با توجه به موارد ذکر شده، میزان ماندگاری اندولیفت بین دو تا سه سال و میزان ماندگاری هایفوتراپی بین 12 تا 18 ماه با در نظر گرفتن نوع پوست و میزان مشکلات پوستی و سن افراد، خواهد بود.

اندولیفت یا هایفو

هر دو روش اندولیفت و هایفو بر روی سطح میانی پوست تاثیر گذاشته و علاوه بر از بین بردن چربی های اضافه زیر پوستی، منجر به افزایش میزان کلاژن سازی سلولی شده و همین امر موجب کاهش افتادگی پوست و  همچنین رفع چین و چروک ها تا حدی رفع تیرگی و لکه های پوستی نیز م گردد، اما اندولیفت بهتره یا هایفو…

  1. هزینه اندولیفت معمولا تا حدود دو برابر هزینه های انجام هایفوتراپی بوده و معمولا هایفوتراپی با وجود کم عارضه بودن، نسبت به سایر روش های زیبایی نیز دارای هزینه پایین تری می باشد.
  2. مدت زمان ماندگاری اندولیفت از هایفوتراپی بیشتر است و تا حدود دوبرابر آن است. اندولیفت در حدود 2 تا 3 سال و هایفو در حدود 12 تا 18 ماه ماندگاری دارند.
  3. هایفوتراپی روشی بدون عارضه می باشد و به خصوص برای افرادی که دارای پوست های حساسی هستند و یا افراد کارمند که می بایست به سرعت بهبود یافته و به محل کار خود بازگردند، روش مناسب تری است. روش اندو معمولا با کمی درد و کبودی همراه خواهد بود.
  4. استفاده از تکنیک ترکیبی دو روش اندو و هایفو می تواند بسیار تاثیرگذار بوده و در افرادی که دارای مشکلات پوستی بالا توام با پوست های حساس هستند، گزینه مناسبی محسوب میگردد.
  5. هر دو روش دارای جلسات کم و در طول یک ساعت درمانی می باشد
  6. هایفوتراپی بدون دوره نقاهت بوده و در اندولیفت دو تا سه روز استراحت و رسیدگی و مراقبت پوستی نیاز خواهد بود.
  7. میزان تاثیرگذاری در عمق پوست در روش اندولیفت نسبت به هایفو بیشتر است.
  8. در اندولیفت از امواج لیزر و در هایفو از امواج اولتراسوند؛ مشابه امواج سونوگرافی استفاده می شود.
  9.  هر دو روش اندو هایفو قابل استفاده بر روی صورت، گردن و غبغب است. با این تفاوت که معمولا متخصصین از هایفو در اطراف صورت و پیشانی استفاده می‌کنند و از اندو در ناحیه دو سوم پایینی صورت مورد استفاده قرار می‌دهند.
  10. هر دو روش قابل استفاده بر روی پوست بدن در جهت جوانسازی، زیبایی و کاهش توده چربی می  باشند.

محدودیت سنی و جنسی اندولیفت و هایفو

در انجام روش های زیبایی معمولا دارای محدودیت جنسی نبوده و تمامی خانم ها و آقایان میتوانند در جهت جوانسازی و زیبایی پوست خود مراجعه کرده و با توجه به نوع پوست و تشخیص پزشک متخصص به استفاده از یکی از روش ها اقدام نماید. معمولا توصیه می گردد در سنین زیر 30 سال به علت تولید حجم بالایی از میزان کلاژن در پوست افراد از روشهای زیبایی کلاژن ساز استفاده نشود. در افراد بالای 30 سال به علت کاهش چشمگیر میزان کلاژن سازی استفاده از این روش ها به مرور توصیه میگردد. اگر افرادی دارای مشکلات پوستی مضاعف نیز هستند، حتما می بایست در پی درمان آن ها با استفاده از روش های زیبایی برآیند. معمولا متخصصین توصیه میکنند که از روش هایفو بین سنین 40 تا 60 سالگی و از روش اندو بین سنین 40 تا 70 سالگی مورد استفاده قرار دهید. البته بدین معنا نیست که سنین بالاتر قادر به استفاده از این روش ها نیستند، بلکه در این افراد میزان تاثیر گذاری و بازدهی کمتر خواهد بود.

تعداد جلسات اندولیفت و هایفو

این روزها تعداد کارمندان و افراد شاغلی که به پوست خود اهمیت میدهند، به علت قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا و همچنین اشعه نور خورشید، به مرور افزایش یافته است. لذا وجود تکنیک های زیبایی و جوانسازی که در عین حال بتواند تاثیرگذاری ویژه و قابل قبولی داشته باشد، دارای جلسات کم و کوتاه مدتی باشد که افراد زمان کمی را صرف انجام آن کنند. انجام هایفوتراپی برای یک یا دوبار در سال مجاز است و فاصله بین آن ها می بایست مدت 4 تا 6 ماه باشد تا پوست بتواند خود را بازیابی نماید. معمولا طول جلسات هایفو نیز از یکساعت تجاوز نمیکند. در مورد روش اندولیفت نیز با توجه به تشخیص پزشک و عمق مشکلات پوستی متغیر می باشد و طول جلسات نیز معمولا کوتاه مدت و یکساعته است.

قیمت اندولیفت و هایفو

به طورکلی قیمت و هزینه انجام روش های زیبایی مختلف؛ به عوامل متعددی بستگی دارد که افزایش یا کاهش هر کدام از این موارد می تواند تاثیر ویژه ای در میزان هزینه نهایی داشته باشد. مواردی؛ همچون میزان تخصص و مهارت پزشک مربوطه و شهرت وی، نوع کلینیک و محدوده جغرافیایی آن، امکانات و تجهیزاتی که در اختیار فرد قرار میگیرد، میزان مشکلات پوستی فرد، نوع درمان پوستی و هزینه های مربوط به دستگاه و تعمیرات آن، مواد مصرفی مورد نیاز در طی انجام این تکنیک ها، وسعت محل مورد درمان و… از جمله مواردی است که میتواند در هزینه این دو روش تاثیر گذاشته و علاوه بر آن تعیین کننده این مورد باشد که اندولیفت بهتر است یا هایفو، چرا که هزینه درمانی یکی از موارد مهمی است که افراد قبل از انتخاب روش های درمانی به آن توجه  میکنند.

برای اطلاع از قیمت ها و هزینه های دقیق این دو روش می توانید با مشاورین ما در مطب پوست و لیزر رفیعی تماس گرفته و ضمن برخورداری از  مشاوره کاملا تخصصی و رایگان، بهترین روش برای مشکل پوستی خود را بشناسید و در صورت لزوم برای رفع آن اقدام نمایید.

مراقبت ها و نکات بعد از اندولیفت

از جمله مراقبت های عمومی بعد از اندولیفت میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • عدم قرار گیری در تابش نور مستقیم خورشید
  • عدم استفاده از سونا، جکوزی و استخر به مدت دو  وز
  • عدم شستشوی صورت با آب داغ
  • عدم استفاده از شوینده های قوی
  • عدم استفاده از وکس و اصلاح به مدت دو هفته
  • عدم ماساژ صورت به مدت یک هفته
  • عدم استفاده از لوازم آرایشی به مدت دو روز
  • استفاده مداوم از مرطوب کننده
  • استفاده از ضد آفتاب های غیر رنگی هنگام خروج از منزل
  • استفاده از پمادها و کرم های تجویز شده توسط پزشک متخصص

مراقبت ها و نکات بعد از هایفوتراپی

خوب است بدانید هایفوتراپی از جمله روش هایی است که نیاز به بستری و انجام اقدامات و مراقبت های خاصی پس از آن ندارد. لذا انجام روتین معمولی زندگی افراد پس از این روش کاملا منطقی است، اما بهتر است فرد نکات زیر را تا حد امکان، رعایت نماید:

  • عدم قرارگیری در معرض تابش مستقیم نور خورشید
  • عدم استفاده از وکس و اصلاح به مدت یک هفته
  • عدم ماساژ صورت به مدت یک هفته
  • عدم استفاده از آب داغ و استخر به مدت یک هفته
  • عدم نیاز به استفاده از کرمهای ترمیم کننده

خلاصه مطلب

روش های زیادی در مورد زیبایی و جوانسازی پوست وجود دارند که با توجه به نظر پزشک متخصص و نوع مشکلات پوستی فرد، میتوان از هر یک از روش ها بهره گرفت. علاوه بر آن استفاده از روش هایی؛ همچون اندولیفت و هایفوتراپی جز روش های غیر تهاجمی هستند که هر دو برای لیفت پوست و از  بین بردن چین و چروک ها و افزایش تولید کلاژن مورد استفاده قرار میگیرند. برای اینکه بدانید اندولیفت بهتر است یا هایفو، مطالعه مطلب فوق را توصیه میکنیم.

4.1/5 - (23 امتیاز)
بازگشت به لیست

۳ نظر در “اندولیفت بهتر است یا هایفو همه آنچه باید بدانید تا بهتر انتخاب کنید!

  1. نصیری گفت:

    متشکرم. مفید بود

    1. admin گفت:

      ممنون از نظر شما

  2. کاشفی گفت:

    مرسی..خیلی مفید و آگاهی دهنده بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *