مقالات

لیفت گونه با نخ | مزایا، عوارض و خطرات کشیدن پوست گونه با نخ

لیفت گونه با نخ

لیفت گونه با نخ

بسیاری از افرادی که دارای گونه هایی کم حجم یا گونه های افتاده با چین و چروک بسیار هستند، همواره در پی انجام روش ها به خصوص روش های ترمیم و جوانسازی پوست برای لیفت پوست خود و از بین بردن چین و چروک ها هستند. در سالیان گذشته تنها روش موثر برای از بین بردن چین و چروک های گونه و خط های فک تنها جراحی باز بود که به این شکل جراح به کمک کشیدن پوست و قیچی کردن اضافه آن، موجب کشیدگی پوست و در واقع لیفت اطراف گونه می‌شد، اما بسیاری از افراد به علت ترس زیادی که از جراحی‌های باز دارند و به علت عوارض بسیار زیادی که بعد از این جراحی به خصوص از موارد بیهوشی وجود دارد، تمایلی به انجام جراحی باز نخواهند داشت و یکی از بهترین روش‌های جایگزین برای انجام جوانسازی و کشیدگی پوست اطراف گونه استفاده از روش لیفت گونه با نخ میباشد. در این مقاله سعی شده است که اطلاعات مهم و کاربردی در مورد این روش را با شما به اشتراک گذاشته گردد

لیفت گونه با نخ چقدر ماندگاری دارد؟

برای اینکه بدانیم لیفت گونه با نخ چقدر ماندگاری دارد، باید شرایطی را که مراجعه کننده یا کلینیک برای انجام لیفت انجام می دهد را در نظر بگیریم. معمولاً بین ۱۸ ماه تا ۲ سال ماندگاری خواهد داشت، اما ممکن است با رعایت کردن شرایطی این مدت افزایش پیدا کند یا حتی کاهش پیدا کند. از جمله این موارد می‌توان به ظرافت و دقت خاصی که پزشک متخصص هنگام لیفت نخ انجام می دهد، اشاره کرد.

از طرف دیگر کیفیت و ظرافت تنهایی به کار رفته در این گونه می‌تواند تاثیر زیادی در ماندگاری آن داشته باشد‌ همچنین میزان کلاژن سازی و تحریک سلول‌های پوستی و نگهداری نخ در زیر پوست می تواند از جمله این موارد باشد. معمولا تا زمانی که نخ تنها در زیر گونه قرار دارند و جذب سلولهای پوستی نشده باشند، این نخ می‌تواند کار را کلاژن سازی لیفت پوست و کاهش چین و چروک های پوست را به درستی انجام دهد. بنابراین با در نظر گرفتن این موارد می‌توان دوره ماندگاری لیفت گونه با نخ را حدس زد.

لیفت گونه چگونه انجام می‌شود؟

برای انجام این روش پزشک در ابتدا میزان آسیب های پوست صورت فرد متقاصی را بررسی کرده، سپس به انجام لیفت پوست می پردازد. در ابتدا پزشک با بی حس کردن قسمت هایی که سوزان وارد پوست می شود که اغلب کنار گوش ها و یا کنار شقیقه ها خواهد بود و انتخاب ضخامت مناسب نه برای این قسمت از طریق سوزن های مخصوص نخ ها را به زیر پوست انتقال می دهد. این نخ ها از نوع PDO قابل جذب بوده که به علت شیارهایی ریزی که بر روی سطح نخ وجود دارد، به بافت گونه چسبیده و خود عاملی در کشیدگی و لیفت پوست محسوب می گردد.

پزشک پس از اطمینان از قرار گرفتن نخ در جای مناسب خود، به کمک دست نخ ها را کشیده و اصطلاحا پوست گونه را لیفت می کند و علاوه بر از بین بردن چین و چروک ها موجب کشیدگی پوست و حجیم شدن گونه خواهد گردید و در انتها سوزن را خارج کرده و با گره زدن انتهای نخ به کار خود پایان خواهد داد. معمولا بعد از گذشت یکماه پس از انجام لیفت گونه لا نخ، بهترین زمان برای دریافت نتیجه مناسب از این روش خواهد بود، زیرا علاوه بر تحریک کلاژن یازی به کمک نخ، لیفت پوست نیز کار خود را شروع خواهد کرد و حالتی طبیعی تر به فرم صورت خواهد داد.

لیفت گونه با نخ در مطب دکتر رفیعی

مزایا و فواید لیفت گونه با نخ

  • از بین برون چین و چروک های پوست اطراف گونه، شقیقه و گردن
  • از بین بردن افتادگی و شل شدگی پوست
  • اصلاح ساختار گونه
  • امکان برجسته نشان دادن گونه
  • عدم ایجاد کبودی و تورم
  • درد بسیار کم و قابل تحمل
  • عدم نیاز به استفاده از روش های پر ریسک و پر هزینه، همچون جراحی های باز
  • تحریک کلاژن و الاستین سازی پوست و کاهش چین و چروک ها به مرور زمان
  • شادابی و جوانسازی پوست
  • تغییر حالت چهره و فرم صورت

عوارض و خطرات لیفت گونه با نخ

  • کبودی
  • خونریزی های طولانی مدت
  • عدم تقارن در دو سمت گونه
  • ایجاد حساسیت نسبت به نخ
  • بی حس شدن و گزگز شدن پوست
  • التهاب و تورم خونریزی در قسمت وارد شدن سوزن زیر پوست
  • پرخون شدن قسمتی از زیر پوست که نخ ها از آنجا عبور کرده است.
  • حرکت نخ از قسمتی به قسمت دیگر گونه، به خصوص اگر پزشک تجربه و مهارت کافی را نداشته باشد.
  لیزر موهای زائد بیکینی (واژن) | قیمت، مزایا، عوارض و مراقبت

معایب لیفت گونه با نخ

لیفت گونه با نخ را می‌توان یکی از ایمن ترین و کم ریسک ترین روشهای لیفت گونه دانست، اما با این وجود با توجه به اشخاص مختلف و حساسیت های مختلفی که در روش های زیبایی دارند، می‌تواند دارای برخی معایب باشند. از جمله این مشکلات لیفت گونه با نخ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

لیفت گونه با نخ برا چه افرادی مناسب است

لیفت گونه با نخ مناسب چه افرادی است؟

  • افرادی که دارای گونه های کم حجم و ضعیفی می باشند.
  • افرادی که دارای چین و چروک بر روی سطح پوست خود هستند.
  • افرادی که دارای پوست بسیار نازکی هستند که عملا استفاده از سایر روش های زیبایی برای آن ها مقدرو نیست.
  • افرادی که به علت رژیم ها و چاقی و لاغری مداوم، دچار افتادگی پوست و تعییر حالت گونه خود شده اند.
  • افرادی که به علت افزایش سن دچار افتادگی پوست و چین و چروک در ناحیه گونه خود هستند.
  • افرادی که از وضعیت ظاهری گونه های خود ناراضی هستند.
  • افرادی که به صورت ژنتیکی دارای گونه برجسته نیستند.

لیفت گونه با نخ چگونه انجام می شود؟

برای انجام لیفت گونه با نخ پزشک در ابتدا با توجه به درخواست فرد و در نظر گرفتن استانداردها و فرم صورت مشتری، به ایجاد طرحی بر روی گونه ها می پردازد که هماهنگ با آن کار لیفت را انجام دهد. سپس با اعمال بی حسی موضعی در قسمت گونه و محلی که سوزن گذاری انجام می گردد، موجب تخفیف درد ایجاد شده ضمن عمل می گردد. پزشک با انتخاب ضخامت نخ مناسب برای لیفت گونه با نخ، اقدام به قرار دادن نخ ها توسط سوزن مخصوص در زیر پوست گونه می کند.

البته دقت داشته باشید که محل قرار گیری نخ ها در افراد مختلف؛ متفاوت می باشد، اما عمدتا از کنار گوش یا شقیقه انجام می پذیرد. از انجا که این نخ ها شیار دار هستند، به راحتی به بافت گونه می چسبند و علاوه بر کشیدگی و لیفت پوست گونه، به مرور موجب تحریک کلاژن و الاستین سازی در این منطقه گردیده و موجب کاهش چین و چروک ها و لیفت بیشتر پوست می گردد. پزشک پس از اطمینان از جایگذاری صحیح نخ ها به کمک دست، نخ ها را کشیده تا گونه فرم مناسبی پیدا کند و اصطلاحا ان را لیفت می کند و سپس سوزن ها را خارج کرده و انتهای نخ را گره خواهد زد.

هزینه و قیمت لیفت گونه با نخ

هزینه و قیمت لیفت گونه با نخ با توجه به موارد و عوامل متعددی منظور می گردد که یکی از مهمترین موارد آن شامل نوع و جنس نخی است که پزشک برای لیفت گونه از آن استفاده می کند. معمولا این نوع نخ ها از نوع نخ های جراحی قابل جذب می باشد که دارای برندهای مختلفی است و هر چه از برندهای با کیفیت تری استفاده شود، مسلما در قیمت و هزینه نهایی تاثیر گذار خواهد بود.

از دیگر موارد می توان به میزان شهرت و تجربه پزشک مربوطه اشاره کرد که در انجام روش لیفت، میزان تجربه پزشک در کشیدگی و حتی جای مناسب قرار دادن نخ ها می تواند تاثیر زیادی در موفقیت این عمل داشته باشد. امکانات و تجهیزاتی که قبل و بعد از لیفت در اختیار بیمار قرار داده می گردد، آزمایش ها و اسکن هایی که قبل از انجام لیفت مورد نیاز است را به طور کلی می توان مجموعه هزینه هایی دانست که معمولا در انجام این روش اعمال می گردد.

هزینه و قیمت لیفت گونه با نخ

مراقبت های بعد از لیفت گونه با نخ

  • بعد از انجام لیفت گونه با نخ از ماساژ صورت و به ویژه گونه ها به مدت دو هفته خودداری کنید.
  • از آنجا که نخ از زیر پوست کاملا قابل لمس است، لذا از لمس و دستکاری آن جدا پرهیز کنید.
  • به مدت دو هفته از انجام وکس و اصطلاح صورت بپرهیزید.
  • از انجام ورزش های سنگین و فعالیت های شدید بدنی خودداری کنید.
  • از فشار اب زیاد و دمای زیاد اب در استحمام استفاده نکنید.
  • از رفتن به درون وان یا استخر به مدت دو هفته بپرهیزید.
  • برای کاهش درد پس از انجام این روش از کمپرس اب یخ استفاده نمایید
  هایفو لاغری | آیا هایفو صورت را لاغر میکند؟

سن مناسب برای لیفت گونه با نخ

معمولا تمام سنین می توانند برای کاهش چین و چروک پوست گونه و به خصوص رفع افتادگی از روش لیفت گونه با نخ استفاده کنند، اما از آنجا که در سنین خیلی بالا انجام روند کلاژن سازی پوست با مشکل مواجه می گردد و این روش برای افتادگی های خیلی شدید پوست و چین و چروک های بسیار عمیق در سنین بالا تاثیری نخواهد داشت، لذا انجام این روش به افراد با سنین بین ۴۰ تا ۷۰ سال بسیار توصیه می گردد که به جای استفاده از روش پر ریسک و پرهزینه جراحی از روش های جایگزین همچون لیفت استفاده کنند.

البته سنین پایین تر از چهل سال به علت اینکه با روش های حتی کم ریسک تر از لیفت با نخ می توانند موجب کشیدگی پوست و تغییر حالت گونه گردند، بهتر است از این روش بهره نگیرند و سنین بالاتر از این رنج سنی نیز می توانند از ان استفاده کنند، ولی نتیجه خروجی کار معمولا با درصد پایین تری همراه خواهد بود.

لیفت گونه بدون جراحی

افرادی که دارای گونه های افتاده و غیر برجسته و یا حتی نا متقارنی هستند و یا در اثر ژنتیک، افزایش سن، تصادف، عمل های جراحی مختلف و… دچار چین و چروک در صورت و شل شدگی پوست به ویژه پوست اطراف گونه شده اند و از انجام عمل جراحی زیبایی لیفت ترس و واهمه دارند و به علت عوارض زیاد بعد از عمل، تمایلی به انجام ان را ندارند، می توانند از روش جایگزین این نوع جراحی های باز که به لیفت گونه با نخ شهرت دارد، روی اورند.

لیفت گونه با نخ از انواع روش های جوانسازی و زیبایی گونه می باشد که به صورت غیر تهاجمی و بدون نیاز به جراحی و یا بیهوشی عمومی می باشد. در این روش تنها با بی حسی موضعی و استفاده از نخ های مخصوص و به کمک تجربه و مهارت پزشک موجب لیفت پوست می گردد و نتایج ان چند روز پس از عمل کاملا مشخص خواهد بود. بنابراین بهتر است برای اصلاح چین و چروک و یا افتادگی پوست خود از روش کم خطر و ایمن لیفت با نخ استفاده نمایید‌.

لیفت گونه بدون جراحی

انواع روش های لیفت گونه

از آنجا که گونه تاثیر زیادی در زیبایی و حالت و فرم چهره افراد دارد، لذا بسیاری از افراد و به ویژه خانم ها تمایل دارند با روش های گوناگون نسبت به ججیم سازی و به خصوص لیفت گونه های خود اقدام کنند. از جمله پر طرفدارترین روش های لیفت گونه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-لیفت گونه با نخ لیفت

انجام لیفت گونه روش های مختلفی دارد که یکی از پرطرفدارترین این روش ها انجام لیفت گونه با نخ لیفت می باشد. در این روش که معمولاً از نخ های جراحی قابل جذب pdo استفاده می گردد که پزشک با بررسی کردن محل قرارگیری نخ ها با کمک سوزن های مخصوص و ظریفی این نخ های بسیار ظریف را در زیر پوست قرار داده و پس از کشیدن نخ ها موجب لیفت پوست و از بین رفتن چین و چروک می‌گردد. معمولاً نخدها به صورت شیاردار هستند که به بافت‌های گونه می چسبد و موجب افزایش ترشح کلاژن سازی و همچنین افزایش لیفت پوست می گردد. پس از اطمینان از اینکه نخدها در جای مناسبی قرار گرفته اند و کشیدگی آنها به میزان مناسب رخ داده است، پزشک سوزن‌ها را خارج می کند و انتهای آنها را گره می‌زند. استفاده از روش لیفت گونه با نخ نسبت به روش‌های جراحی مرسوم می‌تواند کم خطر تر و ایمن تر به نظر برسد و دارای هزینه های نسبتا پایین تری به روش‌های دیگر خواهد بود. از طرف دیگر عوارض بعد از انجام این روش کوتاه مدت می باشد و با توجه به رعایت موارد بعد از انجام لیفت می‌تواند بین ۱۸ تا ۲۲ سال ماندگاری داشته باشد.

2-لیفت گونه با تزریق ژل

روش لیفت گونه با تزریق ژل که معمولاً برای برجسته کردن گونه ها رخ می دهد، به ویژه خانم هایی که دارای گونه های کم حجم هستند، به استفاده از این روش روی می آورند و طرفداران زیادی را نیز به خود اختصاص داده است. در این روش از ژل های مخصوص حجم دهنده که حاوی هیالورونیک اسید می باشد و هیچ ضرری برای پوست ندارد و به طور طبیعی در بدن وجود دارد، زیر گونه تزریق می گردد. میزان و حجم این تزریق بستگی به سلیقه شخصی مصرف‌کننده خواهد داشت، اما ژل ها قابل جذب هستند و معمولاً بعد از یک سال تا یک سال و نیم نیاز به ترمیم مجدد دارد.

  کرم ترمیم کننده بعد از هایفو چیست؟

۳-لیفت گونه با تزریق چربی

در روش لیفت گونه با تزریق چربی که به صورت بسیار نچرال و طبیعی برای برجسته سازی گونه صورت می‌گیرد، از چربی طبیعی بدن افراد استفاده می‌شود که معمولاً این چربی از ناحیه باسن و ران برداشته شده و به ناحیه گونه تزریق می گردد. این روش به ویژه برای افرادی که نسبت به انجام روشهای زیبایی حساسیت پذیر هستند و ممکن است آلرژی زیادی به روش‌های دیگر نشان دهند، می تواند گزینه مناسبی باشد. این روش نسبت به سایر روش‌های دیگر زیبایی هزینه بالاتری در بر دارد.

۴-لیفت گونه با پروتز گونه

روش لیفت گونه با پروتز که یکی از روش های پرکاربرد و مناسب برای حجم دهی و فرم دهی مناسب به گونه می‌باشد، از پروتز هایی که معمولاً از جنس سیلیکون ساخته می شود، روی استخوان گونه قرار داده می‌شود. روش گونه گذاری با پروتز به صورت کاشت و استفاده از عمل جراحی بسیار سبک می باشد که معمولاً با بیهوشی عمومی انجام می‌شود و بعد از قرار دادن پروتز پزشک با تغییر مکان دادن پروتز و فیکس کردن آن در جای مناسب، موجب می‌شود که فرد دارای گونه های طبیعی و برجسته گردد و معمولا اگر از پروتز با کیفیت و برند مطلوبی استفاده شود، تا مدت‌ها روی صورت فرد باقی خواهد ماند.

۵-لیفت گونه با اندوتاین

روش لیفت گونه با اندوتاین را می‌توان ماندگارترین روش لیفت گونه در جهان برشمرد، زیرا معمولاً نوارهای اندوتاین پس از جذب توسط پوست آثار آن روی پوست باقی خواهد ماند و ویژگی‌های خود را تا سالیان سال حفظ خواهد کرد و همچنان گونه به صورت لیفت باقی می‌ماند. معمولاً روش انجام دادن لیفت گونه با اندوتاین همانند لیفت با نخ می باشد و نوارهای اندوتاین دارای شیار های مشخصی است که پزشک با کشیدن این نوارها موجب ‏ فیکس شدن آن در بین بافت‌های گونه و سپس لیفت آن می گردد.

لیفت گونه با اندوتاین

مشکلات بعد از بی‌هوشی

معمولا برای انجام لیفت گونه با نخ از بیهوشی عمومی استفاده نمی‌شود و تنها در قسمت هایی که سوزن وارد پوست می گردد، با بی حسی موضعی شروع به انجام کار می‌کند، اما همین بی حسی موضعی ممکن است تا چند روز موجب بی حس بودن و گزگز شدن پوست گردد.

تورم و کبودی

تورم و کبودی یکی از عوارض شایع لیفت گونه با نخ میباشد که به خصوص در قسمت هایی که نخ عبور کرده است و یا جایی که سوزن وارد پوست شده است، می تواند بیشتر نمود پیدا کند و از طرف دیگر برخی افراد ممکن است به نخ های به کار رفته در این روش حساسیت پیدا کند و موجب بروز تورم شود.

  • بی‌حسی در ناحیه لیفت

بی حسی و گز گز شدن در ناحیه لیفت گونه می‌تواند بیشتر رخ دهد، زیرا به دلیل وارد کردن سوزن در زیر پوست و قرار دادن سوزن ها برای هماهنگ شدن بافت‌های گونه با این نخ ها و جذب شدن نخ مدت زمانی طول میکشد تا کاملاً پوست به وجود این نخ عادت کند و تا آن زمان دچار بی حسی و گز گز شدن می گردد.

  • درد

معمولا از آنجایی که قبل از استفاده از روش لیفت گونه از بی حسی استفاده می‌شود، لذا فرد درد حاصل از انجام این فرایند را متوجه نخواهد شد، اما افرادی که بسیار به درد حساس هستند، ممکن است فشار وارده توسط سوزن یا نحوه کشیدن نخ را توسط پزشک تنها حس کنند و درد آن چنانی را تجربه نخواهند کرد.

خلاصه مطلب لیفت گونه با نخ

انجام لیفت گونه با نخ را می توان یکی جدیدترین روش های لیفت گونه محسوب کرد که برای افرادی که به علل مختلف زیبایی، تصادفات، افزایش سن و ژنتیک دارای گونه های غیر حجیم و نامتقارنی می باشند، روش بسیار مناسبی محسوب می گردد.

4.7/5 - (4 امتیاز)
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *