مقالات

لیزر موهای زائد بیکینی (واژن) | قیمت، مزایا، عوارض و مراقبت

لیزر موهای زائد بیکینی

لیزر موهای زائد بیکینی (واژن) | قیمت، مزایا، عوارض و مراقبت

با انجام لیزر موهای زائد، از بین بردن موهای زائد در طی چند جلسه دیگر یک آرزو نیست و نمی تواند جز تبلیغات غیر واقع باشد. در واقع خانم ها و آقایان به خصوص افرادی که دارای موهای حجیم و پرپشت و تیره رنگی هستند، می توانند با مراجعه به کلینیک های لیزر موی زائد و از بین بردن آن ها آرامش نسبی را برای خود رقم بزنند. طبق آمارها انجام لیزر موهای زائد بیکینی جز پر طرفدارترین انواع لیزر محسوب می گردد و در خانم ها و آقایان جز پر اهمیت ترین قسمت های مورد تقاضا برای انجام لیزر محسوب می گردد. برای آشنایی بیشتر با لیزر بیکینی و مزایا و معایب ان ادامه این مطلب را از دست ندهید.

لیزر موهای زائد بیکینی

لیزر موهای زائد بیکینی جز پر طرفدارترین انواع پارت های مختلف در پکیج های لیزر کلینیک های لیزر مو محسوب می گردد و معمولا هم خانم ها و هم آقایان علاقمندند برای از بین بردن موهای زائد خود به خصوص در قسمت بیکینی از روشی دائمی تر؛ همچون لیزر استفاده کنند و به کارگیری ابزاری همچون تیغ یا ژیلت را کنار بگذارند. البته از نظر بسیاری از افراد لیزر بیکینی با لیزر ناحیه تناسلی یکسان است، در صورتیکه این دو نوع لیزر کاملا متفاوت هستند.

لیزر ناحیه تناسلی ناحیه خصوصی، باسن و خط باسن را شامل می گردد‌، در صورتیکه لیزر ناحیه بیکینی از خط شورت تا سه سانت روی باسن را در بر میگیرد و برای افرادی که تمایل ندارند ناحیه خصوصی آن ها در معرض نمایش اپراتور لیزر قرار بگیرد و از طرفی به علت شرکت در استخرها و مکان های ورزشی و.‌‌.. نیاز به شیو دائمی دارند، بهتر است از لیزر موهای زائد بیکینی استفاده کنند.

از طرف دیگر به علت اینکه برخی کلینیک ها نیز به صورت عموم از لیزر بیکینی به جای ناحیه تناسلی استفاده می کنند، نیز بهترین راه آن است که در جلسه مشاوره قبل از انجام لیزر کاملا از ناحیه مد نظر خود برای انجام لیزر، اپراتور را آگاه سازید.

قیمت و هزینه بیکینی لیزر

قیمت و هزینه بیکینی لیزر در خانم ها و آقایان متفاوت است و دلیل آن نیز کاملا واضح است، به دلیل انکه معمولا ضخامت و حجم موهای زائد مردان نسبت به خانم ها بیشتر است، لذا علاوه بر اینکه مدت زمان و جلسات بیشتری را در بر می گیرد، معمولا در هزینه تمام شده لیزر موهای زائد بیکینی تاثیر گذار است.

از طرف دیگر محل جغرافیایی کلینیک مورد نظر، نوع دستگاه لیزر و میزان به روز بودن و پیشرفته بودن دستگاه و امکانات جانبی که در اختیار مشتری قرار می گیرد، جلسه مشاوره قبل از لیزر، حجم و ضخامت مو، تعداد پارت های بدن که نیاز به لیزر دارد و… همگی از جمله عوامل پر اهمیت در حذف موهای زائد و انجام لیزر بیکینی می باشد.

قیمت و هزینه بیکینی لیزر

مراقبت های قبل از لیزر موهای زائد بیکینی

حدود ۲۴ ساعت قبل از انجام لیزر سطح محل لیزر را با ژیلت یا تیغ اصلاح کنید تا هیچ نوعی مویی بر روی پوست شما باقی نمانده باشد. تا حدود یک ماه قبل از درمان از مواردی همچون وکس و اپیلاسیون و … استفاده نکنید و سعی کنید قبل از مراجعه به کلینیک برای انجام لیزر موهای خود را بتراشید. تا یک ماه قبل از انجام لیزر از برنزه کردن و استفاده از سولاریوم خودداری کنید.

قبل از مراجعه به لیزر حتماً استحمام کنید و با پوست تمیز به کلینیک مراجعه کنید. از استفاده مواد آرایشی، لوسیون ها، عطرها، دئودرانت ها و… بر روی پوست محل لیزر خودداری کنید.

مراقبت های بعد از لیزر

  • تا ۲۴ یا ۴۸ ساعت بعد از انجام لیزر از استحمام خودداری کنید، زیرا موجب تیره شدن پوست شما میگردد.
  • از مراجعه به استخر، سونا و یا درون وام قرار گرفتن تا ۴۸ ساعت بعد از انجام لیزر خودداری کنید.
  • حتما هنگام خروج از منزل از ضدآفتاب های قوی استفاده کنید.
  • پوست خود را در معرض آفتاب قرار ندهید.
  • برای رفع التهابات احتمالی بعد از لیزر، حتماً از پماد های تجویز شده توسط پزشک متخصص استفاده کنید.
  • از لباسهای تنگ و چسبان استفاده نکنید.
  • در صورت بروز التهاب از کیسه آب سرد برای تخفیف التهابات استفاده کنید.

لیزر بیکینی آقایان

آقایان مانند خانم ها نیز به پوست خود اهمیت می دهند و ترجیح می‌دهد که برخی قسمت‌های بدن آنها همچون صورت، خط ریش، زیر بغل، ناحیه بیکینی و ناحیه تناسلی آنها همواره عاری از موهای زائد باشد تا بتوانند به راحتی به مکان‌هایی؛ مانند استخر و یا باشگاه مراجعه کنند و همچنین موجبربهبود کیفیت در روابط جنسی آنها به علت عدم وجود موهای زائد گردد. بنابراین معمولاً آقایان در سال‌های اخیر جزء طرفداران پروپاقرص لیزر موهای زائد؛ به خصوص لیزر بیکینی آقایان قرار گرفته اند.

لیزر بیکینی برای آقایانی که ترجیح می‌دهند ناحیه خصوصی و تناسلی آنها در معرض دید و اپراتور لیزر قرار نگیرد، بسیار مناسب به نظر می‌رسد، زیرا لیزر بیکینی محدوده خط شورت آقایان تا حدود سه سانت روی باسن آنها را در بر می‌گیرد و نیاز به لیزر کردن ناحیه خصوصی آنها نمی‌باشد.

لیزر بیکینی آقایان

لیزر بیکینی زنان

خانم ها نیز معمولا به دنبال طولانی ترین روش و دائمی ترین روش برای از بین بردن موهای زائد بدن خود به خصوص موهای ناحیه بیکینی و ناحیه تناسلی خود برای افزایش بهبود رابطه جنسی آنها و همچنین افزایش اعتماد به نفس به خصوص برای شرکت در مکان های عمومی؛ مانند استخرها می باشد. از طرف دیگر خانم‌ها معمولاً لیزر ناحیه بیکینی و ناحیه تناسلی را یکسان می‌دانند، اما خوب است بدانید که محل انجام لیزر ناحیه تناسلی با ناحیه بیکینی کاملاً متفاوت است.

ناحیه لیزر موهای زائد بیکینی از خط شور ت تا سه سانت روی باسن را در بر می‌گیرد، اما لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی شامل ناحیه خصوصی، باسن و خط باسن می باشد. معمولاً در کلینیک‌ها سوالات مربوط به منطقه مورد نظر شما برای انجام لیزر پرسیده می شود.

بنابراین بهتر است هنگام مراجعه به کلینیک برای جلوگیری از اتفاقات و اشتباهات آینده که ممکن است توسط اپراتور لیزر اتفاق بیفتد، کاملا محل دقیق مورد نظر خود برای انجام لیزر را با شخص اپراتور در میان بگذارید.

عوارض لیزر بیکینی

بسیاری از افراد گمان می‌کنند که لیزر موهای زائد بیکینی ممکن است برای اندامهای داخلی آنها تاثیرات بدی داشته باشد، اما خوب است بدانید این موارد کاملاً شایعه است و از آنجا کهاین نوع لیزر تنها تا قسمت درم پوست نفوذ می کند و موجب تضعیف فولیکول های پوست و از بین رفتن چرخه رشد آنها می گردد.

بنابراین به قسمت‌های و اندامهای داخلی بدن ارتباطی ندارد و موجب بروز مواردی همچون نازایی و ناباروری نخواهد شد و افراد می‌توانند با خیال راحت به انجام لیزر بیکینی و لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی بپردازند، اما با توجه به انواع پوست و واکنش های آلرژیکی که افراد مختلف ممکن است به اشعه لیزر داشته باشند، ممکن است شامل برخی عوارض همچون ایجاد جوش، سوختگی، تیرگی پوست اطراف لیزر و قرمزی گردد.

عوارض لیزر بیکینی

لیزر موهای زائد بیکینی از نظر شرعی

به طور کلی از لحاظ شرعی و از نظر دین اسلام توصیه شده است که موهای زائد خود را بتراشید و برای از بین بردن آنها استفاده از روش‌هایی؛ مانند اپیلاسیون خودداری کنید، اما استفاده از لیزر از نظر شرع تا جایی که به پوست شما آسیبی نرساند، هیچ گونه مشکلی نخواهد داشت و اگر شما به کلینیک های معتبر مراجعه کنید که با استفاده از دستگاه‌های به‌روز و هماهنگ با رنگ پوست شما استفاده کنند، مسلماً هیچ مشکلی برای پوست شما نیز به وجود نخواهد آورد و انجام لیزر برای موهای زائد به غیر از لیزر موهای زائد روی صورت و ریش برای آقایان کاملا مجاز می باشد. انجام لیزر بیکینی اگر توسط فردی با جنسیت هماهنگ باشد و به قصد لذت نباشد، هیچ گونه مشکلی نخواهد داشت.

لیزر موهای زائد بیکینی درد دارد؟

معمولاً لیزر موهای زائد بیکینی با درد همراه نخواهد بود، زیرا در این روش، اشعه لیزر کاملا کنترل شده است و به قسمت درم پوست اثر می‌گذارد و به اعصاب موجود در زیر پوستی هیچ ارتباطی ندارد که بتواند موجب بروز درد شود، اما با توجه به پوست های مختلف و حساسیت‌های مختلف در برخی افراد که تحمل هیچ گونه درد یا برخورد اشعه به پوست را ندارند، ممکن است درد خفیفی را شامل شود.

در این موارد اپراتور ژل بی حس کننده را در منطقه مورد نظر برای انجام لیزر استفاده می‌کند و به این ترتیب فرد هیچ گونه دردی را  احساس نخواهد کرد و موجب بروز درد و آسیب در این منطقه از پوست برای افراد نخواهد گردید.

لیزر موهای زائد بیکینی چند جلسه است؟

معمولا انجام لیزر موهای زائد بیکینی با توجه به ضخامت و نوع پوست و هم چنین حجمی از موهای زائد در منطقه بیکینی وجود دارد، ممکن است دارای جلسات مختلفی برای انجام لیزر باشد و همچنین با توجه به رنگ موها و مقاومتی که موها در قبال لیزر دارند، با توجه به تشخیص و صلاحیت اپراتور لیزر برای از بین بردن چرخه رشد موهای زائد فرد می باید اقدام کند، اما به طور معمول اگر موها دارای ضخامت معمول و حجم معمولی باشد، معمولاً بین ۸ تا ۱۲ جلسه برای از بین بردن موهای زائد مورد نیاز می باشد.

لیزر موهای زائد بیکینی چگونه انجام میشود؟

برای انجام لیزر موهای زائد بیکینی در ابتدا با استفاده از جلسه مشاوره فرد اپراتور یا متخصص مربوطه مشاهده موهای زائد قسمت از بدن می پردازد و با تعیین ضخامت و تعداد و حجم موهای زائد، تعداد جلسات و قیمت و هزینه و نوع دستگاه مربوطه را برای فرد تعیین می‌کند و سپس با استفاده از ژل های بی حس کننده موضوع مورد نظر را کمی بی حس می‌کند و با استفاده از تاباندن اشعه دستگاه به همان قسمت از پوست به طور متناوب و ایجاد شات های مختلف، موجب تضعیف فولیکول های مو می گردد، اما خوب است بدانید که این روند تنها در یک جلسه امکان پذیر نخواهد بود و می‌بایست با توجه به ضخامت و حجم مو های خود با توجه به تشخیص پزشک مربوطه جلسات مختلف را انجام دهید تا باعث از بین رفتن کامل موهای زائد در ناحیه بیکینی گردد.

لیزر موهای زائد بیکینی چگونه انجام میشود؟

لیزر بیکینی در پریودی

معمولا برای انجام لیزر موهای زائد در دوران پریودی مشکلی وجود ندارد، اما اگر انجام لیزر موهای زائد در دوره پریودی برای منطقه بیکینی یا ناحیه تناسلی باشد، توصیه نمی گردد، زیرا به علت خونریزی در این دوران و عدم کنترل آن بهتر است از لیزر در این دوره استفاده نکنند.

البته اشعه لیزر خطری در این دوره نخواهد داشت و تنها به علت عدم کنترل خونریزی در این دوره ترجیح داده می‌شود که از لیزر استفاده نشود و جلسه بعدی درمانی را به پایان دوره پریودی انتقال دهند. منظور از انجام لیزر در ناحیه بیکینی خط شورت افراد می باشد و ناحیه تناسلی را شامل نمی گردد.

لیزر بیکینی چقدر طول میکشه؟

معمولاً انجام لیزر بیکینی با توجه به ضخامت و حجم موهای زائد در این منطقه و همچنین رنگ پوست و افراد دارای تعداد جلسات مختلفی می باشد و همچنین با توجه به این نکته که دستگاه مورد استفاده در کلینیک مربوطه کاملاً به روز و آپدیت از بین دستگاه‌های جدید یا قدیم انتخاب شده باشد، خود می تواند تاثیر مهمی در تعداد جلسات انتخاب شده برای فرد مذکور باشد.

اگر ضخامت و حجم موهای زائد بیکینی به صورت معمول یا کمتر از حد معمول باشد، معمولاً بین ۴ تا ۸ جلسه برای از بین بردن رشد موهای زائد و توقف چرخه رشد کفایت می‌کند، اما اگر حجم ضخامت موهای زائد بیکینی به خصوص در میان آقایان که دارای موهای ضخیم تری نسبت به بانوان می باشند، گردد معمولاً بین ۸ تا ۱۲ جلسه برای انجام لیزر بیکینی زمان نیاز است و با توجه به تشخیص پزشک متخصص اپراتور لیزر در فاصله یک ماه یا جلسات با فاصله‌های ۱۴ روزه می‌تواند فرد برای انجام لیزر به کلینیک مراجعه کنند.

لیزر بیکینی بعد از چند جلسه جواب میده؟

معمولاً با توجه به جنس و ضخامت موها، نوع دستگاه لیزر، چرخه رشد موی افراد، رنگ مو، نوع پوست و مهارت اپراتور لیزر تعداد جلسات مختلفی برای تاثیرگذاری بیشتر لیزر مورد نیاز است، اما معمولاً برای انجام لیزر بیکینی بین چهار تا شش جلسه نیاز است تا چرخه رشد موها ثابت یا متوقف کرد و بعد از جلسه هفتم به بعد معمولاً تاثیر لیزر بر روی کاهش موهای زائد خود را به خوبی خواهید دید و مشاهده خواهید کرد، اما قبل از این تعداد جلسات معمولاً تأثیری بر کاهش موهای زائد نخواهد داشت و فرد نمی تواند نتیجه مطلوبی را با کمتر از ۴ جلسه لیزر به خصوص برای ناحیه بیکینی بدست بیاورد. این تعداد جلسات معمولاً با توجه به ضخامت و نوع موی افراد دارد که این موارد به ویژه برای موهای زائد آقایان متفاوت است و معمولاً در آقایان زمان بیشتری برای تاثیرگذاری لیزر مورد نیاز است.

لیزر بیکینی شامل کجا است؟

لیزر بیکینی با توجه به قوانین کلینیک یا تفکر شخص متفاوت است. بسیاری از افراد لیزر بیکینی را شامل لیزر ناحیه تناسلی می دانند که کاملاً اشتباه است. لیزر بیکینی به معنای انجام لیزر موهای زائد از خط شورت تا ۳ سانت روی باسن شامل می‌شود و ناحیه تناسلی و خصوصی افراد را شامل نمی گردد.

در صورتی که لیزر ناحیه تناسلی، لیزر ناحیه خصوصی، باسن و خط باسن می باشد و با انجام لیزر این ناحیه و تضعیف فولیکول های مو که به چرخه رشد موها می پردازد، بعد از انجام چند جلسه به طور کامل متوقف می شود و تا سالیان سال نیاز به ترمیم آن نیز وجود نخواهد داشت.

لیزر بیکینی شامل کجا است؟

بهترین مرکز لیزر بیکینی

همانطور که پیشتر گفته شد، انجام لیزر موهای زائد به خصوص لیزر بیکینی امروزه برای خانم ها آقایان اهمیت بسیاری پیدا کرده است و به علت استفاده از ابزاری؛ مانند تیغ و یا ژیلت برای شیو کردن، موجب ضخیم شدن موهای زائد و همچنین تیره شدن پوست ان می گردد.

لذا افراد معمولاً ترجیح می دهد از روش دائمی تر و بدون آسیب به پوست استفاده کنند و به همین دلیل انجام لیزر بیکینی نیازمند استفاده از کلینیکها و مراکز کاملا معتبر و می باشد که از پزشکان و اپراتورهای کاملا متخصص و با تجربه در این امر استفاده کنند تا بتوانند نوع و رنگ پوست افراد را به خوبی تشخیص دهند و دستگاه های مرتبط با رنگ پوست آنها استفاده کنند.

بهترین کلینیک لیزر موهای زائد بیکینی

معمولاً برای انجام لیزر موهای زائد بهتر است به کلینیک های معتبر و کاملاً مجهز مراجعه کنید، زیرا معمولاً در این کلینیک‌ها علاوه بر استفاده از اپراتورها و متخصص های با مهارت و آموزش دیده از دستگاه‌های به‌روز آپدیت و مناسب پوست فرد استفاده می‌کنند و به این ترتیب موجب سوختن و از بین رفتن پوست اطراف محل لیزر نمی‌گردد و بیماری های پوستی را شامل نمی شود. از طرف دیگر به علت مشاوره‌های خوبی که قبل از انجام لیزر با فرد انجام می شود، هیچ مشکلی حین انجام لیزر یا پس از آن برای فرد اپراتور به وجود نخواهد آمد و رضایت زیادی را برای مشتریان فراهم می کند.

به این ترتیب نارضایتی از مراجعه به کلینیک هایی که کیفیت کار بالا ندارد و ممکن است حین انجام کار موارد ایمنی را رعایت نکنند یا در مورد مسائل بهداشتی نیز با مشکلاتی مواجه باشند، به خودی خود از بین خواهد رفت.

خلاصه مطلب

لیزر موهای زائد بیکینی از جمله پر طرفدارترین بخش های لیزر در میان خانم ها و آقایان محسوب می گردد. به این ترتیب با انجام لیزر موهای زائد بیکینی علاده بر راحتی در هنگام استفاده از مکان های عمومی همچون استخر، اعتماد به نفس فرد بالاتر رفته و در برقراری رابط جنسی و اجتماعی ان ها نیز تاثیرگذار خواهد بود.

4.5/5 - (2 امتیاز)
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *