مقالات

سن مناسب اندولیفت چیست؟

سن مناسب اندولیفت

یکی از نگرانی های افراد هنگام انجام دادن روش های ترمیمی_ زیبایی بر روی پوست خود، آن است سن مناسب اندولیفت که انجام این گونه روش ها از چه سنی مناسب است و در روش های غیر تهاجمی؛ مانند اندولیفت یا هایفو سن مناسب برای اندولیفت صورت در چه محدوده ای قرار خواهد گرفت؟

اندولیفت صورت

روش اندولیفت، نوعی لیزر پیشرفته درمانی است که برای رفع چین و چروک ها و لیفت صورت مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش که جز تکنیک های کم تهاجمی محسوب می گردد، فرد درد و ناراحتی کمی را تجربه خواهد کرد و پس از آن نیاز به بستری شدن و انجام مراقبت های خاصی نخواهد بود. این روش بدون بیهوشی انجام شده که به علت تاثیر بالای آن  بر روی پوست، در قسمت هایی از بدن که نیاز به لاغری و یا لیفت دارند نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

 برای اینکه بدانید سن مناسب برای اندولیفت صورت چقدر است، نیاز به ارائه اطلاعات دقیقی در مورد لایف استایل و نحوه مراقبت پوستی خود به پزشک مربوطه خواهید داشت که در ادامه توضیحات بیشتری راجع به آن ارائه خواهیم داد.

اندولیفت از چه سنی مناسب است؟

به طور کلی یکی از مهمترین مزایای تکنیک اندولیفت، نداشتن محدودیت سنی برای انجام آن است. البته باید این نکته را بدانید که برا ی افراد پایین تر از 20 سال به علت تولید کلاژن بالا در زیر پوست، معمولا روند پیری و افتادگی پوست کمتر اتفاق می‌افتد؛ مگر در موارد خاصی که بنابر تشخیص پزشک نیاز به انجام روش های ترمیمی لیفت پوست باشد. بنابراین افراد زیر 20 سال با رعایت روتین پوستی سبک، قاعدتا نیاز به انجام اندولیفت نخواهند داشت.

طبق نظر بسیاری از متخصصین؛ انجام اندولیفت و یا سایر روش های زیبایی بین 30 تا 50 سالگی پیشنهاد می‌گردد. چرا که در این فاصله زمانی با توجه به لایف استایل افراد، شروع چین و چروک ها و افتادگی پوست را خواهیم داشت. لذا استفاده از چنین روش هایی برای تولید بیشتر کلاژن توصیه می‌گردد.

در افراد بالای 70 سال نیز به علت کاهش توانایی سلول های کلاژن ساز، انجام اندولیفت تاثیر چندانی ندارد. البته ذکر این نکته ضروری است که انجام آن در چنین سنی بی تاثیر نیز نخواهد بود، اما اثرگذاری آن در سنین پایین تر بیشتر است.

مزایای اندولیفت صورت

سن مناسب برای اندولیفت صورت را می‌توان در محدوده سنی 30 تا 50 سالگی دانست، اما انجام این روش در این سن چه مزایایی می تواند برا ی فرد داشته باشد؟

  • افزایش میزان تولید کلاژن در زیر پوست
  • عدم زخم و خونریزی هنگام انجام اندولیفت
  • دارای دوره نقاهت بسیار کم و کوتاه
  • امکان انجام اندولیفت با بی‌حسی برای احساس درد کمتر
  • افزایش گردش خون
  • دارای هزینه پایین تر، نسبت به روش های جراحی باز
  • روش کم تهاجمی و بی خطر
  • امکان لاغری صورت حین لیفت و اصلاح زوایای صورت
  • لاغری بدن
  • امکان استفاده همزمان این روش و سایر تکنیک های زیبایی
  • افزایش متابولیک سلولی زیر پوستی

آیا انجام اندولیفت در سنین پایین، خطر زا است؟

از آنجا که استفاده ا ز روش اندولیفت برا ی بازسازی و جوانسازی پوستی، دارای محدودیت سنی نیست، لذا استفاده از آن به عنوان محرک پوستی در سنین پایین توصیه می‌گردد؟ به شکل کلی انجام این روش بین سنین 30 تا 50 سالگی که آغاز افتادگی و بروز چین و پروک های پوستی است، توصیه می‌شود.

با اینحال ممکن است در سنین پایین  و حتی کمتر از 20 سال، به علل مختلف همچون وراثت، سبک زندگی نامناسب، عدم تحرک، بیماری های پوستی و … موجب بروز افتادگی و چین و چروک های وسیع در پوست صورت یا بدن گردد.

 در این گونه موارد معمولا با تشخیص پزشک متخصص به استفاده از کم تهاجمی ترین روش ممکن برای بازیابی سلول های پوستی انجام می‌شود. از جمله این روش ها “اندولیفت ” را می‌توان نام برد که کاملا کم خطر و کم تهاجمی است. سن اندولیفت نسبت به سایر روش های زیبایی، محدودیت کمتری را در بر دارد.

عوارض روش اندولیفت

روش اندولیفت را از انواع روش های مدرن زیبایی پوستی می‌دانند که دارای عوارض بسیار کمی است و علاوه بر آن ممکن است در سنین مختلف تاثیر گزاری متفاوتی را داشته باشد. پیشتر در مورد اینکه اندولیفت برای چه سنی مناسبه، توضیحاتی را ارائه کرده ایم. با  اینحال خوب است طبق نظر پزشک متخصص مطابق با نیاز پوستی خود روش مناسبی را انتخاب نمایید.

با وجود تمامی موارد ذکر شده، با توجه به تفاوت های پوستی و آلرژی های مختلف، ممکن است برخی عوارض کوتاه مدت را شامل گردد که خوشبختانه در طی دو یا سه روز به طور کامل محو می گردند. از جمله این عوارض می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • کبودی بسیار مختصر در محل ورود فیبرها
  • تورم محدود
  • قرمزی و التهاب
  • درد مختصر
  • خشک شدن سطح پوست

اندولیفت صورت برای چه سنی مناسب است؟

بهترین سن برای انجام اندولیفت را می‌توان بین محدوده 30 تا 50 سالگی افراد، فارق از هر گونه جنسیتی بیان کرد. با این وجود به علل مختلف، بسیاری از نوجوان ها تمایل به انجام روش های زیبایی پوستی دارند که بسیاری از این روش ها ممکن است برای آن ها مناسب نباشد. یکی از سوالات پر تکرار در این زمینه آن است که اندولیفت ا پز چه سنی مناسب است و زمان شروع آن چه سنی خواهد بود؟ پاسخ این پرسش در دو سطح مطرح می گردد:

  • اگر دارای پوستی سالم و فاقد چین و چروک غیر طبیعی هستید:

 در این شرایط بهتر است شروع سن اندولیفت را برای دوره 30 سالگی به بعد انتقال داده تا همزمان با شروع چین و چروک و افتادگی، از این تکنیک استفاده کرده تا مانع پیشرفت آن گردید.

  • اگر دارای پوستی غیر طبیعی و افتاده هستید:

اگر در سنی هستید که افتادگی و بروز چین وچروک در آن غیر طبیعی است، می‌توانید طبق نظر پزشک متخصص راه های درمانی پوستی کم تهاجمی را آغاز کنید. از جمله این روش ها، می‌توان به اندولیفت یا هایفوتراپی اشاره کرد که کاملا کم خطر و کم عارضه هستند.

رفع افتادگی پوست با اندولیفت

اگر پوستی افتاده و دارای چین و چروک دارید،

 اگر سن مناسب برای اندولیفت صورت دارید،

اگر به دنبال انجام روش های کم تهاجمی و کم خطر برای رفع مشکلات پوستی خود هستید،

اگر به زیبایی پوست خود با کمترین صدمات می‌اندیشید، کافیست به متخصص مراجعه کرده و با در نظر گرفتن مشکلات پوستی خود از تکنیک اندولیفت استفاده کنید. اندولیفت برای لیفت و کاهش چین و چروک پوستی در ضمن افزایش کلاژن صورت می‌گیرد.

انجام این روش به مدت دوبار در سال و به فاصله شش ماه یکبار توصیه می‌گردد. این روش به کمک لیزر دایود انجام شده که پزشک با استفاده از فیبیرهای نازک ،میکروکانال هایی را در عمق لایه هیپودرم ایجاد کرده و سپس امواج لیزر به کمک فیبر دیگری به فیبر اولیه متصل شده و با حرکت این فیبرها امواج لیزر به تمام قسمت ها تابانده می شود.

در اثر لیزر درمانی، علاوه بر تحریک سلول های کلاژن ساز، موجب از بین رفتن سلول های چربی غیر ضرور در زیر پوست می‌گردد. به این ترتیب علاوه بر کاهش چین و چروک  و رفع افتادگی، باعث زاویه سازی صورت نیز می‌گردید.

آیا تعداد جلسات اندولیفت و زمان آن به سن افراد بستگی دارد؟

به این موضوع از دو جهت می‌توان نگریست؛؟ اگر جز افراد کم سن و سالی هستید که تنها برای پیشگیری از بروز چین و چروک در قسمت محدودی از صورت به دنبال روش اندولیفت هستید، مسلما با انجام یک دوره درمانی در سال به مدت ده الی پانزده دقیقه تاثیر زیادی خواهد داشت.

اگر جز افرادی با سن کم، اما مشکلات پوستی زیاد و حتی پیری زودرس پوست هستید، مسلما نیاز به جلسات بیشتر با طول مدت بالاتری در هر جلسه خواهید بود. بنابراین سن اندولیفت با توجه به نیاز پوستی شما در درمان مشخص می‌گردد.

سن ایده آل برا ی انجام تکنیک اندولیفت

طبق نظر متخصصین پوست، بهترین سن برای پیشگیری یا درمان افتادگی و چین و چروک های پوستی از  زمان شروع آن؛ یعنی 30 سالگی تا اوج آن یعنی 50 سالگی خواهد بود. در واقع زمان طلایی برای داشتن پوستی شفاف و زیبا را می‌توان حدود 30 تا 50 سالگی دانست.

اگر سن بالاتری همراه با مشکلات پوستی دارید، نیاز به نگرانی نیست و اندولیفت برای شما نیز توصیه می‌گردد. اگر مشکلات پوستی فراوانی ندارید، اندولیفت با درجه تاثیرگذاری پایین تر برای شما انجام می شود که به این صورت با کمترین صدمات ناشی از روش های تهاجمی می توانید پوستی سالم و جذاب را به خود هدیه دهید.

مهمترین کاربردهای اندولیفت پوست

اگر بین 30 تا 50 سال دارید، سن مناسب برای اندولیفت صروت را دارا هستید و باید بدانید که ایده آل ترین زمان برای پیشگیری یا درمان چین وچروک های ناشی از افزایش سن را دارید. بنابراین کافیست با مراجعه به متخصص پوست نسبت به دریافت راهنمایی لازم برا ی انجام اندولیفت مراجعه نمایید. دقت داشته باشید که اندولیفت تنها برای درمان بیماری های پوستی نیست و به عنوان روشی پیشگیری کننده از پیری زودرس پوست می‌تواند بسیار موثر عمل کند. از جمله برترین کاربردهای اندولیفت پوستی می‌توان به موار زیر اشاره کرد:

  • سفت و محکم شدن پوست
  • لاغری و زاویه سازی صورت
  • لاغری بدن
  • فعال کردن عملکردهای متابولیکی
  • از بین بردن چربی های اضافه صورت؛ مانند غبغب
  • افزایش تولید کلاژن پوستی
  • اکسیژن رسانی بیشتر به پوست
  • جوانسازی پوست
  • رفع چین و چروک ها

مروری بر مطلب

استفاده از روش اندولیف؛ به عنوان روشی برتر و کم عارضه در بین متقاضیان بسیار پر طرفدار  شده است. این روش نسبت به روش های جراحی پر خطر دارای عوارض کمتری است و بدون دوره نقاهت یا نیاز به بستری، می‌توانید کارهای روتین و روزمره خود را دنبال کنید. سن مناسب برا ی اندولیفت صورت معمولا بین 30 تا 50 سالگی بوده که با توجه به شدت و نوع مشکل پوستی می‌تواند این محدده سنی تغییر کند.

4.9/5 - (7 امتیاز)
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *