مقالات

روش کار اندولیفت صورت چگونه است؟

روش-کار-اندولیفت-صورت

افرادی که به دنبال انجام اندولیفت برای لیفت و جوانسازی پوست خود هستند، خوب است آشنایی کمی با روش کار اندولیفت صورت و این تکنیک و همچنین روش کار لیزر اندولیفت داشته باشند و بتوانند مراقبت های قبل و بعد آن را بهتر انجام دهند.

از اندولیفت چه می دانید؟

یکی از مدرن ترین تکنیک هایی که برای لیفت و همچنین رفع چین و چروک های پوستی پیشنهاد می گردد، اندولیفت صورت است. اندولیفت نوعی لیزر بی خطر بوده که به لایه هیپودرم پوستی تابانده می شود و در اثر اشعه لیزر، برخی سلول های پوستی به صورت جزیی تخریب شده و بدن برای مقابله با این تخریب، به کلاژن سازی اقدام می کند. کلاژن سازی موجب بهبود رویه پوستی و لیفت آن می گردد.

در اثر انجام اندولیفت هیچ زخم و بریدگی وخونریزی در سطح پوست دیده نمی شود و بنابراین نیاز به بستری و رعایت مراقبت های خاصی نخواهد بود. انجام اندولیفت بین سنین 30 تا 50 سال به شدت توصیه شده و افراد بالاتر از این سن با درجه تاثیرگذاری کمتری، می توانند از این روش بهره گیرند.

چگونگی کار اندولیفت صورت

حال که با اندولیفت به صورت کلی آشنا شده اید، خوب است در مورد فرآیند انجام آن و روش انجام لیزر اندولیفت نیز بدانید. برای انجام اندولیفت مراحل زیر صورت می گیرد:

  1. قبل از انجام اندولیفت، پزشک به طور کامل در مورد بیماری های زمینه ای افراد، آلرژی ها و تماییل افراد در مورد استفاده از بیحسی را جویا می شود.
  2. پزشک به بررسی پوست پرداخته و نوع مشکل پوستی و همچنین وسعت و عمق آن را بررسی می کند.
  3. در مرحله بعدی پوست به طور کامل با استفاده از تونرهای مخصوص هر نوع پوست، به طور کامل پاکسازی شده تا از ورود میکروب ها به درون پوست در حین انجام کار جلوگیری گردد و در صورت درخواست متقاضی برای احساس درد کمتر، از بی حسی استفاده می شود.
  4. در مرحله سوم؛ پزشک با توجه به نوع مشکل پوست به تنظیم نفوذ امواج لیزر می پردازد.
  5. از این مرحله انجام اندولیفت آغاز شده و پزشک در نواحی مربوطه به استفاده از فیبرهای بسیار نازکی می پردازد که آنها را درون پوست نزدیک به محل درمان وارد می کنند. محل قرار دادن این فیبرها بسیار مهم است و آن را در لایه هیپودرم پوستی(جایی که سلول های چربی و سلول های پوستی حضور دارند) وارد می کنند.
  6. پزشک فیبر دیگری را به فیبر اولیه متصل کرده و تاباندن لیزر به درون پوست به کمک این فیبرها  صورت می گیرد. در واقع به علت ایجاد میکروکانال های بسیار باریک درون پوست، امواج لیزر بهتر به پوست نفوذ کرده و روند درمان سریع تر و بهتر شکل می گیرد.
  7. پس از اتمام مرحله لیزر درمانی، فیبرها با دقت از پوست خارج  می شوند. ممکن است در اثر سوراخ ریزی که در محل ورود فیبر صورت گرفته، زخم بسیار کوچکی رخ دهد.
  8. پزشک در پایان، با توجه به نوع پوست فرد از محلول های مغذی و کلاژن ساز بر روی پوست استفاده می‌کند.
  قیمت اندولیفت صورت 1403 چقدر است ؟ و چه عواملی بر آن تاثیرگذار است

در حین عمل اندولیفت صورت چه اتفاقی میفتد؟

همانطور که گفته شد، روش کار لیزر اندولیفت به کمک فیبرهای نوری صورت می گیرد. این فیبرها که دارای ضخامت 200-300 میکرومتر هستند، به منبع لیزر 1470 نانومتری متصل است که نور لیزر را به بافت های سطح هیپودرم پوست منتقل می کنند. در اثر انجام اندولیفت، موجب تحریک کلاژن سازی، افزایش گردش خون، از بین بردن سلول های چربی غیر مفید  و در نتیجه جوانسازی پوست می گردد. دقت داشته باشید که روند درمانی و ظهور نشانه های درمان بر روی پوست، بعد از چند روز آشکار می گردد.

خوب است بدانید که از مزیت های اندولیفت در انجام لیپولیز یا همان سوزاندن سلول های چربی است. در واقع هدف اصلی اندولیفت، از بین بردن سلول های چربی نبوده و در ضمن تابش اشعه لایزر به بافت های عمق پوستی، این موضوع رخ می دهد. در نتیجه علاوه بر لیفت و زیبایی پوست، می توان به لاغری و زوایه سازی صورت نیز در این روش امیدوار بود. در واقع استفاده از تکنیک اندولیفت، با یک تیر دو نشان زدن است.

کاربرد اندولیفت

  • تحلیل و از بین بردن سلول های چربی لایه های عمیق پوستی
  • تحریک افزایش میزان کلاژن سازی
  • افزایش حجم اکسیژن رسانی به بافت های پوستی
  • سفت و محکم کردن پوست
  • افزایش متابولیسم میتوکندری ها
  • افزایش تغذیه بافت های پوستی
  • از بین بردن چربی های اضافه بدن
  • اصلاح زاویه صورت در اثر از بین بردن سلول های چربی

تفاوت اندولیفت با سایر روش های زیبایی

این تکنیک علاوه بر تفاوتی که در روش کار لیزر اندولیفت وجود دارد، در تاثیرگذاری و همچنین ترکیب این روش با سایر تکنیک ها نیز دارای تفاوت هایی است.

  • اندولیفت صورت روشی نوین و کم تهاجمی بوده که نیاز به سپری کردن دوره نقاهت طولانی وهمچنین بستری شدن ندارد و از این جهت برای افراد شاغل بسیار مناسب است.
  • اندولیفت با وجود تاثیر زیادی که بر روی لیفت و کاهش چین و چروک های پوستی دارد، طبق تشخیص پزشک و با توجه به میزان مشکلات پوستی، می‌توان از ترکیب سایر روش های زیبایی با اندلیفت نیز بهره گرفت. از جمله مناسب ترین این روش ها می توان به “هایفوتراپی” اشاره کرد.
  • اندولیفت علاوه بر  لیفت و کاهش چین و چروک ها، موجب از بین رفتن سلول های چربی غیر مفید و در نتیجه زاویه سازی صورت می گردد.
  • تکنیک اندولیفت هم برای صورت و هم برا ی بدن قابل اجرا است و در مناطقی از جمله ران، شکم، پهلو، سینه، ساق پا، آرنج موجب کاهش توده چربی و کاهش سایز خواهد شد.
  • با وجود کم تهاجمی بودن اندولیفت، این روش دارای نفوذپذیری و تاثیرگذاری بالایی است که تاثیر بالقوه آن چند روز پس از این روش آشکار خواهد شد.
  • عدم نیاز به طی کردن جلسات زیاد و طولانی، از مزیت های مهم و تفاوت های اصلی این روش با سایر روش ها است که معمولا انجام یک جلسه نیم ساعته در طول سال کفایت می کند.
  بهترین دستگاه جوانسازی پوست کدام است؟

آماده سازی و دستورالعمل پس از عمل

در بخش قبل به این موضوع اشاره شد که پزشک متخصص قبل از انجام اندولیفت برخی پارمترها را بر روی پوست متقاضی بررسی می کند. از جمله این پارامترها می توان به نوع پوست، میزان مشکلات پوستی، نوع مشکل پوستی، وسعت و عمق مشکل پوستی، بیماری های زمینه ای، عدم دارا بودن خطر اندولیفت بر روی متقاضی( به خصوص برای خانم های باردار و شیرده و همچنین افرادی که دارای بیماری خود ایمنی هستند)، میزان تحمل درد و.. را بر روی افراد بررسی کرده و پس از آن شروع به انجام اندولیفت می‌نماید.

با توجه به اینکه برخی از افراد تحمل زیادی در برخورد با درد و واکنش پذیری بالایی برای آن دارند، ممکن است پزشک توصیه کند که از پدهای بی حسی قبل از اندولیفت استفاده نماید. از طرف دیگر پزشک با توجه به نوع پوست فرد از تونرهای پاکسازی استفاده می کند.

بعد از انجام اندولیفت معمولا نیاز به طی کردن دوره نقاهت نبوده و فرد می تواند بلافاصله روتین کاری خود را در پیش گیرد. معمولا دارو و یا پماد خاصی بعد از  اندولیفت تجویز نمی شود، اما ممکن است در برخی موارد استفاده از ترمیم کننده پوستی توصیه گردد. بهتر است فرد از لوازم آرایشی به صورت محدود استفاده کرده و از تاثیر ضد آفتاب بر ر وی پوست خود غافل نشوند. در ادامه خلاصه ای از موارد بالا ارائه می گردد:

آماده سازی قبل از اندولیفت

  • بررسی سوابق و مشکلات پزشکی فرد
  • آگاهی از آلرژ های پوستی و غیر پوستی فرد
  • عدم انجام اندو در صورت وجود برخی بیماری های پوستی؛ نظیر آکنه فعال، تبخال و بیماری پوستی شدید
  • عدم انجام اندو در صورت باردار و یا شیرده بودن متقاضی
  • تشریح روند درمان برای فرد متقاضی
  عوارض لیفت با نخ | عفونت و فرورفتگی بعد از لیفت با نخ

دستورالعمل بعد از  اندولیفت

  • استفاده مرتب از ضد آفتاب ها
  • عدم قرار گیری در زیر تابش مستقیم نور خورشید
  • عدم استفاده از حمام با آب داغ
  • استفاده از شوینده های ملایم پوستی
  • استفاده از ترمیم کننده ها در صورت تشخیص پزشک
  • عدم استفاده از لوازم آرایشی

تعداد جلسات اندولیفت

معمولا تعداد جلسات درمانی هر روش زیبایی، با توجه به میزان تاثیرگذاری و نفوذ آن روش بر روی پوست، نوع مشکل پوستی، وسعت و عمق آن تعیین می گردد. روش اندولیفت نیز با توجه به میزان مشکلات پوستی فرد و همچنین عمق و وسعت آن تعیین شده و علاوه بر آن انجام اندولیفت پوستی برای دو جلسه در سال مجاز بوده که غالبا هر جلسه بین 30 تا 45 دقیقه به طول می انجامد.

 اگر نوع پوست یا مشکل پوستی به گونه ای باشد که پزشک متخصص تصمیم به استفاده از روش های هیبریدی ترکیبی داشته باشد، ممکن است زمان هر جلسه اندکی افزایش پیدا کند.

چه افرادی می توانند از اندولیفت استفاده کنند؟

تمامی افرادی که دارای پوستی افتاده، همراه با چین و چروک به واسطه افزایش سن یا مشکلات و بیماری های پوستی هستند، مجاز به استفاده از روش اندولیفت برای جوانسازی پوست خود هستند. به طور کلی استفاده از این روش محدودیت سنی و جنس نداشته و تمامی افراد متقاضی می توانند از آن بهره گیرند.

بهترین سن برا ی انجام اندو بین 30 تا 50 سالگی بوده و افراد پایین تر از سی سال به علت توانایی بالای پوست در ترشح و تولید کلاژن نیاز چندانی به روش های جوانسازی ندارند. از طرف دیگر افراد بالای 50 سال نیز به علت کاهش توانایی موثر سلول های کلاژن ساز دارای تاثیرگذاری کمتری در این روش هستند، بنابراین تایم طلایی را می توان بین 30 تا 50 سال دانست.

مروری بر مطلب

دانستن روش کار لیزر اندولیفت می تواند تا حد زیادی از میزان نگرانی و استرس متقاضیان، قبل و حین انجام روش بکاهد. لذا با آگاهی کامل در مورد این روش و نوع اقدامات قبل و بعد از آن می توانید روند درمانی خود را بهبود بخشید.

4.9/5 - (10 امتیاز)
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *