مقالات

هایفو لاغری | آیا هایفو صورت را لاغر میکند؟

هایفوتراپی برای لاغری شکم

آیا هایفو صورت را لاغر میکند؟افرادی که دچار اضافه وزن می باشند یا بر اثر مرور زمان به علاوه بر افتادگی پوست به اضافه وزن های شدیدی دچار شده اند، افرادی که بعد از دوره بارداری خود دچار اضافه وزن شدید شده اند و دچار چین و چروک و ترک های پوستی نیز گشته اند و یا افرادی که به صورت موضعی دچار چاقی هستند، و سایر قسمت‌های بدن آنها کاملاً فرم مناسب خود را دارند، می‌توانند از روش جوانسازی هایفوتراپی برای لاغری استفاده کنند.

در روش هایفوتراپی بر خلاف لاغری موضعی که تنها به کوچک کردن سلول‌های چربی می پردازد، در این روش سلولهای چربی را به طور کلی تخریب کرده و از بین می‌برد. بنابراین در صورت چاق شدن مجدد نیز در این نواحی که هایفوتراپی را انجام داده اید، دچار چاقی موضعی نخواهید شد. در این روش افرادی که دارای حجم مشخصی از چربی بر روی بدن خود می‌باشند و در واقع حداقل حجم چربی آنها از دو و نیم سانتیمتر بیشتر باشد، می‌توانند با استفاده از هایفوتراپی به از بین بردن چربی های بدن خود بپردازند. 

آن چیزی که از هایفوتراپی در نظر عموم شناخته شده است، استفاده از این روش و امواج کم خطر و کم عارضه آن در از بین بردن چین و چروک ها و لیفت پوست و از بین رفتن شل بودن پوست می باشد. لیکن خوب است بدانید که از این امواج کاملا ایمن می توان در لاغری شکم پهلو و سایر نقاط بدن نیز استفاده کرد.

استفاده از این روش؛ به خصوص برای افرادی که دارای چاقی موضعی هستند، می تواند بسیار مناسب باشد. استفاده از این روش کاملا برگشت ناپذیر است، بنابراین هایفو لاغری را می توانید از روش های پرکاربرد در لاغری افراد دانست. اگر به دنبال داشتن اطلاعات بیشتر در زمینه هایفوتراپی برای لاغری صورت، بدن و شکم خود هستید و از مطالعه این مطلب غافل نشوید.

هایفو لاغری چیست؟

همانطور که میدانید مهمترین علت چاقی به خصوص چاقی های موضعی در ناحیه شکم-پهلو، سلول‌های چربی فعال و ماندگار می باشد که تکنیک ها و روش های مختلفی برای از بین بردن آنها وجود دارد. این تکنیک ها شامل روشهای تهاجمی و غیرتهاجمی است که در سال‌های اخیر طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. از جمله روش های غیر تهاجمی لاغری می توان به هایفو لاغری اشاره کرد که بر خلاف سایر روش ها که همزمان با لاغری دچار افتادگی پوست می گردید، در این روش ضمن نابودی سلول های چربی و کاهش وزن مواجه، با لیفت پوست نیز مواجه هستید.

در ردش هایفو امواج اولتراسوند در زیر پوست متمرکز شده و بل ایجاد حرارت بین ۶۰ تا ۷۵ درجه سانتیگراد منجر به از بین رفتن سلولهای چربی در این ناحیه می گردد. معمولا توصیه می گردد که تعداد جلسات هایفوتراپی برای لاغری بین ۱ تا ۳ جلسه در سال انجام شود و بهتر است فاصله بین هر جلسه تقریبا دوماه باشد تا بدن فرصت از بین بردن کامل سلول‌های چربی و ریکاوری پوست را داشته باشد. از طرف دیگر استفاده از این روش علاوه بر از بین بردن سلول‌های چربی به علت تولید کلاژن و الاستین بیشتر منجر به سفت و لیفت شدن پوست پس از لاغری نیز می گردد.

هایفو لاغری بازو

معمولاً افرادی که دارای اضافه وزن وزن بالا هستند، با انجام ورزش درمانی و رژیم های مختلف دچار کاهش وزن یا کاهش سایز نیز می گردند. بازوهای افراد از جمله مناطقی هستند که مانند شکم پهلو بسیار دیر چربی های خود را از دست می‌ دهند و چربی های بسیار مقاومی در این منطقه دارد.

بنابراین بهتر است برای از بین بردن چربی های مقاوم این منطقه از روش لاغری با هایفو استفاده کنند که علاوه بر اینکه کم عارضه و کم خطر می باشد، با از بین بردن سلول های چربی با افزایش کلاژن سازی در بازوها پوست شل و آویزان نخواهد شد‌. در نتیجه نیاز به جراحی های متعدد ترمیمی مانند سایر روش های زیبایی و لاغری نخواهد بود و در واقع شما با یک تیر دو نشان را میزنید؛ هم به لاغری بازو کمک کرده اید و هم موجب لیفت و کشیده شدن پوست در این ناحیه می گردید.

هایفو برای لاغری شکم

از جمله مناطقی که بسیاری از خانم ها و آقایان به ویژه ایرانی ها برای انجام لاغری خود به مطب پوست و لیزر دکتر رفیعی مراجعه می‌کنند، درخواست جهت لاغری موضعی شکم و پهلو می باشد. علت آن هم مشخص است و بسیاری از افراد به علت کارمند بودن و پشت میزنشینی یا روشهای غلط لایف استایل و استفاده از غذاهای فوری و آماده به چاقی در این ناحیه دچار می گردند.

این افراد بهتر است از روشهایی استفاده کنند که علاوه بر اینکه زود بازده هستند، نیاز به دوره نقاهت نداشته باشد. از جمله معروف ترین روش های لاغری شکم می توان به هایفوتراپی لاغری شکم اشاره کرد. در این روش با تاباندن امواج التراسوند به پوست، منجر از بین رفتن چربی های مقاوم ایجاد شده در این ناحیه می گردد.

از طرف دیگر با توجه به میزان سلول‌های چربی ایجاد شده معمولاً با گذشت ۴ الی ۶ هفته بعد از انجام هایفوتراپی سلول‌های چربی یکی پس از دیگری تخریب شده و از بین می‌رود و به مرور موجب کاهش سایز و لاغری در ناحیه شکم می گردد. از آنجا که از بین رفتن سلولهای چربی با تولید الاستین و کلاژن بیشتر در این منطقه همراه می‌باشد، پوست شکم شل و آویزان نخواهد شد و همراه با لیفت پوست رخ میدهد.

هایفوتراپی برای لاغر کردن باسن و پهلو

رفع چاقی صورت با هایفو

همانطور که پیشتر اشاره شد؛ یکی از روش هایی که برای رفع چاقی صورت در افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد، استفاده از روش هایفو لاغری می باشد. این روش به ویژه در افرادی که دارای اندام متناسبی هستند، لیکن از صورت چاق یا توپری برخوردار هستند و همچنین افرادی که با استفاده از روش های مختلف با رژیم درمانی و ورزش، بدن خود را متناسب کرده اند، اما صورت آنها همان فرم تپل و گرد خود را دارد و علاقه به استخوانی نشان دادن صورت خود هستند، می توانند با استفاده از روش هایفو برای لاغری صورت استفاده کنند.

در این روش که کاملاً بدون درد و دوران نقاهت طولانی می باشد، فرد بلافاصله پس از انجام این روش می‌تواند به کارهای روتین و روزمره خود باز گردد و هیچ گونه درد و خونریزی حین انجام آن دیده نخواهد شد. معمولاً با توجه به میزان چربی و چاقی ناحیه صورت بین ۱ تا ۳ جلسه در سال مجاز به انجام هایفوتراپی لاغری می باشید و بیشتر از آن معمولاً توسط متخصصین توصیه نمی گردد.

بنابراین بهتر است به جای استفاده از روش های تهاجمی لاغر کردن صورت؛ مانند روش های جراحی که از مواد بیهوشی استفاده می‌شود و دوره نقاهت طولانی دارد یا استفاده از سایر روش‌های غیرتهاجمی که از مواد شیمیایی برای کاهش حجم صورت استفاده می شود، از هایفوتراپی لاغری بهره بگیرید. این روش هز جمله تکنیک هایی است که برای لاغری صورت استفاده می شود تا بتوان بدون درد و خونریزی و عدم استفاده از مواد شیمیایی، صورتی لاغر و بدون چربی اضافه به شکل استاندارد را داشته باشید.

هزینه هایفو برای لاغری

هزینه لاغری با هایفو به عوامل و موارد متعددی بستگی دارد که معمولاً با توجه به شرایط فرد بیمار و همچنین فرد متخصص سنجیده می گردد. با توجه به میزان مهارت و شهرتی که فرد متخصص دارد، میتواند هزینه متوسط تا بالایی را برای انجام این امر تعیین نماید. از طرف دیگر تعداد جلساتی که با توجه به حجم چربی و میزان لاغری که مد نظر مشتری میباشد، نیز از دیگر موارد مهمی است که در هزینه هایفو لاغری تاثیر گذار هست.

همچنین حجم میزان چربی که می بایست با استفاده از این امواج تخریب شوند و توجه به اینکه کدام منطقه نیاز به انجام هایفو دارد؛ همگی می‌توانند از جمله نکات مهم در انتخاب در تعیین هزینه هایفو لاغری تعیین گردد.

هایفو لاغری بدن

این روزها با توجه به اینکه افراد به سلامتی بدن و همچنین تناسب اندام خود اهمیت بسیار زیادی می دهند،  لذا در کنار ورزش و استفاده از رژیم های صحیح غذایی نیاز به بهره گیری از برخی روش های لاغری نیز دیده می شود. علت آن در این است که برخی از افراد به صورت ژنتیکی سلول‌های چربی آن ها دیر شکسته شده و از بین میرود و یا با وجود لاغر شدن، بسیار زود روند چاقی آنها بازگشته و دوباره اضافه وزن پیدا میکنند‌.

این افراد می‌توانند از روش هایی برای لاغری استفاده کنند  که در فرایند لاغری ان ها تاثیر گذار باشد. هایفو لاغری بدن را می توان از جمله این روش ها دانست که برای لاغری صورت، گردن، بدن و بخصوص شکم- پهلو استفاده می شود. برای افرادی که به دنبال لاغری های موضعی و تمامی نقاط بدن خود هستند، می توانند از این روش استفاده کنند که کاملاً بدون درد، خونریزی و دوره نقاهت طولانی مدت می باشد.

از طرف دیگر هیچگونه عوارض و معایب بعد از این استفاده از این روش تا به حال دیده نشده است. از مزیت های مهم این روش می‌توان به این موارد اشاره کرد که علاوه بر درهم شکستن سلول‌های چربی، کاملا به صورت دائمی و همیشگی و بدون بازگشت میباشد. پوست شل و آویزان شده را با تولید کلاژن و الاستین حین از بین بردن سلول‌های چربی التیام بخشیده و منجر به لیفت و بالا کشیدن پوست منطقه هایفوتراپی شده می گردد.

هایفوتراپی برای از بین بردن غبغب

کدام بخشهای بدن را میتوان با هایفوتراپی لاغر کرد؟

افرادی که دارای سطح متوسطی از توده چربی در بدن خود هستند و معمولاً بین ۱۵ تا ۲۰ کیلوگرم اضافه وزن دارند، می توانند با استفاده از روش هایفوتراپی و ارسال امواج اولتراسوند به بدن موجب شکسته سلول‌های چربی، تخریب و از بین رفتن آنها شوند.

در این روش علاوه بر از بین رفتن سلولهای چربی و لاغری می‌تواند از شل شدن و افتادگی پوست نیز جلوگیری کند. معمولاً از هایفو برای لاغری می توانند تمامی افراد شامل خانم ها و آقایان که دارای اضافه وزن اندکی در محدوده شکم، پهلو، سینه، پشت، کمر، ران پاها و… هستند، به از بین بردن سلول های چربی خود اقدام کنند.

بنابراین هیچ گونه محدودیتی در انجام هایفوتراپی در قسمتهای مختلف بدن وجود نخواهد داشت و هر ناحیه که دارای توده چربی مضاعفی باشد، می‌توانند برای از بین بردن آنها اقدام کنند. این روش به خصوص برای افرادی که دارای اندام متناسبی هستند، اما در برخی قسمت‌ها دچار چاقی موضعی می باشند، می تواند روش بسیار مناسبی به عنوان جایی گزینه عمل های جراحی باز محسوب گردد. با روش هایفوتراپی بدون درد و خونریزی پس از گذشت ۴ الی ۶ هفته می توان شاهد نتایج لاغری در اندام خود باشید.

هایفوتراپی برای لاغری صورت

برخی از افراد به صورت ژنتیکی یا در اثر استفاده اشتباه از پروتزها، درمان های نامناسب و روش های مختلفی که برای چاقی صورت وجود دارد، دچار چاقی بیش از حد صورت شده اند. بنابر این میتوان گفت با استفاده از این روش فرد می‌تواند به اصطلاح با یک تیر دو نشان بزند و هر دوی این اهداف خود را به مقصد برساند.

افرادی که دارای به ویژه چربی اضافی در صورت خود هستند یا افرادی که تمایل به زاویه سازی صورت خود دارند، می توانند با استفاده از هایفوتراپی و تاباندن امواج التراسوند به پوست خود موجب لاغری گردند. در این روش که بدون درد، بدون خونریزی و بدون دوره نقاهت صورت می‌گیرد، بعد از گذشت چهار یا شش هفته بعد از انجام این روش شما می توانید نتایج حاصل از هایفوتوتراپی را مشاهده کنید. 

هایفوتراپی برای ازبین بردن غبغب

 افراد به علل و دلایل گوناگون از جمله چاقی و لاغری های مداوم، افزایش سن، افتادگی پوست، عمل های جراحی متعدد یا به صورت ژنتیکی وراثتی دارای غبغب می باشند که می تواند زیبایی چهره آنها را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین این افراد می توانند با استفاده از روش های مختلف به از بین بردن غبغب خود اقدام کنند. یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن غبغب می تواند هایفوتراپی که برای شادابی و جوانسازی پوست کاربرد دارد.

در هایفوتراپی برای از بین بردن غبغب، پزشک با تاباندن امواج هایفو اولتراسوند بر ناحیه غبعب منجر به گرم شدن سلول‌های چربی ناحیه غبغب شده و بعد از گذشت چهار الی شش هفته، سلول‌های چربی تخریب شده و از بین می‌روند و علاوه بر درهم شکستن سلولهای چربی منطقه منجر به تحریک کلاژن و الاستین سازی بیشتر در منطقه می گردد.

این روش علاوه بر از بین بردن سلول‌های چربی غبغب ، موجب لیفت پوست و از بین بردن چین و چروک ها، شادابی و روشن شدن و جذابیت بیشتر چهره افراد خواهد گردید.  از طرف دیگر با استفاده از هایفوتراپی سلول های چربی ناحیه غبغب به هیچ عنوان به صورت مجدد بازگشت نخواهد داشت و ممکن است بعد از گذشت یک سال با کاهش تولید کلاژن و الاستین، اگر پوست دارای چین و چروک بوده است به چین و چروک خود بازگردد.

هایفوتراپی برای لاغری صورت

نتایج هایفوتراپی برای لاغری

به طور کلی نتایج هایفوتراپی برای لاغری نسبت به لاغری در روش های دیگر کاملا پایدارتر می باشد و ماندگاری بیشتری خواهد داشت. علت ان هم کاملا مشخص می باشد، زیرا در روش هایفوتراپی با استفاده از گرمای ایجاد شده ناشی از امواج التراسوند، به حذف سلول های چربی و تخریب ان ها پرداخته می شود.

در واقع چربی های حذف شده در این روش بازگشت پذیر نمی باشند. البته این مساله تا حد زیادی به نوع لایف استایل افراد بستگی دارد و در صورت استفاده از ورزش درمانی و تغذیه مناسب می توانند ماندگاری آن را کاملا دائمی کنند.

معمولا انجام هایفوتراپی برای لاغری در مورد اضافه وزن های بین ۱۵ تا ۲۰ کیلوگرم پاسخ مناسبی دارد و نتیجه مناسبی برای بالاتر از این وزن نخواهد داشت. لذا با توجه به حجم و عمق چربی، میزان افتادکی و شل بودن پوست و سطح منطقه مورد درمان هایفوتراپی می توان نتایج و موفقیت این روش را در لاغری تخمین زد. 

آیا هایفو صورت را لاغر میکند؟

افرادی هستند که با وجود دارا بودن اندام متناسب، دارای صورت توپر و گرد هستند که از فرم صورت خود ناراضی هستند و ترجیح می‌دهند فرم صورت استخوانی شکل داشته باشند. دارا بودن فرم صورت استخوانی و زاویه دار در سال‌های اخیر جز ترندهای مطرح زیبایی و عمل های زیبایی افراد در بین خانم‌ها و آقایان تلقی می گردد.

از جمله روش هایی که برای لاغری صورت استفاده می شود، استفاده از روش هایفوتراپی صورت میباشد. در این روش با تاباندن اشعه امواج اولتراسوند در ناحیه صورت، منجر به از بین رفتن چربی های ایجاد شده در این ناحیه شده و با از بین رفتن و تحلیل چربی ها به صورت طرح و برنامه ریزی شده علاوه بر این که دارای زاویه سازی فک و گونه می شود، کاملا صورت فرم استخوانی و خود می‌گیرد.

البته باید دقت داشته باشید که از بین رفتن چربی های صورت با استفاده از این روش دائمی می باشد و اگر به دنبال استفاده از این روش برای زیبایی صورت به صورت دائمی و استخوانی کردن شکل صورت خود به صورت دائمی هستید، از این روش می توان استفاده کرد. در واقع هایفوتراپی لاغری صورت را می توان از جمله روش های ایمن و کاملاً تاثیرگذار دانست که فرد می‌تواند بلافاصله پس از انجام این روش به کارهای روتین خود بازگردد.

آیا از هایفوتراپی میتوان برای سوزاندن چربیهای اضافی استفاده کرد؟

 از جمله مکانیسم‌های هایفوتراپی برای لاغری می توان به سوزاندن چربی‌ های اضافه توسط امواج این دستگاه اشاره کرد. به طور کلی تکنیک این روش اینگونه است که با استفاده از امواج التراسوند که بر روی پوست به صورت مستقیم تابانده می شود، این امواج در قسمت درم پوست متمرکز شده و با ایجاد حرارت به از بین بردن سلول‌های چربی می پردازد.

البته تنظیم کردن این امواج تا حد زیادی به تجربه و مهارت پزشک متخصص بستگی دارد، زیرا این امواج با طول موج های مختلف هم در زیبایی و برای از بین بردن چین و چروک ها و در لیفت پوست و هم در از بین بردن سلول های چربی و لاغری میتوان استفاده کرد. با گرم شدن سلولهای چربی تخریب و از بین رفتن آنها به طور به مرور و پس از گذشت ۴ الی ۶ هفته انجام هایفوتراپی می توانید شاهد کاهش سایز خود باشید.

اگر جلسات هایفوتراپی را به موقع انجام دهید، بعد از گذشت هر جلسه هایفوتراپی می توان شاهد کاهش ۲ الی ۳ سانتی متر از چربی های ناحیه مورد نظر باشید. از این روش غالبا برای از بین بردن چربی های موضعی ناحیه شکم و پهلو استفاده می شود، اما سایر قسمت های بدن نیز در معرض انجام هایفوتراپی می تواند قرار بگیرد و هیچ گونه محدودیتی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

هایفوتراپی برای لاغری

عوارض هایفوتراپی لاغری

از آنجایی که استفاده از روش هایفوتراپی برای زیبایی، جوانسازی و حتی لاغری صورت و بدن جز روش های نوین و کاملاً کم عارضه و کم خطر می باشد اما باز هم با توجه به افراد مختلف و بروز حساسیت های متنوع برخی از عوارض در این روش مشاهده شده است. البته این عوارض کاملا گذرا و موقتی بوده است و بعد از گذشت چند روز عوارض از بین رفته و پوست به شکل اولیه خود بازگشته است. با توجه به انواع مختلف پوست ممکن است دچار عوارض و معایب محدودی از جمله موارد زیر گردد:

  • قرمزی موضعی پوست
  • تورم
  • سوزن سوزن شدن موقت پوست
  • ممنوعیت و محدودیت در استفاده دارویی قبل و بعد از انجام هایفوتراپی
  • بروز جوش های ریز و زیر پوستی
  • قرمزی 
  • خارش
  • تغییر رنگ پوست
  • هایپرپیگمنتیشن یا هایپرپیگمنتیشن 
  • حساسیت پوست به ویژه هنگام قرار گرفتن در زیر نور خورشید
  • درد
  • احساس گزگز شدن

هایفوتراپی چقدر لاغر می کند؟

همانطور که پیشتر ارائه شد هایفوتراپی برای لاغری با توجه به مهارت و تجربه پزشک متخصص اگر بتواند امواج دستگاه هایفو را دقیقاً بر روی سلول های چربی متمرکز کند، با ایجاد حرارت و سوزاندن چربی ها منجر به نابودی و از بین رفتن دائمی این سلول‌های چربی می‌گردد و تقریباً غیرقابل بازگشت خواهد بود.

در واقع هایفو لاغری مناطق چربی زیر پوست را کاملاً مورد هدف قرار می‌دهد و با نابودی سلول‌های چربی موجب کاهش وزن و لاغری می گردد. از طرف دیگر همراه با لاغری موجب لیفت پوست، از بین رفتن چین و چروک ها و از بین رفتن سلولیت های بدن نیز می گردد. همچنین می‌توان گفت که نتایج حاصل از تراپی با توجه به سن، میزان چربی، ژنتیک و وراثت افراد بعد از هر جلسه هایفو بین ۳ تا ۴ سانتی متر کاهش سایز را در پی خواهد داشت.

خلاصه مطلب

از روش های پر کاربردی که در سال های اخیر برای لاغری مورد استفاده قرار می گیرد، هایفوتراپی لاغری می باشد. این روش بی دردسر، بدون دوره نقاهت، درد و خونریزی کاملا موثر و ایمن می باشد و کاملا بدون بازگشت است.

4.9/5 - (12 امتیاز)
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *