مقالات

جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ یا هایفوتراپی صورت

مقایسه هایفوتراپی با میکرونیدلینگ

فرق و مقایسه هایفوتراپی با میکرونیدلینگ برای از بین بردن چین و چروک ها و لیفت پوست صورت

امروزه به علت تمایل بیشتر افراد به برقراری ارتباطات اجتماعی و آگاه بودن افراد از اینکه چهره و زیبایی آنها تاثیر بیشتری در برقراری ارتباط موثر بین افراد خواهد داشت، از جمله دلایل محکم و مبرهنی محسوب شده است تا افراد به دنبال روش های مختلف برای افزایش زیبایی و جوانسازی پوست چهره و صورت خود باشد. روش های مختلف و پرکاربردی که اکثر آنها طبق اصول استاندارد و متد جهانی تنظیم میشود، در جهان و از جمله ایران به افراد ارائه می‌شود و متقاضیان با توجه به مشکلات پوستی خود از هر یک از این روشها می توانند استفاده کنند.

از جمله پرکاربرد ترین این روش ها می توان به هایفوتراپی صورت و میکرونیدلینگ اشاره کرد که هر دو این روش ها برای جوانسازی، شادابی و شفافیت پوست استفاده می شود و کاملا ایمن و غیر تهاجمی محسوب می‌گردد. برای مقایسه هایفوتراپی با میکرونیدلینگ و دانستن اینکه هایفوتراپی بهتره یا میکرونیدلینگ در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

مقایسه هایفوتراپی و میکرونیدلینگ

مقایسه هایفوتراپی با میکرونیدلینگ را از جهات مختلفی مورد برسی قرار می‌دهند که بهترین این روشهای شامل آگاهی از نوع کاربردهای هرکدام از این روش ها می باشد. در واقع نوع کاربردها و مزایای این روش هاست که موجب می گردد شما می توانید تفاوت هایفو تراپی با میکرونیدلینگ را بهتر بدانید.

به این صورت می توانید از روشی که کاملاً متناسب با پوست شماست بهره بگیرید. در واقع بتوانید تشخیص دهید با استفاده از کدام روش می توانید مشکلات پوستی شما را کاملا مورد ترمیم قرار دهد. بنابراین کافی است از مزایا و کاربردهای این روش ها بیشتر بدانید و با مقایسه هایفوتراپی با میکرونیدلینگ بین این دو روش بهترین تکنیک را انتخاب کنید.

کاربرد هایفوتراپی

  • از بین بردن چین و چروک های پوست
  • قابل اجرا بر روی تمامی افراد؛ به خصوص در سنین بین ۳۰ تا ۶۰ سالگی
  • جهت لیفت و بالا کشیدن پوست
  • در جهت سفت و مستحکم کردن پوست صورت
  • در جهت از بین بردن لایه های مرده سطحی پوست
  • در جهت تولید کلاژن و الاستین بیشتر برای شفافیت و شادابی پوست
  • در جهت روشن تر کردن رنگ پوست
  • برای جلوگیری از رفع افتادگی پوست
  • جلوگیری از افتادگی ابرو، پیشانی و گونه

کاربرد میکرونیدلینگ

  • در جهت از بین بردن برخی مشکلات پوستی از جمله جای جوش، جای اسکار، جای زخم و جای بخیه
  • در جهت از بین بردن ترک های پوستی برای صورت و بدن
  • در جهت از بین بردن تیرگی و کدری پوست
  • در جهت از بین بردن چین و چروک های پوست، چین و چروک های اطراف چشم
  • در جهت لیفت پوست و رفع افتادگی آن
  • در جهت سفت و مستحکم کردن پوست

مقایسه هایفوتراپی با میکرونیدلینگ

روش های جوانسازی پوست

همانطور که پیشتر ارائه شد، روش های بسیار مختلفی در جهت جوانسازی پوست وجود دارد که اکثر این روش ها به تاییدیه بهداشت جهانی رسیده است و بسیاری از آنها نیز در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد. افراد با توجه به نوع مشکلات پوستی خود و یا نیازی که از انجام روش های زیبایی و جوانسازی پوست دارند، می توانند هر یک از این روشها را امتحان کند. در این مقاله قصد داریم مقایسه هایفوتراپی با میکرونیدلینگ را داشته باشیم تا شما بهتر بتوانید این دو روش را بشناسید و از آن برای رفع مشکلات پوستی خود استفاده کنید.

۱-هایفوتراپی

هایفوتراپی را می توان یکی از روش‌های ایمن و پرکاربرد در جوانسازی پوست و از بین بردن چین و چروک های پوستی دانست. در این روش مانند دستگاه سونوگرافی از انرژی امواج استفاده می شود. در این تکنیک از امواج متفاوت و با نام اولتراسوند بهره می‌گیرند که به کمک دستگاه اولترافورمر و با تنظیم کردن امواج دستگاه و مشخص کردن طول موج آنها با توجه به نوع و ضخامت پوست و میزان مشکلات پوستی آن را بر روی پوست می تابانند.

این امواج با متمرکز شدن در ناحیه درم پوست منجر به ایجاد گرما در آن ناحیه شده و اگر به دنبال داشتن پوستی جوان بدون چین و چروک و در تلاش برای رفع افتادگی پوست هستید، این امواج می‌تواند با تحریک کردن سلولهای کلاژن ساز منجر به جوانسازی پوست گردند. اگر به دنبال از بین بردن چربی های صورت یا بدن با استفاده از این امواج هستید، در اثر گرمای این امواج سلولهای چربی از بین رفته و بعد از گذشت ۴ الی ۶ هفته لاغری محسوس را در بدن خود مشاهده خواهید کرد.

مورد استفاده در طول درمان معمولا بین ۶ تا ۱۰ جلسه با توجه به عمق و میزان مشکلات پوستی دارد و از طرف دیگر به روز بودن دستگاه و دارا بودن امکانات و تجهیزات نوین آن می‌تواند در کاهش تعداد جلسات هایفوتراپی تاثیر گذار باشد بعد از این روش معمولاً بیماران هیچگونه در خونریزی تورم و مشکلات و عوارض بعد از روشهای جوانسازی پوست را نخواهند داشت زیرا هیچ گونه خونریزی همراه با این روشن خواهد بود و افراد می توانند بلافاصله به روال زندگی قبلی خود بازگردند

مقایسه هایفوتراپی با میکرونیدلینگ

۲-میکرونیدلینگ پوست

ایا میکرونیدلینگ واقعا موثر است؟ روش میکرونیدلینگ پوست همانطور که از نام آن بر می آید، در این روش با استفاده از نیدل های مخصوص این کار با استفاده از دستگاه میکرو بلیدینگ منجر به حقر میکرو کانال هایی تا عمق لایه درم پوست می گردد. پس از قرار گیری این سوزن ها بر روی صورت، پزشک با توجه به مشکلات پوستی و هدف متقاضی از انجام میکرونیدلینگ استفاده از سرم ها و محلول هایی که حاوی هیالورونیک اسید و سایر مواد مغذی برای پوست می باشدرا استفاده می‌کند.

در واقع این سوراخ ها علاوه بر اینکه موجب می شود مواد غذایی مغذی و محلول ها به طور مستقیم جذب سلول های پوستی شود، با تحریک سلول های کلاژن ساز سعی در رفع چین و چروک ها و لیفت سریعتر پوست خواهند داشت .در روش میکرونیدلینگ نیز مانند روش جوانسازی هایفوتراپی بین ۸ تا ۱چ جلسه درمانی مورد نیاز است و معمولاً بین هر جلسه حدود یک ماه فاصله قرار دارد تا زخم های ناشی از جای سوزن ها کاملاً بهبود پیدا کند و فرد بتواند برای دوره‌های بعدی میکرونیدلینگ خود را آماده کنند.

معمولاً بعد از انجام جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ فرد دچار قرمزی، تورم، التهاب و همچنین خونریزی های بسیار خفیف در ناحیه قرار گرفتن سوزن ها می شوند. اگر این قرمزی و التهاب بیش از ۴۸ ساعت به طول انجامید، امکان بروز عفونت حتمی می شود و بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید.

تفاوت میکرونیدلینگ با هایفوتراپی

بسیاری از افراد علاقه مندند که از روش های مختلف زیبایی و جوانسازی پوست برای بهبود شرایط پوستی خود استفاده کنند. به این ترتیب می توانند پوستی جوان، شفاف و لطیف داشته باشند. با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی روش های مختلفی در این بابت به افراد توصیه می گردد که از جمله آن‌ها می‌توان به هایفوتراپی و میکرونیدلینگ اشاره کرد.

برای اینکه تفاوت هایفوتراپی با میکرونیدلینگ را بدانید در این مقاله در مورد مزایا و کاربردهای هر دو روش و همچنین تعاریف این دو روش صحبت هایی به اختصار به میان آمد. خوب است در ادامه با عوارض ناشی از هر کدام از این روش ها نیز بیشتر آشنا شوید تا بتوانید تصمیم گیری بهتری برای استفاده از هر کدام از این تکنیک ها داشته باشید.

با وجود آنکه هر دو روش میکرونیدلینگ و هایفوتراپی جز روش‌های غیرتهاجمی و ایمنی هستند که تمامی استانداردهای جهانی را رعایت می کنند و متخصصان زیادی از این روش ها استفاده می کنند، اما خوب است بدانید که هر روشی با وجود این مزایا و کاربردهای زیادی که دارد ممکن است دارای برخی از عوارض و محدودیت ها نیز باشد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

مقایسه هایفوتراپی با میکرونیدلینگ

۱-عوارض روش میکرونیدلینگ

  • احساس درد خارش و خشکی؛ به ویژه در قسمت هایی که سوزن ها درون پوست قرار گرفته اند.
  • خونریزی خفیف
  • احساس درد خفیف
  • بروز عفونت؛ به خصوص اگر انجام این روش در کلینیک های غیر معتبر و غیر بهداشتی انجام پذیرد.
  • عدم تجربه کافی و مهارت پزشک در قرار دادن سوزن ها در عمق مناسبی از پوست
  • عدم استفاده از محلول ها، کرم ها سرم ها و ویتامین های بهداشتی و اورجینال در انجام میکرونیدلینگ
  • عدم استفاده از سوزن های استریل و احتمال بروز بیماری هایی همچون هپاتیت، ایدز و …
  • احتمال عدم تاثیرگذاری این روش به خصوص در سنین بالا

۲-عوارض روش هایفوتراپی

  • احتمال تغییر رنگ پوست به خصوص در اطراف قسمت هایی از پوست که مورد اشعه اولتراسوند قرار گرفته باشد.
  • گرم شدن بیش از حد لایه های زیرین پوست و از بین رفتن دائمی سلول های مفید پوست
  • درد خفیف
  • بروز لکه های پوستی
  • تیرگی و کدری پوست
  • عدم تاثیرگذاری این روش در سنین بالا یا در افرادی که دارای چین و چروک های بسیار می باشند.
  • عدم تاثیرگذاری این روش در افرادی که دارای پوست های بسیار افتاده می باشند.

مقایسه هایفوتراپی با میکرونیدلینگ

هایفوتراپی بهتر است یا میکرونیدلینگ

معمولا هر دو روش هایفوتراپی و میکرونیدلینگ به دلیل مزایای بیشمار و عوارض محدودی که دارد، مورد استفاده تعداد زیادی از افراد فارغ از جنسیت آنها قرار می‌گیرد. این روش ها در بهبود مشکلات پوستی افراد نیز واقعا موثر است؛ به شرط آن‌که حتماً به کلینیک‌هایی مراجعه کنید که کاملا مجاز و معتبر باشند و از اپراتورهای متخصص در این زمینه استفاده کنند.

این امراتورها می بایست دارای مهارت و تجربه باشند و بتوانند نوع مشکلات پوستی، نوع دستگاه و یا روشی را که برای از بین بردن مشکلات پوستی افراد موثرتر میباشد را به آن ها پیشنهاد دهند. از طرف دیگر می توان گفت هایفوتراپی نسبت به میکرونیدلینگ به علت آنکه از سوزن های مختلفی در این زمینه استفاده میشود، روشی ایمن تر می باشد، زیرا احتمال بروز عفونت، درد، قرمزی، خشکی، خونریزی های طولانی مدت به خصوص در افرادی که دارای بیماری های خود ایمنی هستند، همچنین بیشتر می‌شود.

از طرف دیگر احتمال بروز عفونت های پوستی نیز در روش هایفوتراپی معمولاً دیده نمی‌شود، زیرا هیچ خونریزی در این روش وجود ندارد. بالعکس در روش میکرونیدلینگ به علت خونریزی هایی که حین قرار دادن سوزن ها در زیر پوست ایحاد می‌شود، ممکن است موجب بروز عفونت های خفیف تا شدید گردد و حتی ممکن است نیاز به بستری برای از بین بردن دوره عفونت داشته باشد.

بنابراین برای انجام روش میکرونیدلینگ قبل از انتخاب پزشک، حتماً به کلینیک‌های مراجعه کنید که دارای تاییدیه وزارت بهداشت باشند و حتما موارد بهداشتی و استانداردهای لازم را در حین انجام روش های زیبایی خود رعایت کنند.

آیا میکرونیدلینگ درد دارد؟

یکی از تفاوت‌های هایفوتراپی با میکرونیدلینگ را میتوان در میزان درد هر کدام از این روشها هنگام اجرای آنها و همچنین بعد از آن عنوان کرد. در روش میکرونیدلینگ غالباً به دو روش دستی و یا با استفاده از قلم میکروبلیدینگ انجام می شود. در هر دو روش به علت قرار گرفتن سوزن ها در روی پوست و حفر میکرو کانال هایی در روی پوست، معمولاً درد خفیف و خونریزی پس از آن وجود خواهد داشت، اما معمولاً پزشکان قبل از استفاده و قرار دادن رول های سوزن یا استفاده از قلم میکروبلیدینگ بر روی صورت، از بی حسی ها ملایمی استفاده می کنند.

اگر فرد تمایل داشته باشد که این روش را بدون انجام بی حسی انجام دهد نیز معمولا درد بیشتری را تجربه خواهد کرد، اما به طور کلی بعد از انجام این روش احساس درد و گزگز شدن به مدت ۲ تا ۳ روز همراه فرد خواهد بود و پس از آن معمولاً دردی احساس نمی شود.

مقایسه هایفوتراپی با میکرونیدلینگ

آیا هایفوتراپی درد دارد؟

معمولاً افرادی که دارای پوست های حساسی هستند و انجام عمل های زیبایی باز را به هیچ عنوان نمی توانند انجام دهند، زیرا احساس درد شدید پس از آن را به هیچ عنوان نمی تواند تحمل کنند. انجام روش های زیبایی غیر جراحی دیگر؛ همچون میکروبلیدینگ و فیبروز و… را می توانند انجام دهند که دارای درد کمی باشد.

به اینگونه افراد می‌توان این نوید داد که استفاده از روش هایفوتراپی را می‌توان روشی کاملاً بدون درد و با عوارض بسیار خفیف و پایین دانست، زیرا هایفوتراپی روشی است که کاملا بدون خونریزی می باشد و از هیچ گونه تیغ، بلید یا سوزنی برای انجام آن مورد استفاده قرار نمی گیرد. تنها از اشعه امواج صوتی یا اولتراسوند که بر روی پوست تابانده می‌شود، استفاده می شود.

در واقع هیچ گونه دردی در این روش احساس نمی‌شود و تنها احساس گزگز شدن و مورمور شدن که ناشی از تجمع گرمای ناشی از این امواج در زیر پوست می باشد، حس می گردد. معمولاً پس از پایان انجام هایفوتراپی این احساس گز گز نیز از بین خواهد رفت. بسیاری از متخصصین هنگام استفاده از این روش از هیچ گونه بی حسی استفاده نمی کنند، اما اگر جز افرادی هستید که بسیار واکنش پذیر و حساس نسبت به درد هستید، می توانید برای انجام هایفوتراپی نیز از پد های بی حسی مورد استفاده قرار دهید.

مقایسه ماندگاری هایفوتراپی و میکرونیدلینگ

به طور کلی در ضمن مقایسه هایفوتراپی با میکرونیدلینگ می توان به ماندگاری این دو تکنیک اشاره کرد. ماندگاری هر دوی این روش ها تا حد زیادی به رعایت مراقبت های بعد از ان و همچنین تجربه و مهارت پزشک متخصص بستگی دارد. به عبارت دیگر هر چه پزشک شما متبحر تر باشد، می تواند تضمینی بر میزان موفقیت و ماندگاری این روش ها داشته باشد.

از طرف دیگر اگر افراد مراقبت های بعد از روش های زیبایی و جوانسازی پوست را که معمولا هزینه ای برای فرد نخواهد داشت رابه دقت رعایت کنند، ماندگاری این تکنیک ها را دو چندان خواهد کرد. از جمله مهمترین این مراقبت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:-عدم قرار گیری در تابش نور مستقیم خورشید

  • شستشوی پوست با شوینده های ملایم
  • عدم ماساژ صورت
  • عدم فعالیت های سنگین و ورزش های پر تحرک به مدت یکماه پس از آن
  • عدم استفاده از استخر به مدت یک هفته پس از آن
  • عدم دستکاری سطح پوست
  • پرهیز از جویدن عذاهای سفت
  • نوشیدن اب به مقدار فراوان
  • استفاده از پمادها و محلول های توصیه شده توسط پزشک

خلاصه مطلب فرق هایفوتراپی با میکرونیدلینگ در چیست

مقایسه هایفوتراپی و میکرونیدلینگ می تواند روشی موثر در شناخت هر دوی این تکنیک ها برای جوانسازی و شادابی پوست شما باشد. به این ترتیب خواهید توانست ضمن شناخت هر دوی این تکنیک ها، بهترین روش را برای از بین بردن مشکلات پوستی خود انتخاب نمایید که در این مقاله بدان پرداخته شد.

4.5/5 - (4 امتیاز)
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *