مقالات

درمان قطعی گودی زیر چشم در آقایان و زنان

درمان قطعی گودی زیر چشم

چه راه هایی درمان قطعی گودی زیر چشم در آقایان و زنان وجود دارد؟ یکی از آیتم های مهمی که در زیبایی چهره افراد تاثیر گذار میباشد، چشمان افراد می باشد. در واقع چشم ها را به‌عنوان آیینه نشان دهنده سلامتی بدن می دانند و اگر بر روی پوست اطراف چشم دچار بروز لکه ها و آثار مختلف گشته اید، می تواند ناشی از بیماری و مشکل خاصی در بدن باشد.

از طرف دیگر ممکن است برخی از افراد به صورت ژنتیکی یا ارثی دارای مشکلاتی در ساختار پوست اطراف چشم خود باشند که ارتباطی با لایف استایل و نحوه زندگی آنها ندارد و تنها با درمان‌های مختلف می توانند به از بین بردن آنها کمک کنند. یکی از مواردی که علاوه بر از بین بردن زیبایی صورت و چهره افراد موجب کاهش اعتماد به نفس افراد نیز به خصوص در برقراری روابط اجتماعی کاری و غیره می شود، گودی زیر چشم می باشد که می توان آن را با هایفوتراپی صورت درمان کرد.

در واقع گودی زیر چشم به علت از بین رفتن یا کم حجم شدن چربی های ناحیه اطراف دور چشم می باشد و با تشدید این موضوع گودی زیر چشم به مرور بیشتر شده و اگر عوامل دیگری از جمله هایپرپیگمنتیشن، افزایش سن، استفاده از داروها و مواد شیمیایی مختلف را به آن اضافه کنید، سیاهی چشم نیز بر آن مستولی می گردد. یعنی علاوه بر گودی چشم دچار سیاهی زیر چشم نیز خواهند شد.

اگر در طول زندگی خود به علل مختلف دچار چنین عارضه ای شده اید، خوب است بدانید علل شایع گودی زیر چشم چه می باشد و چه راه های درمانی برای آن وجود دارد. لذا پیشنهاد میکنیم این مطلب مفید را از دست ندهید.

گودی زیر چشم چیست؟

به طور کلی طبق تعاریف جوامع پزشکی، گودی زیر چشم در اثز کاهش بافت چربی این ناحیه به وجود می اید. علل مختلفی برای کاهش این توده چربی وجود دارد که از همه مهمتر می توان به کهولت سن، تغییرات وزنی ناگهانی و همچنین علل ارثی و ژنتیکی اشاره کرد.

با کاهش این توده چربی، موجب گودی زیر چشم شده و این مورد موجب کاهش زیبایی بصری صورت می گردد. چرا که چشمان هر شخص نشان دهنده سلامت درونی آن فرد است و هر گونه تغییر در ظاهر ان ها می تواند زیبایی چهره یک فرد را تحت تاثیر قرار دهد.

بنابراین افرادی که به این عارضه دچار نی گردند، همواره در پی یافتن بهترین روش برای از بین بردن گودی و بعضا کبودی و تیرگی زیر چشمان خود هستند. هر کدام از علل ایجاد کننده گودی زیر چشم‌ راه های درمان خاص خود را دارند و نمی توان یک نسخه کامل را برای درمان گودی زیر چشم تمامی افراد در نظر گرفت.

چنین افرادی می بایست با مراجعه به پزشک و متخصصین پوست نسبت به دریافت راهنمایی لازم در مورد درمان گودی زیر چشم اقدام نمایند. ممکن است گاهی اوقات گودی زیر چشم به علل کوتاه مدتی از جمله اختلالات خواب، اختلالات گوارشی همچون اسهال، مصرف زیاد عذاهای آماده و د هیدراته شدن بدن باشد

در اینگونه موارد می توان با روش های دارویی خانگی و گیاهی به رفع مشکل خود بپردازید. باز هم تاکید می کنیم در صورتی که گودی و کبودی زیر چشمان شما مدت زمان زیادی ادامه دارد‌، حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید و از درمان گودی زیر چشم به صورت خود جوش و بدون نظر پزشک بپرهیزید. 

 آیا گودی زیر چشم همان سیاهی دور چشم است؟

معمولاً کبودی و سیاهی دور چشم هماهنگ و همزمان با یکدیگر اتفاق می‌افتد و افراد گمان می‌کنند که هر دو مورد یک نوع بیماری و ناشی از مشکلات خاصی در بدن می باشد. باید دقت کنید که معمولا گودی زیر چشم و سیاهی زیر چشم با علل متفاوت از یکدیگری اتفاق می‌افتند. خوب است بدانید که راه های درمانی هر دوی اینها تقریباً مشابه می باشد و می توانید از راه های درمان گودی زیر چشم استفاده کنید.

به طور کلی گودی زیر چشم به علت از بین رفتن و تحلیل چربی مفید اطراف چشم در زیر پوست اتفاق می‌افتد. از بین رفتن و تحلیل چربی می تواند به علت افزایش سن یا رژیم های غلط و نامناسب و تغییر وزن های متناوب اتفاق بیفتد. علل ارثی و ژنتیکی نیز در این معضل بی تاثیر نخواهد بود.

سیاهی دور چشم نیز می تواند به علل مختلف از جمله کمبود خواب، کم آبی بدن، استفاده از برخی داروهای پزشکی و … باشد که این علل و سیاهی زیر چشم می تواند به صورت موقت و گذرا باشد و یا می‌تواند به صورت دائمی و همیشگی همراه فرد باشد. علل دائمی گودی زیر چشم شامل علل ارثی و ژنتیکی، افزایش سن، برخی بیماری‌های جدی فرد، عفونتها و … می باشد که می تواند دلیل بر سیاهی و تیرگی زیر چشمان فرد محسوب گردد.

گودی چشم و ارتباط مستقیم آن با عینک نامناسب

گودی چشم و ارتباط مستقیم آن با عینک نامناسب

علت سیاهی زیر چشم چیست و چه راه هایی برای درمان گودی زیر چشم وجود دارد؟

از آنجا که پوست اطراف چشم جز حساس ترین قسمت های پوست بدن و صورت محسوب می گردد، لذا هرگونه تغییر در بدن و هر گونه بیماری و اختلالات خاص می‌تواند بر روی چشمان شما تاثیر بگذارد و علاوه بر اینکه زیبایی شما را تحت تاثیر قرار می دهد، می تواند نشان دهنده بیماری خاص در بدن باشد.

بنابراین اگر دچار کبودی و گودی زیر چشم نیستید و ناگهانی دچار این معضل شده اید، حتما به آن توجه کنید و با مراجعه به پزشک علت آن را دریابید و در رفع آن اقدام کنید.  برخی از افراد به صورت ارثی و ژنتیکی، افزایش سن و … دچار کاهش چربی اوربیتال زیر چشم و اطراف پوست چشم می گردد و همین عامل باعث گود شدن پوست چشم میشود.

اگر به دلیل ژنتیکی و افزایش سن دچار گودی گردید، تنها می توانید با روش های زیبایی به از بین بردن گودی چشم خود اقدام کنید، اما اگر علل آن مواردی؛ همچون اختلالات دارویی، عفونت ها، در معرض نور خورشید قرار گرفتن و … باشد، می توانید با انجام یک یا دو دوره داروی درمان گودی زیر چشم نسبت به رفع آن اقدام کنید. برای آگاهی بیشتر شما از مهمترین علل ایجاد گودی زیر چشم در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

۱-افزایش سن

معمولاً با افزایش سن به علت تحلیل رفتن عضلات زیر پوستی و همچنین چربی های مفید پوست یا همان چربی های اوربیتال زیر پوست موجب گود شدن بعضی قسمت های بدن صورت و شل شدن و تحلیل عضلات نگهدارنده این موارد می گردد.

همچنین در اثر نازک شدن پوست زیر پوستی مواردی از جمله رگ های زیر پوستی یا عضلات زیر پوستی نمود بیشتری پیدا می‌کند و ممکن است برخی تیرگی های زیر چشمی به علت مشخص بودن عضلات و رگهای زیر پوستی باشد. حتی ممکن است در برخی موارد با افزایش سن این چربی های زیر پوستی افزایش پیدا کند و منجر به پف زیر چشم گردند.

از طرف دیگر همانطور که میدانید با افزایش سن، توانایی کلاژن سازی پوست کاهش پیدا می‌کند و بنابراین همین کاهش تولید کلاژن ممکن است موجب نازک شدن و ضعیف شدن پوست اطراف چشم گردد که خود دلیل عمده برای گودی یا سیاهی دور چشم محسوب می گردد. راه حل های زیبایی مختلفی برای از بین بردن آن وجود دارد که در واقع افزایش سن را میتوان عمده ترین دلیل برای گودی زیر چشم دانست.

۲-کاهش وزن شدید

بسیاری از افراد در اثر رژیم های غلط و نامناسب و عادات نامناسب زندگی دچار افزایش ها و کاهش وزن های متعددی می گردند که تمامی این موارد می‌تواند بر پوست، مو و سلامت جسمانی افراد تاثیر زیادی بگذارد و موجب برخی اختلالات؛ از جمله گودی و سیاهی زیر چشم گردد. در واقع می‌توان گفت با کاهش وزن شدید و تحلیل و از بین رفتن حجم زیادی از چربی های مفید پوست منجر به خالی شدن زیر پوست می گردد که خود موجب گودی می گردد.

۳-کمبود خواب

یکی از علل موقت و گذرا گودی زیر چشم یا سیاهی زیر چشم می تواند اختلالات خواب و یا کم خوابی باشد. افراد باید دقت داشته باشند که اگر کم خوابی و اختلالات خواب آنها به صورت موقت و یا گاهی موارد اتفاق می افتد، می تواند کبودی و گودی زیر چشم خود را با استفاده از داروهای خانگی رفع کنند. اگر اختلالات خواب آنها در اثر علل روانشناختی می باشد، حتما می بایست به درمان گودی زیر چشم بپردازند.

۴- قرار گرفتن بیش از حد در برابر نور خورشید

افرادی که تمایل زیادی به برنزه کردن پوست خود در زیر نور خورشید یا حتی دستگاه‌های سولاریوم دارند، باید دقت داشته باشند که این انجام این روش ها علاوه بر اینکه به رنگدانه های پوستی شما آسیب میرساند، با تولید بیش از حد ملانین در زیر پوست منجر به گود شدن و کبودی و سیاهی زیر چشم شما می گردد‌.

ممکن است برخی از افراد به علل دیگر دچار کبودی زیر چشم شده باشند که این افراد نیز می بایست از قرار گرفتن به صورت مستقیم در زیر نور خورشید اجتناب کنند. چرا که نور خورشید به علت تولید اشعه های uv منجر به تشدید این عارضه خواهند شد.

 

درمان گودی زیر چشم خانم ها

درمان گودی زیر چشم خانم ها

 

۵- عفونت سینوسی

عفونت سینوسی نیز یکی از عوامل مهم و شایع در سیاهی و گودی زیر چشم می باشد. باید دقت کنید که سینوزیت ها به دو دسته تقسیم می شود که شامل سینوزیت های التهابی و سینوزیت های عفونی می باشند.

در سینوزیت های عفونی که علت ایجاد شدن آن در واقع فاکتور عفونی می باشد و عفونت بعد از پخش شدن در اطراف سینوس ها به زیر چشم نیز منتقل میشود. به علت نازک بودن پوست زیر چشم عفونت سینوسی کاملا مشخص می‌شود و با گود شدن و همچنین سیاهی زیر چشم قابل تشخیص است. در التهاب های سینوسی به علت وجود یک عامل تحریک کننده در سینوزیت ها به وجود می آید و در واقع هیچ گونه چرک و عفونتی در زیر پوست وجود ندارد. از جمله عللی که موجب بروز سینوس های التهابی می شود شامل استفاده از سیگار، مشروبات الکلی، آلودگی‌های هوا، رژیم‌های غلط و … می باشد.

۶- عوامل ژنتیکی

یکی از عواملی که موجب گودی زیر چشم یا یا بعضاً کبودی و سیاهی دور چشم می‌شود، علل ارثی و ژنتیکی می باشد. در واقع فرد هیچگونه دخالتی در ایجاد چنین سیاهی و کبودی وجود ندارد و تنها به علت ژنتیکی و خارج از اراده وی به این موارد دچار شده است.

در بسیاری از موارد این کبودی ها و گودی زیر چشم علت خاصی ندارد و متاسفانه درمان گودی زیر چشم به روش های گیاهی و دارویی روی آن تاثیری ندارد. تنها فرد می تواند با روش های زیبایی استفاده از فیلر پرکننده ها و ترنسفر های چربی به پرکردن ناحیه زیر چشم بپردازد و از گودی و کبودی چشمان خود خلاص شود.

۷- کم آبی بدن

معمولاً در تمامی موارد و بیماری های پوستی دهیدراته شدن و کم آبی بدن را یکی از عوامل ایجاد کننده چین و چروک ها و خطا های پوستی می دانند. در گودی زیر چشم و سیاهی آن نیز کم آبی دخالت بسیار مستقیمی دارد.

کم آبی پوست به تدریج موجب خشک شدن پوست و بروز چین و چروک های اطراف پوست و همچنین نازک شدن پوست میگردد. نازک شدن و بروز چین و چروک ها منجر به ایجاد عمق متوسطی در پوست به ویژه پوست زیر چشم و تحلیل رفتن عضلات زیر چشم می گردد.

۸- آلرژی 

در اینجا منظور از آلرژی، آلرژی های پوستی و حساسیت‌های پوستی نمی باشد؛ بلکه بیشتر آلرژی های فصلی می باشد که با احتقان بینی منجر به التهاب سینوس ها می گردد و همین التهاب سینوس ها منجر به کبودی و گودی زیر چشم می گردد.

۹-شرایط خاص پزشکی

برخی از افراد با وجود شرایط خاص پزشکی و بیماری های خاصی که دارند، منجر به تاثیرگذاری بر روی پوست و تیره شدن پوست خود می گردند. حتی ممکن است خود بیماری به طور مستقیم بر روی پوست تاثیر نگذارد، اما داروها و درمان گودی زیر چشم تهاجمی که برای کاهش تاثیرات بیماری برای فرد تجویز می‌شود، می‌تواند منجر به تحلیل چربی های زیر پوستی و نازک شدن پوست گردد. در هر دو حالت موارد ذکر شده، منجر به سیاهی و گودی زیر چشم می گردد.

۱۰-سیگار کشیدن

مسلما با تمام این مضرات سیگار کشیدن آشنا هستید و میدانید چه تاثیراتی بر روی سلامتی افراد می‌گذارد. خوب است بدانید سیگار کشیدن تاثیرات سوء زیادی بر روی پوست افراد نیز دارد. با افزایش مصرف سیگار در طول روز به مرور زمان منجر به شل شدن پوست و از بین رفتن کلاژن های مفید پوستی می گردد که همین عامل می تواند علتی در نازک شدن و شل شدن پوست اطراف چشم و گودی زیر چشم گردد.

رفع گودی زیر چشم

رفع گودی زیر چشم

۱۱-سوء تغذیه

برخی از ویتامین ها و املاح برای رشد و شفافیت پوست کاملا ضروری می باشند و کمبود هر کدام از این ویتامین‌ها و املاح می تواند تاثیر زیادی بر دهیدراته شدن، شل شدن و از بین رفتن استحکام پوست گردد.

از جمله ویتامین ها می توان به ویتامین E,K,C و … نام برد که در اثر سوء تغذیه و عدم مصرف ویتامین ها منجر به از بین رفتن استحکام پوست، شل شدن و نازک شدن پوست و در نتیجه گودی و سیاهی زیر چشم می گردد.

علائم گودی زیر چشم چیست؟

اگر قصد درمان گودی زیر چشم را دارید، باید در ابتدا علائم آن را به خوبی بشناسید و با مشاهده هر کدام از این علائم به پزشک مراجعه کرده و به دنبال علاج آن برآیید. از جمله علائم گودی زیر چشم که کاملا مشخص و واضح می باشد، گود شدن و درواقع بروز چین و چروک های ریز در اطراف یا زیر چشم می باشد.

در برخی موارد ممکن است افراد دچار جوش های زیر پوستی بسیار ریزی در اطراف چشم گردند که معمولا سر منشا این نوع جوش ها، دهیدراته بودن بدن می‌باشد و ممکن است باز تیرگی زیر چشم نیز مواجه شوید. تیرگی زیر چشم به علل مختلف، حتی به علت عفونت های سینوسی ممکن است رخ دهد.

کم خوابی، اختلالات گوارشی؛ همچون اسهال و یا بیماری های مختلف، حتی با بروز سرماخوردگی به علت وجود عفونت های سینوسی ممکن است موجب بروز حفره هایی در زیر چشم و تحلیل عضلات و همچنین دهیدراته شدن بدن و در واقع خشک شدن پوست  گردد که این عوامل در نهایت منجر به کبودی و گودی زیر چشم می گردد. اگر هر کدام از این علائم را مشاهده کردید؛ سریعا به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید و با ریشه یابی علت آن به درمان آن بپردازید تا به معضلی همیشگی برای شما تبدیل نگردد.

راه های درمان گودی زیر چشم چیست؟

اگر دارای علائم گودی زیر چشم یا تیرگی زیر چشم شده اید، می توانید با روش های مختلف و با توجه به علائم و علت ایجاد گودی زیر چشم نسبت به درمان آن اقدام نمایید. دقت داشته باشید که درمان گودی زیر چشم تا حد زیادی به علت تشکیل دهنده آن وابسته می باشد و ممکن است در برخی موارد؛ همچون علل ارثی و ژنتیکی داروهای درمانی گیاهی تاثیر آنچنانی نداشته باشد. بنابراین پس از شناخت علت ایجاد کننده گودی و کبودی زیر چشم می توان از هر یک از روشهای زیر برای از بین بردن این موضوع اقدام نمایید:

۱-درمان های خانگی برای از بین بردن گودی چشم

اگر جز افرادی هستید که به علل موقت و گذرا از جمله کم‌خوابی، اختلالات گوارشی و … دچار گودی زیر چشم یا سیاهی زیر چشم شده اید، می توانید با استفاده از روش‌های داروی گیاهی و تغییر لایف استایل خود به حذف و از بین بردن این گودی چشم بپردازید. برای درمان گودی زیر چشم می توان به روش های خانگی و اصلاح سبک زندگی و دیگر موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از دمنوش چای سبز 
  • استفاده از چای سبز کیسه ای
  • استفاده از ماساژ دورانی اطراف چشم به کمک روغن بادام
  • استفاده از عصاره سیب زمینی در اطراف چشم
  • استفاده از ماسک خیار
  • استفاده از عینک آفتابی پهن 
  • استفاده کمتر از لوازم آرایشی بر روی پوست؛ بخصوص پوست اطراف چشم 
  • عدم استفاده از ضد آفتاب در اطراف چشم
  • بهبود لایف استایل و سبک زندگی خود از طریق ترک کردن سیگار، انجام ورزش و…
  • عدم استفاده از غذاهای فوری و آماده
درمان گودی زیر چشم آقایان

درمان گودی زیر چشم اقایان

۲-روش های پزشکی نوین برای درمان گودی زیر چشم

-فیلر

درمان گودی زیر چشم با فیلر ها یا پرکننده ها که با استفاده از هیالورونیک اسید انجام می‌شود. روش‌های مختلفی برای انجام آن دارد و پزشک با در نظر گرفتن علت گودی زیر چشم از این روش ها استفاده می کنند و معمولا تاثیرگذاری آن تا دو سال خواهد بود.

-ترنسفر 

استفاده از ترانسفر های در واقع انتقال و تزریق چربی به زیر پوست می باشد. در این روش این سلول های چربی را از قسمتهای دیگر بدن گرفته و به زیر چشم انتقال می دهند.

-بلفاروپلاستی

 در بلفاروپلاستی عضلات و ماهیچه‌ها و پوستی که موجب ایجاد گودی زیر چشم شده است، توسط جراحی از بین می‌برد و با لیفت پوست گودی زیر چشم از بین خواهد رفت. تاثیر این روش تقریبا دائمی است، مگر آن که تحت شرایطی مجدد گودی زیر چشم ایجاد گردد.

-لیفت

با انجام لیفت صورت با نخ تمامی پوست ها و افتاده و دچار چین و چروک شده است، جمع شده و از بین می رود. لیفت پوست در واقع موچب درمان گودی زیر چشم نیز می شود.

-لایه برداری

لایه برداری زیر چشم را می توانید از روش های تاثیرگذار دانست، اما از آنجا که پوست زیر چشم بسیار حساس می باشد، بهتر است حتماً طبق دستور پزشک از کرم ها و مواد شیمیایی استفاده کنید. در این روش از پیلینگ ها و یا لیزر های درمانی نیز استفاده می‌کنند و با کاهش رنگدانه های پوستی و همچنین آبرسانی به پوست و از بین بردن چین و چروک ها موجب درمان گودی زیر چشم می گردد.

-درمان گودی زیر چشم با هایفوتراپی

 روش های درمانی و زیبایی بسیاری برای از بین بردن گودی زیر چشم وجود دارد، اما در میان این روش ها درمان گودی زیر چشم با هایفوتراپی شیوه ای قطعی برای از بین بردن گودی زیر چشم می باشد. در این روش توسط دستگاه الترا فورمر، امواج اولتراسوند به پوست زیر چشم تابانده می شود و با افزایش کلاژن سازی منجر به از بین رفتن چین و چروک ها و افزایش قابلیت ارتجاعی پوست می شود.

به این ترتیب مواردی که منجر به سیاهی زیر چشم یا گودی زیر چشم شده است، به طور کامل از بین میرود. خوب است بدانید که تاثیر قطعی هایفوتراپی بعد از حدود یک تا دو ماه از انجام آن آشکار می‌شود، درست زمانی که کلاژن‌سازی به اوج خود می رسد.

درمان گودی زیر چشم ارثی

درمان گودی زیر چشم ارثی

خلاصه مطلب درمان گودی زیر چشم در کمترین زمان با هایفوتراپی

اگر جزو افرادی هستید که به علل مختلف از جمله ژنتیک، استفاده از داروهای مختلف، افزایش سن، بیماری، کمبود ویتامین ها و… دچار گوی زیر چشم و سیاهی یا کبودی آن شده اید، بهتر از هرچه زودتر برای شناخت علت به وجود آمدن آن و رفع آن اقدام نمایید. با مطالعه این مطلب می توانید تا حد زیادی از اطلاعات کاملی در این مورد به دست بیاورید.

3.6/5 - (21 امتیاز)
بازگشت به لیست

یک نظر در “درمان قطعی گودی زیر چشم در آقایان و زنان

  1. حمیدرضا قدمی گفت:

    سلام.
    خداقوت.شما پزشکان زیبایی هنرمندید
    آقای دکتر هزینه هایفو برای از بین سیاهی دور چشم چقدره حدودن.سیاهی متوسط چقدر میشه؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *