مقالات

عوارض هایفو واژینال، شکم، غبغب و صورت

عوارض هایفو واژینال

در مورد مزایا و فواید و تاثیرات فراوانی که هایفوتراپی صورت بر جوانسازی و زیبایی پوست صورت دارد، در مقالات مختلف و به تفصیل توضیح داده ایم و اطلاعات مختلفی را در اختیار شما قرار داده ایم. شما می توانید با مراجعه به مقالاتی در زمینه هایفوتراپی در همین وب سایت به آنها دست یابید. خارج از بحث تعاریف و مزایای هایفوترامی، یکی از مواردی که در مورد انتخاب روش های مختلف زیبایی برای افراد بسیار مهم و حائز اهمیت میباشد، عوارضی مثل (عوارض هایفو واژینال، عوارض هایفو شکم، عوارض هایفوتراپی صورت و عوارض هایفوتراپی غبغب) است که بعد از انجام این روش ها به سراغ فرد می آید.

هایفوتراپی به علت استفاده از امواج اولتراسوند یا امواج صوتی که به بدن تابانده می‌شود، با گرم شدن لایه درم پوست موجب تحریک کلاژن‌سازی شده و همین موضوع موجب از بین رفتن چین و چروک و لیفت پوست و جوانسازی و روشن شدن پوست میگردد. لذا عارضه چندانی را برای این روش معمولاً در پی نخواهد داشت و در واقع این روش را می‌توان نوعی روش غیرتهاجمی دانست که بدون درد، بدون خونریزی، بدون بخیه، بدون نیاز به دوره نقاهت پس از آن می‌باشد.

بنابراین افراد زیادی به همین دلایل راغب به انجام روش هایفوتراپی میباشند. در کل با وجود مزایای فراوان این روش، می‌تواند شامل برخی از عوارض خفیف و مختصری باشد که در ادامه این مقاله به عوارض احتمالی هایفوتراپی خواهیم پرداخت تا شما بهتر بتوانید روش مناسبی را برای جوانسازی پوست خود انتخاب کنید.

ورم صورت بعد از هایفو

ورم صورت بعد از هایفو

1-هایپر پیگمنتیشن

هایپرپیگمنتیشن یا افزایش رنگدانه های پوستی یا در واقع همان تیرگی پوست معمولا در اثر برخی از روش های زیبایی و جوانسازی پوست به وجود می آید و تاکنون علت مشخصی هم برای آن ارائه نشده است. پوست برخی از افراد در مقابل برخی روش‌های تهاجمی و غیرتهاجمی شروع به ایجاد لکه های پوستی تیره می کنند.

معمولاً بروز این لکه ها در حذف دائمی مو های زائد(لیزر) به وفور دیده می‌شود و علت آن هم استفاده از دستگاه نامناسب ناهماهنگ با رنگ پوست متقاضی و همچنین عدم تنظیم مناسب درجه لیزر می باشد.

در هایفو تراپی نیز در بعضی موارد به علت استفاده از طول موج نامناسب اشعه دستگاه، موجب تخریب قسمتی از بافت های کناری انجام هایفوتراپی می شود که ممکن است موجب بروز تیرگی پوست در این مناطق گردد. به همین جهت شما باید در انتخاب محل و متخصص انجام HIFU صورت و غبغب خیلی دقت کنید.

تیرگی پوست در این روش را می‌توان از عوارض هایفوتراپی دانست که بسیار محدود هستند و در تمامی افراد این مورد مشاهده نمی‌شود. در واقع معمولاً این تیرگی پوست به صورت خفیف رخ می‌دهد و در افرادی که پوست تیره تری دارند، به هیچ وجه مشاهده نمی گردد.

در افرادی که دارای پوست بسیار روشنی هستند، ممکن است گاهی تیرگی به صورت سایه مشخص شود. لذا سعی کنید و برای انجام هایفوتراپی حتماً به مطب تخصصی پوست معتبر مراجعه کنید که از اپراتورهای کاملا آموزش دیده و با مهارت در این زمینه استفاده کنند.

در مطب پوست و لیزر دکتر رفیعی خدمات هایفوتراپی صورت و غیغب توسط خود دکتر با رعایت تمام موارد ایمنی و تخصصی انجام می شود

 2-قرمز شدن پوست در هایفوتراپی

قرمزی پوست یکی از عوارض شایع روش های زیبای سازی پوست می باشد؛ به خصوص در روش هایی که معمولا کمی تهاجمی‌تر محسوب می‌گردد. در روش هایفوتراپی قرمزی پوست را نمی تواند عوارض هایفوتراپی دانست، زیرا معمولاً قرمز شدن پوست با توجه به ویژگی های پوستی هر فرد تعیین می شود.

اگر شما از جمله افرادی هستید که معمولاً در استفاده از روش های مختلف زیبایی سریعا پوست شما واکنش نشان می دهد و قرمز می شود، معمولاً احتمال قرمز شدن پوست شما بعد از روش هایفوتراپی بیشتر خواهد بود. از طرف دیگر معمولاً قرمزی پوست به خاطر برخورد اشعه التراسوند بر روی پوست به وجود می آید و این قرمزی بعد از گذشت سه یا چهار ساعت پس از اتمام هایفوتراپی محو شده و از بین می رود.

در نتیجه هیچ گونه نگرانی در مورد قرمزی پوست در روش هایفو نخواهید داشت. دقت داشته باشید اگر قرمزی خون به مدت دو الی سه روز بعد از انجام هایفوتراپی همچنان بر روی پوست صورت شما باقی ماند، می‌تواند نشان‌دهنده نوعی آلرژی که پوست باشد که حتماً به پزشک متخصص یا پزشک انجام دهنده هایفوتراپی خود مراجعه کنید. به طور کلی قرمز شدن پوست به خصوص در ساعات اولیه بعد از انجام هایفوتراپی نگران کننده نخواهد بود.

عوارض هایفو شکم

عوارض هایفو شکم

 3-التهاب و متورم شدن پوست

التهاب پوست همراه با قرمزی پوست می باشد و دلیل آن هم ممکن است حساس شدن پوست در اثر برخورد اشعه هایفو با پوست باشد. تورم معمولاً در هایفو مشاهده نمی شود و آن را نمی توان یکی از عوارض شایع این روش دانست. با توجه به اینکه معمولاً افراد مختلف در واکنش به موارد مختلف زیبایی ممکن است حساسیت ها و آلرژی های متفاوتی را از خود بروز دهند، لذا ممکن است در برخی افراد امکان تورم اندک و خفیفی را بعد از این روش داشته باشد.

معمولاً پزشکان توصیه می‌کنند بعد از انجام هایفوتراپی از کیسه آب یخ برای التیام تورم احتمالی استفاده کنند که در این صورت این تورم خفیف بوده و به مدت یک یا دو ساعت بعد از انجام هایفو کاملا از بین خواهد رفت. حتی در بسیاری از موارد، افراد همین تورم خفیف را نیز تجربه نخواهند کرد.

4-بی حس شدن پوست

بی حسی پوست در روش هایفو به دنبال استفاده از پمادهای بی حسی یا کرم های بی حسی و همچنین آسیب به بافت های پوستی نخواهد بود، بلکه نوعی احساس گزگز شدن میباشد که کاملا طبیعی است. معمولاً تمامی افرادی که از روش هایفوتراپی استفاده می کنند آن را جز عوارض هایفوتراپی می دانند و آن را تجربه کرده اند.

احساس بی حسی که به دنبال راهی برای تحریک کلاژن سازی به وجود می آید، هیچ گونه نگرانی نخواهد داشت و معمولاً این احساس گزگز شدن پوست بعد از مدت ۴ الی ۵ ساعت از اتمام هایفوتراپی کاملاً از بین میرود. باز هم تاکید می‌کنیم خوب است بدانید که طبق متد جهانی زیبایی پوست به علت اینکه گزگز شدن یا بی حسی پوست بعد از روش هایفوتراپی کاملاً طبیعی میباشد و بدون نیاز به نگرانی و کم خطر است. در واقع آن را جز عوارض این روش نمی دانند.

5-ورم صورت بعد از هایفو

همانطور که پیشتر ارائه شد، ورم صورت بعد از هایفو تراپی معمولاً بسیار به ندرت اتفاق می‌افتد. البته با توجه به پوست مختلف افرادی که برای هایفوتراپی مراجعه کرده اند، ممکن است عوارض مختلفی را شاهد باشیم، اما بروز تورم بعد از هایفوتراپی به ندرت مشاهده می شود. این تورم معمولاً در شرایطی رخ می‌دهد که به علت خونریزی قسمتی از صورت در اثر استفاده از سوزن یا تیغ سلولهای خونی و سلولهای ترمیم کننده پوست به آن قسمت از صورت حمله کرده و شروع به ایجاد بافتی جدید و ترمیم و بازسازی پوست می کنند.

از آنجا که در روش هایفوتراپی هیچ گونه خونریزی وجود ندارد، لذا معمولا تورم در این روش کمتر دیده می شود. مگر آنکه به علت ناکارآمد بودن دستگاه یا قدیمی بودن دستگاه و همچنین عدم تجربه و مهارت کافی اپراتور انجام دهنده هایفوتراپی و عدم تنظیم صحیح امواج اولتراسوند موجب کبود شدن قسمتی از صورت و در نتیجه تورم شود.

6-ایجاد لکه بر روی پوست

ایجاد لکه بر روی پوست بعد از انجام هایفوتراپی را تقریباً می‌توان جز عوارض هایفوتراپی دانست، زیرا در این روش از امواج صوتی استفاده میشود که تنها در قسمت درم پوست با ایجاد کمی حرارت منجر به تحریک کلاژن سازی میشود که موجب جوان سازی پوست می شود. با گرم کردن این ناحیه به از بین بردن سلول های چربی می پردازد که موجب لاغر شدن ناحیه هایفوتراپی می‌شود و در نتیجه نمی‌تواند در بروز لکه های پوستی تاثیرگذار باشند. معمولا در افرادی که دارای پوست بسیار روشنی هستند، قبل از انجام هایفوتراپی تست مخصوصی در ناحیه کوچکی از پوست بازو انجام می شود که در صورت بروز لک یا هرگونه حساسیت در این افراد از انجام این روش خودداری شود.

 7-تیرگی پوست

معمولاً از روش هایفوتراپی برای روشن شدن پوست استفاده می‌کنند، بنابراین بروز تیرگی های پوستی بعد از انجام هایفوتراپی را به هیچ عنوان نمی تواند عوارض هایفوتراپی دانست و این مورد کاملاً شایع جز شایعات محسوب می گردد. افرادی که دارای پوست های تیره یا کدری هستند، می توانند با استفاده از هایفوتراپی و نفوذ امواج اولتراسوند بر لایه درم پوست موجب تحریک کلاژن‌سازی شوند.

در اثر تحریک کلاژن سازی بیشتر، موجب لیفت پوست و از بین رفتن چین و چروک می شود و همین لیفت پوست خود موجب روشن تر شدن پوست می گردد. از طرف دیگر با نفوذ اشعه ها به ملانین پوست( سلول های پوستی که موجب ساخته شدن رنگ پوست می باشند) می توانند این سلول های پوستی را تحریک یا تخریب کرده و در نتیجه موجب روشن شدن پوست نیز گردد.

 دوره نقاهت هایفوتراپی چقدر میباشد؟

معمولاً روش هایفوتراپی به علت پایین بودن عوارض هایفوتراپی، دارای دوره نقاهت یا دوره بستری بعد از این روشن نمی‌باشد و فرد بعد از انجام این روش می‌تواند بلافاصله به زندگی عادی و معمولی خود بازگردد. در واقع انجام هایفوتراپی هیچگونه محدودیتی را برای فرد ایجاد نخواهد کرد و مانند روش های دیگری که شامل درد و خونریزی می باشد، نیاز به دوره استراحت ۱ یا ۲ یا حتی بیشتر نخواهد داشت. دلیل ان هم کاملا مشخص است، زیرا هایفوتراپی روشی کاملا غیر تهاجمی میباشد که هیچ خونریزی در این روش وجود ندارد.

بنابراین نیاز به هیچ نوع دوره نقاهتی برای کاهش یا التیام خونریزی ها وجود نخواهد داشت. از طرف دیگر از آنجا که معمولا هیچ دردی با این روش همراه نخواهد بود، لذا ناخودآگاه دوره نقاهت را کنسل خواهد کرد.

افراد می توانند برای داشتن تاثیرات بیشتر هایفوتراپی بر روی پوست و مشاهده نتایج آن تا چند ساعت بعد از انجام هایفوتراپی مراقبت های بعد از آن را رعایت کنند. از جمله مراقبت های هایفو می توان به عدم قرارگیری در معرض تابش مستقیم نور خورشید، استفاده از شوینده های ملایم، عدم استفاده از لوازم آرایش و … را دانست که کاملاً مراقبت های روتین می باشد. لذا فرد برای انجام دادن این نوع مراقبت ها متحمل پرداخت هیچ گونه هزینه ای نخواهد شد.

عوارض هایفوتراپی غبغب

عوارض هایفوتراپی غبغب

چه کسانی نباید هایفوتراپی انجام دهند؟

به علت پایین بودن عوارض هایفوتراپی، اغلب افرادی که دارای بیماری خاصی نیستند، می توانند از این روش برای زیبایی جوانسازی حتی لاغری صورت و بدن خود استفاده کنند. به طور کلی افرادی که دارای شرایط ذیل هستند، توصیه می گردد که از روش هایفوتراپی استفاده نکنند:

  • افرادی که دارای سن بالاتر از ۶۰ سالگی می باشد، به علت افتادگی شدید پوست و چین و چروک های زیادی پوست، این روش تاثیر چندانی بر آنها نخواهد داشت.
  • افرادی که دارای مشکلات پوستی همچون تبخال و زگیل می باشند.
  • افرادی که دارای حساسیت های شدید پوستی میباشند.
  • افرادی که در روش انجام روش های مشابه زیبا زیبایی پوست دچار حساسیت و آلرژی های شدیدی شده اند.
  • افرادی که در دوره بارداری یا شیردهی هستند.
  • افرادی که دارای بیماری های پوستی می باشند.
  • افرادی که دارای اگزمای پوستی هستند.
  • افرادی که دارای بیماریهای خود ایمنی می باشند.
  • افرادی که دارای آکنه های شدید و کیستیک بر روی پوست صورت یا بدن خود هستند.
  • افرادی که دارای زخم های باز بر روی صورت خود هستند.
  • افرادی که دارای عفونت های پوستی هستند و یا مستعد بروز عفونت های پوستی می باشند.
  • افرادی که دارای تزریقات سیلیکونی بر روی پوست خود هستند.
  • افرادی که دارای ایمپلنت فلزی در ناحیه دهان و دندان خود می باشند.

عوارض هایفوتراپی در بارداری

معمولا انجام روش های زیبایی و جوانسازی پوست در افرادی که در دوران بارداری خود؛ به خصوص سه ماهه اول و سه ماهه آخر بارداری می باشند، توصیه نمی گردد. بهتر از این افراد برای انجام هایفوتراپی در خصوص جوانسازی و حتی لاغر کردن صورت و بدن خود را به بعد از دوره بارداری و پس از زایمان موکول کنند.

حتی برخی از متخصصین بر این باورند که بهتر است انجام این روش را به پایان دوران شیردهی خود منتقل کنند. چرا که با توجه به اینکه خانم های مختلف دارای واکنش های مختلفی نسبت به انجام هایفوتراپی می باشند، ممکن است به دلیل آنکه در این دوران به علت تغییرات هورمونی فراوانی که بر خانم ها حاکم است، موجب بروز درد شدید و انقباضات بیشتری گردد.

همین انقباضات به خصوص در سه ماهه اول بارداری موجب سقط جنین می گردد. لذا بهتر است اگر قصد انجام چنین روشی را دارید، آن را به پایان دوره بارداری موکول کنید یا قبل از اقدام به بارداری انجام روش هایفوتراپی عمل کنید. از طرف دیگر به علت همین تغییرات هورمونی در خانم ها در دوره بارداری امکان ایجاد رنگدانه های پوستی و تیرگی و بروز لک بر روی پوست بعد از انجام هایفوتراپی بیشتر خواهد شد.

عوارض بعد از هایفو صورت

عوارض بعد از هایفو صورت

عوارض هایفوتراپی واژینال

از جمله روش های پرطرفدار و پرکاربردی که جهت زیبایی دستگاه تناسلی مورد استفاده قرار می گیرد، استفاده از هایفو تراپی واژن یا هایفو واژینال می باشد. معمولا افرادی که دارای سنین بالاتری هستند و یا افرادی که در اثر زایمان های متعدد موجب بروز تغییرات ناخوشایند در واژن خود شده اند، با استفاده از روش های زیباسازی واژن موجب افزایش اعتماد به نفس و بهبود روابط جنسی خود می گردند. برخلاف شایعات موجود استفاده از هایفوتراپی برای زیباسازی واژن، هیچگونه تاثیری در میزان باروری یا تخریب روابط جنسی افراد نخواهد گذاشت.

ممکن است در برخی موارد به علت عدم مراقبت های بعد از انجام هایفوتراپی موجب تیرگی های این قسمت گردد که معمولا بعد از گذشت چند روز از انجام هایفوتراپی تیرگی از بین خواهد رفت و پوست به رنگ طبیعی خود باز خواهد گشت. به علت وجود عروق و زیادی که در این قسمت وجود دارد، گاهی ممکن ایت موجب بروز درد بیشتری نسبت به صورت یا سایر قسمتهای بدن بر اثر انجام هایفوتراپی شود. به غیر از موارد ذکر شده هایفوتراپی در واژن دارای هیچ گونه عوارضی نخواهد بود.

عوارض هایفوتراپی شکم

معمولاً هایفو شکم با دو هدف انجام می‌شود، هدف اول که برای زیباسازی شکم و بخصوص برای افرادی که دارای چین و چروک ها یا ترک پوستی بر اثر چاقی و لاغری ها و رژیم‌های نامتناسب و پشت سر هم می باشد. همچنین خانم هایی که به علت زایمان و عمل های سزارین دارای خطوط خط بخیه و یا حتی ترک های پوستی بعد از زایمان دچار شده اند، با استفاده از روش هایفوتراپی و تاباندن امواج التراسوند بر این قسمت ها منجر به تحریک کلاژن سازی، روشن شدن پوست، از بین رفتن این ترک ها و تیرگی های پوستی می گردد.

هدف دوم از انجام هایفو شکم از بین بردن چربی های ناحیه شکم و پهلو می باشد. این روش به خصوص برای افرادی که دارای چاقی موضعی در این ناحیه هستند، بسیار کارآمد خواهد بود.

به این ترتیب با استفاده از هایفوتراپی، موجب درهم شکستن سلولهای چربی و اتخریب این سلول ها می گردد، لذا سریعتر می توانید به اندام دلخواه خود دست یابید. انجام هایفو شکم ممکن است موجب بروز برخی از عوارض هایفوتراپی در این ناحیه گردد. از آن جمله می‌توان به بی حس شدن، گزگز شدن، مور مور شدن پوست، هایپرپیگمنتیشن پوست و بروز قرمزی و التهاب در محل شکم دانست.

عوارض هایفوتراپی

عوارض هایفوتراپی

عوارض هایفوتراپی غبغب

غبغب در ناحیه زیر چانه و گردن به علت افزایش سن، افزایش وزن، افتادگی پوست و برخی عمل های جراحی ایجاد می گردد و زیبایی چهره افراد را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین بسیاری از افراد تمایل دارند که با استفاده از روش های زیباسازی و جوانسازی به از بین بردن غبغب خود اقدام کنند. از جمله روش هایی که میتوان برای از بین بردن غبغب با روش جوانسازی هایفوتراپی استفاده کرد.

بهره گیری از این روش در کنار مزایای زیادی که دارد، برخی عوارض و معایب را به دنبال نیز خواهد داشت. در ادامه به مهمترین عوارض این موارد اشاره می گردد: اگر فردی که برای انجام هایفوتراپی غبغب خود مراجعه می‌کند، دارای سن بالایی باشد و به علت دارا بودن چین و چروک های زیاد و افتادگی بیش از حد پوست با انجام هایفوتراپی تاثیر چندانی بر روی پوست ان ها نخواهد داشت.

چرا که به علت افزایش سن، سلول های تولیدکننده کلاژن خاصیت خود از دست خواهند داد و با استفاده از روش هایفوتراپی هیچگونه تحریکی بر روی این سلول ها برای افزایش کلاژن سازی و در نتیجه لیفت پوست و از بین بردن غبغب نخواهد داشت. از طرف دیگر انجام هایفوتراپی در این مناطق ممکن است مورد منجر به بروز هایپرپیگمنتیشن یا بروز لکه ها و تیرگی های پوست می گردد. همچنین امکان التهاب، قرمزی و تورم خفیف پوست در ناحیه غبغب نیز دور از تصور نخواهد بود. 

 عوارض هایفوتراپی صورت

از جمله روش‌های بسیار پرکاربرد و ایمن و کم تهاجم برای زیبایی، جوان سازی و حتی لاغری صورت استفاده از هایفوتراپی می باشد. در این روش پزشک با تاباندن اشعه التراسوند با کمک دستگاه اولترافورمر بر روی پوست، منجر به تمرکز این امواج در ناحیه درم پوست شده و با تحریک سلول های کلاژن و الاستین ساز و همچنین از بین بردن سلول‌های چربی منجر به موارد زیبایی صورت می گردد.

از جمله این موارد می توان به لاغری صورت، همچنین روشن شدن پوست، از بین چین و چروک، لیفت پوست صورت با هایفوتراپی و سایر مزایا این روش اشاره کرد. با توجه به اینکه کدام قسمت از صورت شما نیاز به هایفوتراپی دارد، معمولا پزشک از امواج با طول موج های مختلفی ایتفاده می کند.

اگر اپراتور یا پزشک دارای مهارت و تخصص کافی در این زمینه نباشد، ممکن است با تنظیم اشتباه درجه این دستگاه منجر به تیره شدن یا بروز لک بر روی صورت شما گردد. معمولا متاسفانه این لکه ها به صورت دائمی تا پایان عمر با شما باقی خواهد ماند و گاهی اوقات پس از چند روز انجام هایفوتراپی از بین خواهند رفت. بنابراین بهتر است برای انجام هایفوتراپی صورت به مراکز و کلینیک های معتبر مراجعه کنید تا منجر به بروز عوارض هایفوتراپی نگرد.

عوارض هایفوتراپی

عوارض هایفو برای دندان

آیا هایفوتراپی درد دارد؟

بروز درد هنگام انجام هایفوتراپی یا بعد از انجام هایفوتراپی از جمله مهمترین فاکتورهایی است که معمولاً افراد مختلف؛ به ویژه خانمها به آن توجه می‌کنند و ترجیح می‌دهند از روش های استفاده کنند که درد کمتری را در پی داشته باشد. به این ترتیب آنها می توانند بلافاصله بعد از انجام این روش به راحتی به زندگی روتین خود بازگردند و دوره نقاهتی را سپری نخواهند کرد.

به طور کلی خوب است بدانید که بروز درد از عوارض یک روش زیبایی و جوانسازی از نظر متد جهانی محسوب نمی گردد، اما باز هم با این حال هایفوتراپی را می‌توان روشی تقریباً بدون درد دانست. چرا که استفاده از این روش بدون استفاده از سوزن، بلید و هیچگونه برش جراحی و در نتیجه بدون خونریزی می باشد‌ تنها به علت متمرکز شدن امواج اولتراسوند در زیر پوست و گرم شدن زیر پوستی  در واقع نوعی احساس گزگز شدن زیر پوست را احساس خواهید کرد و فرد دردی را تجربه نمی‌کند.

بنابراین می توان هایفوتراپی را تنها روش جوانسازی و زیبایی پوست محسوب کرد که معمولاً از پمادهای بی حسی قبل از انجام آن استفاده نمی شود و بدون نیاز از بیحسی معمولاً از این روش استفاده می کنند. بعد از انجام این روش در صورت امکان بروز سردردهای خفیف یا درد بسیار کم می توانید با استفاده از مسکن های خوراکی درد آن را تخفیف دهید.

خلاصه مطلب خطرات و معایب هایفوتراپی

در این مقاله به یکی از پر کاربرد ترین و پرطرفدارترین روش های زیبایی و جوانسازی پوست یعنی هایفوتراپی پرداخته شد و در مورد عوارض و خطرات هایفوتراپی نکاتی را ارائه کرد. با توجه به اینکه هایفوتراپی را میتوان جزء ایمن ترین، کم خطر ترین و کم تهاجمی ترین روش های زیبایی دانست، اما با توجه به افراد مختلف و دارا بودن پوست ها و واکنش های مختلف نسبت به انجام روش های زیبایی امکان بروز برخی آسیب‌های پوستی وجود خواهد داشت.

3.9/5 - (23 امتیاز)
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *