مقالات

عوارض لیفت با نخ | عفونت و فرورفتگی بعد از لیفت با نخ

عوارض لیفت با نخ

مدرن ترین و برترین روش های جایگزین جراحی صورت برای لیفت کردن رفع چین و چروک و جوانسازی و همچنین اصلاح عیوب اجزای صورت و همچنین گردن استفاده از لیفت صورت با نخ میباشد. این روش زیبایی با وجود برتری هایی که نسبت به سایر روشها دارد، دارای عوارضی نیز می باشد. البته اکثر این عوارض به صورت محدود و گذرا می باشد و در طی چند روز پس از انجام روش لیفت از بین می رود، اما باز هم برای آشنایی با عوارض لیفت صورت با نخ ادامه این مطلب را مطالعه نمایید.

عوارض کشیدن پوست صورت با نخ

همانطور که پیشتر ارائه شد، لیفت صورت با نخ جز یکی از ایمن ترین روش های زیباسازی و جوانسازی پوست صورت می باشد و علاوه بر کشیدگی و رفع چین و چروک های پوست با تحریک الاستین و کلاژن سازی سلول های پوستی، موجب جوانسازی، شادابی و شفافیت پوست نیز می گردد، اما این روش با توجه به استفاده از نخ در زیر پوست دارای معایب و عوارض محدودی می باشد. از جمله عوارض کشیدن پوست صورت با نخ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-ورم صورت بعد از لیفت با نخ

عوارض شایع بعد از لیفت صورت یا لیفت بدن با نخ، تورم صورت می باشد که معمولاً در اکثر مراجعه‌کنندگان دیده می شود و علت آن هم استفاده از سوزن های کانولا برای قرار دادن نخ در زیر پوست می باشد و به علت واکنش نشان دادن بافت‌های پوست نسبت به عضو اضافه که در زیر پوست قرار گرفته است، با ایجاد تورم واکنش خود را نسبت به این عضو اضافه نشان می‌دهند، اما معمولاً این تورم پایدار نمی باشد و در اثر گذشت چهار یا پنج روز بعد از انجام لیفت به طور کامل از بین خواهد رفت.

2-فرورفتگی بعد از لیفت با نخ

اگر شما به پزشک متخصص کاملاً ماهر و با تجربه مراجعه کنید، امکان فرورفتگی بعد از لیفت با نخ را مشاهده نخواهید کرد.

معمولاً این عارضه در اثر مواردی پیش می‌آید که پزشک تجربه کافی را نداشته باشد و نتواند با استفاده از نخ های لیفت، پوست صورت شما را به خوبی بکشد و تشخیص ندهد یا کدام قسمتهای صورت به کشیدگی بیشتر و کدام قسمت آن به کشیدگی کمتری نیاز دارد و نتواند تقارن را در دو طرف صورت برقرار کند که معمولاً منجر به بروز فرورفتگی در این قسمت ها می شود.

به خصوص در هنگام انجام لیفت بینی با نخ بیشتر دیده می‌شود و ممکن است قسمتی از بینی دچار فرورفتگی در عضله بینی گردید که معمولاً به خودی خود برطرف نمی‌شود و باید با انجام جلسه ترمیمی نسبت به از بین بردن فرورفتگی اقدام نمایید.

عوارض لیفت بینی با نخ

عوارض لیفت بینی با نخ

3-درد بعد از لیفت با نخ

انجام لیفت با نخ را می‌توان به یکی از روش‌هایی اطلاق کرد که معمولاً درد زیادی را به همراه ندارد و حتی برخی از افراد تمایل به انجام این روش بدون استفاده از پمادهای بی حسی را دارند.

معمولاً درد آن به گونه ای می باشد که فرد احساس گزگز در ناحیه تزریق سوزن ها می‌کند و درد آن نیز مربوط به همان ایجاد برش های کوچک در ناحیه تزریق سوزن های ظریف می باشد و معمولاً در اثر کشیدن نخ ها ممکن است، در قسمت زیر بافت پوست منجر به پارگی های بسیار سطحی و خونریزی زیر پوستی گردد که در نهایت بعد از بین رفتن اثر بی حسی کمی درد را به دنبال خواهد داشت، اما این درد به گونه ای نیست که تحمل فرد را طاق کند و معمولا بعد از گذشت دو یا سه روز درد خفیف نیز از بین خواهد رفت.

اگر بعد از گذشت چهار روز از انجام لیفت با نخ، هم چنان احساس درد در ناحیه مورد درمان داشتید، حتما به متخصص خود مراجعه کنید.

4-عفونت بعد از لیفت نخ

عفونت بعد از لیفت نخ را می‌توان یکی از عوارض محدود این روش دانست و معمولاً به دلیل عدم مراقبت های بعد از انجام لیفت توسط خود فرد پیش می آید. اگر فرد بعد از انجام لیفت بلافاصله به حمام برود یا درون وان یا به استخر های متفاوت برود، از لوازم آرایشی استفاده کند، همچنین به نظافت شخصی و شستشوی بدن و صورت و محل انجام لیفت توجه آنچنانی نداشته باشد، مسلما موجب بروز عفونت و تجمع باکتری ها می گردد.

گاهی حتی با وجود رعایت مراقبت های قبل و بعد از لیفت بازهم به دلیل عدم رعایت بهداشت و استریل کردن لوازم مورد استفاده در این روش از طرف کلینیک و متخصص احتمال بروز عفونت و همچنین بیماری‌های خونی دیگر همچون ایدز و هپاتیت نیز وجود دارد. بنابراین لزوم انتخاب کلینیک معتبر که تمام اصول استاندارد و بهداشتی را رعایت کند، می تواند تا حد زیادی از بروز عفونت های بعد از لیفت با نخ جلوگیری کند‌.

5-کبودی ناحیه لیفت شده

کبودی یا پرخون شدن ناحیه لیفت در زیر پوست برای افراد زیادی که این کار را انجام داده اند، آشنا می باشد. به علت استفاده از نخ های شیاردار در زیر پوست و کشیدن این نخ ها، به علت آسیب کوچکی که به بافت های زیر پوستی وارد می شود، توسط بافت بدن به عنوان یک عامل عفونی شناخته می شود و به آن حمله می کند.

در اثر این حمله بدن دچار کبودی می شود و به تورم و قرمزی پوست دچار می شود، اما خوب است بدانید که این تورم و پرخون شدن زیر پوست به صورت دائمی نمیباشد و حداکثر پنج الی شش روز بعد از انجام لیزر از بین خواهد رفت، اما اگر این تورم بیشتر از یک هفته ادامه داشت، حتماً با پزشک خود مشورت کنید، زیرا ممکن است علت این کبودی بروز عفونت باشد.

عوارض لیفت صورت

عوارض لیفت صورت

6-خونریزی طولانی‌ مدّت

 در روش لیفت با نخ پزشک با سوراخ کردن پوست و قرار دادن کانولا و نخ های مرتبط در زیر پوست، ممکن است به بافتهای پوستی آسیب برساند و در عین حال به علت قرار گرفتن عروق خونی و لنفاوی پوست در کنار همین بافت های پوستی، احتمال آسیب به آنها نیز بسیار وجود دارد.

بنابراین اگر یکی از عروق خونی اصلی در این روش به علت تجربه کم پزشک آسیب ببیند، احتمال خونریزی طولانی مدت در فرد وجود دارد که آثار آن را میتوان با کبودی و درد بیش از حد متوجه شد. در چنین شرایطی باید سریعاً به پزشک مراجعه کنید.

7-احتمال ایجاد حساسیت به نخ در روش لیفت با نخ

معمولاً در روش لیفت با نخ از نخ های قابل جذب ضد حساسیت استفاده می کنند. این نخ هه از ترکیباتی ساخته شده است که معمولاً با بافت های پوستی هماهنگ می باشد و احتمال بروز حساسیت در چنین مواردی بسیار کم دیده می شود. در مواقعی که کلینیک ها از نسخه های غیر اورجینال و فیک نخ استفاده کنند، احتمال بروز حساسیت افراد به آن زیاد است.

حتی در مواردی با وجود استفاده از نخ های کاملاً با کیفیت و اورجینال، به علت حساس بودن افراد و همچنین سیستم ایمنی بدن آنها تحمل پذیرش عضوی را در زیر پوست نخواهد داشت و به شدت به آنها واکنش نشان می دهد. در چنین شرایطی می باید سریعاً نخ های زیر پوست خارج کرد و به دنبال روش دیگری برای لیفت صورت خود باشید.

8-عدم تقارن قسمت‌های مختلف صورت

عدم تقارن قسمت های مختلف صورت در اثر لیفت صورت با نخ بر اثر اشتباه و کم تجربگی پزشک متخصص رخ می دهد.

اگر شما از پزشک متخصص با تجربه و با مهارتی استفاده کنید، امکان عدم تقارن به قسمت های مختلف صورت به خصوص هنگام لیفت چانه یا لیفت گونه به وجود نخواهد آمد و اگر پزشک از مهارت کافی برخوردار نباشد، هنگام قرار دادن این نخ ها در زیر صورت علاوه بر این که نخ را در جای اشتباهی جایگذاری می‌کند، هنگام کشیدگی آن ممکن است قسمتی از صورت را بیشتر بکشد و قسمت دیگر را کمتر و بعد از اتمام لیفت این موضوع مشخص خواهد شد که متاسفانه راه حل خاصی ندارد و باید در جلسه ترمیمی به خارج سازی نخ و انجام دوباره لیفت صورت اقدام کرد.

عوارض لیفت نخ

9-بی حسّی پوست

بی حسی پوست در اثر انجام لیفت با نخ معمولا رخ می دهد و بعد از گذشت یک هفته بعد از انجام لیفتینگ بی حسی به گزگز شدن تبدیل می شود و سرانجام از بین خواهد رفت، اما اگر بی حسی پوست شما پس از یک هفته همچنان ادامه داشت و هنگام لمس کردن پوست خود آن را احساس نمی کردید، ممکن است به بافتهای و عروق خونی پوست آسیب جدی وارد شده باشد و حتماً با مراجعه به پزشک و معاینه پوست، در صورت آسیب به بافت های پوستی سعی از ترمیم آن برآیید.

9-برآمدگی یا حرکت نخ

معمولا اگر از نخ های شیاردار در لیفت با نخ استفاده شود، امکان جابجایی و حرکت نخ به صفر کاهش پیدا می‌کند، زیرا این شیارها در بافت پوست کاملاً قفل شده و به صورت مستحکم باقی می ماند تا زمانی که نخ ها جذب پوست شود و اگر نخ غیر قابل جذب باشد تا زمانی که نخ ها را خارج نکنید، در جای خود محکم باقی خواهد ماند.

عوارض لیفت ابرو با نخ

  • عفونت
  • عدم تقارن بین دو ابرو
  • کشیدگی بیش از حد ابرو
  • فاصله بیش از حد بین چشم ها و ابروان
  • قابل لمس بودن نخ در قسمت ابروها
  • احساس درد
  • احساس تورم در قسمت ابروها به مدت دو یا سه روز بعد از انجام لیفت

عوارض لیفت صورت با نخ

  • عدم تقارن بین قسمت های مختلف صورت
  • قابل لمس بودن نخ در زیر صورت
  • حرکت در زیر صورت
  • برآمدگی نخ
  • پرخون شدن پوست
  • بی حسی پوست
  • گزگز شدن پوست
  • ورم پوست صورت
  • عفونت

عوارض لیفت بینی با نخ

  • بالا رفتن بیش از حد نوک بینی
  • عدم تعادل بین لبه های بینی
  • ایجاد درد در قسمت بینی
  • آسیب رساندن به بافت های زیر پوستی بینی
  • ایجاد تورفتگی یا برآمدگی در بینی
  • قابل لمس بودن نخ در زیر پوست بینی
  • خونریزی و خون دماغ شدن به مدت کوتاه
  • عفونت

خلاصه مطلب عوارض کشیدن پوست یا لیفت با نخ 

با وجود آن که لیفت بدن و صورت با نخ را جز یکی از ایمن ترین و پر طرفدار ترین روش های زیبایی و جوانسازی صورت می‌دانند، اما می توان برخی عوارض لیفت با نخ را شامل این روش دانست. از جمله این عوارض می‌توان به درد، خونریزی، ورم، فرورفتگی و برآمدگی، عفونت، کبودی، حساسیت، عدم تقارن و حرکت نخ در این روش دانست.

3.9/5 - (37 امتیاز)
بازگشت به لیست

۱۳۷ نظر در “عوارض لیفت با نخ | عفونت و فرورفتگی بعد از لیفت با نخ

  1. نارمیلا گفت:

    سلام من بین لیفت با نخ یا انجام هایفو مونده بودم. مقاله شما خیلی مطلب کاملی بود در مورد لیفت نخ خیلی اطلاعات مفیدی داد ممنون. در مورد هایفو هم مطلبی دارید ؟

    1. admin گفت:

      سلام
      ممنون از لطف شما، خوشحالیم که مطلب مفید بوده. ما در قسمت بلاگ مقالات زیادی در مورد مزایا و فواید هایفوتراپی صورت داریم. با مطالعه اونها میتونید اطلاعات خودتون رو تکمیل کنید.

      1. ناشناس گفت:

        سلام من نمیدونم چرا یک طرف صورتم دچار افتادگی شده آیا میشه یک طرف صورت رو لیفت کرد

      2. دهقانپور گفت:

        سلام من پیش دکتر ملکی کلینیک هور اصفهان لیفت با نخ انجام دادم صورتم حفره پیدا کرده و دو طرف صورتم نامتقارن شد بعد از دو بار رفتن پیش خودشون جوابهای و خلاصه دلایل الکی که مربوط به پوست خودتونه و….

    2. ماریا علمی گفت:

      سلام فرورفتگی ها چجوری برطرف میشه ؟
      لطفا راهنمایم کنید من روز این کارو انجام دادم رو صورتم گودی افتاد دارن دق میکنم
      چیکار باید کنم از طرفی شهرستانی لطفا راهنمایی کنید

      1. دکتر رفیعی گفت:

        سلام عزیز
        با ماساژ بهتر میشه ولی بهتره با پزشک تون مشورت کنید
        ولی در کل جای نگرانی نداره و برطرف میشه

  2. ناشناس گفت:

    سلام وقتتون بخیر..مامان من چهارروزپیش ابروهاشولیفت بانخ انجام دادوفقط یه جای ابروجای زخم سوزن هست وابروهاشم ازهرکی میپرسه اصلاذره ای تغییرنکرده که بگم بالارفته یالیفت شده..حالاسوالم اینه آیا واقعالیفت نخ اینجوریه یابعدازچندروزخودشونشون میده؟

    1. admin گفت:

      سلام دوست عزیز
      اصولا تمامی موارد لیفت پوست چه لیفت با نخ باشه چه لیفت با هایفو یا روش های دیگر، بین ۳ هفته تا ۳ ماه (بسته به میزان شُلی پوست)، طول میکشه که اثر واقعی خودش رو نشون بده، لذا در حال حاضر اگر مادر لیفت با نخ انجام دادند نگران نباشید و صبر کنید تا اثرگذاریش معلوم بشه

    2. زکیه خرمی گفت:

      سلام من ۳روز پیش لیفت بانخ قسمت خط خنده انجام دادم ورم رو گونه زیر چشم چگونه برطرف میشود

      1. دکتر رفیعی گفت:

        سلام
        به مرور برطرف میشه (احتمالا حدود یک هفته ) و جای نگرانی نداره

  3. ثنا گفت:

    سلام …ده روز پیش لیفت صورت با نخ انجام دادم ..در پایین گونه محل خط خنده فرورفتگی ایجاد شده ..الان باید چه کنم ..من شاغل هستم و این شرایط رو نمیتونم تحمل کنم ..سوال دیگه م اینه که با انجام لیفت صورت بعد از جذب نخ آیا صورت با گذر زمان دچار افتادگی بیشتر نمیشه ؟

    1. دکتر رفیعی گفت:

      سلام عزیز
      خیر
      جای نگرانی نداره
      درست میشه

      1. ناشناس گفت:

        سلام خسته نباشید ببخشید من لیفت با نخ انجام دادم دو طرف صورتم فرورفتگی وحشتناکی ایجاد شده خیلی میترسم خوب نشه

        1. دکتر رفیعی گفت:

          سلام
          با پزشک معالج تون حتمن یک مشورت داشته باشید.
          با آرزوی بهترین ها

          1. ناشناس گفت:

            مطالب جامع و عالی بود.ممنونم

          2. دکتر رفیعی گفت:

            ارادت دارم

      2. ناشناس گفت:

        من دو هفته پیش نخ زیر چشم انجام دادم الان یک سمت زیرچشمم متورم شده علتش چی نگران شدم خیلی

        1. دکتر رفیعی گفت:

          سلام
          اصلا نگران نباشید
          تورم بعد از نخ طبیعی و کاملا قابل پیش بینی هست.
          برطرف میشه

    2. ناشناس گفت:

      سلام خسته نباشید ببخشید من لیفت با نخ انجام دادم دو طرف صورتم فرورفتگی وحشتناکی ایجاد شده خیلی میترسم خوب نشه

      1. دکتر رفیعی گفت:

        سلام عزیز
        حتما پزشک معالج تون شما رو ویزیت کنه ولی خیلی جای نگرانی نداره
        کجا انجام دادین ؟

      2. ناشناس گفت:

        ‌سلام آقای دکتر خسته نباشید من یک هفته پیش لیف زدم سه سی سی ژل هم زدم الان یطرف صورتم کبودی داره یطرف صورتم فرورفتگی داره یا خوب میشه ممنون میشم از راهنمایتون

        1. دکتر رفیعی گفت:

          سلام
          روز خوش
          با پزشک تون مشورت کنید ولی جای نگرانی نداره

        2. پریسا گفت:

          سلام وقت بخیر
          من ۱۰ روز پیش لیفت ابرو با نخ انجام دادم و ۴ روز بعدش پلک چپم پایین اومده و افتادگی پلک پیدا کردم..این افتا گی ممکنه در اثر لیفت با نخ باشه یا مثلا به اعصاب پلک و چشم آسیب رسونده باشه؟یا اینکه دنبال دلیل دیگه ای براش باشم؟

          1. دکتر رفیعی گفت:

            سلام
            بهتره با پزشک تون مشورت کنید ولی جای نگرانی نداره و احتمال آسیب به عصب تقریبا نزدیک صفر هست ولی معاینه مجدد در اولین فرصت، ضروریه

    3. ناشناس گفت:

      خیر .بلکه کلاژن سازی میکنه و صورت بهتر از قبل میشه

      1. ناشناس گفت:

        پالان چهل و یک روز لیفت بانخ انجام دادم دو طرف صورتم حفره شده اصلا تغییری نکرده پیش خودشم رفتم هیچ فرقی نکرده حالم بد

        1. دکتر رفیعی گفت:

          سلام
          تا ۸۰درصد برطرف میشه
          ولی مراجعه مجدد به پزشک تون برای منترل بعدی توصیه میشه

          1. سلام دکتر من گفت:

            سلام دکتر من نخ لیفت بینی انجام دادم ولی جای سوزن هنوز مونده اینقدر پماد گذاشتم نرفت چکار کنم

          2. دکتر رفیعی گفت:

            سلام عزیز
            چه مدت از کاشت نخ تون گذشته؟

          3. ناشناس گفت:

            سلام من ۴روز پیش لیفت بانخ کاگ Nvlانجام دادم مسیررد نخ روی صورتم حدود۴سانت برجسته مشخصه ونخ لمس میشه.باید خارج بشه؟

          4. دکتر رفیعی گفت:

            سلام
            مشکلی نیست
            نگران نباش

    4. حسین ب گفت:

      سلام آقای دکتر من ۳۲سال دارم رفتم نخ لیفت بینی انجام دادم. الان ناراحتم. میخوام. عمل بینی انجام بدم چکار کنم. دارم با نخ اذیت میشم. چکار کنم

      1. دکتر رفیعی گفت:

        سلام حسین جان
        باید صبر کنید تا نخ جذب بشه و بعد جراحی کنید

  4. ناشناس گفت:

    سلام
    وقتتون بخیر
    ممنون بابت مطالب مفیدی که در اختیار جستجو کننده ها قرار دادید
    صورت من بعد از لیفت با نخ که دو روز پیش انجام دادم در ناحیه نزدیک سمت راست لب دچار فرورفتگی شده و از این بابت نگرانم که رفع نشه
    نظر شما برام بسیار حائز اهمیته

    1. دکتر رفیعی گفت:

      سلام جای نگرانی نداره و عمدتا اصلاح میشه.
      در ضمن با پزشک معالج تون هم میتونید صحبت کنید ولی نگرانی نداره

  5. سحر گفت:

    سلام من چند ماه نخ لیفت گذاشتم نخ دندانه دار ورودی نخ که کنار شقیقه هست زخم بسته نمیشه و مدام عفونت خارج میشه تمام مدت آنتی بیوتیک و ژل آنتی باکتریال مصرف میکنم اما زخم کامل بسته نمیشه و صورتم با خندیدن و مسواک زدن غذا خوردن ورم میکنه و انتهای و ابتدای نخ بصورت یک بافت سفت هستش و از زیر لپ هم احساس دردناکی دارم اما دکترم میگه طبیعی واقعا نمیدونم چیکار کنم؟

    1. دکتر رفیعی گفت:

      سلام روز بخیر
      ۱-دقیقا چند ماهه که انجام دادین؟
      ۲-در صورت تمایل میتونیم ویزیت تون کنیم.
      با احترام
      دکتر رفیعی

    2. صدری گفت:

      سلام من می خواهم نخ خط خنده انجام بدم با این چیزها ی که خواندم از نخ واقعا دیگه می ترسم انجام بدم مشکل برام پیش بیاد

      1. دکتر رفیعی گفت:

        سلام عزیز
        خوب بجاش از فیلر یا همون ژل استفاده کنید

    3. صنعتى گفت:

      سلام خانم سحر لطفا راهنمایی کنید چکار کردید در نهایت مادر من هم دچار دقیقا همین مشکل شده 😔🙏🏻

  6. ناشناس گفت:

    سلام وقت بخیر ببخشید من یک هفته پیش لیفت نخ انجام دادم ولی متاسفانه داره برمیگرده دلیلش چیه

    1. دکتر رفیعی گفت:

      سلام
      روز بخیر
      بهتره با پزشک معالج تون مشورت کنید .
      دلایل مختلف داره

  7. مرضیه گفت:

    سلام وقت بخیر ۴۵ روز پیش نخ گذاشتم روی صورتم فرو رفتگی ایجاد شده مراجعه کردم گفتن برطرف میشع ولی هنوز هست چقدر زمان میبره کامل بره

  8. م گفت:

    سلام من در گذشته جراحی داشتم و به نخ بخیه جذبی حساسیت نشون دادم ،آیا میتونم از نخ لیفت کره ای برای صورتم استفاده کنم ممکنه به این نخ هم حساسیت داشته باشم ؟

    1. دکتر رفیعی گفت:

      از روش های دیگه مثل اندولیفت و هایفو هم میتونید استفاده کنید

  9. مری گفت:

    سلام من در گذشته جراحی داشتم و به نخ بخیه جذبی حساسیت نشون دادم ،آیا میتونم از نخ لیفت کره ای برای صورتم استفاده کنم ممکنه به این نخ هم حساسیت داشته باشم ؟

    1. دکتر رفیعی گفت:

      سلام
      بهتره انجام ندین

      1. ناشناس گفت:

        سلام من پنچ روز هست نخ ابرو انجام دادم اصلا تغییر نکردم وکبدی و ورم دارم ورم چشم سمت راستم تا زیر چشمم اومده وخیلی نگرانم همکه نخ ابرو رو از ناحیه سرم زیر موهام کرده نرمال هست از این ناحیه؟

  10. شیدا گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من لیفت با نخ M شکل انجام دادم بیست روز پیش خیلی کار سنگینی بود و بخیه خورد، اما الان بعد از بیست روز زخم بسته شده و ورم ندارم اما چندجای صورتم به شدت فرورفته شده
    ده روز دیگه وقت دارم که برم پیش دکترم نشونش بدم اما الان چون خیلی نگرانم و اینکه در کل دوست دارم نظر شما رو هم بدونم
    این فرورفتگی ها برای چیه؟ آیا خوب میشن؟
    ممنونم از پاسخی که میدید.

  11. پری گفت:

    سلام، آقای دکتر از نظر شما جای فرورفتگی صورت با نخ از بین خواهد رفت؟ با چه روشی؟ ممنون

    1. دکتر رفیعی گفت:

      سلام
      با نخ مونو خیلی بهتر میشه

  12. هستی گفت:

    سلام من لیفت با نخ انجام دادم ولی هیچ تغییری نکردم
    میخواستم بدونم طبیعیه و ممکنه اثارشو چند روز بعد نشون بده؟

    1. دکتر رفیعی گفت:

      سلام
      اینکه هیچ تغییری نداشته باشه ، بعدا بعیده که تغییر کنه
      بهتره عکس های قبل و بعد تون رو کنترل کنید

  13. نگین گفت:

    سلام
    ممنون از مطالب مفیدتون
    مادر من چند روز پیش لیفت با نخ انجام دادن
    جای سوزن و پایین ترش فرورفتگی و برامدگی و هنچنین چروک انجام شده
    بنظرتون بهتر میشن؟چون خیلی استرس داره

    1. دکتر رفیعی گفت:

      سلام
      حتمن با پزشک تون یک مشورت مجدد داشته باشید ولی کلا جای نگرانی نداره

  14. ماریا .م گفت:

    درود و عرض ادب دکتر جان بنده ۲سال در ترکیه دوره پوست و تزریق انواع جوانسازها را دیدم .دیشب برای خودم نخ ۱۲۳d۱۸تزریق کردم طرف راست صورتم هنگام در اوردن کانولا سر نخ هیچ میزانی بیرون نیامد تابحال این اتفاق نیفتاده بود .نخ کاگ کره ای مصرف کردم الان نخ و میتوانم با لمس صورتم حس کنم ولی دو طرف صورتم متقارن هست ظاهرا فعلا داناهیل مصرف کردم ایا مشکلی تهدید میکنه صورتم و ؟سپاس بیکران از اطلاعات مفیدی که در اختیار کاربران و زیباجویان میدهید maria

    1. دکتر رفیعی گفت:

      سلام عزیز
      به هیچ وجه جای نگرانی نداره

  15. پریا نبوي گفت:

    سلام من لیفت با نخ کاگ انجام دادم و اون نخ انگار با رنگ بنفش به صورت یک خط مشخصه
    یک هفته پیش انحام دادم

    ایا از بین میره؟

    1. دکتر رفیعی گفت:

      سلام
      حتمن با پزشک تون مجددا مشورت کنید

  16. الهام زمانی گفت:

    سلام وقت بخیر . من چند سال پیش عمل پروتز گونه انجام دادم . ولی متاسفانه بعد از یک ماه وایپس زد صورتم و به شدت تو این مدت درد داشتم وبه شدت ورم کرده بود . به ناچار مجدد عمل کردم و پروتز رو از صورتم خارج کردم .و دکتر فرمودن که بدنم جسم خارجی رو قبول نمی کنه
    با این اوصاف الان که حدودا ۵ سال از این موضوع میگذره آیا دکتر استفاده از نخ که جذب صورت میشه رو پیشنهاد میدین یا تزریق پروفایلو انجام بدم بهتره ؟

    1. دکتر رفیعی گفت:

      سلام عزیز
      ممکنه بفرمایید چه نوع پروتزی استفاده کردین ؟
      به احتمال زیاد مشکلی ندارید

  17. زهرا گفت:

    سلام وقت بخیر
    هست روز قبل لیفت با نخ دوطرفه صورت انجام دادم
    همونجا هم سمت چپ صورتم بیشتر ورم داشت
    الان بعد گذشت یک هفته محا ورود سورن در یک سمت صورت فرورفته هست
    و سمت چپ و راست صورت تقارن ندارن
    لطفا بفرمابید طبیعی هست؟ و باید صبر کنم

    1. دکتر رفیعی گفت:

      سلام عزیز
      به پزشک تون مراجعه کنید
      با کمی دستکاری اصلاح میشه و جای نگرانی نیست

  18. لیلا گفت:

    سلام
    من دو روز پیش نخ کاگ در منطقه گونه گذاشتم
    دوتا زخم کوچک کنار شقیقه هام دارم
    احساس میکنم یه سری خطوط روی گونه هام خصوصا سمت چپ افتاده و وقتی لمس میکنم یه برآمدگی کوچک احساس میکنم
    میخواستم بدونم آیا طبیعی هست و این خطوط برطرف میشن؟
    البته دو هفته بعد باید برای چکاپ مراجعه کنم به پزشک

    1. دکتر رفیعی گفت:

      سلام
      حتمن زودتر پزشک تون شما رو ویزیت کنه
      البته که جای نگرانی نداره به هیج وجه

      1. ناهید حاج علی اکبری گفت:

        اگه احساس کنیم بعد از ۵ روز نخ در داخل صورت پاره شده باشه باید چیکار کنیم

        1. دکتر رفیعی گفت:

          پاسخ داده شد
          با احترام

          1. ناشناس گفت:

            سلام دکتر جان
            ۶ ماه پیش لیفت بینی با نخ انجام دادم ‌یش دکتر خاتمی
            از ۶ ماه پیش درگیر عفونت و زخم روی بینی هستم
            الان هم روی بینی م فرورفتگی ایجاد شده
            دو بار به خودشون مراجعه کردم ولی بهبودی حاصل نشد راهنمایی میفرمایید

          2. دکتر رفیعی گفت:

            سلام افسون عزیز
            بهتره خودشون تا انتها با شما همراهی کنند تا مشکل حل بشه ولی در غیر اینصورت با جراح پلاستیک مشورت کنید

  19. ماندانا گفت:

    سلام‌
    من یک هفته پیش یه نخ از شقیقه تا زیر گونه یا کمی پایین تر گذاشتم‌، بعد هم خط خنده رو با فیلر پر کردن دکتر.
    ولی دوتا مشکل پیدا کردم … اول اینکه سمت چپ‌پایین گونه ورم دارم چیزی شبیه آبسه دندون. البته از نظر عفونت و‌آبسه و‌… مطمئنم که نیست ولی واقعا نمی دونم چه دلیلی داره.
    دوم هم اینکه سمت چپ وقتی دهانمو‌باز می کنم درد می کنه و‌نمی تونم دهانمو‌باز کنم . بسختی غذا می خورم .
    محل درد درست جاییه که مثلا دکتر دندونپزشک‌برای بی حسی آمپول می زنه ، درست قسمت تلافی فک‌پایین و بالا در سمت چب صورتم.

    1. دکتر رفیعی گفت:

      ماندانای عزیز
      پاسخ داده شد
      در صورت لزوم با شماره ۰۹۱۲۳۲۴۰۱۸۳ تماس بگیرید

  20. ماندانا گفت:

    سلام‌
    من یک هفته پیش یه نخ از شقیقه تا زیر گونه یا کمی پایین تر گذاشتم‌، بعد هم خط خنده رو با فیلر پر کردن دکتر.
    ولی دوتا مشکل پیدا کردم … اول اینکه سمت چپ‌پایین گونه ورم دارم چیزی شبیه آبسه دندون. البته از نظر عفونت و‌آبسه و‌… مطمئنم که نیست ولی واقعا نمی دونم چه دلیلی داره.
    دومین مورد که خیلی هم اذیت و‌درد داره اینه که وقتی دهانمو‌باز می کنم سمت چپ دهنم قسمت اتصال دو فک درد می کنه و‌نمی تونم دهانمو‌باز کنم و حتی بسختی غذا می خورم .
    درد درست جاییه که مثلا دکتر دندونپزشک‌برای بی حسی آمپول می زنه ، درست قسمت تلافی فک‌پایین و بالا در سمت چب صورتم.
    عدم تقارن صورتم هم دقیقا مثل عکسیه که شما تو‌مقاله تون گذاشتین . میشه راهنمایی کنین که برای هر دو‌مورد رو چه کاری باید انجام شه.

    1. دکتر رفیعی گفت:

      سلام عزیز
      برای وضعیت آبسه روی گونه با تورم و التهاب ، نیاز هست که توسط پزشک معاینه بشید.
      در خصوص موضوع دوم ، بدنید که گذرا هست و جای نگرانی نداره

  21. مریم گفت:

    سلاموقت بخیر من ی هفته پیش خط خنده رو لیفت با نخ انجام دادم بعد از ی هفته هنوز صورتم بخصوص سمت چپ ورم داره و زوق زوق میکنه
    ایا طبیعیه؟!

    1. دکتر رفیعی گفت:

      کاملا طبیعیه و جای نگرانی نداره
      برطرف میشه

  22. بیمار گفت:

    سلام وقت بخیر
    من سه هفته پیش لیفت با نخ کاگ انجام دادم
    یکی از نخ های صورتم کاملا از زیر پوست مشخصه و بیرون زدگی داره
    پیش دکترم رفتم هیچ کاری نکردن
    شما نخ از صورت خارج میکنین ؟

    1. دکتر رفیعی گفت:

      سلام
      تقریبا امکان درآوردن نخ وجود نداره ولی میشه سر نخ ها رو بیرون کشید و برید.

      1. سانیا ملاح گفت:

        سلام اقای دکتر من هم همین مشکل داشتم سر نخ بریدم دقیقا وسط پیشانیم و درست از زمانیکه نخ بریدم مدام همون نقطه جوش چرکی میزنه حدودا ۱٠روزی شده که جوش میزنه چرک خارج میشه و بعد دوباره جوش و چرک… میشه راهنماییم کنید

        1. دکتر رفیعی گفت:

          سلام سانیا جان
          به احتمال زیاد عفومت کرده و حتمن نیاز به آنتی بیوتیک و ضد عفونی داره
          زودتر اقدام کنید

  23. بیمار گفت:

    سلام وقت بخیر
    من سه هفته پیش لیفت با نخ انجام دادم قسمت زیر گونه
    حالا نخ کاملا از زیر پوستم بیرون و مشخصه
    دکترم قبول نمیکنن که نخ رو از زیر پوستم دربیارن
    میخواستم بپرسم شما انجام میدین ؟؟

    1. دکتر رفیعی گفت:

      پاسخ لازم خدمت تون داده شد

  24. ناهید گفت:

    سلام جناب دکتر عزیز. من ۵ روزه کار لیفت با نخ انجام دادم توی صورتم برآمدگیهایی بوجود آمده و قلمبه شده . امروز احساس کردم یکی از نخها آزاد شده چون دیگه احساس کشیدگی ندارم. خیلی خرابکاری شده ؟ ایتقدر نگرانم که خدا میدونه . میشه راهنمایی کنید خیای ممنونم.

    1. دکتر رفیعی گفت:

      پاسخ داده شد
      جای نگرانی نیست

  25. ناهید حاج علی اکبری گفت:

    سلام وعرض ادب
    من امروز ۵ روز هستش انجام لیفت با نخ انجام دادم
    بعضی قسمتهای صورتم برآمدگی پیدا کرده اندازه نخود
    بعضی قسمتها فرورفتگی پیدا کرده
    واینکه امشب احساس کردم یکی از نخهای صورتم ول شد. چون دیکه کشش روز قبل هم نداره.
    سرم رو پایین بردم سوزش بدی احساس کردم و دقیقا احساس کردم یهو یکی از نخها پلره شد
    تروخدا اینقدر نگرانم که صورتم خراب بشه
    تروخدا راهنماییم کنید

    1. دکتر رفیعی گفت:

      سلام
      روز بخیر
      نخ ها پاره نمیشن فقط ممکنه جابجا بشن
      به پزشک تون مراجعه کنید ، ممکنه مجددا بعضی از نخ ها رو براتون کار بزارن
      ولی در کل جای نگرانی نداره

  26. Azad گفت:

    سلام
    آیا راهی هست که بشه دید نخها از کجا رد شده مثلا یه چیزی مثل سونو گرافی صورت یا رادیولوژی!!؟
    من روی لب بالام یه طرف روی خط خنده فقط درد شدیدی احساس میکنم(انگار یه سوزن فرو میره) آیا باید ۳ماه صبر کنم؟ الان ۳ هفته شده ..آیا ممکنه از روی اعصاب رد شده باشه؟؟؟

    1. دکتر رفیعی گفت:

      سلام
      نگرانی نداره
      برطرف میشه
      البته با روش های تصویر برداری معمول نمیشه مسیر نخ ها رو شناسایی کرد و نیازی هم نیست
      اگر هم از روی اعصاب رد شده باشه مساله ای نیست و جای نگرانی نداره

  27. حمیده گفت:

    سلام وقت بخیر،،من یک ماه ونیم پیش نخ کاگ گذاشتم منتهی بعداز۳هقته ازهردوطرف دوتاازنخهاآزادشدن،سمت راست بیرون زدگی داشت که به راحتی خارج کردن،ولی سمت چپ داخل پوستم تاخط فک حرکت کرده،سوال اول آیاراهی هست که خارج بشه یاازبین بره؟سوال دوم اینکه من دوباره باید هزینه کنم که نخهای ازدست رفته گذاشته بشه؟چون واقعن گرونه

    1. دکتر رفیعی گفت:

      سلام حمیده عزیز
      به مرور جذب میشه و نیازی به کشیدن نیست
      در صورتی که کیفیت لیفت مورد قبول تون هست که نیاز به کار دیگری ندارد و در غیر اینصورت میتونید از پزشک تون بخواهید تا براتون نخ تکمیلی کار کنند.

  28. فرزانه گفت:

    سلام جناب دکتر من یک ماه نیم پیش ایمبدینگ شکم انجام دادم در یک‌مطب طب سوزنی
    اما خیلی اذیتم ، جای تک تکش سفت و متورم شده و دردناک خیلی خیلی اذیتم ،ربه دکترم که مراجعه میکنم میگن چیزی نیست ، سفالکسین بخور و کیسه آبگرم بگذار من ۱۰ روز آنتی بیوتیک خوردم اما موثر نبود ، لطفا بنده رو راهنمایی کنید ، پیشاپیش از شما سپاسگزارم 🙏🏻

    1. دکتر رفیعی گفت:

      سلام عزیز
      بهتره پزشک تون مجددا شما رو ویزیت کنند و در صورت لزوم آنتی بیوتیک تجویز کنند
      البته این علایم گذراست و حای نگرانی ندارد ولی بهتر است پیگیری کنید.

  29. م ع گفت:

    سلام بنده پنجشنبه هفته پیش لیفت با نخ برای صورتم انجام دادم و همینطور زیر چشم تزریق داشتم دو طرف صورتم تقارن ندارن
    صورتم پهن شده و ظاهر نازیبایی گرفته
    اگه میشه عکس صورتم رو بذارم ببینید و نظر بدین

    1. دکتر رفیعی گفت:

      سلام عزیز
      پیشنهاد میکنم با پزشک تون یک مشورت داشته باشید.عدم تقارن حتمن برطرف میشه و جای نگرانی نیست.
      عکس تون رو هم به واتزاب ۰۹۱۲۸۴۸۲۸۰۹ ارسال کنید و با همین شماره با من تماس بگیرید.
      با آرزوی بهترین ها

      1. سارا گفت:

        سلام من ۴۰ سالمه شما لیفت و کوچیک کردن صورت با نخ رو پیشنهاد میکنید یا اندولیفت ؟
        ترکیب سالی یکبار اندولیفت با هایفو بهتره یا با مزوژل پروفایلو ؟

        1. دکتر رفیعی گفت:

          سلام عزیز
          دو تا سوال کردین
          بهتره اول توسط پزشک معالج ویزیت بشین و بعد براتون طرح درمان پیشنهاد بشه
          در ضمن اندولیفت با مزو بسیار عالیه

  30. زهرا گفت:

    سلام آقای دکتر، ممنون از وقتی که می گذارید و راهنمایی می کنید.
    من حدود دو ماه و نیم قبل نخ کاگ گذاشتم رو صورتم ولی بعد از حدود یک هقته یکی از نخ ها از سمت چپ لب برآمدگی پیدا کرد بطوریکه وقتی دستم رو روی برآمدگی میذاشتم و لمس میکردم، کاملا تکون خوردن تیغ نخ رو به این طرف و اون طرف احساس میکردم، صورتم خیلی بد منظره شده بود، انگار یه جوش بزرگ نوک تیز در اومده بود که هر لحظه امکان ترکیدنش وجود داشت، به دکتر مراجعه کردم گفتن خوب میشه ولی بعد از چند روز صبر کردن خوب نشد، مجدد به دکترم مراجعه کردم و گفتم نمیتونم این وضعیت رو تحمل کنم، دکتر بی حسی انجام داد و با ایجاد برش روی پوست اون قسمت نخ رو از زیر پوستم خارج کرد و پماد آنتی بیوتیک تجویز کرد ولی اون قسمت صورتم باز برآمدگی داشت و من با خودم فکر کردم احتمالا عفونت داره و هر روز چندین بار پماد استفاده میکردم ولی یک شب وقتی داشتم صورتم رو میشستم دیدم یه تیکه کوچیک از نخ از اون قسمت برآمده که دکتر برش داده بود خارج شد و بلافاصله در عرض یکی دو ساعت برآمدگی هم رفع شد. ولی بعد از خوب شدن جای زخم یک حفره شبیه جای جوش (البته یکم بزرگتر) تو اون قسمت ایجاد شده که خیلی اذیتم میکنه و بعد از چند روز درست در کنار حفره یه فرو رفتگی تقریبا بزرگ ایجاد شد، نگران شدم و به دکتر مراجعه کردم و بازم دکتر گفت جای نگرانی نیست و خوب میشه و پماد سوکرانیکا مارک لافارر تجویز کرد، الان حدود دو هفته هست که از این پواد استفاده میکنم ولی تاثیری نکرده، میخواستم نظر شما رو بدونم در صورت امکان… نظر شما برام خیلی مهمه.
    ببخشید که متن خیلی طولانی شد. سپاسگزارم

    1. دکتر رفیعی گفت:

      سلام خانم علیپور عزیز
      تقریبا میتونم بگم مشکل تون حل شده و جای نگرانی نیست .
      در نهایت با تزریق کمی فیلر هم اون فرورفتگی برطرف میشه هر چند همونطور که پزشک تون فرمودند ، به مرور برطرف میشه و کاملا این تغییرات طبیعی هست.
      با احترام و آرزوی بهترین ها

      1. زهرا علی پور گفت:

        سپاسگزارم از پاسختون جناب آقای دکتر 🙏🌹

  31. هما گفت:

    سلام اقای دکتر من جای خط اخم روی پیشانی حالت فرورفتگی ایجاد شده میخواستم بدوننم استفاده از نخ برای پر کرد کار درستیه یا روش دیگری مناسب ممنونم راهنماییم کنید.ک

    1. دکتر رفیعی گفت:

      سلام هما جان
      نخ بسیار مناسبه ولی ممکنه کافی نباشه
      ممکنه فیلر هم لازم باشه

      1. بهار گفت:

        سلام ببخشید من اگه بخام بینم فیلر و نخ کشی کنم بعد میتونم عمل کنم؟

        1. دکتر رفیعی گفت:

          بهتره اگر میخواهید عمل کنید ، بینی رو دستکاری نکنید

    2. زهرا گفت:

      سلام وقتتون بخیر من دو هفته پیش عمل پلک انجام دادم که تا الان پلک هام تقارن ندارند نمی‌دونم بعد از مدتی قرینه میشن یا نه آیا با ماساژ دادن آروم عدم تقارن پلک ها برطرف میشه ؟ و لیفت صورت هم انجام دادم الان مشکلم اینکه یه طرف صورتم خالی تر از طرف دیگه هست قرینه نیستن و بعضی جاهای صورتم کمی کبودی و فرو رفتگی و برآمدگی داره میخواستم بدونم مشکلم حل میشه آیا کرمی یا پمادی هست که این کبودی ها رو زودتر برطرف کنه آیا نیاز هست به پزشک مراجعه کنم در ضمن من روزی یه قرص زینک و آهن و پودر کلاژن میخورم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

      1. دکتر رفیعی گفت:

        پاسخ داده شد

  32. ایلا بخشی گفت:

    سلام وقت بخیر اقای دکتر سه روز پیش لیفت نخ انجام دادم امروز یکی از دوستان نه دونسته با دست چک زد به صورت الان خیای نگران هستم نظرتون برام مهمه

    1. دکتر رفیعی گفت:

      سلام
      قطعا ا لان مشکل برطرف شده

  33. سیما گفت:

    سلام دکتر جان
    من دیروز لیفت نخ انجام دادم ولی صورتم کلا شده گونه ورم هستش یا همینطور میمونه؟
    میتونم نخ رو خارج کنم؟

    1. دکتر رفیعی گفت:

      سلام سیما جان
      به سرعت برطرف میشه

  34. Darya گفت:

    سلام مادر من یک هفته ست که لیفت گونه با نخ انجام دادن ، امروز به گونه و شقیقه‌شون ضربه وارد شده و چشمهاشون اول نمیدید ولی یکم که گذشت یکم بهتر شد ولی هنوز میگن نمیتونن درست ببینن و چشمهاشون میسوزه ، هرچی تلاش کردیم نتونستیم ببریمشون چشم پزشکی😭😭چیکار باید بکنم؟؟؟؟ نخ توی صورتشون جابه جا شده؟؟ چون هنگام ضربه خوردن صدای جرقه توی صورتشون احساس کردن😭😭😭😭

    توروخدا کمکم کنید هرچه زودتر😭

    1. دکتر رفیعی گفت:

      سلام
      هیچ ارتباطی با نخ نداره و بهتره به چشم پزشک مراجعه کنید

  35. زهرا گفت:

    سلام وقتتون بخیر من دو هفته پیش عمل پلک انجام دادم که تا الان پلک هام تقارن ندارند نمی‌دونم بعد از مدتی قرینه میشن یا نه آیا با ماساژ دادن آروم عدم تقارن پلک ها برطرف میشه ؟ و لیفت صورت هم انجام دادم الان مشکلم اینکه یه طرف صورتم خالی تر از طرف دیگه هست قرینه نیستن و بعضی جاهای صورتم کمی کبودی و فرو رفتگی و برآمدگی داره میخواستم بدونم مشکلم حل میشه آیا کرمی یا پمادی هست که این کبودی ها رو زودتر برطرف کنه آیا نیاز هست به پزشک مراجعه کنم در ضمن من روزی یه قرص زینک و آهن و پودر کلاژن میخورم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    1. دکتر رفیعی گفت:

      سلام زهرا جان
      این مشکل کاملا گذرا و قابل پیش بینی هست و برطرف میشه ولی در هر صورت بهتره با پزشک معالج تون در تماس باشید و از ویزیت های دوره ای غافل نشید

  36. زهرا گفت:

    سلام آقای دکتر وقتتون بخیر
    من دو هفته پیش عمل پلک انجام دادم ولی پلک هام قرینه نیستن آیا با ماساژ آروم پلک ها روزی دو سه بار به قرینه شدنش کمک می‌کنه یا خودش به مرور زمان عدم تقارن برطرف میشه .
    والان دو هفته هست که عمل لیفت با نخ سیلوئت انجام دادم فرورفتگی ها و برآمدگی هایی تو صورتم درست شده بود که الان کمی بهتر شده ولی دو طرف صورتم قرینه نیستند طرف راست صورتم کمی خالی تر ازطرف دیگه نشون میده البته قبل از عمل هم طرف راست صورتم کمی خالی تر از طرف دیگه بود ولی الان هم با عمل لیفت قرینه نشدن و افتادگی فک ها و دوطرفه لب تغییر نکرده دکتر گفت الان ۲۰ درصد از کار خودشو نشون میده بعد از گذشت سه ماه صورتت بهتر میشه آیا با گذشت سه ماه این مشکلات برطرف میشه ؟و آیا نیاز هست به پزشک مراجعه کنم برای قرینه نبودن دو طرف صورت؟ ممنون از راهنماییتون

    1. دکتر رفیعی گفت:

      سلام
      با احتمال ۹۹ درصد برطرف میشه
      ولی با پزشک تون میتونید مجددا تایم ویزیت داشته باشید ، البته بدون نگرانی

  37. سحر رمضانی گفت:

    سلام و درود
    من چهارروزه ک هرطرف صورتمو۴تا نخ گذاشتم
    ی طرف صورتم هیچ مشکلی نداره،ولی ی طرف دیگه ورم شدید و سفت شده و خیلی درد میکنه
    ب پزشکم مراجعه کردم دگزا تزریق کردمو انتی بیوتیک و اناهیل هر۱۲ساعت مصرف میکنم اما اصلا خوب نمیشه😞😞دارم از غصه میمیرمصورتم داغون شده ک هیچ نگران این ورمم هم هستم ک چیه؟هماتومه؟چیکارش کنم ک بره😞😞😞

    1. دکتر رفیعی گفت:

      سلام سحر جان
      ۱۰۰ درصد برطرف میشه و اصلا جای نگرانی نداره
      اون فقط تورمه و از بین میره

  38. نانی گفت:

    سلام آقای دکتر
    من دو روز پیش نخ انجام دادم اون علامتهایی ک دکتر کشید برای انجام نخ همون خودکاری ک میکشن رو صورتو هر کار میکنم هر چی میشورم شوینده‌ میزنم نمیره چیکار باید بکنم 🙏

    1. دکتر رفیعی گفت:

      سلام
      پنبه الکل استفاده کنید

  39. محبوبه گفت:

    سلام آقای دکتر وقت بخیر . من پارسال آبان ماه تزریق فیلر گونه داشتم هر طرف یک و نیم سی سی از اردیبهشت امسال صورتم ورم میکرد که با مراجعه به دکتر گفتن که بخاطر فیلر نیست ولی این اتفاق باز تکرار شد و من به دکتر دیگری مراجعه کردم و الان قرص متیل پردنیزولون میخورم و از طرفی زیر گونه سمت راستم فرورفتگی ایجاد شده چون خودم هم چند کبلو وزن کم کرده بودم الان بشدت صورتم لاغر شده میخواستم بدونم من الان چیکار میتونم بکنم ؟ هایفوتراپی یا ار اف یا چه روشس بهم کمک میکنه تا این فروفرنگی حل بشه ؟ با سپاس از وقت و توضیحتون

    1. دکتر رفیعی گفت:

      سلام
      از طریق واتزاب بهمون بگین از چه فیلری استفاده کردین
      البته در همین سایت هم میتونید اعلام کنید.

  40. نسرین گفت:

    سلام من دیروز لیفت با نخ از دو طرف صورت انجم دادم که سر نخ ها از کنار لب تا کنار ابرو هست. حالا دم هر دو ابرو به سمت پایین امده که خیلی نگرانم کرده ایا این افتادگی که چهری ای عبوس به من داده رفع می شه؟ علت چه هست و ایا رفع می شود ؟

    1. دکتر رفیعی گفت:

      سلام عزیز
      حتمن به پزشک تون مراجعه کنید
      نیاز به بررسی مجدد و در صورت لزوم ، مداخله مجدد داره

  41. مینا گفت:

    سلام آقای دکتر من ۳ هفته پیش لیفت ابرو با نخ تایم ماشین انجام دادم باقی مونده نخ ی مقدار بیرونه از زیر پوستم و اینکه زیر پوست نخ قلمبه شده و فوق العاده قرمز شده اما درد ندارم احتمال اینکه جای نخ اسکار بشه و لک امکان داره🥺

    1. دکتر رفیعی گفت:

      سلام مینا جان
      مقدار نخ بیرون مونده باید بریده بشه توسط پزشک معالج
      تورم و قرمزی بدون درد ، برطرف میشه و جای نگرانی نیست

  42. حسینی گفت:

    سلام
    من ۴ ماه پیش لیفت بینی با نخ انجام دادم الان بالای بینیم برامدگی به صورت چند تا گلوله زیر پوست مشاهده میشه .و هیچگونه لیفتی هم انجام نشده ایا واسه ترمیم پزشکم باید هزینه بگیره یا چون کار خودش مشکل داشته باید رایگان ترمیم کنه.و اینکه آیا میتونم بخاطر ضعف کارش ازش شکایت کنم؟

    1. دکتر رفیعی گفت:

      خانم حسینی عزیز سلام
      در خصوص برآمدگی های روی بینی مشکلی نیست ، بتدریج برطرف میشه
      اینکه لیفتی انجام نشده : در لیفت با نخ این یک اتفاق رایج هست و من به همه مراجعینم میگم که احتمال داره تا ۵۰ درصد نتیجه دلخواه بدست بیاد
      و در خصوص ترمیم هم ، بنظرم مجددا کار نخ انجام ندید
      در واقع این ضعف کار نیست این ضعف متد هست و در همه جای دنیا قابل پیش بینی هست

  43. ریحانه گفت:

    سلام وقتتون بخیر باشه، من حدودا دو هفتست که نخ کار کردم. اما یه ۴ پنج روزی میشه که جای نخ ها روی صورتم زرد شده، علتش چی هست؟

    1. دکتر رفیعی گفت:

      سلام
      در واتزاب عکس بفرستید

  44. مریم گفت:

    سلام اقای دکتر ببخشید من یه هفته پیش لیفت ابروبانخ انجام دادم بعدازچندروز پلکم اومده پایین حتی بیشترازقبل
    احساس میکنم سمت چپ صورتم بالای ابروکاملا برامده وقابل لمس شده دردخفیف هم داره .بنظرتون باید چکارکنم به دکترم هم دسترسی ندارم

    1. دکتر رفیعی گفت:

      سلام
      جای نگرانی نیست
      اون برآمدگی برطرف میشه
      اما در خصوص پایین اومدن پلک تون با پزشک تون وقت ویزیت مجدد باید بگیرید

      1. مریم گفت:

        ممنونم از جوابدهیتون
        بنظرتون طبیعیه که بعداز لیفت ابروبانخ پلک بیادپایین؟علت پایین اومدنش چی میتونه باشه؟چون متاسفانه پزشکم گفتن طبیعیه واصلن توجه نکردن

        1. دکتر رفیعی گفت:

          سلام و درود
          البته در لیفت ابرو با نخ بطور معمول باید پلک بالاتر بره
          امکان جابجایی نخ وجود داره و پزشک تون بهترین فرد برای تعیین تکلیف این موضوع هستند

  45. شکوه گفت:

    ⁷⁷سلام،خسته نباشین.
    من ۱هفته‌س که لیفت بینی با نخ انجام دادم…
    از همون ابتدا بالای بینیم یک برآمدگی ایجاد شد،و رنگ سبز نخ تا وسط بینیم قابل مشاهده هستش.
    به دکتر معالجم مراجعه کردم،گفت:نخها سطحی شدن،احتمال بیرون زدگی داره و باید نخ رو بکشیم.
    میخواستم نظر شما رو بدونم،ممنون میشم.

    1. دکتر رفیعی گفت:

      سلام و درود
      اگر نخ ها قابل کشیدن باشه ، بهترین کار هست و جای نگرانی نیست

  46. پارمیس گفت:

    سلام اقای دکتر من یه هفته هست نخ انداختم
    هیچ جای تورم و ورمی و کبودی ندارم و نخ و زیر پوستم احساس میکنم و پوستم از زیر هم خارش داره و هم درد و دهنمم کامل نمیتونم باز کنم بخاطر درد
    به نظرتون طبیعی هست ؟؟؟؟
    استرس اینو دارم که زیر پوست عفونت نکرده باشه که اینقد میخواره و درد میکنه

    1. دکتر رفیعی گفت:

      سلام پارمیس جان
      کاملا طبیعی و گذراست
      جای نگرانی نیست

  47. گيتي گفت:

    سلام اقای دکتر
    من سه روز پیش لیفت صورت با نخ رو انجام دادم بااینکه مسکن و انتی بیوتیک مصرف میکنم ولی تورم، کبودی و درد دارم جوری که دهانم رو کامل نمیتونم باز کنم موقع جویدن غذا درد دارم و صورتم رو فشار میدم هم درد دارم این طبیعیه؟ چقدر طول میکشه تا خوب شه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *