مقالات

ایا بعد از تزریق ژل میتوان هایفو کرد | آیا هایفو اثر بوتاکس را از بین میبرد

آیا بعد از تزریق ژل می توان هایفو صورت انجام داد؟

سوالی که خیلی از کاربران از دکتر رفیعی میپرسند این است که ایا بعد از تزریق ژل میتوان هایفو کرد؟ یا اینکه چه مدت بعد از هایفو میتوان بوتاکس کرد؟آیا هایفو اثر بوتاکس را از بین میبرد؟ برای اینکه بیشتر با این موضوع آشنا شوید، توصیه می‌کنیم ادامه این مطلب را از دست ندهید.

افرادی که به دنبال ترمیم پوست آسیب دیده خود به علل مختلف هستند، حتما نام دو روش زیبایی- درمانی “هایفوتراپی صورت” و “بوتاکس” را به وفور از زبان کلینیک ها و پزشکان متخصص این امر شنیده اند. آیا امکان آن وجود دارد که هر دو روش را برای تاثیر و ماندگاری بهتر توام با یکدیگر به کار برد؟ خوب است بدانید که از نظر بسیاری از متخصصین پوست، ترجیحا می بایست فاصله هایفوتراپی صورت و بوتاکس را رعایت کرده و توام با یکدیگر برای زیبایی و تاثیرگذاری پوست به کار برده نشود.

اول بوتاکس یا هایفو صورت

ممکن است به علل مختلف شخصی نیاز به استفاده از هر دو روش بوتاکس و هایفوی صورت را داشته باشد. در این موارد می بایست تحت نظر پزشک مخصص این کار را انجام دهید و حتما بین آن فاصله زمانی حداقل دو هفته را رعایت کنید تا دچار مشکلات پس از آن نگردید. در واقع فاصله هایفو صورت و بوتاکس تا حد زیادی بر اساس میزان تزریق بوتاکس و محل آن تعیین می‌گردد.

بوتاکس معمولا ب روی پیشانی و اطراف ابرو در جهت از بین بردن چین و چروک ها و خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم، تزریق می‌گردد. لذا برای افرادی که نیاز به استفاده از روش های دیگر ترمیمی پوست؛ همچون هایفوتراپی در ضمن بوتاکس هستند، توصیه می‌گردد در ابتدا هایفوتراپی پوست را انجام داده و سپس به استفاده از بوتاکس بپردازند.

چرا که امواج هایفوتراپی با ایجاد گرما در زیر پوست ممکن است منجر به از بین رفتن تاثیرات بوتاکس گردد و مشکلاتی را برای فرد به وجود آورد. بنابراین انجام بوتاکس در حدود دو یا سه ماه پس از هایفوتراپی منعی نداشته و تا جای امکان سعی کنید پس از بوتاکس از هایفو بهره گرفته نشود و افرادی که توصیه می‌کنند بعد از بوتاکس می‌توان هایفوصورت را انجام داد، بایدبدانند که ممکن است منجر به بروز مشکلاتی غیرقابل بازگشت در پوست خود گردند.

ایا هایفو صورت ژل را از بین میبرد؟

ایا هایفو صورت ژل را از بین میبرد؟

ایا هایفو صورت ژل را از بین میبرد؟

برخی از افراد با تزریق ژل در نواحی مختلف صورت منجر به از بین رفتن چین و چروک ها، حجم دهی به صورت و رفع افتادگی پوست میگردند و از همین رو به استفاده از ژل ها و فیلرها روی می آورند. ژل های تزریقی معمولا حاوی هیالورونیک اسیدها و مواد مغذی مختلف برای پوست می‌باشند که با تولید کلاژن بیشتر در زیر پوست، منجر به جوانسازی آن می‌گردند.

از آنجا که بعد از تزریق ژل می‌بایست از روش های درمانی پوست؛ به خصوص ماساژدرمانی و سایر روش های زیبایی در جهت تثبیت ژل استفاده نکردد، لذا استفاده ازهایفوتراپی نیز به هیچ عنوان توصیه نمی‌گردد، زیرا با ایجاد گرمای ناشی از امواج هایفو در زیر پوست منجر به تغییر حالت ژل شده و ممکن است از جای خود حرکت کرده و علاوه بر شکل د فرمه ای که به پوست می‌دهد، در صورت نزدیکی با چشم، به نابینایی منجر گردد.

بنابراین حتما دقت داشته باشید که در صورت وجود ژل بر روی صورت خود، از هایفو استفاده نکنید و در صورت نیاز به انجام هایفو، پزشک متخصص را درجریان قرار دهید تا با بهره گیری از  روش های ایمن و عدم انجام هایفو در نزدیکی تزریق ژل به اواج درمانی هایفو بپردازد.

ایا بعد از هایفو صورت میتوان بوتاکس کرد؟

بسیاری از افراد تمایل به انجام چندین روش زیبایی به صورت همزمان بر روی پوست خود دارند. یکی از این روش ها، استفاده از تکنیک هایفو صورت و بوتاکس به طور همزمان و یا انجام بوتاکس بعد از هایفوی صورت می باشد. دقت داشته باشید که انجام همزمان این دو روش یا انجام آن با فاصله زمانی کوتاه با نظر پزشک متخصص و در شرایط حاد پوستی صورت خواهد گرفت که بعضا عوارض خاص خود را داراست.

شما می‌توانید بعد از گذشت دو یا سه ماه پس از هایفوتراپی، به انجام بوتاکس پوست خود بپردازید و مانعی برای آن وجود نخواهد داشت. هر چه فاصله زمانی بین انجام این دو روش بیشتر باشد، خطرات و عوارض همزمانی آنها کاهش پیدا خواهد کرد.

 

آیا بعد از تزریق ژل می توان هایفو صورت انجام داد؟

در این مورد می بایست هشداری جدی به متقاضیان ارائه گردد که به هیچ عنوان به فکر انجام هایفوتراپی بلافاصله بعد از تزریق ژل نباشند. انجام این روش ها معمولا توسط متخصصین مجرب صورت می‌گیرد، اما افرادی که به سالن های زیبایی برای انجام این روش ها مراجعه می‌کنند، به علت عدم آگاهی کافی اپراتوراهای انجام دهنده این روش ها، ممکن است دچار عوارض سنگین و غیر قابل بازگشتی برای پوست خود گردید.

امواج هایغوتراپی در زیر پوست جمع شده و با ایجاد گرما تا 60 درجه سانتیگراد منجر به تحریک کلاژن سازی می گردد که اگر در این مناطق ژل تزریق شده باشد، این گرما موجب از  بین رفتن ژل یا تغییر حالت آن شده و در اکثر موارد منجر به بروز بیماری های پوستی شدید برای فردشده که عمدتا غیر قابل بازگشت است و حتی با تخلیه ژل، به درمان قابل توجهی نخواهند رسید. بنابراین دقت داشته باشید که حتما  پس ازگذشت بیش از سه تا چهار هفته از تزریق ژل برای هایفوتراپی اقدام کرده و تا جای امکان از تاباندن امواج، در محل تزریق ژل خودداری گردد.

 

چه مدت بعد از هایفو میتوان بوتاکس کرد

چه مدت بعد از هایفو میتوان بوتاکس کرد

 

چه مدت بعد از هایفو صورت میتوان بوتاکس کرد؟

پزشکان معمولا زمان های مختلفی را بین انجام روش های مختلف زیبایی برروی پوست افراد با توجه به میزان بیماری و شدت نیاز به انجام این روش ها مطرح می‌کنند که در صورت وجود شرایط عادی و عدم اورژانسی بودن انجام این روش ها، معمولا به صورت استاندارد یک تا دو ماه زمان بین انجام روش های مختلف زیبایی نیاز می باشد تا پوست ریکاوری لازم را برای آماده سازی در جهت انجام بوتاکس را داشته باشد و به پوست آسیبی وارد نگردد.

آیا هایفوتراپی صورت اثر بوتاکس را از بین می‌برد؟

از آنجا که بوتاکس معمولا بر روی پیشانی و اطراف ابروی فرد تزریق می‌گردد، لذا معمولا توصیه می‌گردد بلافاصله بعد از انجام بوتاکس، از سایر روش های زیبایی به خصوص هایفوتراپی استفاده نگردد. چرا که در اثر انجام آن ممکن است موجب بروز تداخل بوتاکس وهایفو صورت گردد و در نتیجه آن بوتاکس تغییر حالت داده و در موارد زیادی منجر به بروز عوارض پوستی و در موارد شدیدتر بینایی خواهد شد و نیاز به خارج سازی فوری بوتاکس پدید می آید که روند مشکلی خواهد بود.

بنابراین دقت داشته باشید که بعد از انجام بوتاکس تا جای امکان از هایفوتراپی استفاده نکنید و در صورت نیاز مبرم به انجام آن از پزشک بخواهید در محل های بوتاکس شده به تابش امواج اولتراسوند هایفو نپردازد.

خلاصه مطلب فاصله هایفوتراپی صورت و بوتاکس

هایفو صورت و بوتاکس دو تکنیک از پر طرفدارترین روش های درمانی- زیبایی پوستی می باشد که افراد زیادی تمایل به انجام آن دارند. مساله مهم و جدی در انجام همزمان این روش ها وجود دارد که پزشکان توصیه می‌کنند فاصله بین هایفوتراپی صورت و بوتاکس حتما رعایت گردد و تا جای امکان سعی کنند دو تا سه ماه پس از انجام بوتاکس با مشورت پزشک مربوطه به انجام هایفوتراپی بپردازند.

4.4/5 - (11 امتیاز)
بازگشت به لیست

۳۰ نظر در “ایا بعد از تزریق ژل میتوان هایفو کرد | آیا هایفو اثر بوتاکس را از بین میبرد

  1. سحر گفت:

    سلام
    من ژل لب و چانه زدم میتونم هایفو رو انجام بدم ؟

    1. دکتر رفیعی گفت:

      سلام
      بله
      محدودیتی نداره

      1. آرزو گفت:

        میشه بلافاصله بعد از هایفو کار بوتاکس انجام داد؟

        1. دکتر رفیعی گفت:

          سلام عزیز
          بله
          هیچ مانعی نداره

          1. سارا گفت:

            سلام میشه بعد از تزریق ژل جالپرو هایفو کرد؟
            چه مدت زمان نیاز هست تا فاصله بیفته

          2. دکتر رفیعی گفت:

            پاسخ داده شد

  2. تارا گفت:

    سلام وقت بخیر من سیزدهم اسفند ماه بوتاکس پیشانی انجام دادم و یک سال نیم پیش تزریق چربی می‌خوام بدونم آیا ممکنه هایفو چربی صورتمو از بین ببره ؟ و سوال دومم یعنی تا زمانی که اثر بوتاکس پیشانی ام از بین نرفته نباید هایفو انجام بدم درسته ؟

    1. دکتر رفیعی گفت:

      سلام
      روز خوش
      تقریبا بعد ار ۳-۴ ماه بعد از هایفو ، میتونید هایفو پیشانی انجام بدین.
      در ضمن هایفو ممکنه تا کمتر از ۱۰درصد از چربی تون رو از بین ببره

      1. ناشناس گفت:

        سلام من یه هفته میشه بوتاکس پیشانی انجام دادم میتوانم هایفو صورت انجام بدم

  3. ناشناس گفت:

    سلام من یه هفته میشه بوتاکس پیشانی انجام دادم میتوانم هایفو صورت انجام بدم

    1. دکتر رفیعی گفت:

      سلام عزیز
      بله حتمن
      مشکلی نیست

    2. پریا گفت:

      سلام وقتتون بخیر باشه مادر من دو هفته ای میشه بوتاکس پیشانی زدن و این منجر به افتادگی پلک و ابرو شده و من واقعا نگرانم میشه هایفو رو انجام داد و اثر بوتاکس بره و صورتشون ابرو و پلکشون به حالت قبل برگرده خواهش میکنم اگرپیام مرا دیدین جواب بدین خیلی خیلی نگرانم

      1. دکتر رفیعی گفت:

        سلام
        بله
        بسیار کمک کننده است ولی جای نگرانی نداره به هیچ عنوان

  4. ندا گفت:

    سلام وقت بخیر
    اقای دکتر من اسفند ماه بوتاکس انجام دادم الان هم میخواستم ژل یا فیلر برای خط خند ام تزریق کنم واینکه برای تیرماه میخواستم هایفو انجام بدم ، ایاهایفوتاثیربوتاکس روکم میکنه؟ و اینکه ایا اول ژل خط خنده بزنم یا هایفوکنم ؟ متشکرم

    1. دکتر رفیعی گفت:

      سلام ندای عزیز
      هایفو بعد از ۴ تا ۵ ماه هیچ مغایرتی با بوتاکس نداره
      اول هایفو کنید و بعد ژل بزنید

  5. ماها گفت:

    سلام من ژل گونه زدم یک هفته پیش میتونم الان هایفو انجام بدم ؟

    1. دکتر رفیعی گفت:

      سلام
      بهتره تا ۴ ماه هایفو انجام ندین و یا اگر انجام میدین روی گونه کار نشه

  6. سونیا گفت:

    سلام من یک روز بعد از انجام هایفو صورت جراحی دندان انجام دادم که منجر به تورم صورتم شد، آیا ممکنه اثر هایفو رو خنثی کنه؟

    1. دکتر رفیعی گفت:

      سلام
      به هیچ عنوان

  7. دنیز گفت:

    سلام
    من چند سال پیش تزریق چربی برا گونه هام داشتم یک سال پیش هم برای تقارن گونه هام به پیشنهاد دکتر ژل تزریق کردم سه ماه پیش اندولیفت انجام دادم الان احساس میکنم حجم گونه هام زیاد شده مخصوصا موقع خنده با مینی هایفو حجم گونه رو میتونم کاهش دهم البته مینی هایفو رو دکتر دیگه ای پیشنهاد دادن و خودشون انجام میدن

    1. دکتر رفیعی گفت:

      سلام دنیز جان
      بله
      مینی هایفو و بطور کلی هایفو در این مورد موثره

  8. مهتاب گفت:

    سلام آقای دکتر
    حدود یکماه پیش, به نواحی مختلف صورت من بغیر از پیشانی, مزوژل اجال ۴۰ تزریق کردن, متاسفانه بعد از دو روز عوارض آلرژیک خصوصا به چشم راستم نشون داده, الان پس از یکماه هنوز مشکل چشم درد, سردرد شدید, و گاها گوش درد هم دارم و با مسکن و قرصهای آنتی هیستامین میگذرونم که بسیار سخته و زندگیم مختل شده. آیا راه حلی برای خارج کردن مزوژل از صورتم هست؟ ممنون میشم کمک کنید.

    1. دکتر رفیعی گفت:

      سلام
      آنزیم کمک کننده است
      با جذب مزوژل ، برطرف میشه

  9. ناشناس گفت:

    سلام من تقریبا ستل گذشته ژانویه و گونه و چونه ژل تزریق کردم و دیروز هایفو کل صورتم رو زدم والان زاویه خیلی ورم کرده وژل هام گلوله شده خیییلی زشت شدم چیکار کنم

    1. دکتر رفیعی گفت:

      سلام
      به مرور برطرف میشه
      اگر طی یک هفته آینده بهتر نشد با پزشک تون تماس بگیرید

  10. سارا گفت:

    یعد از تزریق جالپرو میتوان هایفو انجام داد؟
    چه مدت فاصله بیفته

    1. دکتر رفیعی گفت:

      سلام سارا جان
      بهتره حداقل ۴ ماه فاصله داشتع باشه

  11. ناشناس گفت:

    سلام وقت بخیر من یک ماه پیش ژل گونه و زاویه فک انجام دادم آیا میتونم هایفو انجام بدم ؟

    1. دکتر رفیعی گفت:

      سلام
      بهتره تا ۴ ماه هایفو انجام ندین

  12. بازتاب: tadalafil use

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *