مقالات

هایفوتراپی صورت چند جلسه است و برای تکمیل درمان چقدر زمان لازم است؟

هایفوتراپی صورت چند جلسه است و برای تکمیل درمان چقدر زمان لازم است؟

هایفوتراپی صورت چند جلسه است و برای تکمیل درمان چقدر زمان لازم است؟

ازدست‌دادن سفتی و شل‌شدن پوست، مشکلی است که بسیاری از زنان، به‌خصوص در سنین بالا، آن را تجربه می‌کنند، اما ممکن است افراد در سنین پایین هم دچار مشکلاتی چون چین‌وچروک و شل‌شدن پوست شوند. شایع‌ترین علت این عارضه روند طبیعی پیری بدن است که در نتیجه ضعیف‌شدن فیبرهای کلاژن اتفاق می‌افتد. خوشبختانه در مواجهه با این مشکل نیازی به نگرانی نیست. چرا که با استفاده از روش‌های درمانی جدید، و به‌طور خاص، روش هایفوتراپی صورت، می‌توانید ظاهری شاداب، سالم و جوان به خودتان هدیه دهید.

ناگفته نماند که استفاده از هایفوتراپی صورت باید بر اساس اصول تعریف شده پیش برود تا افراد به نتیجه برسند. یکی از این اصول، تعداد جلسات و تکمیل درمان است. با این اوصاف ما در این مطلب در مورد هایفوتراپی صورت و اینکه هایفوتراپی صورت چند جلسه است و به چه مدت‌زمان نیاز دارد صحبت خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

هایفوتراپی صورت چیست؟

هایفو (HIFU) که مخفف سونوگرافی متمرکز با شدت بالاست، یکی از روش‌های جدید درمان زیبایی است که برای سفت کردن پوست صورت از آن استفاده می‌کنند. بسیاری از کلینیک‌ها این روش را به‌عنوان جاگزینی برای روش لیفت غیرتهاجمی صورت می‌دانند. در هایفوتراپی از انرژی اولتراسوند استفاده می‌کنند تا صورت تحریک شود و کلاژن تولید کند. در نهایت، با تولید کلاژن پوست صورت سفت‌تر می‌شود.

هایفوتراپی صورت چگونه کار می‌کند؟

قبل از اینکه به سؤال هایفوتراپی صورت چند جلسه است؟ جواب دهیم، بهتر است بدانیم این روش درمانی به چه صورت کار می‌کند. به‌طور کلی، هایفو از انرژی اولتراسوند برای گرم‌کردن سریع لایه‌های پوست در زیر سطح پوست استفاده می‌کند. کاری که انجام می‌دهد این است که سلول‌های شما را تحریک می‌کند تا تولید کلاژن را افزایش دهند.

هایفوتراپی صورت چند جلسه است؟

زمان هایفوتراپی و اینکه هایفوتراپی صورت چند جلسه است؟ از دغدغه‌هایی است که افراد هنگام انجام این روش درمانی دارند. به‌طور کلی، تعداد جلسات هایفوتراپی صورت با توجه‌ به حجم بافت چربی، میزان افتادگی پوست و نتیجه مطلوب تعیین می‌شود. برای هایفوتراپی صورت معمولاً یک جلسه کافی است.

  هایفو بهتره یا لیفت با نخ | لیفت صورت با دستگاه

علاوه بر این؛ برای درمان نواحی جزئی مانند ناحیه چشم و همچنین برای درمان نواحی گردن ۲ تا ۳ جلسه توصیه می‌شود. اگر قرار باشد چندین جلسه هایفوتراپی انجام دهید، باید در فواصل زمانی حدود ۶-۸ هفته برای این کار برنامه‌ریزی کنید.

ناگفته نماند که متخصصین باید تعداد جلسات مورد نیاز را متناسب با شرایط بیمار، تعیین کنند. در برخی موارد، تنها یک جلسه کافی خواهد بود. اما تعداد جلسات لازم، به عوامل متعددی مانند سن، سرعت بهبودی پوست و نحوه مراقبت از پوست، بستگی دارد. افراد بسته به نتایجی که می‌خواهند به آن دست یابند، ممکن است بین یک تا شش جلسه نیاز داشته باشند.

مدت‌زمان هایفوتراپی چقدر است؟

بسته به نواحی تحت درمان، زمان درمان متغیر است. در واقع، زمان مشخصی برای انجام هایفوتراپی نمی‌توان تعیین کرد. به‌عنوان مثال، درمان کامل صورت ‌بین ۴۵ دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد، درحالی‌که درمان‌های ابرو یا جزئی صورت، فقط ۳۰ دقیقه طول می‌کشند. پس در جواب اینکه زمان هایفوتراپی چقدر است باید گفت، از بیمار به بیمار و در مورد اینکه درمان چه هدفی را دنبال می‌کند، متفاوت است.

اما به‌طور کلی، روند بهبود زخم و بازسازی کلاژن ۲ تا ۳ هفته طول می‌کشد. علاوه بر این، از نظر اینکه بعد از چه مدت می‌توانید انتظار مشاهده نتایج را داشته باشید، باید گفت این به ماهیت و شدت آسیب‌های پوست شما بستگی دارد. به‌طور مثال، بسیاری از افراد فقط به یک جلسه درمان نیاز دارند تا نتایج موردنظر خود را ببیند. درحالی‌که، افراد خاصی هم هستند که مدت‌ زمان هایفوتراپی آنها ۸ تا ۱۲ هفته طول می‌کشد.

قبل از درمان هایفوتراپی صورت باید چه کاری انجام داد؟

قبل از هایفو صورت نیازی به انجام کار خاص نیست .تنها کاری که باید انجام دهید این است که تمام آرایش خود را پاک کنید. اگر از داروهایی استفاده می‌کنید که می‌توانند با درمان تداخل داشته باشند، با پزشک خود مشورت کنید. در این صورت، پزشک توصیه می‌کند چند روز قبل از عمل، مصرف آنها را قطع کنید. این داروها شامل آنتی‌بیوتیک‌های خاص داکسی‌سایکلین و تتراسایکلین هستند.

  کرم ترمیم کننده بعد از هایفو چیست؟

علاوه بر این، یک هفته قبل از درمان، از قرارگرفتن در معرض نور خورشید و برنزه‌شدن خودداری کنید. همچنین یک روز قبل از درمان، اگر تب‌خال یا تاول دارید، به پزشک اطلاع دهید تا داروی ضدویروس به شما بدهد.

قبل از درمان هایفوتراپی صورت باید چه کاری انجام داد؟

در طول جلسات هایفوتراپی صورت چه اتفاقی می‌افتد؟

در طول انجام هایفوتراپی صورت، یک تکنسین یا پزشک ناحیه موردنظر را بررسی کرده و از یک کرم بی‌حسی موضعی برای بی‌حس ‌کردن منطقه استفاده می‌کند. پس از این، پزشک ژل اولتراسوند را در محل پوست قرار می‌دهد تا دستگاه به‌راحتی روی پوست سر بخورد. بعد دستگاه هایفو روی پوست قرار می‌گیرد.

تکنسین یا پزشک، با استفاده از نمایشگر اولتراسوند دستگاه را روی تنظیمات مناسب تنظیم می‌کند. در پالس‌های کوتاه‌مدت ۳۰ تا ۹۰ دقیقه، انرژی اولتراسوند به محل موردنظر ارسال می‌شود. بعد از این مدت، دستگاه برداشته شده و پوست تمیز می‌شود. در طول روند، گرما و مقداری سوزن‌سوزن‌شدن را احساس خواهید کرد. در صورت نیاز به جلسات بعدی، پزشک به شما خواهد گفت که هایفوتراپی چند جلسه است.

مراقبت‌های بعد از هایفوتراپی صورت

لازم به ذکر است که روش مراقبت پس از درمان، ‌بخش بسیار مهمی از درمان هایفوتراپی صورت است. چون باید از گرما، آسیب نور خورشید و هایپرپیگمانتاسیون در ناحیه تحت درمان جلوگیری کنیم. در زیر به نکاتی که باید برای مراقبت مدنظر قرار دهید، اشاره می‌کنیم.

  • توصیه می‌شود از خندیدن و جویدن زیاد در روز درمان خودداری کنید.
  • فک را بعد از هایفوتراپی ثابت نگه دارید و از حرکات آن اجتناب کنید و بانداژ کرپ دور صورت بزنید تا حرکات محدود شود.
  • ممکن است به مدت ۲ تا ۳ هفته درد کمی در صورت احساس شود، اما طبیعی است و باید بعد از عمل در مورد آن مشاوره بگیرید.
  • پس از درمان هایفوتراپی صورت، در هفته اول هر روز از ماسک مرطوب‌کننده صورت استفاده کنید.
  • در هفته اول، صورت را با آب ولرم بشویید. دقت کنید که آب نباید زیادی گرم یا سرد باشد.
  • سونا، یوگا، ورزش شدید، سیگار کشیدن و نوشیدن الکل را در هفته اول کنار بگذارید.
  • در ماه اول در معرض نور خورشید قرار نگیرید.
  • همیشه باید از ضد آفتاب SPF 50 در ناحیه تحت درمان استفاده شود.
  • غذاهای تند و پرادویه نخورید. میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنید.
  • بعد از درمان، قرمزی خفیفی روی پوست ظاهر می‌شوند. این طبیعی است. می‌توانید مقداری ژل آلوئه‌ورا بمالید. قرمزی در عرض ۳-۵ روز از بین می‌رود.
  • مصرف مکمل کلاژن را برای رسیدن به نتیجه دلخواه ادامه دهید.
  • برای یک ماه نمی‌توانید درمان دیگری روی صورتتان انجام دهید.
  عوارض لیفت با نخ | عفونت و فرورفتگی بعد از لیفت با نخ

قبل از درمان هایفوتراپی صورت باید چه کاری انجام داد؟جمع‌بندی

پوست شما به‌اندازه بدن شما نیازمند توجه و نوازش است. درمان هایفوتراپی صورت، دستیابی فوری به پوستی صاف و درخشان را آسان می‌کند. برای رسیدن به چنین پوستی کافی است که به یک مرکز معتبر و حرفه‌ای مراجعه کنید. کلینیک پوست و لیزر دکتر رفیعی با سال‌ها سابقه درخشان در این زمینه به ارائه خدمات مشغول است.

سؤالات متداول

هایفوتراپی صورت چه فوایدی دارد؟

این روش درمانی باعث صاف شدن پوست و خط گردن، تقویت خط فک، بلندکردن پلک‌ها، ابروها و گونه‌ها، سفت کردن پوست، درمان افتادگی پوست گردن و کاهش چین‌وچروک می‌شود.

کجا می‌توان بهترین مرکز را برای هایفوتراپی صورت پیدا کرد؟

کلینیک پوست و لیزر دکتر رفیعی واقع در تهران به‌صورت حرفه‌ای خدمات هایفوتراپی را ارائه می‌دهد. می‌توانید از مشاوره‌های متخصصین این کلینیک بهره‌مند شوید.

هزینه درمان هایفوتراپی صورت چقدر است؟

هزینه درمان هایفوتراپی صورت با توجه‌ به هر فردی متفاوت است. در واقع، هزینه بر اساس پیچیدگی درمان، توسط متخصصین زیبایی تعیین می‌شود.

4.9/5 - (7 امتیاز)
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *