مقالات

لیفت بینی با نخ بهتر است یا تزریق فیلر

لیفت بینی با نخ بهتر است یا تزریق فیلر

 چهره افراد تاثیر زیادی در میزان زیبایی افراد ایفا می‌کند و اگر افراد دارای پوست مناسب و همچنین آیتم ها و اجزای هماهنگ در صورت خود باشند، مسلما در میزان جذابیت آنها تاثیرگذار خواهد بود. یکی از پر طرفدارترین روش های زیباسازی و تغییر چهره در سالهای اخیر، جراحی زیبایی و ترمیمی بینی می باشد. روزانه تعداد زیادی از افراد بدون توجه به جنسیت، برای انجام جراحی بینی مراجعه می کنند و سالانه هزینه های زیادی بابت این جراحی از جیب متقاضی خارج می شود.

در برخی از موارد ممکن است افراد نیاز به استفاده از جراحی های باز و پر ریسک نداشته باشد و تنها با چند جلسه ترمیمی به کمک روش‌های دیگر بتوانند بینی خود را ترمیم و اصلاح کنند‌. از جمله این روش ها می توان به لیفت بینی با نخ یا استفاده از تزریق فیلر اشاره کرد. هدف از نگارش این مقاله آن است که بدانید تزریق لیفت بینی با نخ بهتر است یا تزریق فیلر، لذا می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

انواع روش های لیفت بینی

به طور کلی انواع روش های لیفت بینی را می توان در دو دسته روش های جراحی و لیفت بینی به کمک روش‌های غیر جراحی تقسیم بندی کرد.

– در لیفت بینی به کمک روش‌های جراحی که معمولاً به کمک جراحی های باز و شکاف بینی صورت می گیرد، دارای دوره نقاهت لیفت بینی با نخ به مدت یک ماه می باشد. علاوه بر آن دارای هزینه بسیار زیاد و پذیرفتن خطرات و ریسک بیهوشی و داروهای مورد استفاده در این روش می باشد.

علاوه بر آن، ممکن است خطرات جانبی دیگری از جمله کاهش اکسیژن رسانی به مغز حین بیهوشی و کبود شدن و ورم کردن صورت به مدت دو الی سه هفته بعد از عمل جراحی را جزء معایب بزرگ این روشن دانست. با آنکه جراحی جز روشی دائمی میباشد، اما اگر تمایل به پذیرفتن خطرات و عوارض جراحی باز ندارید؛ بهتر است برای ترمیم بینی خود به سراغ روش‌های غیر جراحی بروید.

– در روش‌ لیفت بینی به کمک روش‌های غیر جراحی دیگر خبری از بیهوشی و دوره نقاهت طولانی مدت بعد از انجام این روش وجود خواهد نداشت. برخلاف روش های جراحی که طولانی مدت و دائمی هستند، استفاده از این روش های غیر جراحی معمولاً دائمی نیستند و بعد از گذشت مدت زمانی نیاز به ترمیم مجدد دارند. علاوه بر آن برای رفع مشکلات ساختاری بینی مناسب نخواهد بود و تنها برای مشکلات و عیوب ظاهری، افتادگی نوک بینی، جمع شدن کناره های بینی و ترمیم پوست بینی موثر می باشد.

بنابراین اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که دارای عیوب و مشکلات جزئی بر روی بینی خود از لحاظ زیبایی هستید یا در گذشته جراحی باز بینی داشته اید، اما اکنون نیاز به روش های ترمیمی برای ترمیم و اصلاح برخی قسمت‌های بینی خود داشته باشید؛ می توانید از روش های همچون لیفت بینی با نخ یا استفاده از تزریق ژل و فیلر کمک بگیرید.

در خصوص این موضوع که لیفت بینی با نخ بهتر است یا تزریق فیلر، ممکن است سوالات بسیار زیادی برای افرادی که تمایل و انجام ترمیم بینی خود به کمک روش‌های غیر جراحی دارند، وجود داشته باشد که در ادامه این مطلب به مزایا و معایب و تفاوت های هر کدام از این روش ها خواهیم پرداخت.

 لیفت بینی با نخ بهتر است یا تزریق فیلر

بهترین روش لیفت بینی

به طور کلی بهترین و ماندگارترین روش لیفت بینی را می توان با استفاده از روش جراحی بینی دانست، زیرا در این روش پزشک با باز کردن بینی علاوه بر از بین بردن مشکلات ساختاری بینی، موجب لیفت بینی و تغییرات اساسی و ساختاری در بینی شما میگردد. افرادی که تمایلی به انجام روشهای جراحی ندارند یا بینی دارای مشکلات مختصر و محدود می باشد، می‌توانند از روش‌های غیر جراحی و غیر تهاجمی همچون لیفت بینی با نخ یا لیفت بینی به کمک تزریق ژل و فیلر استفاده کنند.

به نظر شما لیفت بینی با نخ بهتر است یا تزریق فیلر؟ برای پاسخ به این پرسش خوب است نکات مختصری در مورد هر یک از روش های لیفت بینی با نخ و لیفت بینی با تزریق فیلر داشته باشید.

۱- در روش لیفت بینی با نخ برای لیفت و بالا کشیدن نوک بینی، از بین بردن انحنای کناره های بینی و همچنین فرورفتگی یا برآمدگی‌های مختصر بر روی سطح بینی استفاده می شود. در این روش معمولاً از نخ های قابل جذب استفاده می شود. پزشک با مشخص کردن قسمت هایی از بینی که نیاز به کشیدگی و لیفت دارد، به کمک سوزن های مخصوص، نخ ها را در داخل بینی قرار می‌دهد و پس از کشیدن بینی تا جای امکان که از لحاظ زیبایی و ساختاری شکل مناسبی را به فرم بینی شما بدهد بینی را به کمک نخ ها می کشد.

به این ترتیب با رفع افتادگی بینی، در انتهای کار و لیفت بینی شما در این روش به اتمام میرسد.

در روش لیفت بینی با نخ معمولاً بدون درد زیاد، بدون خونریزی و بدون نیاز به بستری و دوره نقاهت میباشد و میتوانید به کمک این روش به راحتی بینی خود را لیفت کنید. با استفاده از این روش حدود یک و نیم تا دو سال ماندگاری خواهد داشت و بعد از آن به علت جذب شدن نخ های مورد استفاده در هین تکنیک توسط بافت های همبند زیر پوست، نیاز به ترمیم مجدد با این روش یا روش های دیگر خواهید داشت.

۲- لیفت بینی با تزریق فیلر که به تزریق ژل نیز شهرت دارد، در این روش با پر کردن قسمت هایی از بینی که دچار افتادگی هستند یا دچار فرورفتگی و برآمدگی در بینی شده اند، می توان منجر به لیفت بینی گردد. موادی که در این روش مورد استفاده قرار می‌گیرد معمولاً از دو نوع هیالورونیک اسید و اسید پلی لاکتیک میباشد.

هر دوی این موارد جزو فیلر های نیمه دائم محسوب می‌شود و معمولاً استفاده از هیالورونیک اسید نسبت به پلی لاکتیک بیشتر می باشد. به طور کلی لیفت با فیلر ماندگاری بیشتری بین ۱۲ تا ۱۸ ماه را خواهند داشت که به صورت تزریقی و توسط سوزن های مخصوص در زیر پوست بینی و جایی که دارای مشکلات بینی می باشد، تزریق می گردد.

از طرف دیگر از آنجا که اسید هیالورونیک به صورت طبیعی در بدن افراد وجود دارد، علاوه بر دوام بیشتر امکان بروز حساسیت و موارد دیگر را در زمان استفاده از این مورد به ویژه در افرادی که بسیار واکنش پذیر می باشند، از بین خواهد برد.

 لیفت بینی با نخ بهتر است یا تزریق فیلر

اقدامات قبل و بعد از لیفت بینی

 با توجه به اینکه انجام لیفت بینی با  روش لیفت بینی با نخ انجام شود یا با روش تزریق فیلر، دارای نکات مراقبتی می باشند. این نکات قبل و بعد از انجام روش ها، در تمامی تکنیک های غیرتهاجمی و غیرجراحی یکسان می باشد که در ادامه، توضیحات مختصری در مورد هر یک از این مراقبت ها ها خواهیم پرداخت. به این ترتیب می توانید با رعایت بیشتر این مراقبتها، ماندگاری لیفت بینی با نخ  خود را دو چندان کنید و  درد، عفونت، خونریزی یا عوارض پس از این روش‌ها را به حداقل برسانید.

۱-مراقبت های قبل از لیفت بینی

  • سعی کنید قبل از لیفت بینی با انجام آزمایش کامل خون، از میزان ویتامین K بدن خود مطمئن شوید. به این ترتیب میزان کبودی بعد از انجام این روش ها را به حداقل خواهید رسانید.
  • حساسیت های پوستی خود را با پزشک متخصص در میان بگذارید.
  • قبل از مراجعه برای انجام لیفت بینی، حتماً با پوستی تمیز و استحمام کرده مراجعه کنید.
  • از مصرف لوازم آرایش و حتی ضدآفتاب‌ها پرهیز کنید.
  • به علت احتمال ایجاد حساسیت پوست قبل از انجام لیفت، از سولاریوم و برنزه کردن پوست خودداری کنید.
  • یک هفته قبل از انجام لیفت حتماً از داروهای ضد التهاب با تجویز پزشک استفاده کنید.
  • در صورت استفاده از داروهای آسپرین، ویتامین E و رقیق کننده خون حتما با پزشک خود در میان بگذارید.

۲-مراقبت های بعد از انجام لیفت بینی

  • به مدت یک ماه بعد از انجام لیفت بینی به هیچ وجه بینی خود را ماساژ ندهید و آن را دستکاری نکنید.
  • به مدت ۲۴ ساعت بعد از لیفت بینی استحمام نکنید.
  • به مدت یک هفته بعد از لیفت بینی از مراجعه به استخر ها و درون وان قرار گرفتن، خودداری کنید.
  • به مدت ۲۴ پس از لیفت بینی از مصرف لوازم آرایشی پرهیز کنید.
  • صورت خود را با شامپوهای ملایم شستشو دهید.
  • به مدت یک هفته بعد از انجام لیفت بینی، از بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید.
  • به مدت یک هفته بعد از انجام لیفت بینی، از انجام فعالیت های سنگین و ورزش های طولانی مدت خودداری کنید.
  • در صورت بروز درد، به مدت سه روز بعد از انجام لیفت بینی به پزشک متخصص مراجعه کنید.
  • داشتن کبودی و تورم خفیف تا سه روز پس از انجام لیفت طبیعی میباشد. اگر این تورم و کبودی بیشتر از سه روز ادامه داشت، به پزشک خود مراجعه کنید.

 لیفت بینی با نخ بهتر است یا تزریق فیلر

مزایای لیفت بینی با نخ

  • بدون خونریزی زیاد
  • بدون درد فراوان
  • امکان از بین بردن از بین بردن برجستگی های روی بینی
  • از بین بردن فرورفتگی های روی بینی 
  • انجام این روش در طول مدت ۳۰ دقیقه در یک جلسه 
  • دوام و ماندگاری این روش تا دو سال می باشد.
  • استفاده از نخ های قابل جذب و غیرقابل حساسیت 
  • حجم‌دهی به بینی
  • اصلاح زاویه بینی
  • اصلاح تیغه بینی
  • باریک شدن تیغه بینی

مزایای لیفت بینی با فیلر

  • استفاده از مواد طبیعی؛ همچون اسید هیالورونیک و اسید پلی لاکتیک برای انجام این روش که کاملاً زیست سازگار با بدن افراد می باشد.
  • از بین بردن خطوط عمیق چین و چروک ها
  • حجم دهی و رفع عیوب مختصر بینی 
  • تحریک کلاژن سازی بافت های زیر پوستی
  • بدون نیاز به جراحی های عمومی
  • بدون خونریزی
  • بدون درد شدید
  • ماندگاری این روش بین ۱۲ تا ۱۸ ماه خواهد بود.
  • زمان انجام این روش حدود ۴۵ دقیقه میباشد.
  • عدم احتمال ایجاد حساسیت و واکنش پذیری افراد مختلف بدون دوره نقاهت

 لیفت بینی با نخ بهتر است یا تزریق فیلر

معایب لیفت بینی با نخ و فیلر

با اینکه روش لیفت بینی با نخ و فیلر جز روش‌های غیرتهاجمی و کم خطر و ایمن برای لیفت بینی محسوب می‌گردد، اما باز هم با توجه به افراد مختلف و با توجه به واکنش پذیری که در قبال روش های مختلف زیبایی و جوانسازی پوست نشان خواهند داد، ممکن است دارای عوارض محدودی باشد. از جمله عوارض لیفت بینی با نخ و فیلر یا ژل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱-عوارض لیفت بینی با نخ

درد خفیف و محدود به مدت چند روز بعد از انجام لیفت، تورم به ویژه در ناحیه تزریق نخ ها به مدت چند روز بعد از انجام لیفت، امکان احساس نخ از زیر پوست، امکان جابجایی نخ، امکان بروز عفونت در زیر پوست و ماندگاری کوتاه مدت می توان اشاره کرد.

۲-عوارض لیفت بینی با ژل

ایجاد نکروز در پوست بینی، احتمال پخش شدن فیلر و ژل در اطراف بینی و تغییر تقارن بینی، عدم تقارن در دو سمت بینی، ایجاد فرورفتگی ها یا برآمدگی ها؛ به ویژه در اثر نداشتن مهارت کافی توسط پزشک، استفاده از ژل های های نامناسب برای پوست افراد به منظور سود بیشتر توسط پزشکی و کلینیک، احتمال بروز عفونت؛ به ویژه در محل تزریق، احتمال بروز حساسیت متقاضی به فیلر مورد استفاده را می توان اشاره کرد.

لیفت بینی با نخ بهتر است یا تزریق فیلر

مقایسه لیفت بینی با نخ و با فیلر

همانطور که گفته شد روش های مختلفی از جمله روش‌های جراحی و غیر جراحی برای لیفت بینی وجود دارد، اما در مورد روش‌های غیر جراحی دو تکنیک پرکاربرد لیفت بینی با نخ و لیفت بینی با تزریق فیلر یا ژل ها بسیار پرطرفدار می باشد. برای اینکه بدانید لیفت بینی با نخ بهتر است یا تزریق فیلر مقایسه مختصر بین کاربردها و کاندیداهای مناسب دو روش خواهیم داشت:

۱-کاربردهای لیفت بینی با ژل و لیفت بینی با نخ

برای از بین بردن برجستگی تیغه بینی، برجسته شدن نوک بینی، حجم دهی به بینی، برای اصلاح تیغه بینی و زاویه بینی می توان از هر دو روش های لیفت بینی با نخ و تزریق فیلر مورد استفاده قرار بگیرد.

۲-کاندیدای مناسب برای انجام لیفت

افرادی که دارای برجستگی ها و فرورفتگی هایی بر روی بینی خود به ویژه روی تیغه بینی هستند. افرادی که جراحی بینی ناموفق داشته اند. افرادی که دارای بینی پهن و یا بینی نامتقارنی هستند. همچنین افرادی که به دنبال تغییرات جزئی و غیر ساختاری بر روی بینی خود هستند، می توانند از هر دو روش لیفت بینی با نخ و تزریق فیلر مورد استفاده قرار دهند.

لیفت بینی با نخ بهتر است یا تزریق فیلر

ماندگاری لیفت بینی با فیلر و نخ

۱-نکات مهم در میزان ماندگاری لیفت  بینی با روش فیلر

برای داشتن ماندگاری بیشتر لیفت بینی با فیلر بهتر است حتما روتین های مراقبتی بعد از انجام این روش که توسط پزشک متخصص به شما توصیه شده است را اعمال نمایید. معمولاً این روتین ها دارای هزینه چندانی نمی باشد و تنها با استمرار میتوانید ماندگاری لیفت بینی خود را دو چندان کنید. از آنجا که ژل ها و فیلر ها حساسیت زیادی به کم آبی دارد، در صورت کم آبی بدن موجب کاهش حجم و در واقع از دست دادن ژل و فیلر می گردد.

نوشیدن آب زیاد را به هنگام انجام این روش فراموش نکنید. از دستکاری بینی، ماساژ و انجام حرکات سریع بر روی بینی خود داری کنید. از کشیدن بینی و ایجاد ضربه بر روی بینی خود داری کنید‌‌ از قرار دادن عینک روی بینی خودداری کنید. در زمان تعیین شده توسط پزشک کلینیک، مراجعه کنید تا از بروز عوارض پس از آن جلوگیری گردد.

۲-ماندگاری لیفت بینی با روش نخ کلاژن ساز

در مورد برای ماندگاری بیشتر لیفت بینی با نخ توجه داشته باشه که به مراکز مجاز و کلینیک های معتبر مراجعه کنید تا از کیفیت نخ لیفت مورد استفاده در این روش اطمینان حاصل کنید. از دستکاری محل بینی تا مدت یک تا دو ماه بعد از انجام لیفت بینی خودداری کنید. در صورت بروز درد از کیسه آب یخ استفاده کنید. از ماساژ و دستکاری کردن بینی خودداری کنید و از قرار دادن عینک یا ماسک بر روی بینی خود بپرهیزید.

لیفت بینی با نخ بهتر است یا تزریق فیلر

هزینه لیفت بینی و فیلر

 یکی از روش‌هایی که می‌تواند در این موضوع به شما کمک کند که لیفت بینی با نخ بهتر است یا با تزریق فیلر، تعیین هزینه هر کدام از این روشها است. معمولاً انجام تمامی روشهای غیر جراحی زیبایی و جوانسازی پوست با توجه به فاکتورهای ثابتی مشخص می‌شود. از جمله این فاکتور ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- میزان مهارت و تخصص پزشکی که به برای شما لیفت بینی می‌پردازد. 

۲-میزان و سطح مشکلات بینی شما

۳- استفاده از متریال و موادی که در این جهت مورد استفاده قرار می گیرد.

۴- میزان مواد و متریالی که می بایست برای بینی شما مورد استفاده قرار بگیرد.

۵- زمانی که برای انجام یک جلسه یا تعداد جلسات بیشتر برای انجام لیفت نخ بینی شما مورد نیاز میباشد.

۶- خدمات و اقداماتی که قبل و بعد از انجام لیفت بینی توسط کلینیک در اختیار فرد قرار داده می شود.

۷-آزمایش ها یا اسکن های مورد نیاز با توجه به درخواست پزشک برای انجام لیفت بینی

۸- موقعیت جغرافیایی کلینیک و مطب پزشک متخصص 

 معمولاً موارد ذکر شده در تمامی روش های زیبایی به صورت ثابت در نظر گرفته می‌شود. در روش لیفت بینی با توجه به اینکه از کدام برند ژل و فیلر در این جهت استفاده میشود و فیلر مورد استفاده از انواع فیلر های جدید و آپدیت شده جهانی باشد یا خیر و همچنین تکنیک انجام فیلر نیز می‌تواند در هزینه لیفت بینی با فیلتر تاثیرگذار باشد.

از طرف دیگر در روش لیفت بینی با نخ معمولا استفاده از نخ های ثابت یا قابل جذب، نخ های قابل جذب شیار دار ساده و موارد دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. اینکه از کدام مدل نخ و تکنیک برای لیفت بینی مورد استفاده قرار می‌گیرد، همگی می‌توانند در هزینه لیفت بینی تاثیر گذار باشد.

لیفت بینی با نخ بهتر است یا تزریق فیلر

خلاصه لیفت بینی با نخ بهتر است یا تزریق فیلر

یکی از پرکاربردترین روش های ترمیمی بینی؛ به خصوص برای افرادی که از قبل به جراحی بینی اقدام کرده اند و دچار برخی مشکلات زیبایی بینی خود هستند، می توانند از تزریق فیلر یا لبفت بینی با نخ استفاده کنند. همچنین افرادی که دارای آسیب های جزئی بر روی بینی خود هستند و تمایل به انجام جراحی و گذراندن دوره نقاهت سنگین پس از آن نخواهند داشت، استفاده از لیفت بینی با نخ یا تزریق فیلر بینی بهترین کاربرد را برای آن ها خواهد داشت.

برای اینکه بدانید لیفت بینی با نخ بهتر است یا تزریق فیلر، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم. چرا که با در نظر گرفتن هر کدام از روشها، مزایا و معایب آن را به طور کلی بیان کرده و به این ترتیب می توانید مقایسه کامل بین این دو روش داشته باشید.

4.2/5 - (9 امتیاز)
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *