مقالات

از بین بردن چین و چروک دور چشم | درمان چین و چروک دور چشم

از بین بردن چین و چروک دور چشم

تاثیر چشم و پوست اطراف چشم برای زیبایی صورت چهره و چهره افراد بر هیچ کس پوشیده نیست. تمامی افراد؛ به خصوص کسانی که دچار افزایش سن یا برخی بیماری‌های پوستی و بروز چین و چروک و افتادگی پوست شده اند، همواره در جهت استفاده از روش های مختلف برای از بین بردن چین و چروک اطراف چشم خود برآمده اند.

با انجام تمامی این روش ها مسلما بر روی سن آنها تاثیر گذار خواهد بود و سن آنها را پایین تر از آنچه که هست، نشان خواهد داد. روش های مختلفی برای رفع چین و چروک های دور چشم وجود دارد که بهترین روش درمان چروک دور چشم استفاده از هایفوتراپی میباشد. برای آشنایی با روش های رفع چروک چشم با هایفوتراپی صورت مطالعه این مطلب را از دست ندهید‌

چروک دور چشم چیست؟

علت اصلی بروز چین و چروک ها در اطراف چشم، کاهش میزان تولید کلاژن و الاستین در زیر پوست می باشد که معمولا به علت افزایش سن، آلودگی هوا، استعمال دخانیات و دهیدراته شدن پوست و بدن رخ می دهد.

در افرادی که دارای سنین بالاتری هستند، استفاده از روش های گیاهی، دارویی و درمانی نتیجه چندان زیادی بر از بین بردن چین و چروک های اطراف چشم نخواهد داشت. این گونه افراد بهتر است از روش های زیبایی درمانی؛ همچون هایفوتراپی و لیفت صورت با نخ برای از بین بردن چین و چروک ها و هیدراته کردن پوست زیر چشم و افزایش کلاژن سازی در این منطقه اقدام نمایند.

بنابراین رفع چروک چشم با هایفوتراپی صورت را می توان یکی از مهم ترین و کم عارضه ترین روش هایی دانست که افراد؛ به خصوص در سنین بالا دانست. این افراد می توانند برای از بین بردن چین و چروک ها و مشکلات پوست اطراف چشم خود به مطب پوست و لیزر دکتر رفیعی مراجعه کنند. به این ترتیب در کمتر به نظر رسیدن سن آن ها نیز تاثیر شگرفی خواهد داشت.

دلایل چروک دورچشم چیست؟

چروک دور چشم با توجه به افراد مختلف، پوست های متفاوت و همچنین نوع زندگی افراد می تواند علل مختلفی داشته باشد. از جمله مهمترین این دلایل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش سن
  • کاهش تولید کلاژن و الاستین در زیر پوست
  • افتادگی پوست
  • کاهش خاصیت الاستیسیته پوست
  • در معرض نور مستقیم خورشید قرار گرفتن
  • استفاده مکرر از لوازم آرایشی شیمیایی
  • عدم مراقبت از پوست در طول دوره زندگی
  • عدم استفاده از میوه جات و سبزی های تازه مناسب برای رشد پوست
  • دارا بودن برخی بیماریهای زمینه ای؛ همچون ایجاد پیری زودرس در سنین پایین
  • علل ژنتیکی و ارثی
  • کم خوابی و اختلالات مربوط به خواب
  • اختلالات روانی و استرس
  • بروز آلرژی ها و حساسیت های فصلی

درمان چین و چروک دور چشم

پیشگیری از چین و چروک دور چشم

همانطور که همواره شنیده یا دیده اید، همواره متخصصین جامعه پزشکی مطرح کرده اند که پیشگیری بهتر از درمان است. روش های زیادی در زمینه از بین بردن چین و چروک ها؛ به ویژه چین و چروک های اطراف چشم وجود دارد.

 در واقع رفع چروک چشم با هایفوتراپی صورت یک نمونه از آن می باشد که روشی کاملا ایمن و بی خطر است.  روش هایی که معمولاً متخصصین پوست و مو و تغذیه برای جلوگیری و پیشگیری از بروز چین و چروک ها، به خصوص اطراف به چشم مطرح می کند، شامل مواردی همچون موارد زیر می باشد:

  • عدم استعمال سیگار؛ بخصوص در سنین بالا
  • نوشیدن آب کافی در طول روز در جهت هیدراته نگه داشتن بدن و پوست
  • استفاده از مواد غذایی دارای آنتی اکسیدان فراوان؛ همچون اسفناج، موز، بادام، هویج، گردو، کیوی، لوبیا و …
  • کاهش مصرف استفاده از مرطوب کننده ها و آبرسان های پوست؛ به خصوص پس از استفاده از شامپو و صابون های پاک کننده
  • هیدراته نگه داشتن پوست
  • شست و شوی صورت شب‌ها قبل از خواب و به رختخواب رفتن با استفاده از پوست تمیز
  • استفاده از کرم‌های ضدآفتاب هنگام خارج شدن از منزل و قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید
  • ایجاد تعادل در خواب شبانه و روزانه و داشتن خواب کافی

روش های درمان چین و چروک دور چشم

با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی و همچنین پیشرفت مطالعات جامعه پزشکی، روش های مختلفی برای از بین بردن چین و چروک به ویژه چین و چروک های اطراف چشم میگردد. از جمله این درمانها می‌توان به درمان چین و چروک دور چشم با روش های پزشکی و روش های درمانی خانگی و گیاهی اشاره کرد. در ادامه به معرفی هر یک خواهیم پرداخت:

۱-درمان چروک دور چشم با روشهای پزشکی و جراحی

خوشبختانه در سال های اخیر روش های زیادی برای از بین بردن و درمان چروک های پوستی به وجود آمده است و به لطف روش های درمانی-زیبایی زیادی که وجود دارد، افراد می توانند با توجه به نوع مشکل پوستی خود و همچنین علت بروز چین و چروک به رفع آن ها بپردازد.

رفع چروک چشم با هایفوتراپی صورت، لیفت، بوتاکس، فیلر، ژل، میکرونیدلینگ، لیزر و … می باشد که در ادامه به اختصار به هر یک خواهیم پرداخت.

-بوتاکس

یکی از روش های پر کاربرد و پر طرفدار در از بین بردن چین و چروک های اطراف چشم، به ویژه خطوط پنجه کلاغی بوتاکس می باشد. به مرور زمان در اثر حرکات مختلف صورت و انبساط ها و انقباض های مختلفی که بر روی عضلات اطراف چشم روی می دهد، منجر به حرکت عضلات و جابجایی مختصر ان ها شده که خود عامل مهمی در بروز چین و چروک اطراف چشم است.

 با استفاده از روش بوتاکس این عضلات به حالت غیر فعال در آمده و مانع از حرکت آن ها می شود. به این ترتیب چین و چروک ها محو شده و اثری از آن ها نخواهد بود. بوتاکس معمولا بین شش ماه تا یکسال ماندگاری دارد و منجر به فلج شدن و بیحسی عضله مربوطه می گردد و همانند ژل یا فیلر خاصیت پر کنندگی ندارد.

-ژل

در سال های اخیر استفاده از ژل ها و فیلرها به عنوان پر کننده های زیر پوستی در جهت از بین بردن چین و چروک و لیفت پوست بسیار پر طرفدار شده است. دقت داشته باشید برای انجام این روش حتما به کلینیک های مجاز مراجعه نمایید که از کیفیت و اورجینال بودن ژل به کار رفته در پوست خود اطمینان داشته باشید.

این ژل ها معمولا حاوی مواد هیالورونیک اسید می باشد، اما با توجه به هزینه ای که شما در نظر گرفته اید و همچنین تشخیص پزشک متخصص، می تواند از مواد مختلفی بهره گرفته شود. این روش بین ۹ تا ۱۸ ماه ماندگاری دارد و به علت اثر گذاری سریع و عوارض محدود و قیمت مناسب به افراد پیشنهاد می گردد.

از بین بردن همیشگی چین و چروک دور چشم

-میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ با توجه به اینکه موجب تغییراتی در عمق پوست می گردد، معمولا مدت زمان بیشتری ماندگار است. در این روش که به کمک دستگاه میکروبیلدینگ انجام می پذیرد، به کمک سوزن های ریزی که در سری دستگاه تعبیه شده است، به ایجاد میکروکانال هایی در سطح پوست پرداخته می شود.

پس از ان با تزریق مواد و محلول هایی در جهت افزایش کلاژن و الاستین سازی پوستی از طریق این کانال ها موجب جذب بهتر و در نتیجه از بین رفتن چین و چروک ها می گردد. یکی از مواد که معمولا توسط پزشکان در این روش به پوست وارد می شود، اسید رتینوئیک می باشد که موجب افزایش گردش خون و افزایش کلاژن سازی می گردد.

-میکرودرم

میکرودرم و همچنین میکرودرم ابریژن را می توان یکی از ردش هایی دانست که با وجود جلسات با فاصله کم، کاملا تاثیرگذار می باشد. با استفاده از روش میکرودرم فرد متخصص به لایه برداری عمیق پوست می پردازد و در واقع با از میان برداشتن لایه های شاخی و مرده سطح پوست به افزایش اکسیژن رسانی به پوست می پردازد.

با افزایش خون رسانی منجر بع افزایش تولید کلاژن و الاستین سازی در این منطقه شده و از طرف دیگر با استفاده از روش میکرودرم و استفاده از کرم ها و محلول های آبرسان مختلف موجب هیدراته شدن پوست میگردد. بنابراین تمامی این موارد در کاهش و از بین بردن چین و چروک ها نقش مهم و اساسی را ایفا می کند.

-لیزر درمانی

لیزرها تاثیرات زیادی در درمان بسیاری از بیماری های پوستی دارد و یکی از تاثیرات مثبت لیزر درمانی برای از بین بردن چین و چروک دور چشم؛ به خصوص خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم می باشد. فرد متخصص با معاینه و تشخیص میزان و علت آنها به تنظیم درجه لیزر می‌پردازد و با تاباندن لیزر به سطح پوست منجر به درهم شکستن سلول‌های چربی ایجاد شده در زیر پوست و همچنین تحریک کلاژن سازی در این منطقه می گردد.

در این روش علاوه بر از بین بردن چین و چروک ها، موجب لیفت پوست نیز می گردد. در پوست های مختلف ممکن است موجب بروز برخی از عوارض؛ همچون هایپرپیگمنتیشن گردد که با مراجعه به مکان های معتبر لیزر درمانی امکان بروز چنین عوارضی نیز به شدت کاهش پیدا می کند.

-هایفوتراپی

به طور قطع و با اطمینان یکی از برترین و بهترین روش هایی که برای از بین بردن چین و چروک پوست؛ به ویژه چین و چروک دور چشم به صورت ۱۰۰% تضمینی انجام می‌شود، استفاده از روش هایفوتراپی دور چشم می باشد.

با کمک روش هایفوتراپی فرد متخصص با کمک دستگاه اولترافورمر به تاباندن اشعه اولتراسوند بر روی پوست اطراف چشم که دارای چین و چروک بسیار میباشد، می پردازد. این اشعه در قسمت درم پوست نفوذ کرده و با ایجاد گرما به تحریک کلاژن سازی در این منطقه می پردازد. به این ترتیب به تدریج منجر به از بین رفتن چین و چروک ها و همچنین لیفت پوست در اطراف دور چشم می گردد.

مزیت این روش نسبت به روش های دیگر در آن است که استفاده از این اشعه هیچگونه آسیب و زیانی برای پوست اطراف چشم که بسیار حساس و لطیف میباشد، ندارد. افراد می توانند با خیال راحت از این روش استفاده کند و بدون هیچگونه برش، جراحی و خونریزی و عوارض بعد از عمل می توانند به از بین بردن چین و چروک های اطراف چشم خود بیاندیشند.

از بین بردن چین و چروک دور چشم

۲-درمان قطعی چروک دور چشم خانگی

روش های درمانی خانگی و گیاهی برای از بین بردن چین و چروک های پوست نیز طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است.

باید دقت کنید که این روش به از بین بردن چین و چروک های عمقی پوست نمی پردازد و تنها برای مواردی که در اثر آلودگی هوا، خستگی، استرس و … دچار چین و چروک های در اطراف چشم شما شده است، تاثیر گذار است‌ با استفاده از این ماسک ها و روش های گیاهی می توان به التیام پوست و از بین بردن چین و چروک و هیدراته کردن آن بپردازید و از طرف دیگر تاثیرگذاری این روش ها مانند روش های درمانی و شیمیایی سریع الاتثیر نیست و فرد باید تعمل بیشتری داشته باشد.

از جمله برترین روش های درمانی خانگی که برای از بین بردن چین و چروک دور چشم می توان استفاده کرد، شامل موارد زیر می گردد:

  • روغن کرچک برای چروک دور چشم
  • ماسک سفیده تخم مرغ
  • روغن آووکادو
  • چای کیسه‌ای
  • استفاده از روغن کنجد
  • استفاده از ماست

بهترین روش درمان قطعی چروک دور چشم

پیشتر موارد بالا که بهترین درمان های گیاهی خانگی و حتی شیمیایی و زیبایی برای از بین بردن چین و چروک اطراف چشم و کاهش خطوط پنجه کلاغی اشاره شد.

خوب است بدانید که رفع چروک چشم با هایفوتراپی صورت یکی از قطعی ترین و برترین روش های درمانی زیبایی جهان تا به حال محسوب می گردد و استفاده از این روش به علت عوارض و مضرات پایینی که دارد، توسط بسیاری از متخصصین پوست و مو توصیه می گردد.

 بنابراین بهتر است به دنبال روش های جایگزین و ایمن تری؛ همچون هایفوتراپی باشید. در روش هایفوتراپی علاوه بر از بین بردن چین و چروک ها، منجر به لیفت پوست، از بین بردن سیاهی و تیرگی پوست، از بین بردن دانه های چربی و سایر مشکلات پوستی و همچنین لایه برداری پوست می گردد

4.3/5 - (14 امتیاز)
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *